1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

NHL lockout 2012

« · 1517273 · » Till forumet

Sv: NHL lockout 2012
Blizzard: Ja tack!
Kommentera

fick enliten bubbla, så postar denna nu :)
Kommentera

Äh gamm Corso är inge å ha, in med Stamkos ;)
Kommentera

dr-nix: eftersom flera lag fyllt sin kvot med "icke-EU spelare" så kommer dom vilja ändra den regeln om ES får ta in lockout lirare, och då menar Loob att vi inte kan ändra på den regel med, utan blir det lockout spelare i ES får de med två icke-eu:are bita i sura äpplet.
Kommentera

dr-nix: jag läser "nu när vi ändå ska tillåta NHL spelare så ska vi vidhålla regeln om högst två transatlanter". :)
Kommentera

KORITFW: vet inte riktigt vad han menar, regeln om icke eu-spelare syftar på nationaliteten inte vilken liga de kommer från.

Redigerad kommentar

Kommentera

"Loob anser också att om NHL-spelare ändå kommer att tillåtas så ska regeln att bara använda två icke EU-spelare per lag gälla.

– Vi kan inte riva upp varje beslut, säger han"

Där hade manförväntat sig ett "det kommer ju absolut inte ske men om.." före uttalandet men icke! bådar gott. 

Kommentera

superfalle: hmm, Corso med Nordgren o Friberg... Kanske skulle va nått:)
Fast regin kan ju oxå duga :)
Kommentera

Kattgubben: Ja men om det ska skottas så ligger nog S-vall Hockey bättre till ;-)
Kommentera

Berglund: Rätt bra ? Han va bäst . Däremot så har jag svårt att tänka mej att han skulle vilja spela i timrå igen . Hans sista säsong var under en tid då de va en massa värdelösa finnar som fick regera tillsammans med superperra .
Kommentera

Kattgubben: " hotline till aftontidningarnas redaktioner" 
HAHAHA, fyfan, skrattade för mig själv på riktigt! 
Kommentera

Peja:

Lidas? ;)

Kommentera

Berglund:Äsch då, ge honom skottade uppfarter och hotline till aftontidningarnas redaktioner så kräver han nog inte så blodigt mycket utöver det ;)
Kommentera

Timrå Icon: Han va ju rätt bra ändå Corso. Skulle verkligen inte ha något imot han. 1a center som vi så väl behöver :) Men han e ju dyr o vi har inga pengar
Kommentera

Frella: Corso the torso! Ja om inte annat bara för att reta Perra då vi möter AIK....
Kommentera

Jack Daniels: Annars verkar ju Corso vara ledig...igen.
Kommentera

John K: Nu förstår jag inte vad du menar.
Den enda jag spekulerar i är hur många det ev kan tänkas tillåtas i lagen när HL måste tillåta NHL spelare i ES.

Om du stör dig på att jag skrev 3,4st så beklagar jag att du inte förstod.
3-4 st så kanske du förstår bättre.

Over and Out....som Hagos säger.
Kommentera

ersson: Väntat, tycker jag. Nu är det nog bara en tidsfråga innan även Backlund presenteras.
Kommentera

Peja: Jo, men ändå kaxigt skulle jag vilja säga. En liten bomb!
Kommentera

ersson: Observera.

- Företaget MME Industrial Solutions har gått in som sponsor när det gäller kostnaderna för Patrik Berglunds försäkring, berättar VIK´s marknadschef Anders Berglund för VIK.se.
Kommentera

På tal om lockout, kaxigt detta av Västerås!
Kommentera

Berglund: Jo, det kan ju bli så. Men det är ju upp till Edmonton att avgöra det.
Regin har väl varit väldigt skadad på senare år? Och jag läste nåt om att både han och Nielsen ville spela i Danmark...
Men Nubben kan ju ha helt andra spelare i åtanke....
Kommentera

hubbenorlen: Mjaa men det kanske går att få loss Lander och eller Pääjärvi ändå, det blir ju knökfullt med tex centrar i Edmontons AHL-lag nu.

Regin borde inte va så dyr iaf, han har 1 års kontrakt värt $1mil

Kommentera

Berglund: Lander och Pääjärvi har ju tvåvägskontrakt, så de spelar förmodligen i AHL. Jag antar att det är spelare som typ Nielsen man siktar in sig på, och han lär nog kosta 70 000-100 000 i månaden att försäkra. Det är inte småpengar för en klubb som Timrå

Redigerad kommentar

Kommentera

hubbenorlen: Spelare som Lander/Pääjärvi/Gustafsson etc lär inte va så dyr att försäkra.
Kommentera

hubbenorlen: Bör ju finnas en plan för det? Tror knappast att Tik gör en chansning med ekonomin i det här läget vi befinner oss i.
Kommentera

hubbenorlen: Externa finansärer kanske är beredda att finansiera några NHL-spelare om de vet exakt vilka som kan värvas?

Och så räknar Timrå nog med högre publiksiffror.
Kommentera

Jack Daniels: Jag fattar inte hur Nubben har tänkt att vi ska ha råd med NHL-spelare i dagsläget.
Kommentera

Jack Daniels: Kan man ta in 3,4 st spelare? Hur ser tiondelarna ut? Eller har du exemplifierat med ett genomsnitt för elitserien i sin helhet eller hur tänkte du dig att det skulle se ut?
Kommentera

superfalle: Nä, blir lockouten långvarig (vilket ju är en föritsättning) så att vi får båda dessa plus nån till, kanske Regin och vår andre Njurundason (som nog ansluter i vilket fall), ja då är vi vinnare. Men än så länge känns det scenariot lite för avlägset för att jag ska våga tro på det. Vid en konflikt som är över före nyår kan vi t.ex glömma Z:a.
Kommentera

Tycker Fredrik Söderberg beskriver lockouten klart bäst.
Kommentera

superfalle: Låt säga att man får ta in 3,4 st. NHL spelare.

Lander spelar ju i AHL men kanske går att få loss..vem vet?
Sen Zäta, Nielsen o Strålman på backplats. Vi har dessutom en icke EU plats kvar vilket dom flesta ES-lag Inte har.

Kommentera

mikenomad: Nja . Timrås isärklass svagaste lagdel är ju centrarna . Lander och zetterberg är ju 2 rätt skapliga centrar
Kommentera

Jack Daniels:

De utökade inte antalet icke EU-platser vid förra lockouten.
Det var väl något lag (Malmö) som körde kreativa lösningar
a la Växjö och tog in en "irländare" i laget.

De bör ju självklart inte göra utöka antalet platser nu heller,
bara för att Färjestad redan fyllt sin kvot.

Det är oseriöst att ändra såna regler mitt under en säsong.

Kommentera

Jack Daniels: eller hur! På Nubben låter det ju som om vi har otroligt mycket att vinna på det så självsäkert som han uttalat sig.
Kommentera

mikenomad: Varför tror du det? Jag tror att vi har mer att vinna på det än andra.
Kommentera

mikenomad: Om det blir hela säsongen så tycker jag inte att vi förlorar på det
Kommentera

Jack Daniels: Ja de lär inte ha nåt val. Sen att vi bara kan förlora på att lockout-spelare blir tillåtna är en annan femma.

Tyvärr.
Kommentera

mattias - 74: Står i tidningarna. Sen om det blir så är ju en femma.
Kommentera

Jack Daniels:

Källa på det tack!

Kommentera

Det här är ju löjligt. Landeskog är på väg till....Norge?!

Nu får HL ta ut tummen ur sitt feta arsle. Hela världen garvar!

Redigerad kommentar

Kommentera

Olle: Det gjorde dom vid förra lockouten men med tanke på hur dom agerar nu så lär det inte hända.
Kommentera

yngwie: Jag har för mig att det var samma begränsningar för nordamerikanska spelare på den tiden. Hur som helst så hoppas jag att man inte ger något utökat utrymme för transatlanter då mitt lag är ett av lagen som skulle dra fördel av detta. Småsint? Kanske men jag tror att det finns utrymme för europeiska stjärnor i ES ändå.
Kommentera

Olle: absolut! Där har drömmarna inga gränser! Stamkos? Crosby? ;)
Kommentera

Olle:

Det gjorde dom väl? Om nu inte mitt minne sviker.

Kommentera

Mora:s fans har enligt uppgift samlat in hela 600 kr till Kopitars försäkring . Kämpa på !
Kommentera

yngwie: Jag har ingen aning. Borde dom det? Gjorde dom det förra gången? Jag förutsätter att dom inte gör några undantag på den regeln.
Kommentera

arnio: Jag tror att vissa spelare är beredda att betala sin egen försäkring, av olika anledningar.
Kommentera

Olle:

Du tror inte dom utökar icke EU-platserna?

Kommentera

arnio:

Zäta betalar sin egen  ?

Kommentera

« · 1517273 · »