1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590409 inlägg · 6216 ämnen

Nordgren vs Anger

« · 211173 Till forumet

Sv: Nordgren vs Anger
ribba9: Ja, typ en sån speltyp... En som kan balansera spelet lite bättre än Joel som ju har uppenbara brister i defensiven
Kommentera

ribba9: ja han brukar vara j-vligt het faktiskt.
Kommentera

Dream Team: nordstöm brukar var het på vm spel men han verkar vara sliten efetr nhl spelet...i alla fall förra vmet...
Kommentera

pallekuling: Dom som kan va aktuella just nu i dom lag som ligger dåligt till är Los Angeles Mattias Norström och Nashville Andreas Johansson.
Kommentera

SirPimme: typ med en stabil center.som typ med jönsson eller liknande......
Kommentera

ribba9: Ja, jag skulle tro att han verkligen skulle kunna få det riktiga genombrottet även i landslaget med en annan omgivning för skottet och målsinnet har han...
Kommentera

SirPimme: ja det skulle va bra.....dragkedjan kan varandra utan o innan så ett ombyte skulle kanske inte va fel....
Kommentera

ribba9: Tycker jag också, jag tror att Magnus skulle må bra av ett miljöombytte i ett ev VM...

...varför inte tillsammans med två rinkrävar från over there i kedjan som kan bistå med några härliga mackor!?
Kommentera

SirPimme: sevärde e han men han o dragkedjan kan försvinna i matcherna långa stunder.
Kommentera

ribba9: Johnsson räknar även jag kallt med, men absolut inte med Anger, Rönnqvist, Tolsa, Joel eller Tjärnqvist.

Nordgren och Kahnberg tycker jag dock har tagit för sig bra och kan mycket väl vara de jokrar i som Hardy söker...

...Nordgren var idag en utav Tre Kronors bästa spelare, kanske rent utav den bäste och om Kahnberg får sätta några puckar så blir han helt klart sevärd...
Kommentera

Jag tycker att Niklas Nordgren gjorde en mycket bra insats idag i Tre Kronor han kämpade verkligen! Han blir nog ännu bättre till slutspelet. Tycker även att Martin Lindman var godkänd.
Kommentera

Jimmy: Instämmer. Har ingen statistik, men nog måste det vara ett c:a 50%-igt tapp av hemmaspelare från vänskapsmatchandet till VM-laget. Vilket innebär att hemmaspelare måste vara mycket lyckosamma i landskamper/slutspel för att komma med i VM-truppen. Förutsatt att NHL-proffsen orkar ställa upp om de blir uttagna, förstås.
Kommentera

SirPimme: ja men om jj tackar ja kan de bli svårt för anger o co..
Kommentera

ribba9: Beror ju som sagt dårå på vilka som kommer loss från NHL...
Kommentera

Niklas Nordgren har väl en pytteliten VM-chans. Men då måste han göra ett bra slutspel plus att man måste vara grym i landskamperna innan VM. Martin Lindman har jag mycket svårt att se ta en VM-plats trots att han är en favorit hos Hardy.

Sedan ska vi komma ihåg att den första slutspelsomgången i NHL är färdigspelad innan VM börjar. Dvs att vi faktiskt har möjlighet att plocka proffs från 22 av 30 NHL-lag. Blir ett ganska högklassigt VM.

Kimmo Kapanen är den TIKare som verkar närmast en VM-plats i dagsläget. Borde kunna komma med som en av 3 finska målvakter.
Kommentera

SirPimme: skulle nog inte tro att kahnberg lr nordgren har någon vm chans....kanske liten..
Kommentera

swen: Visst är det så och de lär sig ju också mer och mer från match till match!

Tja, två låter väl troligt... skulle tro att Nordgren har en bra chans liksom Kahnberg, övriga räcker nog inte riktigt till...

...men det kan ju också bli så att ingen tar plats, vi får väl se vilka som kommer loss från andra sidan Atlanten...
Kommentera

SirPimme: De är med för att lära, minns bröderna Sedins tidiga framträdanden i landslagssammanhang, de var ibland kvar i bakom förlängda mållinjen, när spelet vände. Men de har ju blivit skärpta med tiden. Ska bli intressant att se hur många från tredje- och fjärdefemman som kommer med till VM. 2 stycken, max?
Kommentera

pallekuling: Det var Kahnbergs mål...

Hela den kedjan är för omständig och hamnar allt som oftast fel i defensiven...
Kommentera

swen: Lyssnade på spurtradion . Herr Bendelin var av den åsikten att Lindman var där han var som en följd av ryssarnas förmåga att fylla på med spelare i anfallet. Han tog sin gubbe helt enkelt. Ryssarna var tre mot två i det läget. Deras spelvändning var suverän, när svenskarna lite onödigt tappade anfallet innan. Inte för att jag till varje pris vill försvara Lindman (han hamnade lite olyckligt där) , men felet var snarast att spelaren som sköt var kliniskt fri från bevakning.

Annars gjorde väl Lindman som hela svenska laget en klart godkänd insats i det första riktiga provet i SHG.
Kommentera

swen: Har svårt att se att Hardy särar på Nordgren/Tjärnqvist/Rönnqvist i morgon.
Tycker dom hade det svårt tll i slutet av andra perioden men sedan spelade dom rätt bra.
Kommentera

swen: men det blir nog spel för han imorgon oxå....
Kommentera

sektionU: Efter Nordgrens insats idag, är han given för att spela även i morgon. Däremot stärkte inte Lindman sina aktier, när han skymde egne målvakten och därmed bidrog till baklängesmålet. Undrar förresten varför han gjorde sig smal i den sekvensen, var det kanske i förhoppningen att Henriksson skulle få bättre sikt ?
Kommentera

Nordgren och anger ligger ungefär på samma nivå...men att snacka om att anger ska ta plats i vm truppen är ganska uteslutet...
Kommentera

SMÅLAND: jo men dom konkurerar med varandra i 3kr
Kommentera

Den här tråden är helt utan betydelse......hur kan man jämnföra dessa två hockeyspelare?
Nordgren spelar i en klubb som ligger 2:a i Elitserien och som ligger 2:a i poängligan och som lirar Slutspel i vår..
Anger spelar i en klubb som ligger 11:a i tabellen och som kan spela kvalserien efter grundserien..
det säger ju ALLT........Nordgren är Bässsssst!!!!!
Kommentera

får bara Nordgren blodad tand så kommer han att imponera på Hardy var så säker :)
Kommentera

Dysso: jag har studerat dom i ES också + att ISHOCKEY är en sport där spelarna har en klubba och så finns det en puck som ska tryckas in i motståndarens mål.
Kommentera

sektionU:
Då återstår bara en fråga .. Vad fan är IS HOCKEY?

Nordgren må förövrigt vara en bättre hockeyspelare, men att döma efter EN match verkar lite konstigt.
Kommentera

jag må vara färgad men jag tycker att Robban är bättre än Tjärnqvist eller vad han nu hette.
Kommentera

sektionU: jag tror att han skulle kunna slå igenom rejält i landslaget med Robban vid sin sida.
Kommentera

I dag var det bekräftat NORDGREN är BÄTTRE än ANGER på IS HOCKEY.
Kommentera

westerlind: ...och Kvalserien.
Kommentera

mike66: Ja tänka sig hur fånjig pärbecker skulle sett ut i den eller Anger med Hjälmen HAHAHHAHAHHAHAHH

ja för f-n hehehe
Kommentera

sektionU: Jooouuch - jag kan vara lite kulig ibland jag. Dä dära hjälm-souvenirerna var nästan i klass med FBK:s-varga-mulle-mössa.
Kommentera

mike66:

DE E HUMOR
HAHAHAH
f-n va bra
Kommentera

westerlind: Nu tror jag du är ute och cyklar i badkaret igen.
Kommentera

westerlind: om det är din åsikt så VISST men den ska du inte skriva på TIK´s GB här inne tycker nämligen alla mer om Nordgren.
Kommentera

mike66:

Jag tror du har rätt. Nordgren har långvarig träning av den raggarhockey som spelas i de här pajasturneringarna. Anger borde man spara tills det är hockey på hög nivå - som VM och OS.
Kommentera

sektionU: Det är bra - såna inlägg gillar jag. Klart som f-n att Nordgren ska spela istället för en avdankad Brynäsare.
Kommentera

Nordgren vs Anger
Personligen tycker jag att Nordgren är en bättre ockey spelare än Anger han:

- Sliter hårdare.
- Spelar med störe hjärta
- Stabilare

Men Anger är inte dålig han heller men han har ju inte gjort mycket i SHG ge Nordgren chansen IGEN
Kommentera

« · 211173