rokla: Precis...men om nu Martin har bränt sig i Sveriges rikaste klubb, då tar inte vi emot honom..... och sedan tar inte Bofors heller emot honom... Då är Martin i fritt fall, jag är tuff nog i detta läge att säga att det kvittar, rätt åt honom......
FORZA TIK............alltid, alltid...............
Friman SR: Vadå Mrtin Lindman ?? Han är historia , vil man spela i sveriges rikaste klubb må det vara hänt, tilbaka till TIK aldrig , vi har så bra backar vi behöver , Nemicheck är kung på isen ..
scim: Ja du har förmodligen sett fler MoDo-matcher än mig men i så fall kanske ett miljöombyte vore rätt då. Jag gillar honom. Med den hårdare träning som Timrå har så skulle han nog kunna få samma lyft här som tex Nordgren, Styf, Hagos, Hallin mfl fått på senare år här.
scim: Han togs upp i A-laget av Per Bäckman som nybliven 17-åring. Under Jim Brithén och Pirros tid har han inte fått någon riktig chans i Elitserien. Fått varit i Allsvenska lag i fåtal matcher fram och tillbaka.
I Timrå skulle han få chansen. Titta på Pär Styf och Niklas Nordgren. Skulle nog göra Lindström gott att spela här. Ett milöombyte. Med lite hårdare träning så slipper han nog skadorna också.
Dared: VILL.... Martin Lindman må vara en "hell of a" ishockeyspelare, vilket han var i TIK, men han saknar totalt lojalitet och en sådan VILL inte jag se i älskade TIMRÅ IK en gång till.... Om Martin Lindman har bränt sig i FBK så kan ha gott gå till A-Kassan och söka jobb någon annanstans med den fina lön han har förhandlat sig till..... HockeyHora.n.... är inte det ett rockband.....?
Lindman är hyfsat överskattad. Först landslagsdebuten och sedan Färjestadsaffären mitt under brinnande säsong. Frågan är om Kent Norberg och styrelsen vill ha tillbaka honom.
Som sagt, han är välkommen tillbaka men med lägre lön.
Dared: Ja klart Martin Lindman får komma om han går ner i lön.
En anonymare värvning jag skulle vilja se är av en kille som det diskuterats tidigare om här idag i ett annat sammanhang nämligen Jocke Lindström från MoDo.
Han har mycket i sig. MoDo verkar inte vilja ta till vara på det, tror han är minst lika bra som Yared Hagos.
Friman SR: Jag glömde HV71...... Ja, jag glömde dom för att deras bästa tränare de någonsin har haft han tränar numera Kattlådan...... HV71:s bästa back någonsin, han heter inte Mattias och spelar numera i en kattlåda, nä, HV´s bästa back någonsin han heter Bo och jobbar på älskade TIMRÅ IK´s kansli.... så det så....... Äh... HV av idag är inget som helst hot........ Till SM Guld alltså......
Teamrå: Nästa säsong....... Vi får väl för fasen landa denna säsong först??? Hur långt kommer älskade Timrå IK gå? Tja, en långboll ända in i kaklet kan det säkerligen vara..... Allvarligt, jag är rödvit färgad och vi kan gå ända FRAM....
Färjestad....... Vinner inget så länge Jyrkyrkogården är kvar.... VF.. Betydligt sämre än ifjol, alltså inget att vara rädd för i år med tanke på hur vi masserade dem förra året.... Jyrkyrkogården.. Deras enda plats där de kan matcha TIK är Bjurling i målet, men Kimmo är ju faaan så mycket bättre än Bjurling och dessutom så kommer Kimmo´s coola nerver övertrakassera Bjurlings och därmed så är DIF bara skit.... Cloetta... Jag beundrar att detta lag har kommit där de är, men i ett slutspel så är laget tyvärr helt utan tradition och TVÄRSTOPP....stopp, stopp, jättestopp.........Plopp....
På finalbanketten så står Martin Lindman interjuvandes och säger: Jag har gjort mycket dumt i mitt liv, bland det dummaste jag någonsin har gjort var att skriva på för "ett gäng käcka värmlandstöser", faaan Ni anar inte hur äckligt detta jävla Löfberg´s Lila kaffe är som man tvingas dricka dag ut och dag in?? Sedan så är jag man att erkänna att trivsel, vilket TIK´s SM guld nu bevisar, är bättre än pengar......
I bakgrunden på finalbanketten.... Issa hårdare, vi är där vi rätterligen hör hemma på toppen av vågornas svall....... Ordförande Söderström tar micken i sorlet och säger: Kryckan kör MINST ett år till men han vill gärna skriva på för ytterligare fyra, jubel....han får det....JUBEL..... Kent Manderville bara ler..... What have I done before in my life.... och så skriver han på för fem år.......
OK, vi är BÄST, alltid.... Låt oss nu ta SM guld denna säsong först så får vi sedan se vad som händer till nästa säsong gällande silly season.... Men Krykov och Manderville ska signas, så det så.......
SVårt att locka Jonas Johnsson tror jag.. En kille jag däremot vill se i TIK-tröjan nästa år är Robert Karlsson. Ja, då tänker jag inte på vår egen "Robbelobobban-Karlsson" utan Karlsson i SSK. Han heter inte bara likadant som vår egen Robban, han har i princip samma spelstil också. En slitvarg som varit en av SSK:s bästa spelare i år. Jag såg honom mot Frölunda på Canal+ och vart faktiskt riktigt imponerad.
Dream Team: Helt riktigt. Jonas har två år + option på ytterligare ett år kvar i VF. Sedan vill han stanna och jobba vidare i klubben. Så han flyttar inte på sig.
Manderville, Krykov, Nemecek,& Hagos där har vi några spelare som måste signas till nästa år. Är det nå´n som vet hur det ser ut på kontraktsfronten för övriga förutom Kapanen som har långtidskontrakt?
En spelare jag vill se i Timrå nästa år är VF:s Jonas Johnsson + ev strejkande NHL spelare.
Timrå borde oxå förstärka backsidan och i tid denna gång
bar mofftak: Sjukt egentligen; det gnälls ganska friskt om Timrås spel under matcherna här inne (ingen nämnd, ingen glömd). Forechecken klickar inte, passningsspelet är bedrövligt, defensiven obefintlig och slarvigt, anfallsspelet är trubbigt.
FORZA TIK............alltid, alltid...............