1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590403 inlägg · 6217 ämnen

Modo - Timrå IK 2012-11-29

« · 1538455 Till forumet

Sv: Modo - Timrå IK 2012-11-29
Lemmy: inget ont om bagarn, men att hans bragdmatch skulle innebära seger för timrå är uteslutet, Han kan inte vara målvakt, back och sniper. 

Steen på 50% ger bättre chanser. 
Kommentera

Lemmy: Det gör han ofta men allt för ensam om det allt för många viker ner sig.
Kommentera

Timrå Icon: Johan Andersson gör en bragdmatch ikväll.
Kommentera

Blizzard: Jag har aldrig varit mer säker på storstryk. Tänkte nästan börja tröstsupa redan nu....
Kommentera

Blizzard:Demen.. steen-hård kille !?
Kommentera

Nybbe: och vem ska ge den lårkakan då? sterner? 

fan inte sett en riktigt rejäl timrå tackling på evigheter. 
Kommentera

Berglund: En lårkaka sedan är det steen-kört .
Kommentera

zigge: Han lär väl tokdominera bara därför, 2 mål 1 assist...
Kommentera

zigge: Ja Louma var inte iform heller, han satte 3-4 målet när han praktiskt taget varit delaktik i alla timrås mål. men han blev på nått jävla vänster hjälte endå.
Kommentera

mikenomad:Steens matchform lär väl va - sådär...Han skulle ju träna sig i form under Kosken-uppehållet, joho? Gick sönder, o har inte tränat alls!!  Så 3:e raka till Er ikväll - men ni behöver ju poängen, så OK. Vi tog segrarna ifjol mot er, då får ni ta dem denna säsong, fair enough?  Sumpan o stabile Torp ej med heller.

Hmm, 1-3 ikväll kanske? Grattis i förskott dårå.

Kommentera

Blizzard: Antar att du redan noterat resultatet av att Steen skulle "testas för spel"? Han spelar självklart och är grymt spelsugen. Härligt att man kan lita på våran tes, ska dessutom bli kul att få möta Modo med en riktig NHL-stjärna i laget.
Kommentera

matchen idag känns som vilken som helst, det var skillnad jämfört med matchen innan uppehållet, dåvar man nervös hela dagen och hade den där härliga känslan man jämt hade förr...Nu är det likgiltigt och grått igen, tråkigt och inget hopp.
Kommentera

BlackBay: Jag nämnde Crippe också och i hans fall tycker jag en bänkning är nödvändig. Jonte och bänkning har jag varit inne på förut, han är antagligen den sista människan på jorden som skulle ta en bänkning på rätt sätt. Så där sitter vi lite i en rävsax eftersom han öht fick förnyat kontrakt. Vi tycker antagligen olika i hans fall, oavsett lön tycker inte jag han håller måttet. Tvärtom tycker jag han drar ner laget i motgång och förvärrar. Han känns i dessa situationer som en energitjuv snarare än det han borde ha kapacitet att vara. Dvs en rutinerad kille som kan peppa och lyfta de mindre erfarna spelarna.
Kommentera

superfalle: omöjligt att slå det rekord Hynning hade för några år sen
Kommentera

mikenomad: En bänkning funkar kanske om personen visar dålig vilja men är spelaren inne i en svacka gangnar det ju knappast självförtroendet i positiv riktning
Dock verkar ju många ha nåt emot Jonte som säkert bottnar i att han en gång för längesen hade en topplön... är ju synd om karln som fortfarande alltid blir kritiskt granskad varje match...... han är inte lika bra som under lockouten men fasen tillräcklig bra för den låga lön han har idag så där tycker jag fasen folk får tagga ner lite o inse att man inte kan förvänta sig en spelare av VM-klass
Kommentera

mikenomad: söderström satsar mot elitserie rekordet i brända målchanser under en säsong . Man kan inte bara slå undan bemen för honom i jakten
Kommentera

mikenomad: Tänk att bli bänkad inom landstinget när det vankas skitjobb (bokstavligt talat) måste vara en dröm.....
Kommentera

BlackBay: Nu är det ju lite haltande att jämföra toppidrott där prestation är allt och dessutom färskvara med en anställning inom t.ex kommun och landsting. Inte bara det mest självklara, dvs löneskillnaden. Och prat om "att få gå" har det inte varit tal om. Att bänkas är väl en del av deras verklighet, den risken måste ingå i en hockeyspelares anställningsförhållande.
Kommentera

BlackBay: Själv har jag bara spelat lagsport i vinnande lag så..... :)
Kommentera

mikenomad: Märks tydligt att merparten av HS skribenter aldrig har sysslat med nån form av lagsport i verkliga livet förutom spela Nhl på sin Xbox.

Har man nån gång i livet spelat nån lagsport själv vet man att man kan ha både bra o dåliga dagar på planen.... det finns både formtoppar o formsvackor men alla Tv-spels-experter här är väldigt snabba på att såga sina personliga favoritsågningsobjekt.... har man en svacka så är det tack o hej trots att man egentligen kan bättre.....

Hoppas era chefer på jobbet tänker likadant som er.... "hmm nu har han producerat dåligt i två veckor, meddela personalavdelningen att han får gå"
Kommentera

haggen:Slagskott! Före läder-CJ var det väl Tjobba som hade det mäktigaste slagskottet. Minns att man var less på PO som inte lät honom vara mer ordinarie bara för hans skotts skull. Märkligt egentligen att det bara är vart 5-6 år som vi har en back som verkligen kan skjuta. Fast det gäller ju för dom andra 4 i ett pp att skapa tid och utrymme för backskott från blå också....

Redigerad kommentar

Kommentera

superfalle: Säkert. Såna som Crippe och Jonte t.ex...de måste vara djävulska på träningarna eftersom de är givna match efter match. Det inser jag att vi som ser att de är usla endast på matcherna inte kan döma nåt efter det. Att sedan en junior kliver in och dominerar men sedan bänkas igen, det finns det säkert en helt logisk förklaring till. Men precis som hubbe mfl skulle jag gärna vilja höra den.
Kommentera

mikenomad: ja förmodligen så har dom som bestämmer en bättre och bredare bild av verkligheten än oss som sett en junior göra något enstaka lyckat inhopp i några matcher
Kommentera

JimmyH: Det märkliga är, vilket jag tror förbryllar hubbe mfl, vad som gör att han tydligen inte anses platsa riktigt redan nu.
Kommentera

hubbenorlen: Snacket? Som jag skrev så kommer han alltid få spela när han anses platsa.
Kommentera

Blizzard: Haha japp, undra hur många han spela bakfull dock? :-P
Kommentera

Berglund: fan fick karln ihop 41 matcher endå? ;) 

kommer ihåg när challe ska förklara varför det fanns ett kryss i taket, det var när lello hade kommit dit två dagar i rad och challe utbrast "kors i taket och ritade ett" hahaha :D 
Kommentera

söder över: ooohh Mikko Lehtonen KOM TEBAX, du får bada bastu o dricka hur mkt finlandia du vill bara du masar dig ut i PP och laddar slagskott! :P

2008-09 Timrå  Elitserien 41 15 15 30
Kommentera

söder över: För sex-sju år sedan hade vi en back i laget som hade ett överjävligt slagskott, Lello-klass om inte till och med hårdare - Carl-Johan Johansson.

Kom ihåg att jag blev less när han lämnade laget, visserligen hade han inte mycket mer än just skottet som skill men adrenalinet rusade varje gång han fick ladda från blå.

O vem vill inte se mäktiga slagskott;)

Kommentera

Berglund: ja hans skott är riktigt porrigt. Det hårdaste vi haft sedan lello. Synd att han inte letar upp ytor att avlossa skottet från...
Kommentera

söder över: Ja Önerud måste ha en av Elitseriens vassaste handledare han borde skjuta mkt mer.
Kommentera

Nybbe: jag tror inte att Hedström feg... Antagligen lider han inte någon övertro till sin egen förmåga heller utan han har väl fått en spelfördelar roll som han överarbetar. Det går lite för sakta så han måste helt enkelt förenkla sina passningar och öka tempot på dem...
Jag tror att Friberg skulle ha nytta av att få dominera lite i j-20 sedan vet jag inte vad det innebär prestige mässigt men jag tror han skulle kunna hitta lite sjförtroende genom ett par matcher med dom. I min värld så är det jävligt små marginaler som går fel på isen för friberg. Men generellt set skulle jag gärna se att han utmanade lite mer med skott eller inbryttningar på mål. O minska ner på det där att leta passningar... Han o önerud är juh killar som har potential att göra rejält med mål men dom verkar inte riktigt tro på sig själva...
Kommentera

JimmyH: Man hur går snacket om Anton Wedin? Han har ju varit väldigt bra i vissa matcher. Fullständigt respektlös och väldigt kreativ.
Vill de spara honom och inte matcha honom för hårt så här i början?
Eller vad är anledningen till att han inte får spela mer?
Kommentera

Nybbe: A-lagets behov går alltid före J20:s behov. J20-killarna kommer spela i A-laget när de anses platsa.
Kommentera

söder över: Hur tänker man om J20 spelarna.. Wedin och Öhrn. Nilsson troligtvis går J20 före nu när det gäller att komma till fortsättnings spel för dom ,sedan kanske dom är mer tillgänglig för a-laget , även Friberg och Boyce skulle kunna ta lite spel tid där ett tag för i a-laget finns det spelare av samma kaliber.

Sedan är det dags att ta ett samtal med Crippe och  Jonte killarna lever nu på gamla meriter . ställ över dom 1-2 matcher kanske dom vaknar..Crippe måste skärpa till sitt spel och vara mer noggran och Jonte.. troligtvis kan inte karln bättre men han kan vara mer resolut han verkar rädd/feg, osäker eller så har han en övertro på sig själv .

Kommentera

haggen: ja Hallin saknas alltid när han inte är med! även om han inte får mycke is tid så ser han fan till att representera det ledarna pratr om när han är på isen! in över blå o tar skott. täcker skott i egen zon och jobbar ständigt i 110% mode.

önerud nehöver individuell skolning ang hur han rör sig utan puck! han skall inte fokusera på att gröta vid sargerna utan ständigt röra på sig för att kunna få passningar på ställen där han kan avsluta. med hans fina skott kommer ett ansvar att använda det för lagets bästa. han är för övrigt klenare i sarg duellerna än vad jag tycker man kan förvänta sig av en så pass tränad kille.

jag vill ha tillbaka önerud på blå under pp. inte gunno på backplats. alternativt att robinson får ta ett steg djupare in i anfallen o gunno o önerud kör på blå...

tror att du har helt rätt ang demén o sebbe. förutsatt att han (d) håller minst samma nivå som mot frölunda.

japp! chrippe och hedström måste lyda sin husse (Montén) o  speeda upp verksamheten! i synnerhet under pp...

Är Wedin med i morgon så kommer första es baljan med en perfekt inramning åt en timrå junis!

Kommentera

Modano: jag vill att spelarna trillar in i det spel dom hade innan karjala. 

o det var i synnerhet försvaret och målvakt som gav oss chans till tre poäng.

om det räcker med 2 mål framåt fär 3 poäng så fine by me!

Kommentera

söder över:

Hallin behövs, vill även se mer av Dalroth, rejäl senast och många bra pass.

Önerud, skjuter mycket och hårt så mer istid till honom, kanske även mer i pp.

Wedin och Öhrn är spelare som är oömma och går på mål, behövs nu då vi spelar väldigt mycket i sarghörnen.

Kanske Damen tar lite istid av Sebbe, tror båda mår bra av det.

Gretzky o Jonte måste höja sig och sluta kladda med pucken. 

Kommentera

söder över: Kan aldrig funka med Forwards som kan göra högst 2 mål eller snarare 1 mål per match.
Kommentera

Blizzard: tycker att monten har en skitbra verklighetsuppfattning!

hoppas nu bara så jävla innerligt att han kan klara av att få ut det han säger i praktik mot modo...

en skön känsla infinner sig dock iom att försvarspelet såg så pass mycket bättre ut nu mot indianerna. 

det är juh där det börjar...

Kommentera

Blizzard: och här har vi den uttjatade "inför matchen" fan vad hockey suger just nu!

Vi kanske lyckas ta 1-2 segrar nu, men det följs upp av 4-5 förluster, sen 1-2 segrar, vi kommer komma närmre men inte ikapp, för att sedan tappa igen. Tillslut lessnar också spelarna och det blir som förra säsongen, hockey är en skitsport, och det var igår jag tappade glöden och gnistan för hockey som jag fick tillbaka i KS, det höll sig i nästan 30ES-matcher iaf, men nu är den borta och jag skiter fullständigt i resultatet i morgon för det kommer inte hjälpa oss ett skit, blä!
Kommentera

Modo - Timrå IK 2012-11-29
ja eftersom vi förlorar hela jävla tiden just nu spelar det ingenroll vem som gör matchtråden. 

Sundström saknas mot oss
"Niklas Sundström spelar inte mot Timrå i morgon.  "

Men Steen kommer att testas och alla vet att när andra lag testar är det 100% att dom kommer spela.
"Däremot kommer Modo att testa Alexander Steen på värmningen, han är med i matchtruppen. 
Kommentera

« · 1538455