1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590666 inlägg · 6217 ämnen

Nordgren till Carolina

« · 568000 Till forumet

Sv: Nordgren till Carolina
Nu krävs det två forwards av lanslagsklass, kosta vad det kosta vill!
Kommentera

sargad: Är desperationen befogad? Jag vet inte jag. Vilket fall som hellst, denna natt kommer nog röra om i många lag;s grytor... Inom de närmsta två veckorna är jag säker på ett nyförvärv iallafall.
Kommentera

sargad: Anders Nilsson Mora, då? Nej just det, han hade väl pungbråck eller vad fan det nu var..
Kommentera

geggelundin: "Det enda vi kan hoppas på nu är att övriga elitserielag rensas på bra spelare de också"

Och när skulle detta tänkas ske, menar du? Ja, den "rensningen", alltså? Ja, NHL har ju ca. 90 minuter på sig att länsa elitserielagen i den stora utsträckning jag förmodar att du menar. Föga troligt, tyvärr!
Kommentera

Nu måste väl Mandervill vara stenklar som en av ersättarna så att vi(Lill-Kenta) får någon som helst kontinutet i sitt lagbygge. Vad gör Mathiasson nuförtiden? Vore ett bra köp i denna bistra situation.
Kommentera

Som sagt... När Warg och Wennerberg värvades så sa Nubben till ST: "jag förstår inte namnhetsen..."

I så fall kan vi ju lika gärna ersätta Nordgren med Henrik Eriksson eller någon annan talangfull "storstjärna" därute.

Spar inte på krutet nu, jobba dag och natt och vifta med slantarna för bövelen!
Kommentera

Herminator: Visst att han har stålar nu.. men samtidigt så är det inte pengar som i största hand har byggt Timrå.. det är fingertoppskänslan. Vi får väl se vad som blir över från NHL..
Kommentera

geggelundin: ja jag kan bara hålla med.. när när strejken är
över så bantas elitserien inte bara av nhl stjärnor utan också
"vanliga" stjärnor pga av att nhl lagen måste spara och ta in billiga
spelare..synd de där
Kommentera

geggelundin: Lugn nu alla, Nubben vevar med trollspöt igen och vips...(håller tummarna tills de vitnar).
Sällan har han väl i alla fall haft så mycket dollarsedlar att vifta med.
Hoppas på några tunga pytsare och en Krykov-replica....
Kommentera

Det här känns ärligt talat förjävligt. Det enda vi kan hoppas på nu är att övriga elitserielag rensas på bra spelare de också, nog för att Nubben har lyckats förut.. men att han skulle lyckas dra in fullgoda ersättare till de här herrarna, det är nog tyvärr omöjligt. Med Nordgren och Hedström borta börjar det kännas väldigt tungt.

FAAAAAAAN!!!!!!

Ärligt talat. Jag hatar NHL.
Kommentera

Allt annat än 2 nya forwards nu är STORT JÄVLA FIASKO!

Upp till bevis nu Nubben och co!

Nu avgörs en betydande del av försäsongen
Kommentera

actionleif: Någon j-a måtta får det väl ändå vara på motflytet. Ni får behålla Sanny lika säkert som vi har besegrat KS-spöket 2 ggr.
Kommentera

Det är lungt allihopa! Vi har ju värvat tunga namn som Fredrik Warg, Mattias Wennerberg och Peter Ström!!

Nubbencitat "Jag förstår mig inte på namnhetsen..."

FY FAAAAAAAN!!!
Kommentera

Med det här flytet så är Sanny borta innan midnatt,,
Kommentera

Dragan 2k: Jäpp, kan bara instämma. Det är nästan Brynäsklass på motflytet! ;-)
Kommentera

Och jag som tänkte köpa ett årskort nu till veckan.
Det blir till att avvakta med det.
Kommentera

Dream Team: Problemet är ju att vi tappar en etablerad målskytt och en ikon för vårt Timrå. Även om Nubben drar ut och värvar spelare kan vi aldrig vara säker på exakt vad vi får. Man kan ju alltid hoppas att Nubben hittar någon/några ersättare som klarar av att axla den offensiva roll som både Jonte och Gunno har haft. Stommen i Timrå IK förfaller, våra hjältar som tog Timrå från botten till toppen försvinner och det känns olustigt.

Men man kan inte annat än lyckönska Nordgren. Hoppas att han tar en plats i laget. Förbannade NHL.
Kommentera

Dream Team: Helsike vilken maxoflyt ni har haft med NHLs plockande av spelare. Jag lider verkligen med er.
Kommentera

Rox: Ja, där försvann en viktig kugge för er. Hur ska ni fylla luckan?
Kommentera

nu är det bara ut och värva en riktig målskytt .. detta tapp känns nästan värre än "jonte" på något sätt.. nordgren har ju varit förgrundsfigur så länge nu ..
Kommentera

Kerstin_k: Riktigt jobbigt detta, och vilken oväntad vändning! Man trodde ju i sin enfald att truppen var någorlunda klar vid det här laget. Ja, att det kunde eller t.o.m skulle bli tillskott av spelare var väl klart, men vem trodde att vi skulle tappa fler spelare efter Jonte? Nu kan vi väl kanske trösta oss med stt Nubben hel enkelt måste ut på värvarstråt, nåt annat är ju inte aktuellt. Sedan om det vi får är så värst förtröstansfullt är väl synnerligen osäkert. Fan också!!!
Kommentera

Rox: Uscha, vilken tung förlust. Tungt...
Kommentera

JanT: NNNeeeeejjjj!!!!!
Kommentera

Per HApps: Det ser tyvärr kört ut....
Kommentera

dunderklumpen: Kl. 23 läste jag någonstans, så det kanske är London tid som gäller....
Kommentera

Rox: Givetvis så är det någon av deras tidsperioder som gäller.
Kommentera

Uscha, hoppas verkligen att Nordgren blir kvar. Vill liksom inte lita på att Ros har rätt angående Nordgren. Men det ser tungt ut... Uscha. Hoppas att Nubben och Timrå IK kan styra upp det hela ändå.
Kommentera

RocknRolf2: Hör på radion nu P4 sporten. "Z" i intervju om kommande säsong.
Kommentera

Bergius: då har vi rätt olika åsikter om hur klubben bör satsa.
För det första är bra värvningar inte att kasta bort pengar. Publiken, sponsorerna och spelarna själva vill naturligtvis göra en så bra säsong som möjligt. För det andra:
Hellre stabila satsning varje säsong än messatsningar (som är mer riskabla) och plötsliga korthusbyggen.
Kommentera

Rox: Ja försvinner Gunno också, så känns det som om ytterligare en bit av vårt lyckosamma Timrå försvinner. Fan, det är tungt nog att Krykov och Kapanen försvinner. Jag har fått för mig att Timrås flyt satt i deras själar, men jag hoppas jag har fel.
Kommentera

Per HApps: Näe, men det känns oroande ändå....
Kommentera

Rox:
Står inget på deras hemsida, ännu
www.carolinahurricanes.com/
Kommentera

RocknRolf2: Ingen mening att kasta bort pengar när vi ändå inte kan vara med och slåss om guldet. Sikta på att hålla oss kvar denna säsongen och bygga upp nånting inom 2-3 säsonger som kan ta guld.
Kommentera

Enligt den där Ros, så är Nordgren klar för NHL.....
Kommentera

Innan midnatt, sägs det hela tiden, men i vilken tidszon är det som gäller, är det vår, eller....??
Kommentera

Kevin O Shea: exakt... Och eftersom både Nordgren och Hedström (förmodligen) drar tycker jag verkligen man bör värva 2 klassforwards. Pengarna finns för det, frågan är bara om det finns spelare att värva?
Kommentera

RocknRolf2: Försvinner Gunno (-och vi har redan dessutom tappat Jonte och Hagos av de "ordinarie" spelarna), Måste han ersättas av en spelare god för 20-25 mål på en säsong - dvs en spelare i bra landslagsklass (fast nu tillhör väl snart varenda elitseriespelare landslaget) - men ni förstår vad jag menar...
Kommentera

Helg Ernest: förstår inte riktigt vad du menar. Tala i klarspråk pojk!

Om Nordgren går tycker jag det finns all anledning till oro. Så är det väldigt viktigt att vi får in 2-3 klasspelare så fort som möjligt. Annars kommer det ju ändå bara värvas mitt under säsongen och då kan det vara "för sent".

Dessutom kommer Timrå ha minst 5 miljoner att spendera på nyförvärv om man räknar ca 3 miljoner in rent för Hagos och Nordgen i övergångssummor + minst 2-3 mille i uteblivna lönekostnader för Nordgren och Hedström. Det bör väl räcka till ett par bra forwards. Finnar? Tjecker? Allt bra är välkommet!
Kommentera

RocknRolf2: Undra vart målet är satt ? Varje år får man höra att "Vi sattsar för framtiden " (Joakim won Anka syndromet d.v.s lägga dom på hög.
Unra om framtiden menas att ha sammlat på sig pengar så man ligger i Frölundas och Färjestads ekonomi ?
Frölunda annonserar och säljer utbildningar o.s.v.
Misstänker Färjestad gör lika så.
"Vi" har inte ens vettiga sovunirer (Ännu)

Den som har mest i kassan när när vi åker ur vinner.
(Irroni för er som ej förstod det)
Kommentera

Thomas Johansson säger att Nordgren ska ersättas om han går.

Ja tacka fan för det!

Går Nordgren är allt under två nyförvärv skandal.
Kommentera

Går Nordgren så är det fanimej kört. Det namnkunnigaste spelaren i ett redan rätt profilfattigt lag! Var det så jävla smart att värva nobodys som Warg etc?
Vi hamnar med en massa pengar över men med ett rätt mediokert gäng, och så säger Kenta att årets lag har mer talang än fjolårets.. Det är ju fan GIF-varning över det pinsamma uttalandet.

Går Nordgren så måste 3 värvningar av KLASS in, annars går det käpprätt åt helvete!

Och VARFÖR snålade man på målvaktssidan?
Kommentera

thha: Svårt att läsa i gästboken innan man skriver? Titta en bit längre ner så hittar info om detta i tråden "AB Tomas Ros"
Kommentera

thha: Det blir ju faktiskt rätt så jobbigt att ersätta ytterligare en spelare av klass om nu detta rykte stämmer. Återstår att se dock.
Kommentera

Nordgren till Carolina
Läst i bloggen i AB:Ojsan.
Det hade nog inte Timrå IK och sportchefen Kent Norberg räknat med.
Under dagen har Niklas Nordgren och Carolina Hurricanes förhandlat och nu är övergången snart klar.
Allt handlar om Nordgren får in en out-klausul i kontraktet som gör att han kan återvända till Timrå om han inte trivs eller platsar.
Ett hårt slag för Timrå IK som tappat Yared Hagos, Niklas Nordgren och Jonte Hedström inom tio dagar.
Vips - där försvann förstakedjan.
Och vips - där försvann Timrås bästa målskytt sett till de senaste säsongerna, om nu Nordgren tar chansen i Nordamerika.
Om det nu är en tröst för Kent Norberg får han faktiskt rejäl slant för Hagos och och Nordgren.
200 000 dollar per spelare och totalt ger det runt tre miljoner kronor.
Men det kommer fler bomber under kvällen.
Det vet jag.
Kommentera

« · 568000