Öndulat: Nja. Vet inte jag håller med om att de känns så farliga. Jag tycker vi stänger ner dom helt. Vi går verkligen knappt på halvfart och många spelare syns inte alls.
Öndulat: men har dom ens haft ett skott på hela tredje perioden? Skulle säga att Mora är ett av lagen vi har bäst kontroll på, bortsett från första matchen då dom jagade ikapp och nästan kom ikapp. Skulle välja dom först, alla dar i veckan.
Mora känns verkligen inte som ett lag jag vill möta i ett slutspel. Helvete vad ettiga dom känns. Spelar dom såhär varje match ska dom ligga högre upp i tabellen tycker jag.
Zäta75: ja problem på backsidan just nu, helt klart. Om det står och väger angående Lindelöf och det här är matchen det ska avgöras på, då tycker jag vi kan släppa honom till Västerås och leta efter något bättre. Svensson och Hardegård in på det här så blir det nog genast mindre hönsgård.
Tycho: ingen obehaglig överraskning för oss förhoppningsvis. Vunnit 3/3 matcher och leder den fjärde med 2-1 trots att vi går på 40% Med det sagt så har vårt försvarsspel inte varit bra idag och även en sån som Albin Carlson visar sig vara mänsklig idag.
Tycker Mora är en frisk fläkt som spelar väldigt rolig hockey. Rakt spel, hårda tydliga passningar och så ofta de kan rakt på mål. Tror de kan bli en obehaglig överraskning om de kommer till slutspelet. Cred till Johan Hedberg, hade varit spännande att se han med lite bättre spelare. Sen är det skoj att se Johan Persson luckas. En gedigen hockeyarbetare som inte fick spetsen att fungera hos oss. Han både spelar och se ut som Ovetjkin... 😉 Fast idag får han gärna gå tom. 😁
innekillenskomp: jo men jag är ju inte på isen. Hade jag varit det hade Wernblom suttit i omklädningsrummet sedan första bytet och det hade varit fler Moraspelare på utvisningsbänken än på avbytarbänken. Disciplinnämnden hade fått beordra övertid och helgjobb för att hinna med alla anmälningar som skulle komma in.
Armbågen i ansiktet från aset Pantzare missar domaren också så klart. Behöver vi verkligen fyra domare på isen? Eller vi kanske skulle haft sex stycken?
Olle: Njae, bara i SCA-cupen isåfall, åt Mittmedia. Att han kommenterar åt Cmore är nytt för året tror jag, och är väl ett extraknäck vid sidan av reporterjobbet på Expressen. Riktigt bra på att fylla den här sortens sändningar med substans, vilket det kan vara lite si och så med.
Gällande målvakts-Johansson så har han minst sagt spelat upp sig nu. Otrolig match av båda målvakterna. Kunde stått 5-5 lika gärna.
erathoo: i den där röran är det väl förståeligt men beklagligt att domaren missar att Blomqvist blir fasthållen och nerdragen så att han inte har en chans att svinga på pucken.
Fan vad det måste suga att möta oss. I 5v5 får man knappt låna pucken. Boxplay måste vara ren panik i 2 minuter. I PP får man knappt igenom ett skott och när man gör det står målvakten på huvudet.