Dream Team: Med upplägget bäst av sju matcher och det faktum att lag 1-4 möter lag 5-8, borde lag 1-4 ha en rejäl fördel gentemot det lag de får möta. Dels p.g.a. av en extra hemmamatch, dels p.g.a. att de i de flesta fall, bevisligen hållit en högre nivå sett över säsongen. Detta gäller i kvarten, sen är det nog mycket mera öppet.
mike66: Timrå skulle bli en riktig mumsbit i ett slutspel för Modo. Ni har ingen rutin när det gäller slutspel och kommer säkert att vika ner er som så ofta "lillebror" gör. Med Pirro i båset är Modo ett helt annat lag än det ni sett tidigare. 26 poäng av 30 möjliga talar väl sitt tydliga språk. Risken är nog stor att vi möts då Modo lär komma 5-6:a och timrå 3-4:a. Det ska bli riktigt intressant att följa det som komma skall...
mike66: Apropå historia, så har jag lite djupsinniga funderingar - säg så här:
Det var en spelare från Wifsta som skulle gå till Timrå. Vid första matchen var det ännu inte säkert att han skulle få vara med . Frågan är vad han gjorde - fick han lämna WÖ?
Börje: Nu är en liten uppdatering gjord. Av vad jag kan se så skulle ju Kent-Anders ha skrivit på ett 2 års-kontrakt och därmed vara klara som tränare för ännu en säsong? Gäller inte dom kontrakten längre? I annat fall så är det ju onödigt att skriva kontrakt.
Jag la också in de länkar jag hittade med fakta om kontraktsskriverierna för de som vill läsa mer.
Om ni undrar så finns jag inte till på HS ikväll som en del snabbögda redan har lagt märke till - det är kul att vara den "osynlige mannen" ibland(se även länktips.)
dr-nix: Vore ju inte dumt om de tre backarna du nämnde och Micke Lind tog och skrev på inom kort. Plus tränarna naturligtvis. Då skulle vi ha en fin-fin grund inför nästa år.
klm: Om jag har fått ihop det rätt så har dessa kontrakt:
Kapanen, R Carlsson, Matthiasson, Nordgren, Koivunen, Åkerblom och Sanny Lindström.
"Nubben" pratade i Dagladet om att han "fått positiva vibbar" från Krykov om fortsättning. Vår sportchef har även "stora förhoppningar" om att det ska lösa sig med tränarna. Tre av truppens backar skulle prioriteras i omförhandlingarna.
mike66: Ur stämningssynpunkt så vore nog ändå Leksand det bästa, då blir det ett jävla drag i ladan. Ur resesynpunkt vore väl SSK kanske det bästa med tanke på hur många som får plats jämfört med MoDo...ynka 160 platser på en läktare där man inte ens ser ena målet om man står felplacerad på läktaren.
Dream Team: MoDo skulle vara mumma att få möta i kvarten (Dream-motståndare.) Då skulle vi engång för alla få visa var skåpet ska stå. Nää, dagens MoDo står sig nog slätt när det hettar till framgenom.
Zigge:: "Storebror" har fått vara med och leka i en match av fem. I dom övriga fyra matcherna har TIK 4-0 och 18-5 i målskillnad. Senast vill jag minnas att Freddan i stort sett spikade igen...
Dream Team: ...jag har för mig, en match som sändes i C+, Kapanen gick av isen, Freddan kom in i sin 'gamla' hall...Vilka va PÅ resp UNDER isen dårå?? ;-))
The great one: Går INTE Micke Linds kontrakt ut efter denna säsong? eller har han ett år kvar på sitt nuvarande? i sådana fall tycker jag det måste vara höprioriterat att förlänga kontraktet med honom även om det är en "porslinslirare" som alltför ofta har krånglande ljumskar. Hur blir det med "Freddan"? lägger han av efter denna säsong? blir han målvaktsinstruktör i Örnsköldsvik? frågetecknen hopar sig.
I sådana fall bör Timrå skriva ett kontrakt med Mattias Fagerström som "backup" till Kapanen.
Får Casselståhl förnyat förtroende efter hans ovanligt bleka säsong?
Skolas "lånet" till IFSH Zetterström in i A-truppen på allvar?
Får Andreas Lundin kontrakt?
Lånas Lauritzén ut till IFSH?
Kommer Modin hem?
Kommer Pasi tillbaks?
Henke E står på gränsen. Men är absolut inget mer än en utfyllnadsspelare som ger den övriga truppen bredd.
Sparka Crippe - han behöver en nytändning i karriären!
Åker Jindrich hem till Tjeckien?
Kommer Hagos att ansluta från AIK?
ANSTÄLL en ny målvaktstränare!
Knyt upp Joakim "Jocke" Nilsson i organisationen.
VÄRVA en etablerad center som tar MINST 57% av tekningarna.
Förlängning av "Lill-Kenta" och Eldebrinks kontrakt är ett MÅSTE.
SKROTA örnskrället och återta "tallarna" dock inte dom broccoli-designade utan jag vill se ett modernt typsnitt med ändå behålla och konservera det genuina och klassiska.
Låt Christian Beijer få i uppdrag att ta fram en modell.
Dessutom bör en jubileumsbok tas fram till en pigg och fräsch 75-åring.
Strömbergs Sportförlag har enligt vad jag har hört planer på att ge ut en bok om varje lag i Elitserien.
Ska lägga MIG I INTENSIVA FÖRHANDLINGAR om att få det uppdraget eftersom jag sagt att jag skall skriva en bok från -95 och framåt.
Ett ännu fylligare matchprogram Daus Tryck & Media (Patrick Edlund) - tack!
Bättre bevakning av övriga matcher. Med snabbare uppdatering och låt för böfvelen Kjell-Åke Tjernström alt. Christer Jonasson i varje periopaus få "live-rapportera" från övriga arenor.
Måljingel när det blir förändringar på "tavlan".
Bättre ljud när periodsignalen ljuder. Som det är nu så är det en ren och skär SKANDAL. Man hör den knappt.
Härligt att se att Nordgren har ritat på! Nu väntar jag bara på Krykovs namnteckning.
I morgon vill jag att det blir minst 4500 åskådare, 3500 mot LHC var inte bra. Trodde inte att det skulle bli under 4000 denna säsong. Andra platsen är grymt viktig att hålla, om nu inte alla redan har fattat det. Under 4000 i morgon är en skam mot spelarna som har spelats så bra.
Smokey: Skönt att läsa den goda nyheten och framförallt KUL. Nu kan man lägga undan rakbladet och repet för den här helgen. Efter en sånhär säsong så behövs det inga upprop minsann.
Nej, ingen seger idag. Inga poäng. Jävligt surt. Ja, en del har svackor. Men det finns attityd. Det finns en riktning. Som Svensson säger efter matchen, det vore skönt med tre poäng på lördag, men ännu viktigare är prestationen.
Jag känner ingen större oro. Det här är mitt lag. Jag ser det.