Angående detta och andra liknande ämnen så tycker jag att man skall fokusera på de spelare som finns i laget för varje säsong. Risken är att detta sjunker till Black Army, Blue Saints nivå med hatbrev och annan skit till spelaren i fråga.
Vissa spelare vill stanna men får inte, andra får stanna men vill inte osv osv. Det går bara att hålla en enda konsekvent linje och det är att hålla på det lag och de lirare som representerar klubben just nu. Hälsa dem välkomna när de kommer och tacka dem för gott jobb när de drar.
Om vi trackar de som dra så innebär det annars att vi inte kan kicka några lirare utan att de smutskastar TIK eller hur?
Fagemo-ärendet hålls tycker jag på en lagom nivå, men det får inte bli värre. Då får klubben bara svårare att behålla TIK-känslan tror jag!
lincoln: Bra inlägg, sen kan man ju alltid av känslomässiga och kvalitetsmässiga skäl hoppas att Lindman blir kvar. Men du har helt rätt i det du skriver!
Sedan må Lindman vara med i landslaget och faktiskt lyckats riktigt bra där. Men han haft mycket svårare i TIK där backar som Styyyfen, Koskinen och Raja hållt en betydligt högre nivå över säsongen.
Så stannar han utan jättelön (i TIKs läge måste de ju se till hur viktig han är för laget, inte landslaget, när de ger ett bud) så gläds vi åt det själklart. Lindman i form är väldigt väldigt bra =)
I annat fall har vi lyckligtvis en bra backbesättning och tanken är väl att spela in Hansson nästa säsong?
Lägg ner snacket om Lindman nu. Fatta att det här är en pryl som är "planterad" för att skaka om eller störa TIK. Jag blir inte ett dugg förvånad om Knösusklubben köper några TIK-spelare. Pengar är viktigt. Men det är tusan mer viktigt att vi månar om "Nubben", Kenta och Eldebrink. Det är dessa giganter som format årets TIK. Dessa giganter har plockat fram urkraft och märkliga prylar från ett LAG som var tippade mer sist än sist av alla experter och förståsigpåare...
Klart klubbar ligger och lurpassar som krokodiler i vassbädden efter lämpliga objekt... Så är det. Men hockey är en lagsport. Enstaka spelare är bara brickor i spelet. Tror Ni någon kommer att erkänna att man ligger och fiskar efter Lindman? Knappast. Men de flesta klubbar lär redan vara intresserade... Inte bara Färjestad... Mycket fulspel bakom kulisserna. Jag lovar.
Viktigast för Lindman och dennes framtid är att han vinner SM-GULD för och med Timrå IK. Det ger honom ovärdelig reklam för framtiden. Garanterat. Klart han vill komma som SM-vinnare till en eventuell ny klubb... Det ger respekt och ytterligare löneförhandlingsläge.
Focusera på att sända vedhuggarna från Luleå till hockeyns soptipp i stället. Dom har vi tusan nästan glömt bort. Är ganska säker på att dom kommer att häckla Lindman från läktarplats om han spelar i kväll... Ramsor som "Lindman till Färjesta" lär väl vara givna i psykkriget.
Smokey: Helt rätt Smokey! Titta bara på Linköping. Dom har ju mycket dyrare och bättre spelare än Timrå IK. Den smarte agenten plockar russin ur kakan. Undrar hur många agenter som springer där i Linköpings korridorer och reafyndar... Den smarte jagar brudar med charm... Den rike köper ett fnask. Håll käften Smokey! (Nu ligger undertecknad och slåss med sig själv framför grannens TV. Grannen dricker rom och försöker knappa in koden till Ppv. Hockeyfest i Bergslagen)
Jag håller med dig Smokey the man - lägg ner det här nu för man hinner knappt läsa igenom allt som skrivs bara för att man är borta ett par timmar från gb:n. Lindman till FBK mitt under brinnade SM-slutspel - *ASGARV*
Samma frågor om och om igen från vissa som inte orkar vara lika seriös som mig och läsa igenom vad som skrivits under dagen. GE ER NU med detta om Lindman. Börjar nästan att likna en parodi det här med att läsa allt om och om och om igen inlägg efter inlägg sida efter sida.
mysmi: Jooouussscchh - och vi har även hjärnskrynklare(Doktorer) att tillgå när det går så långt att man börjar att prata med sig själv här på gb:n. Satana vilken skön ångest jag börjar att få igen.
Själv så väntar jag nu på storfrämmande som ska komma på besök och avnjuta matchen på min enorma 33 tummare - teve alltså ;) Vi blir nog uppemot en 10-12 st TIK:are hemma hos mig i hörnsoffan. Fulingar göre sig icke besvär att ens nudda vid Nolbyknölens fot denna kväll - dessutom så tror jag att MoDo spöar er ikväll.
Favoritarenor (och inte): Bortasektionen enda skamfläcken? Ja om man enbart ser till hockeyupplevelsen för samtliga kanske. Och då är jag definitivt med. Som jag konstaterat, då är SCA svårslagen. Jag har ju som bekant andra synpunkter också men för huvudsyftet, se hockey, har vi en topparena!
FORZA TIK...........alltid, alltid...............