Nu gäller det att inte backa hem och fega utan gå för att göra 3an mora är dålig i egen zon men tycker de får komma in och snurra för mycket i våran. Måste vara mera resolut i egen skönt att Mattson är ordentligt på G igen när det serien ska avgöras.Ludde och Wedin krigar på bra viktigt att de är tillbaka
Tyvärr har jag inget ljud på sändningen här på O'Learys I Malmö Plaza, utan får hålla tillgodo med mainstreampop på låg nivå i bakgrunden. Men huvudsaken är att man får se Timrå spela och att vi dessutom har svarat för en imponerande snabb vändning i 2:a. Snart kommer de nog att byta kanal till Man Utd vs Hull, så jag lär misss slutet av matchen, men det är sånt man tvingas leva med...
SMÅLAND: "ingen fara på taket, vi ligger ju tvåa i tabelllen..." känner du igen det? Man måste kunna vara kritisk även fast det går bra, ta av dig lallarglasögonen och lugna ner dig så du inte sväljer domarpipan.
Stridsberg90: en rejäl uppryckning i andra perioden men det är ju lite beklagligt att vi inte får något PP med oss med tanke på vilken nivå zebrahelvetet har hållit tidigare i matchen.
Hittills en mycket bra hockey match av båda lagen. Bland det bättre jag sett denna säsong i HA. Det är grinigt, mycket kamp och högt tempo! Hoppas Timrå fortsätter såhär och inte slår av på sin aggressivitet !
Nisse på Mon: precis när man konstaterat att vi är ineffektiva så gör vi två mål på en minut :) Men det hade vi jobbat ihop till. Ge Molinder pucken för fan!! Ge han bara pucken, han är ju stekhet.
Signature: han har otroligt bra driv, personligen håller jag honom som en större talang än Elias Pettersson. Dom är ju inte riktigt samma spelartyp så det kanske inte är en rättvis jämförelse.
Modano: int behöver vi tackla mer för att vinna matcher, däremot behöver vi göra mål de chanser vi får. Två halvfrilägen och ett helt rent läge i slottet där man inte släpper pucken till boyce. Mora har inte haft så fina lägen på hela matchen, som vi haft inom loppet av två minuter.
DJ Hemp: jag håller med dig att 1-0 är logiskt hittills. Bara vi slutar dalta med pucken i egen zon och har lite tur med utvisningarna med lite pp-mål så kan det gå vägen ändå :). Dagens bästa än så länge är när speakern skulle prata engelska och säga skridskoskola och säger skridskoschool 😂😂
Rätt bra fart i dag. Mora har en något högre intensitet och mer puckinnehav, men vi har bl a bränt ett friläge samt haft ytterligare ett par heta tillbud. Dock har vi knappast någon fördel av domaren denna gång. Ganska så logiskt med 1-0 ändå. Det är mina spontana synpunkter så här långt.
Man märker ju att Mora är ett bra lag med bra självförtroende men vi hjälper ju dom lite på traven också när det ska överarbetas i uppspelsfasen och vi gång på gång förlorar pucken i egen zon. Man kan inte kladda med pucken som vi gör, då kommer det smälla flera gånger mot ett så här bra lag. Vi behöver ju få maximal utdelning för att vinna den här matchen, jag gråter inga syndafloder om vi förlorar. När vi torskar hemma mot Almtuna är det värre.
Hahl Bundy: Mora har mycket av spelet men tokdominera? På målet har dom ju ren flax (vilket bra lag i regel har ganska ofta) men det hade lika gärna kunnat stå 0-1 om Lauritzen satt sitt friläge.
söder över: Med senaste 6-7 matchernas relativt segoda poängutdelning och överlägset mest formstarka motståndare så har grabbarna bra slå-underifrån-ingång till match. Bra eller dåligt? Vi får se.
Är säker på att Boyce och/eller Lööke sätter en kasse i kväll 🎩