1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Mora IK - Timrå IK 2007-10-29

« · 932193 Till forumet

Mora IK - Timrå IK 2007-10-29
Jag förstår inte varför ska alla lag hela tiden komma med så stora negativa trender klart att de vänder emot mora, t.ex. de lag som möter brynäs nu kommer få en lättare match än Timrå, Nej vi får möta lag som förlorat massa i rad. Brynäs Luleå och nu Mora med 7 raka förluster eller ingen trea på 7 omg. klart att de vänder tränden och timrå torskar sen tredje raka.

Jag känner att Höst svackan för timrå närmar sig med storm steg, synd bara att vi inte har det försprånget som vi hade förra säsongen.

Är vi ett topp lag ska vi bara vinna över MORA, hur kan det komma sig att vi vinner mot de bra lagen och samt spelar underbar hockey emot dem. kan de vara för att de spelar hockey och inte grishockey.

När ska timrå bli starka och stå upp och följfölja tacklingar, är hela laget halvtskadat och inte vågar tackla eller vad är felet. lag som kör hårt mot Timrå och forcheckar högt är det lag som timrå har svårast för = de lag som ligger i botten av serien. Pinsamt timrå lär er att bli lika tuffa ni med. Stå upp och spela för hedern och klubbmärket luleå kunde vända ett 3 mål underläge två gånger men vi kan inte ta igen ett 2 mål underläge mot ett krislag som Brynäs.

Varför spelar vi bara på en kant varför kommer anfallen längs sarien. man ska väll komma genom i mitten av banan passa ut till kanten vid anfalls blå den i mitten sticker på mål får tillbaka passningen och gör mål.

Vad är det så är så svårt. Big ice! det spelar inte Timrå i alla fall det är bara stönk och bök längs ena sidan måste det inte då vara extremt lite folk på andra sidan, jo men det kommer inte timrå med sina passningar för de är försega, passningstempot måste upp sluta ta det förbannade bur skyddet. jag såg inte brynäs ta bur skydd en enda gång.

Men som sagt jag tror att vi är i en lite halvbra period nu, inte många som får sakerna att fungera, se bara på regin vad har hänt med killen han fipplar med punken och han assisterar Brendel till båda målen igår. speciellt han andra han ska byta lägger en fjös pass som inte kommer fram, så rejäla passar så ska det nog bli bättre.

Spela hårdare tuffare och rakare Timrå. Sluta upp med era fjöspassar, tro på er själva våga misslyckas, även nu om det är konkurrens på forwards sidan så måste vi kunna våga misslyckas. Bli inte för rädda för att bli bänkade.

Sedan challe vill riku hahl spela så ska han spela
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-10-29
lungan:

"Sedan challe vill riku hahl spela så ska han spela"

Vad beklagligt att du inte fattar att vi behöver Hahl frisk i handleden resten av säsongen i stället för att chansa i en match.

Kliv ur sandlådan nu.
Kommentera

Per HApps: Jo det är ju det jag fattar att vi behöver Hahl är våran viktigaste spelare, och det har ju tydligt visat sig i de två senaste matcherna plus att han har bäst +- statestik.

Men om han säger att han vill spela så antar jag att Hahl är kompetent nog att hans skada är så pass läkt att han kan spela. den rutinen måste man Hahl han, klart att han inte självmant skulle vilja lira om han inte känner sig hundra procentig!
Kommentera

Vad har Challe klurat ut, tro?

" Tränaren Challe Berglund aviserar en del omkastningar i laget, men har inte specificerat sig närmare."
Kommentera

T T: förmodligen nån av de kedjekombinationer som föreslagits av olika här på HS..kanske en ren finnfemma (det är min gissning varför ändra på nåt som fungerat så pass bra...
Sedan Jonte Tenkrat Regin gissar jag
Andersson svensson Sundh tror jag i 3.e kan så klart ha fel här...

Nån backändring kanske han provar också.
Kommentera

Jag gillar verkligen den som sköter MIK:s hemsida.
Kommentera

T T: Jag sätter en hundring på att någon kommer att ringa och be dem ändra så att det under morgondagen är en annan logga där.
Kommentera

JimmyH: Närå, det var så där vackert alla matcher i fjol också. Men det är klart, om kansliet och Hockeyligan får ögonen på det så vet man aldrig...
Kommentera

Tack Mora!
Fan vad vackert.
Man blir tårögd. Helgen är räddad.
Kommentera

Jimmy H:

Innan 11.35 är den borta, vad tror ni?
Kommentera

Per HApps: Klart som korvspad att vissa ringer och påpekar misstaget. Annars kan ju sponsorerna bli förvirrade...
Kommentera

Redax 2: Vilket misstag? :O
Kommentera

Per HApps: Jag förstår inte och har aldrig gjort det. Här ståtar vi med ett alldeles, alldeles underbart vackert och klassiskt klubbmärke, men likförbannat så skäms, nästintill iaf, moderföreningen för det... Vad säger man? Det är åt helvete!
Kommentera

Ambroo: Mora IK har ju i allafall den synnerliga goda smaken för det kulturella och visar sin respekt och vördnad till "Lill-Strimma" och Timrå IK med dessa rätta klubbmärke.
Kommentera

Ambroo: Håller med.. Timrå borde gå tillbaks till det gamla märket, å då även så klart skippa Red Eagles i namnet också. Tycker att TIMRÅ IK räcker gott å väl.
Kommentera

Kvällens match känns hyfsat viktig. Två raka förluster, uselt spel över hela banan - undantaget förstafemmans - och en defensiv som blöder.
Nu har man ingeting att skylla på. Hahl tebaks, och bristande ödmjukhet kan helt enkelt inte vara en möjlig faktor. Då är vi verkligen inne på den riktigt jobbiga och brunaste av vägar.

Räknar alltså med en betydligt mer uppoffrande och helgjuten arbetsinsats. Lite ironiskt är väl faktumet att det startades trådar här när Timrå vann men 'gjorde det tråkigt'. Jag genomlider gärna, i synnerhet mot lag som Mora på bortaplan, en vansinnigt tråkig match så länge man kontrollerar sin motståndare. I synnerhet nu. Det är uttjatat till klyschornas rike, likväl: utan en stark, fungerande defensiv över hela banan kan man aldrig tampas om guldet.

Challe har förmodligen halvtaskig nattsömn just nu. Spelet har, på det stora hela, klickat ordentligt redan från start. Så länge man trots allt vinner har man arbetsro, men de två senaste matcherna räckte för att snaran skulle dras åt betänkligt. Ett par förluster till på det här så tvingas vi lägga till ett gäng faktorer på det psykologiska kontot. Och då är det riktigt tufft att försöka driva sin linje. Se bara på Boorken.

Jag hoppas att Challe, sin orutin till trots, är kapabel att justera sina spelidéer så att just detta befintliga lags kvaliteter bäst tas till vara. Som det är nu lever vi på enskilda spelares förmågor. men det är inte där bekymren ligger. Dom levererar det dom ska - i a f när vi snackar forwards. Men steget till att få ihop ett lag, där summan blir större än de ingående komponenterna, är i dagsläget ohyggligt stort.

Jag vill alltså börja en smula från grunden. Prioritera defensiven och få laget mer kompakt. Nu känns det som att backar och forwards spelar helt osynkat. I egen zon, när motståndarna anfaller kontrollerat, ser det hyfsat ut. Men mittzonen är en komplett hönsgård. Och därmed spelvändningarna som oroväckande ofta får ske precis där motståndarna önskar, nämligen centralt i banan bakom forwards och framför två backande försvarare som tvingas släppa egen blå. Det är ok att detta sker då och då i matcher mot Frölunda, FBK och HV, men när det sker gång på gång mot lag som Brynäs och Luleå så är det illavarslande. Riktigt läbbigt.

Jag vill se ett homogent Timrå i kväll. Låt oss ta till vara på Kentas paroll: var djärva men kontrollerade. Involvera hela laget. Med en så dominerande förstafemma som Timrås är det oerhört lätt att stora delar av laget mentalt ser sig som vattenbärare. Ge dom tydligare roller. Gör Timrå jobbiga att möta.
Kommentera

Bragd-Birger: Ännu mera obegripligt blir det kassa försvarsspelet när man tänker på hur vi som första lag snodde Frölunda på poäng i Scandinavium.
Vilket skedde för bara några omgångar sedan.
Då spelade HELA laget äckligt diciplinerat bakåt och höll rent i egen zon så att man blev tårögd. Har hela gänget förträngt den matchen?
Jag tror att vi får locka till oss idrottpsykolog Åke Fjällström nu när Giffarna är klara med honom...
Kommentera

Challe måste ha läst mitt inlägg där jag skrev att J Andersson ska spela mellan Hedström och Tenkrat ;)

1:a Pyrret, Hahl, Pärssinen
2:a Tenkrat, J Andersson, Hedström
3:e Sundh, Regin, Svensson
4:e Robban, E Andersson, Pääjärvi-Svensson
Kommentera

Jensen_12: Alla ni som streamar: Lägg till varandra på msn eller maila allt sådant snack.

Tack.
Kommentera

actionleif: Varför stör det dig så mycket att sådana inlägg dyker upp här? De som köper matchen och väljer att dela med sig är ju snälla människor (om än säkert lite smått olagliga) :)
Kommentera

jonmannen: Förmodligen för att sida upp och sida ner med "Är det någon som tänkt streama matchen?" "Men kom igen nu, streama matchen!!!!!1" "Snälla kan ingen streama matchen?" inte är den roligaste läsningen.
Kommentera

jonmannen: De är ju inte bara ett inlägg om nån streamar matchen..De blir ju lätt 10-15 stycken.. Om de ens stoppar där..
Kommentera

Paddan: snacka inte om giffarna då heller!
Kommentera

nixXz: Jag lovar. Men det blir svårt, för jag är fruktansvärt intresserad av... vad är det nu giffarna spelar igen?
Kommentera

Paddan: Bandy.
Kommentera

Uddan: Ok jodå kan jag förstå... inte sett att det har varit så
Kommentera

Streamarligan kanske får ta och skapa en egen tråd. Streaming är väldigt bra men håller med om att det blir rörigt med alla inlägg.

I kväll tror jag på en 4-1 seger där vi förhoppningsvis klarar av att göra en bra andraperiod.
Kommentera

Ska bli riktigt kul att se vad Tenkrat Andersson Hedström kedjan kan hitta på ikväll,känns som ett helt korrekt val och känns som vi nu fått 3 riktigt vassa kedjor framåt.
Kommentera

Kalkyl: Håller med om det kollat igenom rulllisterna här bredvid finns kanske inget passande ämne att disskutera streaming.
Kommentera

AndersN: Vet vi att det verkligen blir en sån kedja? Ser ignet på swehockey än och St.nu har ju inte den som "trolig" laguppställning iaf
Kommentera

Red Rocker: Övrigt/Elitserien boirde vara en bra plats
Kommentera

jonmannen:
19. SVENSSON, Björn 11. ANDERSSON, Erik 12. CARLSSON, Robert
4th Line

--------------------------------------------------------------------------------

16. AXELSSON, Anton 13. REGIN, Peter 10. SUNDH, Oscar
3rd Line 58. MARTTINEN, Jyri 30. KOKKO, Petri

--------------------------------------------------------------------------------

71. HEDSTRÖM, Jonathan 17. ANDERSSON, Johan 62. TENKRAT, Petr
2nd Line 8. LINDSTRÖM, Sanny 4. JONSSON, Robin

37. PYÖRÄLÄ, Mika 32. HAHL, Riku 27. PÄRSSINEN, Timo
1st Line 9. KOSKINEN, Kalle 29. LOTVONEN, Kimmo
Kommentera

jonmannen: jag litar på skvallerpressen men vi vet ingen förrän klockan 19
Kommentera

Kalkyl: för att inte nämna en bra 3:e period,helt enkelt en bra match,kunde vara kul.
Kommentera

Kalkyl: Kul att du hoppas på en bra 2:a period. Som du ser nedanstående redovisning har vi vunnit 5st 2:a perioder men bara 2st 3:e. Viktigast är att hålla "ända in i kaklet".

Period 1:a 2:a 3:e

Vunnit 9 st 5 st 2 st
Oavgjort 3 st 2 st 6 st
Förlorat 2 st 7 st 6 st

Seger i kväll, GO FOR IT !!!!!
Kommentera

rödovithockeydy: Nu är det väl 'bara' Fredrik Hynning som saknas innan vi kan sägas ha 'bästa möjliga lag'. Frågan är väl var Hynning ska placeras i laget? Den första kedjan vet vi vilken kapacitet den har. Med alla spelare friska är det en lina som både kan agera matchvinnare och som är defensivt starka som boxplaydödare.

Andra kedjan vet vi väl inte rikigt vad den kan än iom att den är helt nykomponerad. Iaf i matchsituation. Det var mycket förståndigt, ja, helt nödvändigt att man särade på Hedström och Regin. Hedström kan nu fortsätta ha mycket puck medan 'Bagarn' agerar köttarspelare framför mål och Tenkrat skjuter salvor från blå. Går det som vi önskar så kan vi ha två bra PP-uppställningar här.

Man undrar dock hur belåten Peter Regin är att spela tredjefiolen. Men konkurrensen är å andra sidan mördande i nuläget så egentligen gynnar ju detta hela laget.

Upp till bevis!
Kommentera

Jävligt synd att inte Styf är med. Hade varit skönt att ha honom istället för Robin Jonsson som jag tycker varit sjukt dålig på slutet.
Kommentera

Röda Tallen: vem står ikväll? Backlund?
Kommentera

Dream Team: som laget ser ut idag ska Hynning ta Axelssons plats.
Kommentera

distanserad: japp. Backlund står.
Kommentera

Röda Tallen: ja var fan är styf? nu raseras ju mitt dreamteamlag. jävla challe.
Kommentera

distanserad: de är vell fan inte challe's fel att styf är sjuk som dom säger.
Kommentera

adde_1337: jamen vad fan, alla vet väl att kladdsex smittar?
Kommentera

John K:

Jag hoppas såklart att alla perioder ska vara bra. Fick bara en känsla av att vi varit dåliga i 2:a och har inte tittat på statistik, men kul att andra kan rätta mig då man har fel. Jag har helt enkelt lyckats prickat in att se de matcher då vi gjort en dålig 2:a-period.
Kommentera

sjuk... vekling. grrr
Kommentera

Kalkyl: Jag tycker inte att du har fel, vi har faktiskt förlorat 7st 2:perioder och måste bättra oss där. Dock bör vi i 2.a & 3:e perioderna komma upp i det snitt vi har i 1:a på dom 14 första matcherna. Största ekonomiska utfallet är att vinna grundserien, lets do it!
Kommentera

Undra om Giffarnas upptåg till allsvenskan har knäckt RR2?
Och jag undrar även om han tror på seger mot Mora eftersom han inte har dykt upp än?

Och till sist undrar jag om någon kommer s*r*a*a matchen ikväll? :)

Kommentera

73Sjöbba: haha undrar ocskå om någon tänker s*r*a*a eller *t*e*m* ikväll :)?
Kommentera

adde_1337: m2
Kommentera

adde_1337: Hur går det till? Hur kan jag utnyttja att någon gör det?
Kommentera

actionleif:
"Alla ni som streamar: Lägg till varandra på msn eller maila allt sådant snack.

Tack."

actionleif @ TimråIdag kl. 16:00

Förlåt att jag började! Det skulle bara var ett litet skämt
Kommentera

« · 932193