1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591405 inlägg · 6216 ämnen

Modo - Timrå IK 2011-02-03

« · 1344300 Till forumet

Modo - Timrå IK 2011-02-03
Ångestderby på Framnäsudden!

Läget i lagen

Timrå IK
www.timraik.se/index.php?pregame=1421

MoDo Hockey
www.modohockey.se/match_infor.cfm?MatchID=934

Själv tror jag på bortaseger. 2-4
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2011-02-03
bisterfinnen: Nu är det väl ni som har hemmamatch så vi vänder på steken: Guldkandidaten vs Kvalserielaget.
Kommentera

mikenomad: Undra vilken färg på tröjorna vi måste skaka fram nu?
Kommentera

Timrå Icon: Vitt funkar borta, mot Frölunda spelar det ingen roll, men mot FBK kanske vi ska lufta W/Ö-tröjorna igen?
Kommentera

mikenomad: Ja, det är roligt med modolider. Det spelar ingen roll var dom ligger i tabellen, har dom vunnit mot Timrå känner dom sig direkt som guldkandidater. Då finns inga ytterligare hinder.
Sen kryddar dom gärna moset genom att gå in på vår sida och skriva om 'modokomplex'.
Dom är för söta, svinen.
Kommentera

T T: Ja det är nog det som behövs. Eller att de är lätt nedblodade ;-).
Nu trampar jag nog på många ömma tår men jag tycker inte W/Ö-tröjorna är särskilt snygga....egentligen....
Kommentera

Bragd-Birger: Ja, nog är dom roliga allt. Att gå in här och starta en matchtråd åt oss verkar ju lite idiotiskt. Att dom dessutom gör det med bortalaget nämnda först, visar ju bara att dom inte är särskilt smarta.
Kommentera

John K: Tråden hade lika gärna kunnat heta "Timrå IK Vs. Timrå IK's inställning 2011-02-03"
Kommentera

Blizzard: Eller Modo - Timrå IK dead eagles season 10/11.

Redigerad kommentar

Kommentera

Bragd-Birger: Tumregeln är att genklonerna norröver ALLlTID är guldkandidater. Oavsett tabellposition, vunna matcher etc. Alltid. Så länge plantskolan skickar fram framtidslöften som Sundström, Jonsson mfl är de ohotade. Fråga vilken expert som helst. Wennerholm t.ex.
Kommentera

ÖstrandsNisse: Dead Eagles hahaha! Läskigt....associerar till fågelinfluensan...
Kommentera

mikenomad: Jag tror att Wennerholm egentligen heter Wernblom och är bror till Magnus men kände sig tvungen att byta namn då Wernblom gick till Skellefteå...
Kommentera

John K: Fast när det gäller bisterfinnen så tycker jag att han jobbat hårt med sitt nyårslöfte att minska sitt Timrå-komplex och, faktiskt, gjort vissa framsteg. Det ska han ha cred för.
Kommentera

mikenomad: bisterfinnen känns nästan läbbigt mysig nuförtiden. I en maffiafilm vet att man att det alltid betyder att det är hög tid att lämna stan och genomgå plastikkirurgi.
Ligger det ett hästhuvud (gamle Svarten?) på bortastå i morrn vet jag vem man bör rikta misstankarna mot.
Kommentera

Bragd-Birger:

Hörrö Biggie Smalls. Jag har ju avgett ett nyårslöfte. De ä säkert de!
Kommentera

Bragd-Birger: Jag tror bisterfinnen är Ove Sundberg. Modoboken har tröttnat på honom och lurat iväg honom hit. "Därinne är de jätteschyssta, där får du vara med hur mycket du vill. Där bjuds det på obegränsat med kvalitetshockey".
Kommentera

mikenomad: haha den var bra :)
Kommentera

mikenomad:

Damn, you're good :-)
Kommentera

Bara att fylla på förrådet inför morgondagen:
Kommentera

mikenomad: Håller man på TIK gäller fler än ett preparat ;)
Kommentera

Blizzard: Bedövningsmedel för hästar, kan man köpa det på nätet också?
Kommentera

Blizzard: Under säsong är Prozac lika självklart som morgonrodnaden därbak dagen efter match....
Kommentera

Olle: hahaha ;)

mikenomad: Jo det är ju så. Hm "Över hela världen har mer än femtio miljoner människor använt det" Hur många timråiter finns det där ute i världen egentligen :)
Kommentera

Ljuvlig optimism i Jimmys blogg idag. Hoppas varje spelare och tränare i Timrå IK läser detta...
Kommentera

mikenomad: Läser Freddes krönika och liksom sitter i tysthet och nickar. Allt som står visste jag redan, allt som står har ältats inte minst i den här gästboken gång på gång på gång.
Det som slår mig, och skrämmer, är när jag jämför skillnaderna från denna säsong och förra. Vi hade bättre klass förra säsongen på alla positioner. Framåt hade vi MPS, Corso och Sonnie, vi hade Lindbäck i målet och inte minst (som Söderberg verkar förträngt) Caslava som defensiv backklippa. Dessutom undrar jag om inte Challe är en bättre kniven-på-strupen-tränare än Perra?!

Men men, det är nu Perras ledarskap skall visa vägen. Jag hoppas på mirakel.
Kommentera

mikenomad: Bra blogg tycker jag! Han försöker verkligen inge er hopp. Hoppas han får fel! ;-)
Kommentera

mikenomad: För Jimmys del kan man konstatera att Terapin var en positiv boost för honom.

Vi får väl se om den var lika lyckad för Timrå IK.
Kommentera

ÖstrandsNisse: Lander nu slår Lander då samt är "botten" lite starkare tycker jag.

Däremot är 1:a kedja plus bästa back ruskigt mycket sämre denna säsong.
Vi har alltså tappat en del stabilitet hemåt samt inte har en 1:a lina som ser stabilt ut på +/- vilket inte alls är bra. Slår på hela laget på nåt sätt :-(
Kommentera

jokklas: Vi har målvakter som inte är i närheten av Lindbäck. Han stängde ju igen under våren. Vi har heller inte den där klassbacken att sätta in i situationer där vi behöver trygghet i det defensiva spelet. Överlag så ser backsidan ängslig ut och framförallt är såna som Jokela och Karlsson way to dåliga för att det ska kännas bra inför slutspurten. Framåt är vi klasser sämre än förra säsongen. MPS har spelat 47 matcher för Oilers, knåpat ihop 19 poäng på dessa matcher, i NHL. Klart han är saknad. Vi har tappat såväl vår i särklass bästa, som i särklass näst bästa poänggörare inför den här säsongen. Klart vi tappat spets. Plats 1,2 och 3 i poängligan hade dessa tre herrar.

Det man kan fundera över är hur man tänkte när man skulle ersätta dessa herrar? Hirso, okej. Pikken, kanske. Men sen då? Nu när man vet att inga fler spelare ansluter så begriper jag än mindre varför man inte fullföljde kontraktet med Corso. Den enda spets vi hade i laget. Framförallt är det obegripligt då man redan vid Corsos entledigande såg att Hirso inte besatt denna spets samt att Pärra redan då indikerade att hans rygg började krångla igen.

Det finns all anledning att vara livrädd inför fortsättningen.

Redigerad kommentar

Kommentera

Ingenting attraherar en folksamling som en folksamling.
Samma sak med stjärnor. Det är en form av kollektiv masspsykos.

Vi lever i ett land o en tid som hyllar medelmåttan. Där det räcker att man gökar under ett täcke i tv för att bli känd och omskriven.
Tur då att himlen med de riktiga stjärnorna finns inom räckhåll.

Ta ut dina sparade pengar och sätta dig i en bil eller buss mot Ö-vik ikväll.
Stärk dig med sprit om du måste. Ställ dig i kön. Få din biljett. Kliv ombord och luta ditt sargade huvud mot fönstret. När du vaknar är du över Skule.
När du vaknar o går nerför busstegen ner till marken o när du sätter ner dina fötter kan du känna den dova, varsamma men omisskännliga pulsen av ett klassiskt Västernorrlandsderby vibrera i marken.
Kan det bli större?

I Västernorrland finns den ”sofistikerade” Hockeyvärlden samlad.
Ett elektriskt rött, vitt o även lite grönt regn över Sverige i kväll.
I Västernorrland står skalvet i kväll: Vi märker det genom en lätt dallring, ett försiktigt klirr från porslinshyllan.
Ett Västernorrlandsderby är som en inkörsport till tyngre droger. Alltid himmelsk.
Många är vi som fastnade för den Röd-Vita Hockeyn genom ett derby.
Det är två drakar som möts. I samma län.
Det går att schackra med allt. Det finns människor som säljer sitt ansikte, sitt namn, sitt ljus, sina barns ansikte och namn, för pengar, för den där flämtande kvarten av kändisskap. De där meningslösa minuterna när någon vänder sig om efter dem i rulltrappan. Alltid med fel namn på tungan.

I kväll tror jag Modo kommer få lida.

I Timrå så är nog Lander viktigast. Han har varit en av lagets viktigaste spelare så här långt. Hirso spelade som en bakfull bäver mot SAIK i veckan o Feten köpte korv i en annan stad hela matchen.
Men samtidigt så är Timrå IK o hemmamatcher som tequila och sex denna säsong.
Det glittrar en aning i början men efter ett tag undrar man vad det ska vara bra för.

Ett derby är alltid en frizon från allting annat. Hockeyns Twillight Zone.

Om du faktiskt gör slag i saken o loggar ut från HS om en stund o far upp till säsongen sista? derby i Ö-vik, för att uppleva matchen på plats, så lova mig en enda sak.
Stråla som stjärnorna du också!

Redigerad kommentar

Kommentera

Johnny Bravo: "Gilla"
Kommentera

Johnny Bravo:

Gilla, även om du skrev porslinsskåp istället för prisskåp :-)

Ska erkänna att jag har lite problem med att ha fullt fokus på jobbet idag.
Kommentera

bisterfinnen: Fokus på jobbet? Omöjligt! Kanske därför man sitter här på arbetstid. ;-)
Kommentera

Johnny Bravo:

De här mupparna måste vi köra över om vi inte ska åka på stortorsk;

22) Ladislav Nagy. Hämtades från Slovakien mitt under säsongen för att producera poäng. Med 14 poäng på 15 matcher - och hattrick i senaste derbyt - har Nagy gjort just det.

48) Hannu Pikkarainen. Historisk poängplockare i fjol. Modos Pikkarainen har blivit ett lyft sedan återkomsten från KHL. Den spelskicklige backen har gjort tolv poäng på 14 matcher.

17) Morten Madsen. Snabb och teknisk. Danske Madsen gör sin andra säsong i Modo och är i form - poäng i de fem senaste matcherna.

Sedan måste vi sätta en grisfösare i arslet på Kolan och Jokela.
Kommentera

Timrå Icon:
Bara inte Huss glömmer att packa ner Hirso & Pikkarainens rullatorer
Kommentera

Per HApps: Pikken brukar vara stekhet mot MoDo så han är jag inte orolig över. Kepsen in på isen i andra perioden!
Kommentera

Skicka Ilkka på hela bunten!
Kommentera

KORITFW: Säg den meningen snabbt tio gånger
Kommentera

Johnny Bravo: +1
Kommentera

Pine: Se där! Även Perra har insett att Klingans speed kanske inte 'riktigt' kom till sin rätt tillsammans med pudel-Hirso. Nya omgivningen ser betydligt bättre ut.
Vad gäller den nygamla finnduon och det lejon Perra hoppas dom ska ta fram..haha. Ja, hoppet är det sista som överger oss, det är tydligt det. Jag vill inte vara negativ, men jag ställer mig tveksam till om vi kommer att få se att det lossnar för den kedjan.

Positivt: vi har nu tre kedjor som, på pappret, kan fungera i sina roller. Den fjärde får vi helt enkelt se som en chans till bonus.

Negativt: vad kan vi förvänta oss för coachning? Förutom vilka kedjespelare som kommer att matchas när vi går ner på tre, vilka kommer få mest speltid av alla backar? Jag gissar att Kolan och Jokela kommer att ligga topp 3, även om dom båda är -2 efter första perren.

Jag har inga positiva vibbar alls inför den här fajten, å andra sidan är jag nu mycket mer mentalt bekväm med accepterandet av kvalserien. Allt det där kommer förmodligen inte att betyda ett skit när pucken väl släpps. Då är det fradga och nävar av ångestdämpande i vanlig ordning. För att inte tala om det äckliga hopp som börjar spira vid en (högst otrolig) 3-poängare.

Jaja. Vi får i a f se vad det är för karaktär i det här laget. Sobril-hockey is the shit.
Kommentera

Bragd-Birger:
Hoppas pärra snart förstår att Karlsson och Sebbe inte heller skall spela tillsammans...
Tänk om karlsson kunde vara sjuk idag, då skulle det kännas lugnare inför kvällen.
Kommentera

Bragd-Birger:

Känns bra att Pikkarainen är tillbaka med KimH. Samt att jag tror att Klingberg kommer passa alldeles ypperligt med Gabriel Karlsson samt Röymark.

I övrigt tror jag vi får det riktigt tufft ikväll. Det är vinna eller försvinna.
Kommentera

Äh, vi får stryk igen...
Kommentera

RocknRolf2:

Det är så självklart att det är löjligt. Jag tänker inte låta mig medluras i några spekulationer om hur nya formationer kommer funka eller vem det kommer lossna för ikväll. Det blir bajs av allt ändå.
Kommentera

RocknRolf2: Självklart förlorar vi. Men vi får väl göra som MoDo och skylla ifrån oss på domaren på vår officiella hemsida och låtsas att vi vann. Det är lite win-win över det hela....kan man ju alltid inbilla sig....
Kommentera

Just nu lyckas jag inte uppbringa entusiasmen och glöden som vanligtvis brukar infinna sig inför en match mot MoDo. Tyvärr känns det bara dystert och hopplöst, och detta innan matchen ens är spelad! Faktarutan "Timrå i kris" i Henrik Sjöbergs artikel inför kvällens match kanske provocerar och tänder laget ikväll, vad vet jag......
Kommentera

Kattgubben: Ääääääh lika bra vi spöar skiten ur dem då vi ändå är där och spelar ;-)
Kommentera

Var nyss nere hos mitt lokala spelombud och såg att man kunde köpa andelar i lvällens Bomben. Var nära att riva butiken när jag såg förnedringssiffrorna butiksägaren plitat i timråmatchen:(

Att vara TIK:are i dessa dagar måste vara det närmaste riktiga zoombies man kan komma.

LIVING DEAD!
Kommentera

Tjena Smokey: Har lite funderingar efter att jag nu suttit i princip hela veckan och pimplat rötjut i sann Hempen-anda.

Frågan jag nu ställer mig inför kvällens match är; går det att hissa upp Styfs tröja i taket i Swedbank?

Nästa fråga; när kommer Zäta hem igen?

En sista fråga; Vad heter spelbutiken?
Kommentera

« · 1344300