Timrå Icon: Japp...vi kan det där.
Vi är inte som Modoiter som gör dricka på gamla avlagda fillingar.
Redigerad kommentar
Timrå Icon: Jag njuter inte av alkohol... Jag bara häller den rätt ner. ;)
Skämt åsido...jag ska testa. Jag är ju en livsnju.....alkoholnjutare.
sargad: Det är bara vi o LHC som kan ta in icke EU spelare av ES lagen.
Växjö oxå om dom får iväg Moran som dom arbetar på tydligen.
F.ö vill jag i mitt rus hylla Jimmy H o det han skriver i bloggen om Zäta.
Schkål o må livet ta en oväntad vändning för oss alla!
sargad:Just det, lycka till i Zug Z. Dra inte på dig några skador uti i fall...
Hur många av ES-klubbarna har förreten fyllt sin kvot av ickeEUiter? Förhoppningsvis de flesta.
Blizzard: Basket som en av bovarna? Vad fan snackar du om? Du behöver verkligen lära dig att läsa ordentligt och förstå, i stället för att gå till impulsiv attack med skev retorik.
Jag gjorde en generell jämförelse med Modo. De har byggt upp den här starka relationen med företagen under lång tid, mycket tack vare att de i stort sett är ensamt elitlag i regionen.
På så sätt blir det lättare för dem att ordna fram extra sponsorspengar, när så behövs.
mikenomad: Just kombinationen att Z, sittandes som en Törnman i gruvtolvan och har insiders direkt från hästens mun väljer att skriva på för Zug för hela sässen är ju raka motsaten till 2 flugor i en smäll:
1) Indikerar lååång lockout, troligen hela säsongen.
2) Salvatore Zetterberg kommer inte att kunna frälsa oss från ondo.
Lite taskigt att jämföra Z/Timrå och Foppa/Modo då alla vet att Foppa har så förbannat mycket rötter som sitter flera meter ned under jord kopplade rakt in i Modo. Om vi prompt måste jämföra "klubbhjärtan" så ska vi väl jämföra med realistiska "motståndare" som Sedinarna, Bäckström, Henke L, Mattias Ölund, Louie eriksson m fl m fl.
Som jag förstår är Strålman den ende spelaren vi kan få hem nu(Wandell?), så Nubben kommer att få ta fram trollspöet och hitta billiga bra legoknektar från andra sidan pölen. Det börjar väl luta starkt åt att flera/alla ES-lag kommer att börja plocka in spelare. Vore ju bra om ES-klubbarna i alla fall kunde komma överens om antal spelare som dom får ta in.
In Nuibben we trust!
Blizzard: Men herregud. Hur resonerar du egentligen?
Låt oss säga att Dragons inte finns. Tror du inte då att till exempel Norrporten skulle sponsra Timrå med mer pengar än vad de gör i dag?
Dessa företag har en pott pengar som de avsätter för sponring varje år. Jag skulle tippa på att Norrporten ger Dragons tredje mest, efter TIK och Giffarna.
Det är väl självklart att Timrå IK får mer pengar när det tredje största laget i stan försvinner?
Om inte heller Giffarna fanns så skulle vi få ännu mer pengar. Enkel matematik. Hur svårt ska det vara att fatta?
Och just den situationen råder i Övik. Inget lag är ens i närheten att konkurrera med Modo om sponsorpengar, därför är det lättare för dem att dra in extra pengar från dessa företag.
Även om man vill så är det svårt att misstolka:
"Zetterberg, till vardags i Detroit, är heller inte aktuell för att ansluta till sin före detta klubb Timrå längre fram under säsongen.
- Nej, han har skrivit kontrakt med Zug och det gäller så länge lockouten pågår."
Blizzard: Det jag menar är att jag på slutet haft en oroande känsla kopplat till NHL-lockouten. Att den i allra högsta grad kommer missgynna Timrå. Redan igår var jag ju inne på de här bitarna, att tänk om Timrå inte hittar en lösning med Z.
Svårt att förklara men har liksom haft på känn att något sådant här skulle hända.
Men än så länge är säkert inte det sista sagt i frågan...
Tandläkaren till patienten:
-Har du legat i en 69:a?
-Nä hur så? Har jag hår mellan tänderna?
-Nä men du har skit i näsan...