Rallarn: man märker hur annorlunda Timrå spelar och tror att vi ska få med oss utvisningar med tanke på hur förra matchen såg ut. Den här matchen verkar domaren släppa mer och då är det bara att stå på benen och passa på att dra en armbåge i ansiktet på Wernblom när tillfälle ges.
Kerstin_k: Om vi torskar resterande matcher blir det nog svårt för oss att gå upp och ens gå till slutspelet;Om Jonte går poänglös i resten av matcherna så kommer hans självförtroemde att försvinna. Vi har chansen att slå rekorden men jag håller med dig att det viktigaste är att vi går upp!
Andersson: Att slå Lövens poängrekord I HA (121p) tycker nog Jonte är viktigare än att slå det individuella poängrekordet som också ligger inom räckhåll. Laget går alltid först!.Med 82 inspelade poäng och 19 matcher kvar att spela så når vi 120p om vi tar 2p i snitt på resterande matcher. Snittet idag ligger på 2,48 p/match! Det viktigaste är att vi går in i slutspelet med ett riktigt bra självförtroende och form.
Andersson: Ja serien ger ja fan i å Jonte tar rekorde lätt !!! Nu rikta vi in oss på slutspele å ja hopp att vi Kann se matcherna på plast å bära fram pojkuslingarna mot SHL till höst.. Dä behöv oss i ryggen 🙏👍👌
josha840: Premier League har ju blivit allt mer som Sydeuropeisk fotboll. Känns som att Bundesliga har minst mängd "förstärkningar", som de kallar det för inom fotbollen.
Olle: jag är livrädd för det. Jag blir så jävla arg när jag kollar på framförallt italiensk fotboll. Då bryr jag mig inte ens om nått speciellt lag. Touch i straffområdet är obligatorisk straff. Britterna är bättre. Handboll är behagligare. Där är det tuffa tag men hyggligt rent.
bar mofftak: klockren videoredigering på den länken. Domaren tittar åt ett helt annat håll men lyfter ändå armen då han tittar tillbaka och ser röglespelaren ligga ner. Farlig utveckling i hockeyn när såna här situationer ger 5+20 och avstängningar för då kommer spelarna att sätta det i system i allt större utsträckning. Precis som i fotbollen.
JoseGonzales: jag är överens med dig om du tar bort ”knä” och ”ben” ur den beskrivningen eftersom knä och ben är framför tingsrydspelaren i bild när kontakt sker.
Jag vet inte om det är effekten av tacklingen som gör att domaren skiter ner sig och tar matchstraff men tingsrydspelaren ligger kvar och sjåpar sig ett tag, får hjälp in i båset och sen spelar han nästa byte igen. Helt ok om domaren erkänner misstaget i efterhand men han gör ju tvärtom och anmäler till disciplinnämnden för ”knätackling”. Så endera har han inte tittat på situationen innan han anmäler eller så har han något slags personligt incitament för att driva frågan vidare.
Olle: Tycker man ser ganska tydligt på bilden att han, precis som jag skrev, tacklar honom med ben/knä/höft. Sedan tycker jag inte heller att det ska vara någonting då han inte sträcker ut någonting för att stoppa spelaren.
JoseGonzales: Som redan påpekats här inne har Svensson ingen avvikande yttre fysik utan hans ben sitter på samma ställe som på oss andra. Det är en höfttackling.
Sputnik: om man får det mindre matchstraffet borde man få spela i väntan på dom. Får man det större så är man avstängd. Den här domaren ska ju rimligtvis inte kunna ta en individ ur arbete för att domaren gör ett misstag och sen har nån typ av sjukt ego som gör att han går in och anmäler i efterhand.
Sen är det något sjukt i sporten om en domare kan bete sig så avsiktligt dåligt och inte bli bestraffad för det. Hoppas innerligt att han snart dömer i division 2 för kaffepengar (eller hittar ett jobb han är bra på).
Sputnik: Känns som att man måste prioritera händelser där lag har matcher i närtid för att inte vara avstängd när man inte ska vara det. Jag har pausat situationen flera gånger och vet inte riktigt vad jag ska tycka om situationen, tycker han tar honom med knä/ben/höft och vad som tar mest och hårdast går inte att se på en kameravinkel. Skulle gissa på att han kommer bli avstängd 2-3 matcher baserat på det jag sett.
Spock: Det är iofs en makt som domare alltid haft genom att ge MP istället för GM. Men att domaren kan ändra ett GM till MP efter matchen gillar jag inte.
mikenomad: Tänk att Per Svensson är avstängd i väntan på utredning hos disciplinnämnden för en knätackling som inte var en knätackling.
Domare har alltså möjlighet att anmäla bort någon från en match bara genom att laget har ett tätt matchande. Det är ju orimligt! Felaktigt anmälda spelare kan ju aldrig få någon upprättelse.
Bragd-Birger: ser att anti-jinx är i full gång men för att den ska funka måste den vara realistisk. Mora kan max vinna i OT/straffar säg 3-2 på straffar
kulltorp: ja, detta lär gå åt helvete. Ett tröttkört Timrå drar på sig mängder med utvisningar och Persson gör mål varenda gång. Vi torskar med 1-7, och JJ blir utbytt efter 16 minuter.