Mäster T: Gigantiska problem?, Ikväll tycker då jag man gör sin bästa match på bra länge! Visst torsk med 2-0, men ikväll hade vi oflyt på riktigt. Hade du skrivit detta efter Väx elle Frö matchen hade jag hållit med dig.
Första målet var totalt avgörande ikväll, det såg nog ALLA!.
Mäster T: Absolut så är det, men kom ihåg att detta lag är inget lag fyllt av superstjärnor där enskillda spelare vänder matcher likt Steen eller Nagy.
Att spetsen inte finns där kan inte spelarna beskyllas för,det är ekonomin som Kottlettfrillan och Tj lyckades rasera.
Som hela laget uppträdde ikväll så jobbade dom hårdare än motståndarna, mer kan man inte kräva tycker jag. Mot Växjö blev det mest bara bög av det mesta, men ikväll gav man allt. Det räckte inte ikväll, men spelar man så här tar vi en hel del poäng i fortsättningen.
Själv anser jag att Montén och Nubben kanske fått ut 110% av laget fram till början av November.
Redigerad kommentar
RTS: Personligen är jag så less på det här eviga snacket om att vi gör bra matcher och kommer att plocka poäng om det fina spelet håller i sig. Jaha? Vem bryr sig? Vi blir nollade hemma, vi blir nollade borta och vi sjunker som en sten i tabellen.
Vem bryr sig om goda intentioner när vi har förlorat dom FEM senaste matcherna och blivit nollade i dom senaste TRE. Det är ungefär så dåligt som det kan vara. Det är poängen som räknas, inte "intentioner".
Och nu var inte det här något angrepp på dig eller det just du skrev. Jag tycker bara att det börjar bli jävligt tröttsamt med att kolla efter "goda trender" när laget spelar som en säck bajs.
Olle: Nej visst har du rätt, Men om man kan hålla den intesitet man visar ikväll så finns det hopp,, Dyngsurt med torsk absolut, men det finns glädjepunkter trots allt.
Efter kvällen match känns det för mig iallafall bättre för mig än efter Växjö matchen., Vi har ett stryklag på papperet, vi har raserad ekonomi, det handlar bara om överlevnad, Brynäs, Luleå mfl har varit i vår situation, vi måste reda ut stormen detta och nästa år.
Vi klara detta, Tro mig!
Mäster T: Timrå största problem är nog att spelare som Friberg, Boyce , Dahlrot, mfl har stangerat i utvecklingen, samt att Crippe och Sebbe inte hållit den klass man hoppasts på.
Sterner är också en jätteflopp!!,
Redigerad kommentar
T T: Ifjol var vi avhängda vid denna tid, glöm inte det, visst fan kan vi deppa ihop och sluta gå till Eon,.
Men en sak skilljer i år ifrån ifjol, vi har en spelide där vi hittills enligt mig inte blivit utspelat på samma sätt som ifjol, vi fäller inte igenom som ifjol.
Det kan gå!
Mäster T: Håller inte med dig där,. Tycker det är ett flertal som blivit bättre iår, tex, Robinsson, Hallin, Hagos, Andersson, Jocke även Molinder faktiskt.
Rohdin, Persson är nyförvärv som faktiskt håller högre klass än jag väntat mig.
Robin Lindquist bakslag är verkligen jättesynd för Tik.
Redigerad kommentar
RTS: det är rätt, lite positivism behövs....och riktigt lika dåligt som alla säger är det inte, två matcher i rad nu där vi ändå varit det bättre laget och förlorar på ett tillfällighetsmål, nu sitter det i skallen på grabbarna, den gamla klyschan " att dom ser bara målvakten, inte hålen..."
Det kunde vart värre faktiskt, tänk att ta ledningen i Jönköping efter drygt 56 min, och sen bli kvitterad med en (1!) fucking sekund kvar, och av Marcus Nilsson till på köpet......uj uj uj,
Nä, det lossnar mot rögle borta... :-)
Blizzard: Det spelar väl ingen roll hur många poäng vi plockat i år jämför med ifjol vid samma tid? De andra lagens resultat ser ju helt annorlunda ut.
Därför är din jämförelse helt irrelevant.
Dessutom är det betydligt jämnare i botten i år, rent spelmässigt. I fjol hade vi ju knappt en chans mot många lag. Så är det inte i år. Än så länge.
hubbenorlen:
"Det spelar väl ingen roll hur många poäng vi plockat i år jämför med ifjol vid samma tid? De andra lagens resultat ser ju helt annorlunda ut."
och du tycker inte jag lyfte fram det i förra inlägget eller, jag lyfta fan fram nästan hela ES poäng, läs hela inläggen.
"Dessutom är det betydligt jämnare i botten i år, rent spelmässigt. I fjol hade vi ju knappt en chans mot många lag."
de var ju det jag skrev om du läst hela inlägget, men att säga att vi är bättre iår är ju b-shit, vi har fan sämre chans att klara ks iår med eller utan NHL-lockout, för det där berömda spelsättet vi har kommer fram typ var 6:e match....
Vi har fortfarande chansen för botten är sämre iår och toppen betydligt bättre. Det jag sa.
sargad:
Att du kallar Steen för en medelmåtta i NHL visar bara din okunnighet inom hockeyn.
sargad: Ja vafan det ser väl inte så illa ut, man kunde ju vara från Angle holm eller Djyrgårdare. Kämpa Timrå!
superfalle: Läxa nu inte upp Yngwe, bara för att några klåpare på ESPNs hockeysajt rankar Steen på plats 234 i NHL inför 2013.
Redigerad kommentar
sargad:
Defensiva forwards har en tendens att inte få lika stora rubriker. Dessutom tappar han såklart placeringar med tanke på hur mycket han har varit skadad. Niklas Sundström är ju en kille som var i princip bortglömd här hemma i Sverige när han återvände till MoDo.
Frågar du Blues-fansen kommer du få höra att han är deras bästa forward tillsammans med Backes. Det duger för mig.
erathoo: Det som skrämmer mej är att man skjuter 38 skott på mål och ändå inte lyckas förvalta ett enda av dom till ett mål.
Det hade nästan varit bättre om dom bara hade producerat 15 skottförsök, för då hade man ju åtminstone ett starkt förbättringsunderlag - bara vi skjuter mer i nästa match så kommer målen...
Hur många djävla skott måste Timrå dra iväg på mål för att göra fler mål än motståndaren? 60?
Defensivt så kan det inte bli så himla mycket bätte med tanke på det spelarmaterial vi förfogar över. Vi har ju faktiskt bara släppt in ett mål mer än serieledande HV...
Bragd-Birger: Titta hur många av Luleås mål går till, de har alltid en gubbe ståendes framför kassen och förr eller senare så kommer pucken dit.
Fribergs chans igår var ju precis en sådan, när han var rätt placerad så kom även möjligheten - Så som Sonnenberg och Fleury spelade och till viss del även Murley.
Pucktempo, skott på mål och gubbe framför kassen.....
Bragd-Birger: Vem sköter marknadsföringen av Timrå( som letar sådana med pengar) Tex.företag.. den personen måste nu ta tag i jobb ! Det är den personen som nu är viktigast i Timrås haraki, har han vänt på 1000 stenar så måste han vända 5000 fler .för Timrå kommun har gjort sitt för Timrå ik på lång tid framöver.. där finns ingen hjälp att få och det skall vi inte ha mer, för detta skall Timrås- stab dom ifrån A till Ö klara av eller skulle ha gjort ,nu är det kanske försent
Vi kanske skulle anlita managern för den där killen som är som en tjej och slår så bra i Japan.. den killen måste kunna trolla, det är sådana marknadsförare som man måste ha , eller rot-avdrag vore kanske något för dom . Skämt åsido.. kanske det sitter mätta män på en del platser eller sådana som gjort sitt (säljare av Timrå) Pengar och ören det är det handlar om .
Nu ligger Perras timrå före montens timrå med 2P....30P då och -18 målskillnad, 28P nu och -16 målskillnad.