Blizzard: haha;) jag som satt och försökte läsa igenom allt som skrivit den senaste dagen och snubblade över artikeln på dagbladet som var hela 5 minuter gamal;)
Skarin: Mycket bra agerat Timrå IK. Sonnenberg känns spännande och verkar vara en riktig ledartyp med playmakerkunskaper för hur förklarar man annars att han var den förste utländske kapten för ett surfinskt lag? Hurvida han är center eller ej låter jag vara osagt, men nog litar jag på att man vet vad man får. I fallet Karjalainen vs. Leinonen så tycker jag att man agerar klokt. Den förstnämnde kostade säkert lite och ingenting i jämförelse och det gör att man har mer deg över till kommande backförvärv.
Frella: I november har han spelat fyra matcher och varit utanför laget i fyra om jag räknat rätt, samtliga spelades som LW. I oktober står han bokförd för en match som center och i september för en match. Det positiva är väl att han i samtliga matcher han medverkat verkar spelat i första femman.
Loma: Du avslutar snyggt tycker jag. "...till kommande backförvärv".
Men visst, det är klart vi måste lita på att TIK vet vad man får i Sonnenberg som ju faktiskt besitter en hel del bra egenskaper. Det vore ju kul om han kunde bli spelklar till på lördag åtminstone.
Men jag ställer mig fortfarande tveksam till hans spel som center. Hur som helst, mycket intressant.
Frella: Varför har han spelat så lite på slutet, han har ju endå gjort 25matcher tot i år...Någon skadad Utlänning som gått direkt in eller har Sonnenberg vart skadad?
FM: Nu säger väl inte laguppställningarna allt om hur det ser ut under en match. Men att endast stå uppställd som center i tre matcher på mer än en halv säsong oroar iaf mig lite =)
Frella: Intervjuer o annat kommer att reda ut våra frågor de närmaste dagarna.
Han kanske till skillnad från pyrret älskar att spela center men inte fått gjort det utan ytterforward. För Pyrret är det ju tvärtom. Det blir bra det här :)
Blizzard: Vet inte vilken spelare som petat Sonnenberg men att han varit petad har ju haft att göra med utlänningsregeln i Schweiz som säger att man bara får ha ett visst antal utlänningar i sin laguppställning.
- Jag kan bekräfta att han är går till Timrå. Han har pratat med en del svenska och finska klubbar, men det blir Timrå. Vi släpper honom eftersom vi redan har sex importer, säger Ambri-Piottas klubbdirektör Peter Jaks till HockeyExpressen.se.
Intressanta värvningar. Målvaktsfrågan vibbar lite dieselskönt. Leinonens klubb försöker pressa lite deg ur Timrå, då plockar man ngn annan i stället. Hoppas dom får dras med hans bänklön resten av säsongen.
Sonnenberg känns lite festlig. Ytterforward eller center? Ingen vet. Förhoppningsvis Linkan. Och Martin själv, dårå. Men, så klart har hans roll i laget diskuterats innan kråkan kom på pränt. Linkan och Martin bedömer alltså att hans kvaliteter som center kan tillföra laget. Låt oss hoppas att framtiden ger dom rätt.
I vilket fall som helst känns spelaren Sonnenberg riktigt intressant. En viss gris-i-säcken-faktor får man så klart räkna med så här i säsongens fem i tolv, men: han känns spännande. Förhoppningsvis kan han komma med en del karaktär på centerpositionen. Med Bogg skadad och Wandell helt ur slag sedan NHL-vändan känns det som att det inte tarvar alltför mycket kreativitet och teknisk briljans för att lyfta klassen på centerlinjen. Detta torde han mäkta med.
Summa summarum: detta känns som en bra tisdag. En back på det här, så.
Slutligen: håller med om alla negativa adjektiv rörande Jonssons insats igår. Jag hänger ofta inte ut enskilda spelare, men...jiiisöhs så uselt.
Till skillnad från Dee-Caz har jag bättre vibbar för den här killen. Varför? Vet inte, jag har aldrig hört talas om honom, men det känns bara så trots att jag är på dåligt humör.
Skarin, Frella mfl: Med tanke på att Ambri hade sju importer i truppen, med Sonnenberg inräknad, varav minst två av dem på papperet är renodlade centrar så tycker inte jag att det är särskilt märkligt att han spelat vinge. Det var inte heller så längesen man plockade in Micke Wahlberg och han lär kosta mer än han smakar och det är väl ingen vild gissning att den värvningen spelat in för Martins del. Tittar man till statsen så låg Sonnenberg fyra i den interna poängligan när han lämnade och då var det bara en forward som gjort fler poäng sett till spelade matcher.
T T: nja trodde det var klart mellan klubbarna, är det inte bara Schweiziska förbundet man har klart att handskas med då?! (Vet inte riktigt hur det där funkar även om jag har ett humm).
Loma: Jo visst, visst. Ligger kanske lite i det. Men jag får ändå inte ihop det. Men det måste ju TIK ha fått och då litar jag på det så länge.
Som sagt, Sonnenberg är en riktigt bra värvning som ytterforward i det här läget. Förhoppningsvis lika bra som center, för det har TIK sagt. I det här läget går det inte att chansa hej vilt på positioner.
Men jag tror det kommer bli bra det här. Jag tror inte vi hamnar i kvalserien. Det känns inte så. Efter torsdagsmatchen så vet vi mer ;)
Hahl Bundy: Vi kör på det så länge även om jag är helt säker på att han är en ytterforward. Eftersom Pyrre inte vill spela center så kan Sonnenberg säkert göra det minst lika bra.
Oj, vilken tisdag. Två spelare på en och samma dag. Häftigt. Hoppas bara att Sonnenberg är någon som kan tillföra lite. Hoppas att han gör sig bäst som center.
Hoppas att Sonnenberg är spelklar tills på lördag då.
Skall bli intressant att se responsen Linkan och Co kommer att få för de här värvningarna. Jag ger mig fan på att samma personer som för en och en halv vecka sedan satt och gastade om att värvningar var ett måste, oavsett namn, kommer att kritisera Linkan för dom här värvningar om dom inte slår väl ut.
Jag håller tummarna att Sonnenberg är riktigt bra. Skulle vara skönt med lite upprättelse för Linkan.
Hahl Bundy: Jag såg Kajalainen många gånger i Lakers-dräkten och kan väl säga att han blandade och gav rätt friskt. Han är väl inte den tryggaste och mest stabila målisen man kan tänka sig. Men som backup under en begränsad tid känns det som en vettig värvning. Förutsatt att pengarna är ganska beskedliga.
Rip Kirby: Jag ber om ursäkt för detta. Tanken var att prova i stängd miljö om kopplingen till Youtube fungerar på ett bra sätt för att kunna bjuda på en liverapport nere i Växjö ikväll innan matchen