Har feeling att det kan bli en del Timråmål ikväll..Herregud, någon gång, någon match måste det väl lossna...eller?
Sen tror jag såhär; Mora har haft 3 stentuffa matcher på en vecka. Mot tippade topplagen Färjestad, Frölunda och HV71. Tror att dessa matcher kommer sätta sina spår, eftersom att jag anser att Mora har en otroligt tunn trupp.
Timrå har också haft tre tuffa matcher, men man har ett bättre lag, ett av seriens mäst vältränade lag.
Asplund gör en ny toppenmatch, och Crippe Söderström, Nielsen får igång målskyttet.
tjobba: Strålande! Själv har jag också tippat Nielsen som målskytt. Misstänker att han sätter dit två stycken ikväll. Bara att hoppas att det kommer slå in.
tjobba: Nej nej ikväll är det dags för en enorm genomklappning av Timrå asplund ut efter 2 perioder, Oksa spelar nästan ännu sämre och kritiken från Sune blir om möjligt ännu hårdare. Timrå hämtar in säsongens hittils största förlust.
Forward: Kommentatorerna tror på 3 000 åskådare. Är det sant tycker jag Morapubliken ska skämmas. Att det är första matchen i Leksand är ingen bortförklaring.
Som Morait är jag nu givetvis glad över att vi fick in pucken nu. Men inte bara för våran ledning i denna stund, utan för att detta kanske kan hotta upp matchen lite. För så skojig verkar den ju inte ha varit hittills.
Chef: LAHTI, Robert
Linus 1: ULRIKSSON, Fredrik
Linus 2: CANDELL, Fredrik
FORZA TIK........alltid, alltid.........