Jaha....känns som att det kan bli tufft igen ikväll. En mindra arme skadade och borta, samtidigt som Mora enligt uppgifter är peppade som fan. Ikväll krävs det blod svett och tårar.
Jag gör två tips: huvet säger 4-1 Hjärtat säger 0-1 efter en heroisk kämpainsats där Styf trycker in både puck och en Moraback i buren efter en tilltrasslad situation, 11 minuter in i tredje...
Sedan, Kan inte låta bli att saxa följande ur dagens expressen
"Sex av Boforsspelarna insjuknade i tisdags - ytterligare fyra i går. - Som det är nu så har jag inget lag. Om vi tvingas spela så får vi försöka ställa upp, men som det ser ut i dag så är 0- 5 ett bra resultat, säger tränaren Niklas Czarnecki."
Nämen ojdå... vad synd det var om dom!!! Så har vi haft det hela säsongen ;=)))
Man får lust att ta till den här publiksiffre ramsan "HAR VI PÅ TRÄNING!!!, HAR VI PÅ TRÄNING!"
Skarin: man kan ju undra ifall Strålman får spela 40 minuter idag. ? Så fort skadeförbannelsen släpper och vi får tillbaks våra boys så går vi för guld. Vilken grandfinal för Kenta, Micke, Koskinen, och andra trotjänare, ja hela laget det vore !! Hmmm om vi kunde få låna hem Zäta i finalomgången mot Modo/Färjestad och mala ner dom med ren furukraft Det är vi tamifaan värd(a) - Ikväll skulle tre pinnar smaka mumma Knip igen Backlund, du har allt du behöver !! ( ..man vet aldrig om han är inne idag och kikar ).
Jag tror inte att skadeförbannelsen släpper, i alla fall inte under denna säsong. Har eländet väl börjat, så finns det inget slut... Jag gav definitivt upp när jag läste att Pärssinen var på väg att göra comeback, men skadade sig igen på sista träningen(!) inför matchen. Det var den berömda droppen för min del. Jaji, de är la ena glaslirare dessa finnar...
Herminator: Härligt med Proffs-Thomas vid rodret ikväll. Han är väl den som stått för de tre sämsta domarinsatserna i E.ON Arena denna säsongen. Skönt att se att proffsdomarna går i bräschen för den högkvalitativa domarkåren. Pengar löser alla problem *behöver jag nämna att det var en viss ironi inblandat i detta inlägg?*
Kastar ut ett väl så övervägt tips inför kvällen; Mora IK - Timrå IK 1 - 3. Såg värmningen/träningen idag på förmiddagen, Timrå och Mora. Timrå hade klart högre intensitet. Är det ett gott tecken tro? Jag tolkar som jag vill, det är ett gott tecken. Har två biljetter över hoppas kunna skänka dom till någon TIK supporter, och sen skriker vi oss hesa för TIK:s framgång. Väl mött i Smidjegrav. FM Matsson Arena.
Jahapps. Varken Sundh eller Robban med. Tre femmor och en sladdrande Laine. Helt plötsligt är vibbarna nere på negativt. Mora lär - bör i a f - köra på utav helvete. Krävs sannolikt en bragdmatch av Backlund om Timrå ska lyckas gnetkontra sig till poäng. Är sex man borta ett minimum?
Bragd-Birger: Fan va besviken man bli på Sundhs axel. Inför varje match får man känslan att han är ok, för att sen få beskedet att han inte spelar. Han kunde ju själv ha tänkt sig spela för några matcher sen "om det hade krisat". Vill ha tillbaka honom nu!!!
Mappe: Ja, det är en smula irro. Var helt bombsäker på att han skulle ha spelat redan mot Frrjestad. Jaja, nästa match lär han väl vara tvungen att spela för att vi ska få ihop tre femmor...
Bragd-Birger: Haha, strålande! Jag räknade med att Sundh skulle vara tillbaka inför mötet med Mora. Det var på de premisserna jag och en vän la lite pengar på Timrå i kvällens möte. Snackan om typiskt att sju stycken spelare är borta. Jag som övertygade min vän om att det var ett par stycken som hade återkommit, woops liksom. Bäst att inte säga nått om det till honom :)
Bragd-Birger: Förmodligen riskerar man inget längre då spelarna tenderar att gå sönder hela tiden och avvaktar därför tills man är helt fit. Kan tänka mig att både Sundh och Carlsson spelat om det varit slutspel.
Men, man ska väl inte gnälla. Skadeeländet började ju först i omgång 20. Så det här är ju bara 22:a matchen i rad vi spelar med - i princip - tre femmor. Vilket annat lag skulle grejat det och ändå ligga topp5? Helt jävla bajssjukt.
Men guuud vad less man blir. Att Carlsson inte skulle kunna spela hade man lite på känn. Men Sundh hade man räknat med vid det här laget. Han är väl inte vek?
Med Carlsson och Sundh hade vi kunnat spela med 4 fulla femmor.
Frella: Tror som du....med den förhållandevis säkra slutspelsplats som TIK ändå befinner sig på ligger man lågt för att skapa bästa möjliga förutsättningar inför stundande slutspel. Observera att detta är mitt positiva alterego som tagit över tangenterna. The real mikenomad är långtifrån lika säker på detta....
mikenomad: Det är verkligen pest eller kolera. Slita på de friska för 22.a matchen i rad och förmodligen öka deras skaderisk, eller chansa med halvskadade spelare och riskera att förvärra deras skador för att kunna gå på mer folk. Huualiigen! Man kan ju bli knäckt för mindre.
Red-line: Jag lät min superdatamaskin räkna ut hur många poäng TIK hade haft utan skador sedan omgång 20...Svaret blev 129 poäng till dags dato. (dvs 21 * 3)
Red-line: Roger Ragge Johansson sa i Canal+-studion i tisdags att TIK skulle ha haft närmare 100 poäng i dagsläget om vi varit skadefria. Citat "så bra var de"
Jag gör två tips:
huvet säger 4-1
Hjärtat säger 0-1 efter en heroisk kämpainsats där Styf trycker in både puck och en Moraback i buren efter en tilltrasslad situation, 11 minuter in i tredje...
Sedan,
Kan inte låta bli att saxa följande ur dagens expressen
"Sex av Boforsspelarna insjuknade i tisdags - ytterligare fyra i går.
- Som det är nu så har jag inget lag. Om vi tvingas spela så får vi försöka ställa upp, men som det ser ut i dag så är 0- 5 ett bra resultat, säger tränaren Niklas Czarnecki."
Nämen ojdå... vad synd det var om dom!!! Så har vi haft det hela säsongen ;=)))
Man får lust att ta till den här publiksiffre ramsan "HAR VI PÅ TRÄNING!!!, HAR VI PÅ TRÄNING!"