Per HApps: Nog för att detta om Nubben ältats hit och dit. Men naturligtvis var det en schism. Man skriver inte ett 6-årskontrakt om man inte har för avsikt att fullfölja ett sådant avtal. Och som jag skrivit tidigare så bistår Nubben gärna Linkan med tips om han vill ha dem. För Nubben gillar Linkan skarpt. Precis som jag. Sedan får man tycka att Nubben och jag och fan och hans mormor är idioter och vi drar ett löjets skimmer över föreningen. Men det som är likheterna mellan mig, Nubben och för att dra ytterligare en parallell till en tredje part som inte är idrottsman eller har någon direkt anknytning till den heller, Anders Gäfvert (Kommunalråd i Härnösand) är att vi kör vårt egna race. I mångt och mycket har sunda värderingar men kanske uttrycker oss klumpigt eller ogenomtänkt rakt ut. Vi retuscherar sällan våra första tankar. Vi är oerhört kreativa människor som har hundra järn i elden och idéer om det mesta och bästa och engagemanget bara sprudlar kring oss. Därav blir det jättefel ibland. Men vi står som regel för konsekvenserna och tar vårat fulla ansvar för det inträffade. Det tycker jag är viktigt att poängtera.
Sedan får folk mumla bäst det vill. Idioter, fårskallar och dårar går jämt ut på ett. Men några grundmurade lögnhlsar är vi då definitivt inte!
Amen.
RTS:
Fick alldeles nyss ett telefonsamtal där jag fick reda på ett antal skrämmande fakta. Bland annat att det snackas mer om arenaflytt inom klubben än om att lösa den sportsliga fria fallet. Vidare var det en schism som gjorde att Nubben hamnade i Frölunda och inget annat.
Det var en hel del andra saker, men dom kan jag inte skriva om med hänsyn till uppgiftslämnaren. Men kontentan var att Föreningen verkar inte ha någon sjukdomssinsikt, och att han befarade allsvensk hockey till hösten.
Timrå IK är inte ett lag längre, det är ett gäng primadonnor som inte jobbar för varandra , som tex Rögle och Brynäs gör. Lägg till detta dom illasinnade krogryktena och man känner sig allt annat än lugn.
Tänk om vi nu åker ur, och IFSH på några års sikt går om oss sportsligt, då skulle det inte förvåna mig om Sundsvall Hockey inom en tio-årsperiod spelar elitseriehockey i en nybyggd arena inne i Sundsvalls Hamn.
Och då mina vänner är vi kokta för all framtid.
Anonymous:
Hockeyspelarna är Gladiatorer som skall underhålla sin publik, och det får dom snuskigt mycket pengar för att göra, och för det skall dom förbereda sig efter bästa förmåga, inte efter sämsta förmåga.
-Robban-:
En fråga, hur många gånger under säsong tror ni att Magdalena Forsberg, Gunde Svan och Ingemar Stenmark gick på krogen?
Men då blev man bäst i världen också. Men så fort det snackas om lagsporter så är det tydligen socialt accepterat att det rullas hatt under brinnande krig.
Är hockeylag en sorts vuxendagis där man får bete sig hur man vill mot, sponsorer och dess supportrar. Skulle vara intressant att få ta del av föreningens etikregler och deras arbete mot akohol och droger. För visst måste det finnas riktlinjer!
Att folk sitter här och gnäller hit och dit och pratar om att sluta gå på matcherna p.ga detta är så förbannat tragiskt.