Octagon: Tack för det så slapp man skriva det själv! Nu är det ny serie och nya matcher som gäller och det som har varit har varit och nu ska här tas nya tag. Alla på bussarna till Hovet! F-n nu glömde jag att byta tråd! Men molnen är fortfarande ljusa, och det är inte över förrens den feta damen sjungit färdigt!
Det LÄR inte påverka spelarnas prestationer på isen någonting huruvida vi är positiva eller inte i gästboken. Vem tjänar på att inte se vad som faktiskt är ? Att sitta och inbilla sig felaktigheter ger knappast det stöd som somliga här verkar tro.
Vi går på matcherna och hejar på vårt Timrå IK. Det är det bästa man kan göra för att stödja laget...
Wasa: Ja va faan. Är det verkligen realism vi behöver? Tror du att ngn sitter hemma i stugan och är gris-nöjd över säsongen som varit. Det är lite Don-Quijoite att sitta och tro att man måste tar ned folk på jorden... Väderkvarnarna är bara sinnesbilder och så även de positiva vibbar som ibland vågar sticka upp i det negativa infernot...
Roligt att läsa inlägg från ex Pegasus, Farbror Hasse och Kasparov. Realistiska synpunkter ( trots att Fabror Hasses "Golgata" kanske var i grövsta laget ) i jmfr med rådbjer, HH o.s.v. En Gb skall inte bara innehålla "Timrå IK är de bästa" - när vi inte är bäst.
Jag håller med Wasa. Är fullkomligt övertygad om att det här går åt helvete... Och även om det finns diverse syndabockar, så har ändå säsongen var ett kollektivt förfall
Jag kommer ihåg hur snacket gick ifjol om Giffarna. Enligt massmedia,Supportrar(en del) folk allmänt så hade dom åkt ur Allsvenskan.Ni vet hur det gick.Nu är det upp till Timrå att göra samma sak med supportrarnas stöd.Jag tror det lyckas.
Hoppas bara att vi inte är årets Västerås IK. För två år sedan när vi gick upp så rasade VIK i kvaltabellen, troligtvis beroende på att halva laget åkte omkring och funderade på var dom skulle spela kommande säsong. Årets upplaga av TIK är sjumilasteg ifrån öppningsmatchen mellan TIK & DIF, som Wasa skrev. Sant för jag tittade på den under OS-uppehållet och jag blev smärtsamt påmind hur illa värvat denna säsong har blivit.
Till på köpet så verkar MIF rycka i Mattiasson och gud vet hur många som rycker i Zetterberg.
Om detta skall sluta lyckligt så är det tyvärr inte mycket som vi supportrar kan påverka, det är inställningen på 25 st hockeyarbetare som ta mig faan får ta och skärpa till sig under dom TRE veckorna som är kvar av säsongen.
För det som jag såg i tisdags var lika långt ifrån öppningsmatchen mot Djurgården som Fagga är ifrån Real Madrid och vad det beror på vet vi nog alla lite till mans.
HH; nu har väl inte NSK med Timrå 'IK att göra och du har rent fel i ditt påstående: NSK har aldrig haft så många medlemmar som just nu ( vad det nu kan bero på ? )
Bo Wasa : Som supporter pendlar man oerhört mycket känslomässigt och när jag har mina svackor så tycker jag att Din analys av läget är klockren. Jag väljer dock ändå att ta på mig skygglappar a´la´XL. Säsongen har varit en lång plågsam Golgatavandring. Det finns oerhört mycket som talar emot oss. Men jag hoppas och ber att det ändock finns tillräckligt med moral och självrannsakan i laget så att grabbarna inser att dom har en skuld att betala.
En skuld till alla trogna supporters som har följt och stött laget under hela säsongen.
Jag väljer att behålla den tron på spelarna tills det eventuellt uppdagas att jag har fel och då ska jag gå in en lång period av hockeyfritt leverne.
Bo wasa: Förstår inte varför du lägger ner massa energi på inlägg har f-n inte sett ett possitivt inlägg från dej en gång,,,
Har vi inga spelare som ska greja detta??? nr 20 tog du upp, visar att du förespråkar finlirare, okey det gör jag med och han kommer få stor roll i kvalet, men då spelet inte kommer liknas Hockey, utan en mer strids zon så kommer Peltoma och Ed ward bli mycket vicktiga, törs sätta huve på att ward kommer näta mycket i kvalet,,,
Men jag vet varför vissa förälldrar inte vill ha sina barn i Njurunda SK,,,,,
rådbjer; efter att sett 26 hemmamatcher och 9 bortamatcher i ES och SHL kan jag inte se något tecken på att TIK skall klara av det här - men som sann TIK:are sedan 1972 hoppas jag gvietvis att jag har helt fel. Det kanske finns något kvar därinne som laget ännu inte visat ?
Så negativ trodde jag aldrig man kunde vara, helt otroligt!
Det är lika bra bra vi inte spelar om det, det är ju redan avgjort, varför svetta ner sig o slösa pengar på att åka till matcher som vi redan har loosat, tydligen. Det är bättre o stanna hemma o plocka ur disken, hänga upp tvätten o dammsuga litegrann så blir vi genast lite gladare!
Visst kommer det att bli många supportrar ner till Hovet på onsdag - jag vet många som ännu inte anmält sig och sedan blir det som vanligt mycket bilar ner plus en massa släktingar, affärsbekanta osv som tar plats på Hovet. Var lugn - det ordnar sig..........
Däremot ser inte Timrås chanser att klara kvalserien så fina ut.. tyvärr finns det i dagsläget inte något som talar för Timrå. I st för bättre och bättre har laget blivit sämre och sämre. TIK i dag är tyvärr inte annat än ett looserlag.
Jag satt häromkvällen och tittade på öppningsmatchen 00 TIK - Djurgåden, vilken match, vilket lag, vilka spelare ! Det är milslångt ifrån det laget har presterat en enda gång i år.
Timrå har idag en acceptabel målvakt plus en nr 20 - men sedan ? ( möjl Mathiasson )
inget försvar: - många uppträder som Div I spelare ( ursäkta Jörgen E att vi gnällde i fjol )
inget anfall - Timrå är det första lag någonsin som ine orkade med 100 mål i grundserien.
inget bortalag - 1(?) seger på 25 matcher
ingen rätt inställning - har många redan bytt klubb ?
Jag kommer att åka på alla matcher / borta som hemma / - hoppet är det sista som överger människan men jag ser inte något som pekar på fortsatt Elitseriespel nästa år.
Tack för det så slapp man skriva det själv! Nu är det ny serie och nya matcher som gäller och det som har varit har varit och nu ska här tas nya tag. Alla på bussarna till Hovet! F-n nu glömde jag att byta tråd! Men molnen är fortfarande ljusa, och det är inte över förrens den feta damen sjungit färdigt!
Timrå IK är dom bästa!