1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Modo - Timrå IK 2010-11-25

« · 1310366 Till forumet

Modo - Timrå IK 2010-11-25
Modo torskade stort hemma mot SAIK igår. Man kan ju undra vad som hänt med fd svenska mästarna från Ö-vik. Dom lär nog vara fyllda av revanchlusta och vill visa sin publik att dom kan vinna igen. Det lär vara bränsle nog för att möta TIK som dessutom gjorde en dålig match mot SSK igår.
Nu ställs Modo mot ett Timrå som har som enda bränsle att det är just Modo vi möter. TIK brukar ju kunna mobilisera extra vilja på bortaplan, vi får hoppas att det lyckas och att vi kan spöa skiten ur motståndet.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-11-25
John K:

"Fd Svenska mästarna" det kan man ju kalla alla förutom Timrå och Linköping...Sköning!
Kommentera

Kedjorna från sista perioden igår tycks få nytt förtroende imorgon enligt ST och det är ju bra, men jag kan ändå tycka att det saknas fingrar då man väljer att ställa Åke i kassen. Ingen Skogs vad det verkar.
Kommentera

Dags för Åkerlund att få chansen igen, jag hoppas verkligen han gör bra ifrån sig.
Kommentera

dr-nix:

Fan jag kände det på mig redan i går....

Nu får vi se hur det går men det känns inte som någon vidare fingertoppskänsla.
Kommentera

dr-nix: Varför byta målvakt när Pitkä varit så bra? Jag fattar inte varför det ska hattas så mycket?! Det vore annat om Pitkä gjort bort sig men det har han ju inte, tvärtom. Han har räddat oss.
Kommentera

Hahl Bundy: Fullständigt obegripligt att man sätter in Åkerlund i det här läget, om det nu inte finns yttre omständigheter till det här valet. Vi har ju redan en 1:a keeper som dessutom spelat riktigt stabilt på slutet.
Kommentera

Hahl Bundy: Håller med dig där, Pitkä har varit stabil. Det är inte pga av honom vi torskat så mkt.
Kommentera

dr-nix: hur fan kan man byta målis när pikken varit stabil och hade över 95% igår...fast isf vart ju bänkad när han hade 100% med, sluta lalla med åkerlund in med han när pikken går på kryckor! Less jag blir!!

F.Ö om FHC ska värva sig ur krisen så tar dom väl murley med, me våran tur. Precis när han har tre bokstäver kvar för att fullboda kontraktet ringer FHC upp honom.
Kommentera

Simmalugnt: Förvisso har du rätt. Dock är det bara ett av lagen som kommer från Ö-vik, som jag skrev.
Kommentera

dr-nix: Inför match

Hört i hallen

*Dåligt censurerad bild på Huss*

Oroliga människor hörde av sig innan matchen i tisdags om att en bil på A-lagets parkering stod med larmet på. Det dröjde dock ganska länge innan bilens ägare stängde larmet och motiveringen skall ha varit:

- Jag visste inte ens att jag hade larm på bilen....

Av den anledningen önskar bilägaren vara anonym

- Avd. Man lär sig nåt nytt varje dag

roligt, fast ne
Kommentera

John K:

Absolut jag tyckte bara att det var onödig information, lite som att skriva Fd Svenska mästarna Skellefteå AIK. Men jag förstår givetvis att du ville pika Modoliderna litegrann. Vilket iofs kan slå tillbaka då vi ju tyvärr inte kan skriva Fd Svenska mästarna Timrå IK.
Kommentera

Simmalugnt: Ja just det, litegrann bara.
Kommentera

Simmalugnt: han var ju varit där inne också 15min innan han starta matchtråden och gjorde ännu en pik ;)

"shinzawai: Hur kunde det gå så här med svenska mästarna?
John K Kommentera  Idag kl. 12:53"

Redigerad kommentar

Kommentera

Blizzard: Du menar väl Pitten och inte Pikken...? Men jag förstår hur du tänker haha!
Kommentera

Timrå Icon: pittar oh pikkar hit och dit dom är för många finnarna ;-) Gick lite väl fort i min frustration :D
Kommentera

Blizzard: Jo jag fattade. Huvudsaken att han står på torsdag :-)
Kommentera

Timrå Icon:

Jag kan bara tala för mig själv, men här står pitten varje dag...
Kommentera

Åkerlund bör ta vara på dessa chanser han får. Han bör hänga löst efter denna säsong.
Kommentera

Simmalugnt: Mellan 19.00-21.15?? Det var som fasen....
Kommentera

Timrå Icon:

Jajemän! haha
Kommentera

Åkerblom i 6e: Jag måste säga att det där, tillsammans med bilden, var ett rätt lustigt inslag på en annars ganska torr hemsida :)
Kommentera

Yes yes yes hoppas Sonnenberg lever
Kommentera

Åkerblom i 6e: detta är konstigt men nu ahde jag räknat med murley så om sonnie biten fortfarande lever så får jag en konstig känsla inte lika lycklig, lix vad får vi av sonnie verkligene fter 9mån utan spel, murley visste man iaf,
Kommentera

Åkerblom i 6e: Nu har jag väl sovit men varför vill Sandin till oss? Varför vill Brynäs släppa?
Kommentera

El Maco: han har inte utvecklats och slagit igenom som dom hoppats. Då har säkert istiden även dalat kan jag tänka mig.

Vem vill lira i defensiv hockeylaget brynäs (inte för dom har lyckats men endå), här får han anfalla ;-)
Kommentera

Blizzard: Vänta nu...hur kan Sonnenberg leva om Murley, Viinanen och Sandin är klar?
Kommentera

Åkerblom i 6e: "tre assist på 20 mål", förmodar att det ska vara 20 matcher.

Kommentera

Olle: murley e väl inte klar....än ;) men iaf hade räknat med honom nu så murley kändes faktist bra med lite tids tanke. Så nu när Sandin är "klar" då kanske dom väljer sonnie spåret och det känns inte lika upphetsande längre faktiskt.
Kommentera

Blizzard: Dimitrakos borta från Från Modo, då tar dom murlay eller sonni
Kommentera

Åkerblom i 6e: Vad skrev jag tidigare idag lite fint om Sandin?:-D
Kommentera

nixXz: *murley
Kommentera

Blizzard: Jaha du menade så. Ja nä och man väger in alla faktorer (speltid, matchträning osv.) så börjar jag luta mer och mer åt Murley istället för Sonnenberg.

Hela tiden har jag känt att det är Timrå IK som hanterat det här riktigt illa men nu, med Sonnenbergs krav på att inte spela innan jul, så tycker jag att hela situationen kring hans träningsupplägg blir än mer relevant. Som linkan säger så får vi kanske inte lika mycket för pengarna i Sonnenberg.

Det känns orimligt att skriva ett svindyrt kontrakt med en spelare vars träningsstatus är okänd och vars matchträning är obefintlig, speciellt när vi behöver honom NU och när han av okänd anledning inte kan spela innan jul.

In med Murley! Tack för allt, Sonnenberg!
Kommentera

hedman, dimi och cook är ej med imrogon emot timrå, känns ju ganska skönt att det inte bara jämt är timrå som kommer med ett slaktat lag inför derbyna.
Kommentera

Sandin enl ST

"22-åringen har gjort tre assist på 20 mål för Brynäs i höst."
Kommentera

Blizzard: Äsch den där Ole Snudar Kristensen Sondre Olsen gör säkert en monstermatch istället. Jag tyckte Modo var rätt trevliga med Dimitrakos i laget.
Kommentera

Mörkret är som svart grus överallt. Sovrummet är som i dimma.
Jag går upp och tar en dusch, drar undan de tunga gardinerna.
Jag har en ung man bakom ögonen men kroppen är en gubbes.
Jag ser ut som en uppdragen gammelgädda. Jag ser ut som en påtänd groda när jag ler.
Jag är rätt ful. Jag håller in magen men inte nån ser åt mitt håll ändå.
Ikväll är det surströmmingsderby.
Varje gång säger man att det är mer spännande än på länge och nu i kväll… well, det är mer spännande än på länge… det skiljer 3 p.
Vinner Modo är dom förbi (på bättre målskillnad) vinner vi är vi 6 pinnar före o lite längre från bottenregionerna, för en stund i alla fall.

Modo har gjort det till en fin konst att ta dumpa puck i rundlarna under Challes tid. Vi får hoppas att det blir så ikväll också.
Timrå vann äntligen en 3 poängare hemma o har nu 3 raka segrar efter uppehållet i väldigt jämna matcher, en styrka i sig, o ikväll är det inte bara derby utan det är också Modo mot ”lillebror”, ständigt baktalade, Modo har gjort till kultur att envist hävda sitt Storebrorskomplex, Örnar mot några Rednecks som inte skrämt många så här långt.

Derbyn brukar sakna logik. Ibland brukar man hävda att derbyn har en omvänd logik, att det är laget som ligger sämst till i tabellen som har störst chans att vinna.
Men det är en förenklad sanning, Derbyn skapar sin egen dramaturgi, sin egen logik.

Vi behöver våra derbyn.
Jag ser framemot heta känslor, fint passningsspel, tränare som plötsligt visar känslor,
Spelare som börjar göra mål igen, böljande och vackra tifon på läktarna, skiftande tempon under match, tusen situationer att veva upp i slowmotion under kvällen medan svettiga experter i kostym talar i mun på varandra o försöker vara så expertig man kan i Tv-rutan.
Så snart väntar en flera timmar lång hockeykväll där programledare, tränare, spelare, går igenom match för match med en packad sjömans känsla för kirurgi, däribland derbyt ikväll.
Mao noga men darrigt o allt som oftast fullständigt briljant osakligt.

Fantastiskt.
Ljuset i mörkret ikväll är derbyt o jag hoppas att det lyser hela natten.
Jag hoppas vi vinner nämligen.
Kommentera

Hahl Bundy: Åh Store Gud! Du mäktiga maskin. Ditt mänskliga svin (vad du är bra!).

Jag saknar ord för vilken enorm taktkänsla du har. Lyssna på Jannez och låten "Du finns i varje andetag" från den senaste plattan och så liksom sjunger du fram orden i din text ovan så får du höra schvunget.

Du är ett GENI!

Ring Bert Karlsson!
Kommentera

Uno Gordon: Dansbandsmusik är precis som snö - hitsänt från helvetet!
Kommentera

Hahl Bundy: Perras dilemma blir hur han skall sätta ihop formationerna om Murley är tillgänglig mot modo.

Skall han spela Svesse i en tredjekedja, där han för närvarande platsar med den form han besitter just nu - trots att han vill flytta?
Kanske han ändå vill stanna, med den speltid han faktiskt förtjänar just nu...

Och skall detta i så fall ske på bekostnad av Larsson eller Hallin, (som således blir 13:e forward) som ju fortsättningsvis är våra spelare resten av säsongen?

Knepigt detta - jag vill inte byta med Perra, jag vet inte hur jag skulle göra...
Kommentera

Jag tror att banjoraggarna får skicka ut spud med en insamlingsbössa på läktarna under kvällens match.

Kan bli mycket pengar att lägga till bot och bättring för Challes stressakne efter kvällens drabbning om ni vill veta vad jag tror.

spud lär också vara den som smälter bäst in i TIK-klacken, då han säkert har en stilig TIK-tröja i smyg under sin ballerinakjol med modologga.

Lägg en femtioöring i "smygtikar spuddans" insamlingsbössa från mig!
Kommentera

Kevin O Shea: Kul reflektion du delar med dig av. Och föraktet breder ut sig.
Kommentera

t_89: Jahapp där dog lite hopp...varför känns det som att det bara är timråspelare som råkar ut för maginfektioner och räserbajs? Fan så trist...
Kommentera

t_89: Blir så jävla less, kändes ju ganska bra inför den här matchen innan det där..
Kommentera

Fem skador/sjukdomar i Timrå, Murley är inte på plats, ingen Pitkämäki i mål.

Inga skador/sjukdomar i MoDo, endast en avstängning.

Jag blir så jävla less.

Nåväl, nu ska man förvisso se det sydliga E4-derbyt på TV.

Men ändå, fan i helvete!

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Olle: Det var SSK:arna som smittade oss. :/
Kommentera

DJ Hemp: Dom här goda intentionerna vi visat upp på slutet KAN upphöra ikväll...det känns som att det finns en överhängande risk för att vi gör ännu en plattmatch mot Modo.
Kommentera

DJ Hemp: ÄÄäääh det är lugnt. Det där soplaget drar man ju ihop ett gäng från gatan och spöar
Kommentera

Jag funderade på att knalla ner till Navet, det är ju några platser kvar på bussen. Men utan Corso och bara fem backar (plus Dahlroth?) så får det vara. Piss.
Kommentera

Fan vad less jag blir varför är det alltid vi som är totalt massakerade inför mötena med modo, corso - timrås hetaste spelare för tillfället borta, ååååååh!!!
Kommentera

« · 1310366