Bo Bly: hmm.. måste vara någon i första femman alternativt målvakten. Frågan är om det var någon i Timrå eller i motståndarlaget .. * tänker*.. Gissar på Hallin i Djurgården alternativt Finn Lundström i TIK ? En bubblare är Stephen Foyn.. men jag gissar på Finn.
ernie eagle: Jag förlitar mig på Nubben... Tycker han en Norsk e bra då e han det... Men vadå Norskar o Danskar kan inte spela hockey... Beviset e väl VM då...Vilken grupp e dom i????
Bo Bly: Ja det är ju en sån där fråga som är helt hopplös att gissa på om man sett matchen live så till vida man inte lusläst sin historia då och har ett minne som inte är av denna värld.
ernie eagle: Staffan Erixon.Han gick över till SSK och spelade allsvensk bandy sen.Jag hade en svårare fråga på gång.Sist Timrå var i Elitserien 81/82 vem blev utvisad i premiären efter 0.16 i första perioden.
klas klättermus: Du ligger farligt nära sanningen nu. När namnet kommer upp låter det "otäckt" rätt i munnen. Staffan X:et Erixon som senare valde att sadla om till bandy. Pojken hans lirar ju för övrigt oxå i Timrå IK. Christopher Erixon.
Bo Bly: Jag tänkte säga Pekka Lindmark. Men han gick ju i motsatt riktning från Timrå till FBK inför säsongen 82/83.
Hhhmm...vem fasen kan det vara. Kjell Dahlin kan det ju inte heller ha vart. Han gick oxå i motsatt riktning via Montreal Canadiens. Finn Lundström var i Frölunda innan han vände hem.
Petra: Andra kända norska hockeyspelare är Atle Olsen (Färjestad BK 96-97, 97-98),Martin Knold (Linköping HC), Per-Åge Skröder (HV71), Trond Magnussen (Färjestad och Leksand), Geir Hoff, Morten Fjeld (förflutet i Hammarby, påtänkt för Timrå IK), Patrick Thoresen (Djurgården), Mads Hansen (Rögle BK), Tom Hammerstad (Rögle BK), Marius Holtet (förflutet i Färjestad BK och Bofors IK numera Utah Grizzlies).
Petra: Jag har hört talas om honom tidigare men har ingen jättekoll på honom. Känner bara till honom vid namn.
Klart norrmän kan lira hockey. Espen "Schampoo" Knutsen (Djurgården), Mats Trygg (Färjestad), Marius Trygg (Hammarby), Tore Vikingstad, Robert Schistad, Anders Myrvold, Anders Fredriksen, Stephen Foyne mfl är kända norska hockeyspelare.
Spets låter intressant, Nubben visar fingertoppskänsla igen??
För övrigt kan meddelas att Bengt-Åke Gustafsson var på Frölunda-Timrå igår, kollade han in Tisdagens motstånd eller analyserar han tänkbara motståndare (Timrå) i en eventuell sm final?
Måste ta en om morgondagens match också... Verkar va sjukstuga i Brynäs, inför fajten imorgon. Brynäs får ihop tre kedjor + ett par juniorer enligt Brynäs hemsida.. Är väl situationer som dessa som lag brukar höja sig (härmed är TIK varnade). Gäller att Timrå inte ställer ut skridskorna, misstänker att det blir en tuff match imorgon! (tips 3-3)
ernie eagle: ... och vad glad han ska vara om han kommer till Timrå och får byta om i TIK:s omklädningsrum istället för den där troligtvis trånga "TIK-garderoben" de nämnde i artikeln. Att det var kris i norsk hockey har man väl hört men att det var så illa var ju oroväckande =).
oraklet: Ja vad säger man? Kanske kan Lars-Erik Spets spetsa till offensiven i Timrå?
Onekligen en intressant spelare som säkert skulle kunna göra bra ifrån i den rödvita-dressen. Kul oxå om vi kunde sno en norrman från norska landslaget Färjestad BK.