1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

588704 inlägg · 6216 ämnen

Modo - Timrå IK 2009-10-27

« · 1192399 Till forumet

Modo - Timrå IK 2009-10-27
Känner redan nu en klump i bröstet...
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2009-10-27
Det blir Zacke som vaktar målet i derbyt imorn då alltså...
Kommentera

The Fat Bastard: Vi vinner om vi håller oss ifrån utvisningsbåset någotsånär.. det hänger väl en del på Meunier och Skogs det :-/
Kommentera

VIKTIGT
Hej! ni som är anmälda till modo matchen imorgon tisdag måste kolla länken nedan!!
VIKTIGT
Kommentera

maria7777777: Jadu, i en utopisk värld skulle vi ta hit honom och bli kvitt skogs eller anger på något vis. Kanske vi har råd med honom om vi blir fri de löneposterna. Men jag har länge önskat mig den här spelaren till Timrå.
Kommentera

Eskas: "Bli fri" från kontrakt, knappast. Lösa dem möjligen men bli fri dem det blir man inte.

Skogs gör något misstag ibland men annars så tycker jag han är helt okej, snabb på rören i ett annars klistersegt timrå.

Anger sen han vill ju något i alla fall, nä då finns det andra spelare som TIK kan undvara istället.
Kommentera

jonmannen: de blir till att gömma vatten flaskorna då .. stackarn behöver ju en del vatten
Kommentera

jonmannen: Att denna man är kvar i Modo,är en gåta,han har aldrig fått chansen, jo... när dom andra är dåliga eller är sjuka, då får lill-pojken stå,detta är Modo i ett nötskal
Kommentera

Eskas: Varför bli kvitt Skogs som bara blir bättre och bättre....
Kommentera

zita: ja de känns lite som han är på gång nu . inte alls lika virrig som ifjol
Kommentera

superfalle: Minimerar han bara lite vad gäller missade stötbrytningar och tar färre utvisningar ser det klart bra ut framöver för Skogs.
Kommentera

Hoppas Challe-boys har skjutit högt på sista träningarna för det är det som gäller på keepern Modo ställer mellan stolparna.

Kan tänka mig att Skoga hittar rätt ett par gånger, han har varit farligt nära senaste tiden så det är han värd.
Kommentera

Ikväll är det verkligen dax att vinna men jag är rädd för att det är "ännu mer dax" att vinna för Modo. Skulle vara så skönt att distansera Modo med 5 poängs försprång.

Mitt tips är dock 2-1 (Sonnenberg eller Corso gör enda målet)tät tillställning med två lag som är livrädd att förlora och TIK får får åka hem från ännu en bortamatch utan poäng....:-(
Kommentera

Red Rocker:

MODO 2 TIMRÅ 3

Timråmål : Sonnenberg , Pärssinen , Moe
Kommentera

Andersson:
Modo - Timrå 1-7
Hattrick av Anger och Hynning, ett mål av Skogs
Modos mål gjordes av Caslava efter han fått pucken i eget mål vid avvaktande utvisning.

Kom ihåg vart ni läste det först! :D
Kommentera

Tycho:

Vågar mig inte på att tippa.

Men för att citera Berka på Modosidan:

Hjärtat säger seger men hjärnan säger förlust.
Kommentera

Simmalugnt:

Samma här, törs inte. Har tippat seger i varje match på slutet, går ju åt helvete varje gång.

Obehagligt det här, mycket obehagligt.
Kommentera

Ser att Jimmy bloggat från förmiddagens värmning. Caslava-Moe bildade backpar vilket låter rätt vettigt. Däremot ingen Karlsson med på förmiddagen och Granath spelar inte på tre backpar. Åkerlund i kassen.

Personligen tycker jag att Granath skulle ha varit given bland 3 ordinarie backpar.

Kommentera

PEAP:

Jag har en otäck känsla av att det kommer att lossna för Modo i kväll.

Och då menar jag inte på "Magnus Wernblom har en skruv lös" viset.

Jag hoppas jag har fel.
Kommentera

Simmalugnt:

Hua...

Om det lossnar för Modo ikväll vet jag inte om jag överlever.

Må du ha fel.
Kommentera

PEAP: Lossnar och lossnar. Modos stora problem, den här säsong såsom förra, är att försvaret läcker. Så länge man inte lyckas täppa till bakåt så kommer man inte att lyfta sig nämnvärt, det är i alla fall vad jag tror.
Kommentera

Tycho: Jag kan lära mig leva med det om du har rätt, 1-7 och självförtroendet på topp igen för TIKarna det vore kanon.
Kommentera

Pätr: Nu har du väl ändå fel. Modo har släppt in lika många mål som Timrå, dvs 38. Med det har vi lag som Södertälje och Frölunda efter oss. Problemet i år för Modo ligger inte i defensiven, den ligger i offensiven. Vi har, så här långt, gjort 24 mål på 12 matcher. Näst sämst i serien är Brynäs på 27 mål.

Och statistiken ljuger inte, vi har stora problem framåt medan vi bakåt har det bättre ställt än förra säsongen.

Kommentera

Det blir en jämn historia. Modo har en tät defensiv med få insläppta mål jämfört med många andra lag o vi har svårt att utnyttja våra chanser men trycker in några baljor iallafall.
Modo har svårt att producera framåt men vi släpper in en hel del mål istället o har det lite darrigt bakåt.
Summa summarum 3-3 :/

Det här är ett av mina sista inlägg innan jag säger tack o adjö härifrån.

Ska göra en sammanställning av alla de personer jag har haft trevligt med härinne genom åren: Ambroo, gud, 250 kg, mikenomad, Skarin med mfl.

Efter den sammanställning är det slut då upphör jag med ett knapptryck. Kanske man får sluta med en seger mot Modo?
Vore Nice! :)
Kommentera

Poffa: Intressant för sammanhanget är att du använder matematik för att utröna rätt och fel. Och det är sant: inom mattematiken kan man tala om rätt och fel eftersom det är en objektiv vetenskap.

Man kan dryga sig mer i frågan, men det ska jag undvika, utan istället konstatera att det inte är ovanlig att låsningar i det offensiva spelet beror på problem i det defensiva. Det var längesedan Modo hade en målvakt som inger säkerhet, och jag tror att sådant avspeglar sig i offensiven.

Sett till spelartruppen finns också forwards med kapacitet att producera, medan målvaktssidan knappast är lika kapabel. Visst, jag kan ha fel, men skulle jag vara Modosupporter skulle jag främst svära över målvaktsrekryteringen inom klubben.
Kommentera

Pätr: Om en MoDo-supporter är nöjd med att ha släppt in 38 mål på 12 matcher så kan vi väl låta honom vara det.
Kommentera

JimmyH: Seså, kamma dig på ryggen nu och sluta tolka inlägg som Fan tolkar bibeln.
Kommentera

Poffa: Typiskt MoDo-supportrar. Gå på personen och inte argumenten.

Kan vi inte enas och vara en enda stor mysig massa här på HS?
Kommentera

Simmalugnt: Jag håller med Modo har en förmåga att göra bra matcher Mot Timrå men en sak är säkert de lag som förlorar ikväll är krislaget nr1
Kommentera

Hahl Bundy: Jaha...det är dags nu igen? Att lämna HS för gott alltså...;-) Nåja, får väl hoppas att du sitter för djupt i skiten även denna gång för det vore trist att tappa en olycksbroder härinne. Själv har jag nämligen inte styrka nog att ta mig ur träsket....och du är en av dem som ändå hållit mig på någorlunda rätt köl när Timrå IK inte lyckats med den uppgiften.
Kommentera

Modo har en fantastisk defensiv. Och vad värre är: kommer man förbi betongförsvaret möts man av en vägg i kassen. Något för Timrås forwards att bita i.

Seriöst: håller man ihop grejerna i dag vinner vi. Inte för att något lag har en anledning att ha överdrivet självförtroende, men...det finns några som i princip kan vifta näsduk efter tåget vid förlust. Och det bör man känna av rätt hårt däruppe i Six-finger-country.

Vill se noggrannhet i spelet. Timrå har så här långt i serien haft en fascinerande förmåga att spela precis jämnt (fel: nivån strax under) alla lag, oavsett deras kvalitet. Detta vill jag inte se i kväll. Pressa de första bytena. Om signalerna stämmer och Modo börjar avvaktande bör man greppa tillfället att visa vem som är herre i det här länet (som om någon skulle tvivla, men ändå).
Men, och ett jävligt viktigt men: inga tjurstötningar från backarna för att försöka hålla kvar pucken i offensiv zon. Modo vill gärna kontra. Dom har noll och intet i fantasi när det gäller det vanliga spelet, och därför vill dom ha så mycket slump och chans som möjligt framåt. Förneka dom det.

Och Caslava: visa nu att du är så bra som jag och alla timråiter tror och hoppas. Chefa i defensiven. Lira 25 minuter och förlama rinken med din pondus.

Underbar känsla inför match, hur som helst. Så löjligt viktigt att vinna.
Och jag kan inte ens försöka beskriva hur mycket jag skulle njuta av att läsa tabellen om Timrå lyckas få med sig tre pinnar. Då snackar vi läge: brunt i Främlingslegionen. Och stormyselimys i timrålägret.

Så kom igen! Behandla Modo som linjedomaren behandlade Leffe Strömberg.
Kommentera

JimmyH: Vi kör på det =)
Kommentera

Här var det dött, är alla på väg till ÖVIK?
Kommentera

Jag kan inte undanhålla er detta.
Enl. Nyström så är förloraren utan tränare ikväll.
Kommentera

Mao så får vi reda på ikväll vem av tränarna som spelarna vill ha kvar. :)
Kommentera

Hahl Bundy: Challe har väl ändå en slags respit iom att man först ikväll mönstrar full trupp. Tålamodet lär alltså räcka en bit till och man vill säkerligen se vad laget kan tänkas åstadkomma när alla spelare är närvarande. Därmed inte sagt att mediernas rubriker kommer att tala samma språk efter matchen.
Kommentera

Dream Team: Jahapp då var det kört!
Vinnerborg o Lärking dömer!
Packa ihop o gå hem.
Kommentera

Hahl Bundy: ajajajaj...... tyvärr ska jag ut och vara lite social ikväll men kommer då kolla resultatet i mobilen. men detta bådar inte bra måste jag ju säga....
Kommentera

Hahl Bundy: Kul. En av dom viktigare matcherna än så länge för säsongen och man vet redan på förhand att den kommer att förstöras av zebrorna.
Kommentera

Dream Team: Egentligen har väl TIKs ordförande redan svarat på frågan: Challe har på sig till November uppehållet, eller vad det var han indirekt sa
Kommentera

Hahl Bundy: Löjligt att skylla en ev. förlust på domarna.
Kommentera

Laken: Ja, nu tror jag inte du ska ta det där allt för seriöst. Annars hade det varit ännu roligare att läsa reaktionerna om det vore Kuben och Sjöberg som skulle döma....:-)
Kommentera

Laken: Ujujuj, Grattis till vinsten, 1-3 ikväll!!
MoDo verkar tappat precis allt, spel, självförtroende, passningar, rubbet!! Tyvärr. Blir nog ingen rolig historia att se, är jag rädd ( i hjärtat hoppas jag ju att hjärnan har FETFEL!) :-).
Kommentera

Laken: När dömde Winnerborg en vinstmatch för oss senast?
Jag kan däremot räkna upp minst 3 matcher där han dömde bort oss så att vi förlorade bla i kvarten mot HV.

Nu har jag skrivit flera inlägg sen i eftermiddags. Jag ska bättra mig eller snarare minimera mig innan jag lägger av.
Vi får väl se hur matchen ikväll urartar.

mikenomad: Jag är nästan alltid seriös!
Kommentera

mikenomad:

Kuben och Sjöberg tilsammans, oj oj oj. Hemska tanke.
Kommentera

Jag kan däremot räkna upp minst 3 matcher i rad där han dömde bort oss så att vi förlorade bla med början i kvarten mot HV, ska det vara.

I HATE THIS!
Kommentera

Hahl Bundy: Om 1 timme och 20 minuter (ca) stannar västernorrland....
Kommentera

mikenomad: Inte jag :)
Kommentera

Hahl Bundy: Nä...just det. Du ska ju ut och GÅ...Hur jävla mkt ångest ligger inte bakom den promenaden...:-)
Kommentera

« · 1192399