1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590625 inlägg · 6217 ämnen

Mora-Timrå i Östersund

« · 1398753 · » Till forumet

Sv: Mora-Timrå i Östersund
Abron: Haha! Eller "kvällens fyllskalle":-)
Kommentera

Timrå Icon:

NEJ,,, för fa.

Det värsta är om TIK hamnar i kvalet och blir bäst trea.

Det bästa är om TIK hamnar åtta , å då dj......
Kommentera

Johnny Bravo: Där fick du ett + av mig bara för att det var en skotsk single malt. Highland?
Kommentera

Timrå Icon:

Fa,,, det bör finnas en "Header" Vad dricks ikväll, sup u ter.....
Kommentera

Abron: Precis! Allt kan hända! :-)
Kommentera

Timrå Icon:

Facit får vi i Mars.

Men det till trots, så har vi det vi har. Att klandra innan ens första E.S matchen spelats känns lite dystert. Visst kan jag känna oro i det jag ser, men vad finns att ställa på isen. Jag hoppas att kollektivet fixar en åttonde plats, därefter kan allt hända.
Kommentera

Johnny Bravo: Ooooh!! Själv dricker jag cognac nu...comprends?
Kommentera

Timrå Icon: En Wirre. Skotsk malt. Capice?
Kommentera

Johnny Bravo: Aber...que??
Kommentera

Abron: Jag tror på slutspel oavsett tränare ;-)
Kommentera

Timrå Icon: Hörru, Natti natti. Jag har precis dränkt in snuttefilten i en Aberlour så man kan tissa sig till sömns.

F.ö så kan vi börja uttala oss rejält om 10 omgångar.
Fast hittills efter 1 år med Perra så är jag skrämd. Tur att Abron har sett annat.
Kommentera

Kerstin_k:

Mmm hans....

Många höjde ett finger, här på H.S? Inte värt nått.

Jo Kerstin_K, vi lär nog vet vart åt det barkar senast i Januari.....

Sov gott, dröm sött..... Jag tror på minst en 10 plats, med hjälp av Perra..... Och hans team.
Kommentera

Abron: Självklart är han en bra tränare! Men är han den bäste för just oss....? Dock tror jag på en bra säsong! Det kommer att bli roligare att se Timrå i år iallafall :-)
Kommentera

Abron: hans - om det nu är mina bedömningar du menar...

Inget lag hade samma förutsättningar. Och skadorna förstörde förmodligen allt vad Perra tänkt. Men jag vill minnas att det var många som höjde ett finger för coachningen redan inledningsvis ifjol, innan alla skador. När vi låg högt upp i tabellen.

Förhoppningsvis får vi se ett lag med lite kontinuitet i år vilket förhoppningsvis ger Perra dom bästa förutsättningarna att lyckas utifrån det material han har. Vi lär nog bli varse hur landet ligger innan nästa säsong är över.

God natt.
Kommentera

Timrå Icon:

Du är då alltid fyndig!

Nja du vet säkert vem som satte linjen som avgjorde ;-)
Kommentera

Kerstin_k:

Kan hålla med dig, och jag kan dock tycka att det finns en oro. MAO jag anser inte att du är ute å cyklar i ditt bemötande av Perra. Men vanligtvis så är H.S bedömningar av Perra i det blå, man saknat bakgrunds erfarenhet.
Min egen erfarenhet? Tio år i Tik som tränare, två år i TV-pucken och utbildad förbundstränare (Steg 3) Inte mycket att komma med, men en viss erfarenhet av att leda lag finns dock.
Kommentera

Abron: Faktum är att jag anser (högst personligt. Rätt eller fel) att det var bl.a PW:s och Landers individuella prestationer och inte Perras taktiskt offensiva aktiva coachande som gjorde att vi undvek kval.

Men sedan att Jokkmokks-Jokela, BiteLine-Kolan och attityd-Hirso slickade svetten av en död mans pung (citat från Goid Morning Vietnam) är ju då klart faktorer att beakta likväl alla skador
Kommentera

Timrå Icon:

Vadå? Vi slapp kval serien, och det var "bara" Landers förtjänst????

Sedan kan man ju fundera i ett annat, Perra hade ett fullkomligt skadefritt lag att matcha, och träna. BEAKTA ATT SOM DU TRÄNAR, SPELAR DU.....

Hennes bedömning från förra året ger jag in´t ett skit för, vilket lag i ES hade samma förutsättningar. Name it,,, please.
Kommentera

Abron: det återstår som sagt att se hur det blir med det hela. Förhoppningsvis är min oro obefogad och din positivism befogad.

Jag har aldrig, iaf inte avsiktligt, påstått att Perras erfarenhet inte skulle vara honom till gagn iår. Tvärt om tror jag. Han lärde sig förhoppningsvis jättemycket bara ifjol som han kan ha med sig i år.

Jag är medveten om den utsatta positionen Perra befinner sig i. Men den är självvald och då får man nog räkna med hårdare kritik från värre tyckare än mig. Har inte heller påstått att jag skulle göra det bättre än Perra - inte en chans. Du lär nog upptäcka att jag inte är Perras värsta kritiker här inne om det barkar käpprätt åt helvete i år.

Får jag bara fråga, av ren och skär nyfikenhet, vilken nivå din coachingerfarenhet sträcker sig till?
Kommentera

Abron: Jo men Kerstin_K har hela fjolårssäsongen att grunda sitt bedömande på också.
Även om det är många fler variabler inblandade där så klart.....
Kommentera

Kerstin_k:

Nu tycker jag du har fel igen! Det är dj,,, lätt att kritisera en människa som har en viss position, men om man bevisligen inte själv innehaft liknande nivå kanske man skall vara lite ödmjuk. Det må vara att du i det dagliga har en position typ Perra, men du skall inte fatta beslut i sekunden. Där finns en klar gräns, individuell utveckling är en del i att coacha ett lag, men det är långt från att stå i ett bås och leda ett lag mot seger.
Håller fullständigt med dig, minst tio omgångar måste spelas innan serien stabiliseras, om det nu räcker denna säsong. Men jag håller inte med om att erfarenheter i att leda ett hockey lag inte har en betydelse i denna fråga.

Men vi får se Kerstin_K i December kan vi gaffla igen, kanske vi har en annan kille som står i rampljuset, vilket jag verken hoppas eller tror. Jag tycker bara att de är fel att bedöma en tränares kapacitet från ett antal träningsmatcher, och Micke Rehnbergs uttalande.
Kommentera

Abron: Självklart vet vi inte ens en bråkdel av det Perra tänker. Vi har ingen aning, men tycker efter det vi ser och vi går på känslan - det är väl så supportrar gör?

Frågan är, och det är min största oro och grunden till mitt ifrågasättande, om vi har råd, med ett så pass mediokert lag som vi har i år, att ha en tränare som inte har en taktisk räv bakom varje öra för att vinna fördelar i varje moment?

Nu har iof Nubben tillkommit och truppen ska vara bredare och mer skadetålig. Det kanske är allt vad som behövs för att vi kan summera Perras andra säsong med succe?
Kommentera

Kerstin_k: Håller också med Dig och Bravo. Tror tyvärr Renberg har rätt.
Men jag tror vi grejar det ändå
Kommentera

Abron: Ja vi får hoppas på det bästa.
Kommentera

Andersson: Vad jag vill se är en utfprmad 1a PP uppställning. Vill inte att vi ska åka runt och toppa å lira på 3 kedjor hela försäsongen etc. Jag vill ha en PP formation som startar alla PP och som nöter PP på träningarna hela tiden.
Kommentera

Berglund: Det är egentligen väldigt tragiskt
Kommentera

RocknRolf2:

Visst så är det, Gud har inte korrekt svar.

Men det finns en annan infallsvinkel, det vi inte känner till. Det är lätt att kritisera det vi ser, men som själva verket är ett svar till tränarna. Rätta mig om jag har fel, men det är inte nu som laget skall producera. Ta debatten om Perra efter låt säga 20 matcher, då kan kritiken vara befogad om laguppställning, spel intentioner är fel ur en E.S aspekt. Sedan kan man ju fråga sig hur ett mediokert lag som Timrå skall förhålla sig till det? För det må vi efter J.H,s utsagor inse att det blir kvalspel nästa år?
Kommentera

ÖstrandsNisse: Nu skall jag vara överdjävligt possitiv.

Vi slutar på plats 10. med AIK, Lakers efter oss. Men jag tror det kostar oss 1 ny back + en sniper innan november.

1: DIF
2: FBK
3: Luleå
4: SAIK
5: LHC
6: HV
7: FRÖ
8: Brynäs
9: MoDO
10:Timrå ik
11:Lakers
12: AIK
Kommentera

RocknRolf2: När jag lirade o var typ 10-11 bast så toppade man oxå. 15 år sen typ.
Kommentera

Kerstin_k: Jag håll med du jag.
Kommentera

Abron: Mys pys i all ära, visst är det viktigt. Men det måste till taktiskt kunnande o en spelidé dessutom.
Renberg är en tyckare nuförtiden. Visst. Men han har spelat hockey på allra högsta nivå o har haft en hel del tränare. Så när det gäller den biten så vet han nog en del.

det jag skräms av är att det ser ut precis likadant ut hittills som det gjorde under hela fjolåret trots att vi bytt ut 15 spelare.
Hmm är det spelarna eller tränaren?

Jag hoppas som sagt att Perra verkligen visar vad han går för men hittills så pissar jag inte på mig av lycka direkt.
Kommentera

Om man bara kör med toppade kedjor hela försäsongen , och sen går nån spelare och blir skadad (inte helt otänkbart) då kan det ju vara svårt att ha bra samarbete i kedjorna sedan . Kan ju va bra att se om 'alla kan spela med alla' också . Toppning lär det bli ändå ska ni se.
Kommentera

Abron: Perra är säkert en jätteduktig hockeytränare på alla sätt, men kanske - observera kanske - är han ändå inte rätt man på rätt plats? Han kanske gör sig mycket bättre i ett topplag där förutsättningarna är annorlunda? Precis som jag tror, utan grund egentligen, att en sån som Czarnetski (?) gör sig bättre i Bif än i Fbk. Känslan säger det.

På dig låter det som om jag kastar skit i varje inlägg. Men det gör jag inte. Jag ifrågasätter bara om Perra är rätt coach att lotsa det här Timrå Ik genom den här säsongen. Det återstår att se, och det är jag villig att göra. Det dröjer minst 10 omgångar innan vi ser nått vi med säkerhet kan kalla tendenser. Jag ifrågasätter inte Perra som person, vilket jag får känslan att du tror att jag gör. Jag ifrågasätter om han, som hockeytränare, besitter dom rätta verktygen och egenskaperna för att vara rätt man på rätt plats. En ganska berättigad fråga, eller hur?

Hoppas du förstår min ståndpunkt. Ditt lall om att jag skulle vara barnslig och naiv får stå för dig. Det tänker jag inte bemöta. Angående mina erfarenheter som coach eller ledare anser jag dom inte spela någon roll i den här frågan. Jag tycker som jag tycker för att min känsla säger det. Om det skulle kännas bättre för dig kan jag ändock berätta att mitt jobb är ganska snarlikt det Perra har angående vara ledare för en grupp, fatta beslut och individuell utveckling. Inte på samma utsatta nivå dock :)
Kommentera

Johnny Bravo:

Jag antar att du lyssnade på Mickes senaste kommentar angående Timrå?

Nu har Timrå 2 tränare till i båset, det kanske finns en anledning till det. Men jag vet av egen erfarenhet att det är av stor vikt att Mys å Pys också fungerar, belive me.
Vad Micke Renberg har att förtälja , lämnar jag nog där dörren har ett hjärta på.
Kommentera

Johnny Bravo: Ja jag vet ju vem jag tycker ska få gå om vi börjar släpa i tabellen iallafall.
Men nu tror jag i och för sig att det kommer att gå bra. Trots att vi har AIK och SAIK borta i början och sedan ett taggat Växjö....
Kommentera

Abron: Självklart är Perra mer meriterad än alla här inne men det betyder ju inte per automatik att han har rätt?

Jag tycker det finns ganska tunga argument för att matcha ihop en scoring line och det är ju något som är ytterst vanligt i hockeyvärlden, men av någon anledning som jag, och typ resten av hockeysnack inte förstår (vi är ju trots allt bara glada amatörer) så har det inte varit av vikt för Perra under försäsongen.

Redigerad kommentar

Kommentera

Abron: Renberg säger att Perra är nog den bästa när det gäller att skapa god stämning o allmänt myspys MEN när det kommer till det speltekniska så är det stora brister. Han om någon borde veta som haft Perra o div. andra tränare.

PP ser exakt lika uruselt ut som ifjol. Allt är nog sagt av Ö-nisse, Kerstin K o fler ikväll när det gäller detta.

Jag är oerhört skeptisk till Perra TILLS han bevisar nåt annat.
O det hoppas jag baske mig att han gör, för annars åker vi ut så det svider i stjärthålet!

Redigerad kommentar

Kommentera

ÖstrandsNisse:

Jag tror inte det handlar bara om Mys å Pys.

Absolut, laget måste spela konsekvent efter riktlinjer från match nr 1 till 55, annars veti fan. Men hur skall vi belackare veta hur Perra har planerat det greppet? Tänk efter, Perra med stab (Cleas å Nubben) är inga dunungar, det finns nog väl så begrundade beslut hur det skall formas utan att vi supporters bör kritisera en huvudtränare.
Kommentera

Kerstin_k: Problemet som jag ser det är att vi har ett alldeles för "mediokert" lag för att konstatera 10-12 omgångar i serien att det inte håller. Laget måste vara på tårna från dag 1. Visst kan det vara så att Perra är fullt på det klara vilka formationer som ska spelas när serien väl drar igång men jag är ytterst tveksam om vi kommer att se några större förändringar.
Och om nu dessa försäsongsmatcher spelas med kedjor som inte alls kommer att lira ihop så ställer jag frågan - varför? Det måste vara bättre att spela ihop femmorna så mycket det bara går innan serien drar igång?!

Nja, det är bara att hoppas att Perras mys och pys slår väl ut. Att spelet i powerplay lossnar och i boxplay likaså. Om inte skulle jag tro att den tränare som är tänkt att ta över nästa säsong (det är vad jag tror), tar över redan en bit in på den här säsongen. MEN, ingen blir gladare än jag om det visar sig att Perra får ihop grejerna och tokchockar alla belackare.
Kommentera

Kerstin_k:

Ja det säger du efter att bevittnat en förgående säsong med skador och en presumtivt ekonomisk situation. Du har rätt i att det gäller att spela efter materialet, men det är inte lätt att slutföra en plan när små tuvor stjälper lasset. Visst man skall vara flexibel och anpassa för det som inträffar, men jag tror inte Perra eller någon annan i TIk hade fjolårets händelse i bakhuvudet.
Det är lätt att kasta smuts på det man inte har så mycket kunskap om, har du Kerstin K överhuvudtaget stått i ett bås, eller vart ansvarig för ett lag. Jag tror inte det, för du är barnsligt naiv i dina åsikter. Men jag kan ha fel, bugar å ber on upprättelse om verkligheten är en annan.
Kommentera

Abron: Ja vi får se. Men varför skulle han spela med helt andra kedjor i seriespel än på försäsong? Mörkning? Eller tycker han verkligen att Vampola ska spela med fjunisar? I så fall är det på en coachnivå högt över mitt hockeyförstånd.

Tydligen är jag från en annan planet eller så var det helt annorlunda när jag själv spelade på pojknivå.

Redigerad kommentar

Kommentera

Abron: Vi vänder på frågan - vad är det du ser som vi inte ser?

Själv så anser jag att Timrå IK och Perra kommer att tvingas genom ett stålbad i år och det är verkligen rätt tillfälle för Perra att bekänna färg. Klarar han av det här finns det ingen som är gladare än jag. Tyvärr talar väl försäsongen inte för att det är sån stor skillnad mot för ifjol.

Jag hoppas givetvis och tänker låta det gå flera omgångar innan jag dömer honom i år. Men just i år, med dom nedskärningar Timrå har gjort kommer hans roll att vara av ännu större betydelse och då finns det tyvärr inget utrymme för svagheter.
Kommentera

Kerstin_k: In med Sune Bergman
Kommentera

Abron: Fast jag spyr väl inte galla? Jag konstaterar ju bara, precis vad många andra här säger, att Perra förmodligen inte är rätt man för Timrå IK.

Hans ledord går förmodligen inte hand i hand med den spelartrupp man besitter. Och den gjorde det förmodligen inte, med facit i hand, med fjolårets trupp heller.

Materialet kan Perra inte rå på. Men en bra coach anpassar coachningen efter materialet. Jag, och många fler, upplever det som om Perra kanske inte riktigt har förmågan att anpassa det taktiska till materialet för att få ut det bästa av gruppen.
Kommentera

RocknRolf2:

Vad vet du om hans intentioner, vad han ser och vill testar. Alla tränare med aktning har sin linje att gå.
Man toppar inte i pojklag, men du kanske är från en annan planet?
Kommentera

Abron: Vem har sagt att det är lätt att träna ett elitlag...? Frågan är snarare varför Perra inte ens har försökt att matcha in en scoring line under försäsongen? Det är väl inte så avancerat? I min värld gör man sådana toppningar i vilket pojklag som helst...
Kommentera

Bloggrin:

Nä, det var Bloggrina.

Redigerad kommentar

Kommentera

ÖstrandsNisse: Jag har känt samma sak sen mitten av förra säsongen.
Han må vara en skön figur, men vid det här laget borde han ha visat sin taktiska sida.
Det faktum att vi fortfarande spelar ett uselt pp ligger på hans ansvar. Likaså att vi inte har samspelta femmor en vecka innan seriestart.
Kicka skiten innan det är för sent
Kommentera

Kerstin_k:

I am here.

Nä det förstod jag med klarhet, men det är få som kanske vet hur det är att vara ansvarig för ett lag. Det är dj,,, lätt att kasta galla över det man inte har en tjusning om, men tro mig, det är inte lätt att stå i båset och ta beslut. Om, eller när du gjort den erfarenheten kanske du inte skulle skriva som du gjorde.
Perra må ha sina svagheter, men till sist är det det som utförs på isen som är av betydelse, och det finns en ledstjärna hur detta skall berikas. Berikas från den som har ansvaret, om sedan materialet är kass, eller mindre kass, så blir det som det blir.
Kommentera

Förövrigt tycker jag Värmlandsperra ska avgå
Kommentera

« · 1398753 · »