"– Han hade flera erbjudanden från ett antal klubbar i Finland och några i Sverige också, men i går kväll bestämde han sig för oss, säger Norberg."
För de, inklusive mig själv, som lite förundrat noterat att Walli Walterholm (det är ändå speciellt med två efternamn där det första låter som ett smeknamn på det andra) bara bokförts för 20 matcher så åkte han alltså på en ledbandsskada tidigare i höstas. Tydligen var vi och ryckte i honom redan under fjolåret.
Den spontana känslan inför onsdagsmatchen är väl att det är lika bra att slänga in honom direkt med Dahlén och Lundin? Bättre förutsättningar för en flygande start kan han ju knappast få.
Knylan: Ni har vunnit tidigare möten tämligen enkelt. Nu kommer ni att få det tuffare då Mora börjat få ihop det. Tror ni går på en mina i denna match!
Gorkyman: Jag håller med! Är rätt säker på att han har massor att bidra med både i båset och som scout. Kul att han själv väljer att söka sig tillbaka. Det känns som om det mesta faller åt rätt håll nu, med undantag för skadorna på två av våra viktigaste spelare. Samtidigt tror jag på Ohlsson när han säger att det här är ett tillfälle för honom att bygga upp fysiken så att han kan vara på topp om någon månad.
Gorkyman: "scout" - lär vi ju inte ha råd med om vi fortsätter vara ett HA lag. 3 coacher i båset är jag däremot mer positiv till även på HA nivå. Murley skulle säkert inte göra bort sig som coach för forwards t ex.
OlliJanne: Jag skulle VÄLDIGT gärna se att man börjar att lägga grunden för en bredare sportslig organisation med hjälp av Murley genom att anställa honom som en hjälptränare.
Tänker mig att i framtiden så har man en tränartrojka som huvudansvariga för A-laget, men sedan har fler "hjälptränare" under det som är mer fasta i sina roller. Typ som målvaktstränare och fystränare i dag, men med flera specialområden typ skottränare, skridskotränare (som man hade fram till denna säsong), dietist, tekniktränare osv. och att dessa hjälptränare jobbar över hela föreningen, kanske från U16 upp till A-laget med en halvideell resurs från U/J-lagen som hjälper till och har bättre koll på spelarens utveckling.
Borde vara vägen man satsar på framåt, skulle säkerligen resultera i ännu mer framgångsrik ungdomsutveckling, proffsigare organisation och färre personberoende nyckelpositioner.
Låter lite som en dröm i dagens läge, men att anställa Murley som hjälptränare skulle vara ett bra första steg tycker jag.
Knylan: Spännande! Hoppas bara att EWW kan komma in med tyngd, kraft och frenesi trots sin ringa ålder. Tyngden och skridskoåkningen finns ju.. Har verkligen saknat Löökes pang på stil, inte minst i PP sedan senaste MoDolid vinsten. Upp till bevis grabben!
Kerstin_k: Jag tolkade Freddans 'inför match'-snack som att han föredrog Brattström men var osäker huruvida han var matchklar med hänsyn till sjukdom dagarna innan match. Kanske jag som drar för snabba slutsatser?
Charliejfz: Apropå ingenting så kollade jag finalserien mot Leksand 2018 som laddning i för kvällen. Fy tusan vad het Dahlén var då - han hade ensam kunnat vinna den serien åt oss. Jag tror vi kommer att de något liknande i år. Mumma!
Hardegård som point i PP-uppspelen kan leda till precis... ingenting. Tar läääänge från egen zon, håller inte. Burskydd, lägga bakom rygg i sarg till någon utan fart som själv hamnar i trångmål etc.. PP kastas bort fullständig i slutet av perioden. Beror självklart inte enbart på en spelare dock.
Vi kan ju iaf konstatera att det Jokinen skulle komma med, in-your-face-hockeyn, är stendöd och begraven. Nu spelar vi inte mer framåtlutat än Växjö, och vi ska fan inte klaga på något annat lag vad gäller underhållningsvärde.
För de, inklusive mig själv, som lite förundrat noterat att Walli Walterholm (det är ändå speciellt med två efternamn där det första låter som ett smeknamn på det andra) bara bokförts för 20 matcher så åkte han alltså på en ledbandsskada tidigare i höstas. Tydligen var vi och ryckte i honom redan under fjolåret.
Den spontana känslan inför onsdagsmatchen är väl att det är lika bra att slänga in honom direkt med Dahlén och Lundin? Bättre förutsättningar för en flygande start kan han ju knappast få.