1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590904 inlägg · 6217 ämnen

Nubben dissar Mora

« · 472032 · » Till forumet

Sv: Nubben dissar Mora
Smokey:
Du kan tydligen inte välja sida.
Är det därför att du tycker en sak för Timrå, medan en annan sak för Mora?
Kommentera

Metal Guru: Jag vitsordar inte reglerna i sak. Men den moraliska aspekten måste komma innifrån dig själv. Enligt lagboken så är det inte i alla lägen fel med tidelag... Bara ditt eget samvete ger dig frid i sinnet.

Klart att nästan allt kan köpas för pengar... Över till en mycket viktigare fråga.

Varifrån kommer jultomten?
Kommentera

Bragd-Birger: Nära religion!
Kommentera

Smokey och Bragd-Birger:
sorry, but jag har käkat lunch.

Nu när ni lekt rommen av er, och förmodligen haft lite kul på vad ni tror är min bekostnad, kan vi inte då skippa junksnacket för att en gång för alla utreda kärnfrågan i tråden.
Välj en av punkterna nedan, och stå sedan fortsättningsvis rakryggat för den:

(A) Det [f]är[/f] o.k. att värva lediga spelare (s.k. NHL-lockoutisar) under ett öppet transferfönster i årets Elitserie för samtliga lag.

(B) Det [f]är inte[/f] o.k. att värva lediga spelare (s.k. NHL-lockoutisar) under ett öppet transferfönster i årets Elitserie för samtliga lag.

Utveckla gärna varför, så kan vi debattera vidare därifrån.
Kommentera

Smokey: Vår enade front gör mig fuktig i ögonvrån. Vi har alla ett ansvar för våra barn, de mindre bemedlade, i deras stapplande försök att tolka omvärlden. Tala om för dem hur saker och ting egentligen är.
Annars är ju risken att dom tror att det är så här saker och ting är. Att det alltid ska vara sötebrödsdagar och regnfria skyar.
Det finns ett liv efter Marian Hossa. Hans namn är Håkan Bogg.
Kommentera

Bragd-Birger: Enligt rykten sitter nu M Gurun och läser in sig på mina tidigare inlägg... Hoppas Moras psykvård är ordentligt utbyggd...
Kommentera

Metal Guru: Visst kan det vara trevligt att gå på bordell ibland... Men att leva och växa upp i denna falska värld brukar leda till missär och förfall. Sök vård i tid;)
Kommentera

Metal Guru: Men jag måste säga att jag impas lite av att du suttit och sökt på tidigare inlägg. Samt delar den njutning du måste ha känt när du hittade vad du sökte, kursiverade citatet samt med ett lätt darrande pekfinger tryckte på 'Skicka meddelande'-knappen.
Ett stort ögonblick. Inte bara för dig, eller Janne Josefsson, utan också för Hockeysnack som företeelse.
Kommentera

Metal Guru: Svammel? Och det ska komma från en gök häckar i närheten av Vasaloppsmålet. Du tror väl fortfarande att Gustav Vasa åkte från Sälen till Mora bara för att tusentals blåbär gör så i någon jävla fruktbarhetsrit år efter år... Även om Ni ser världen ur ett perspektiv där "splitvision" är en dalahäst i ena hörnet och en knätoffs i det andra så får du väl ta och kyla ner dig lite... Jag håller med Birger i allt!!!
Kommentera

Metal Guru: Släpp falsetten, dra en treo. Handlar väl inte om dubbelmoral här. Jag skriver ju att jag ser Mora som ett symptom på en sjuk säsong. Måhända provocerande, men knappast något att tappa kroppsfunktionskontrollen över.
Kommentera

Citerar Bragd-Birger från 2004.12.08:
[k]Koskinen och Kapanen i startblocken, en godbit med ljuv eftersmak. Behovet av tvåkommasju millar känns plötsligt lite krystat. Frågan är om man kan få Kippru-/Berg på en korttidare till, dvs fram till transferfönstret i januari. Ingen optimal lösning för dom om man tror på en helsäsongslockout, men om man vibbar positivt i NHL-förhandlingarna, så...kanske? Timrå skulle i a f skrocka förnöjt över något slikt.[/k]

Finns det någon möjlighet att du rakryggat kan ha [f]EN[/f] uppfattning i frågan om att värva NHL-folk? Eller är du en politiker?
Kommentera

Smokey: Om jag inte visste bättre skulle jag tro att du är en smula sarkastiskt. Och visst, ålrajt. Jag har nog dom skeva glasögonen på mig. Men faktum är att jag snart lägger ner den här säsongen.
Det pirrar jävligt lite. Vilket jag hatar, eftersom jag älskar det. Pirret alltså. Hellre en streckkamp ett vanligt år, än en topp-trea i år.
Jag blir ljummet nöjd vid vinst, lika ljummet småirro vid torsk. Följer Kipprusoffs/A-K:s kontraktsäventyr smågäspande. Njuter av Zätas konster, men det är som vuxenorienterad underhållningsfilm. Inte på riktigt.

Äh vad fan. Hoppas att Mora får sitt guld. Om inte annat så för skadeglädjen när 'Världens bästa klubblag!' fått korten synade.
Kommentera

Smokey och Bragd-Birger:
Skicka hem Kipper och gossen Berg då. Och låt bli att handla nytt. Annars är er dubbelmoral patetisk. För det är väl [k]handla SM-guld[/k] som är syftet med dem, eller..?

Kom inte dragandes med nåt svammel om skadade spelare nu. Det hör till spelet att spelare ibland blir skadade, och är lika naturligt som att man värvar för att fylla upp andra luckor.
Kommentera

Bragd-Birger: "jag hotas hellre av Mora än Modo" Den refrängen låter mer Orup i mina öron;)

Kan man köpa ett SM-guld så lägger jag av med hockeyn! Jag kör snart en Apache om det är på det viset. Timrå skulle i alla fall aldrig sälja ett SM-guld! Men den där platåträskomannen Simon verkar ju kunna hitta på vad som helst.

Låt oss starta ett nytt Dalauppror! Leksand! Kom hem! Allt är förlåtet. Mora är dum. Jättedum.

(Jo... Vi ska käka julbord på firman i kväll)
Kommentera

Metal Guru: Jo faktiskt. Lunchen alltså. Ser att det hela utbrutit i ett enda stort myskalas av samförståelse, harmoni och male-bonding. Vågar man sig på ett avvikande inlägg månne?

Ålrajt, så här. Jag har som sagt full förståelse för Moras situation. Klart att dom gör som dom gör, eftersom dom plötsligt har möjlighet att göra det. Inget olagligt i det. Knappt ens omoraliskt. Alla försöker, mer eller mindre. Mora har gjort det ganska mycket, och vad det verkar så går telefonledningarna heta därborta comb-over-country. So fuckin what, är det ett potatisår bör man ha grepen till hands.

Men. Aber. Det luktar pajaseri över hela skiten. Hela serien egentligen, och hur mycket clownnäsa det är på sporten vi alla älskar just nu sammanfattas, i mina dumma koögon, av just Mora. Det finns helt enkelt inga regler längre. Oavsett vilket lag du började säsongen med har du möjlighet att köpa ett SM-guld. Handlar bara om vilja och risktagande.

Mora började ju serien jävligt punkigt. Vi snackar Ramones, vi snackar Timrå i kvadrat. Bogg, Skrbek, Sandberg, Bergqvist...idel nobodys/leftovers var 'grabbarna som skulle göra't '. Klart det vibbade i den lediga tummen. Klart man ville att storlagen skulle få sig en välbehövd arbetarkänga i fläskbaken.

Nu har dom vibbarna lagt sig. Inte eftersom mitt Timrå är hotat, fuck it, jag hotas hellre av Mora än Modo. Det är bara det att...punken är borta. Det svänger inte ett skit. Nu är det LHC/Percys Pågar som lirar signaturmelodin.
Att ni moringar älskar det lika mycket som malmöiter och LHC-are gjorde/gör är begripligt. Jag tycker dock det hela är meningslöst.
Återigen: men Mora är egentligen bara en symbol för hela skiten. En symbol som jag inte kan känna någon som helst sympati för, längre.
Kommentera

Smokey: ha ha ha ha ja fasiken i mej sant det
Kommentera

Att lag i stora städer (Timrå är stort) har har många NHL-are är mer naturligt på något vis... Kan väl vara mer sponsorer, å möjlig publikrusning som ger mig dessa vibbar...

Men när Mora pumpar in världsnamnen så är det klart man rycker till. Förstår att Simons och masjävlarna retar gallfeber på hockeyetablisimanget;)

Det är väl som att trä upp värsta fotomodellsprofset på en sketen falukorv... Man vet inte om man ska gilla läget eller inte.

Rocka fett! Även om jag tror många får århundradets kallsup när konflikten om NHL-gräddtårtan plötsligt och oväntat bara tar slut.
Kommentera

Tant-Gert:
Ok. Skönt att vi tycks ha kunnat reda ut det här utan allt för mycket blodvite rinnandes utefter våra vituella mungipor.
De ivrigaste artikel-bejakarna i ert läger (som lyckades hitta och aktivera argumetationsnerven i mig) tycks också påpassligt gått på lunch. Eller nåt...

Peace, brothers and sisters.
Må era fienders skägg växa inåt.
Kommentera

Metal Guru: Det är lite märkligt det här med allt snack om NHL lockoutade spelare från Elitseriens alla klubbdirektörer. De flesta verkar rörande överens om att det är något nästan syndigt när andra lag än deras eget plockar in någon namnkunnig förstärkning, sedan när det gäller deras egen trupp så är allt bara så otroligt superbra när det dyker upp någon ärrad målskytt eller stabil back från over there.

Om de ville så skulle de ju gemensamt kunna sätta sig ner och helt enkelt komma överens om att det inte skulle vara några lockoutade spelare i ES överhuvudtaget. Saken ur världen.

I denna något schitzofrena bild som växer fram spelar nog media en stor roll (är jag rädd), de piskar upp en stämning kring den sida av myntet som för dagen är i ropet och slår med feta, regionalanpassade löpsedlar fast att just Ditt lag är den stora förloraren vid en eventuell överenskommelse eller fortsatt lockout.

Så mindre snack och mer hockey för att använda ett slitet uttryck är vad jag efterlyser. Gärna med NHL förstärkningar, för inte tackar jag nej till att se Zäta live i en timråmundering! :)

TG
Kommentera

Bonuz:
[f]TIMRÅ IK[/f] är alltid [f]BÄST...[/f]
Kommentera

gud: Då kan väl inte TIK vara bäst eller?
Kommentera

Bonuz:
Och??
Kommentera

epa: Trodde VF toppade tabellen?
Kommentera

Portello: I vilket fall som helst så [f]TIMRÅ IK BÄST!!![/f]
Kommentera

epa: Alla lag har det.Så enkelt var det med det.
Kommentera

Djurgården har en del åxå.
Kommentera

NallePhu:
Vi har tagit in fem.
Är det så jäkla många mer än exempelvis Timrås fyra?
Kommentera

Mora vet att det är enda sättet för dom att hålla sig kvar i ES, Genom att värva NHL lockoutade stjärnor.
Rätt el Fel är jäkligt svårt att säga i Moras ögon så är det rätt i betraktarens ögon är det fel, Men visst känns det lite konstigt att ett lag tar in så jäkla många lockout spelare som Mora.
Kommentera

Swordster: Nja... Fördelen med att äga tex en stor tidning är att man kan fixa till verkligheten så den passar bättre ur många perspektiv... Media styr mer än man tror.

Läs alltid mellan raderna! Var alltid kritisk! (Eller ta några pilsner, lalla med å var glad åt att Robinson-Robban besöker precis ditt favoritdisco...)
Kommentera

Frella:

Så kan det bli, men det finns en annan sida av myntet. Om Mora gör bra ifrån sig i år så kan man få in både pengar och goodwill. Pengar att erbjuda spelare som sett att Mora vågar satsa. Vips så är det inte Micke Simons som de har att tillgå utan högklassiga svenska spelare och någon eller några före detta NHL-spelare.
Kommentera

Metal Guru: Mora gör helt rätt nu, men får nog också den största baksmällan nästa säsong. Istället för Horcoff har man då festprissen Micke Simons att tillgå typ... =)
Kommentera

Smokey: Hmm, är inte just du en mediamogul?
Kommentera

Tant-Gert: Håller med. Det är inte Nubbens stil att pissa på oskyldiga i media. Det måste vara ett långsökt tolkande av media... Men det är för övrigt något media är ganska bra på;) Och något Nubben borde känna till...
Kommentera

Tant-Gert: Väl talat !
Kommentera

Egentligen vet ju ingen av oss vad Nubben egentligen sagt. Tycker hela uttalandet känns lite väl plumpt och tillspetsat för att vara nubben. Vad har han att vinna på att snacka om det dåliga i att ha med lockoutade nhl-spelare när "vi" i Timrå har fyra? Varför skulle han gråta ut i expressen av alla tidningar öht?

Jag tror att det är en journalistgroda. De måste ju ha något att snacka om nu när det är hockeytorka i väntan på Rossno. Då är det fint att snyta fram ett sånt här reportage för att få igång lite groll mellan Simons och Nubben. Lite dagisnivå tycker jag allt.

Tror jag då :)

TG
Kommentera

epa:
Visst ska man värva de bästa som går att få tag på om man har skador.
Men varför ska man inte värva de bästa som går att få tag på om man inte har skador?
Kommentera

Metal Guru: Har jag antytt något om annat än moraliska undertoner eller ett uns av vidsynt blick, så ber jag tusen gånger om ursäkt. Jag vet att man aldrig vinner en pajkastning med en dalmas. Därför spöar vi Er om möjligt i hockey i stället...

Och du ska veta att jag som resande alltid bodde på hotell i Mora när det vankades älgjakt! Två tusen masar i skogen och två tusen kullor på krogen! Jag fattar att vältränade grabbar trivs i Mora;)

Se nu inte detta som något elakt... Jag gillar Moras frejdiga satsning. Jag gillar Er sköna stil.
Kommentera

Poffa:
Tolkar utspelet som om man nu yrvaket börjar bli lite stressad av laget som skulle se till att det endast skulle bli en kvalserieplats att slåss om för de elva andra.

Det är samtidigt också jobbigt för [b]en del[/b] Timråfans att ett lag kan gå direkt från allsvenskan till en mittposition i Elitserien. Man har förmodligen alldeles glömt bort sin egen historia. Alzheimer light?

Märk att Mora arbetar efter de förutsättningar som är givna för alla under den här galna säsongen - precis som alla andra lag gör. En del gör det bättre, andra gör det sämre. Vad är problemet i detta?
Kommentera

Metal Guru:
Förmodligen står det ingenstans. Men har man skador så ska man väl värva det bästa som går att få tag på. Eller?
Kommentera

Dream Team:

Klart jag försvara Mora. I samma sits hade jag gjort exakt som de gör. Laget är nederlagstippat så det sjunger om det innan säsongen. Tack vare smarta värvningar i samband med NHL-konflikten så har man lyckats med det som Brynäs, Malmö och SSK misslyckats med. Skapat ett lag som håller sig kvar och förmodligen tar sig till slutspel.

Man värvar friskt i ett "friskt vågat, hälften vunnit"-tänkande och just nu ser de ut att lyckas. Kan de gå en bit i slutspelet så kanske de till och med tjänar på alla värvningar jämfört med om de inte värvat. Dessutom verkar de ha sponsorer i ryggen som ställer upp så att de inte riskerar ekonomin.

Bra jobbat, starkt jobbat. Ur Moras synvinkel ser jag väldigt få negativa aspekter på det här. Jag hoppas innerligt att Mora jobbar för sin egen sak, inte för sporten i stort, för det gör ingen annan klubb heller.
Kommentera

Smokey:

Aha,
att ersätta skador är ett legitim förutsättning för att importera NHL-lockouter. Å fan. Att jag missat den klausulen. Var står det?
Kommentera

Smokey:
OK, det kommer Mora göra också, så varför den här debatten då?
Kommentera

Metal Guru: Det gör man direkt när NHL-konflikten är över. Zäta å Modin är ju lokala typer som är "hemma" å lirar... Och dom andra ersätter skador.

Hossa är väl hockeyns svar på Falukorvsbrist i dålig porrfilm.

Simons är hockeyns svar på Simmons! Efter jul måste det bli platåträskor!!!
Kommentera

Jag har nu läst artikeln, och hoppas nu att Timrås sportchef rakryggat skickar hem sina NHL-förstärkningar. För han kan väl inte hålla på på samma sätt som den där Simmons, bassisten i Kiss - det vore ju för dubbelmoraliskt.
Kommentera

Bragd-Birger: Jag är inte ett dugg förvånad. På en jordglob i Mora finns bara Dalarna. Plus möjligtvis Leksand som en vit fläck... NHL har dom alltid sett som en farmarliga.

När en mas dragit till NHL så har han alltså bytt ner sig! Nu när NHL lockoutar så har med andra ord alla jänkare, canadicker och annat löst hockeyfolk äntligen möjlighet att lira på rätt ställe. Det får du aldrig ut ur huvudet på en dalmas.

Fråga en mas vart kulturens vagga ligger?
Hockey? Svaret är i Dalarna! (Den största ärke-leksingen å hockeyprofilen i Leksand pratar skånska!) Konst? Bruno (jävla örnar) Liljefors, Zorn och Pablo Picasso hade givetvis stuga vid Siljan! Kurbits är själva drivmotorn för den store Picassos krumbukter.

Falukorven å Fäbodjäntan är murstocken för kultursynden. Borrar norrmän efter gas och olja i Nordsjön så viker inte en dalmas ner sig. Siljansgasprojektet visar att man aldrig ger sig, hur tokiga deras ideér än må se ut... Alla tvångströjor har sitt säte i rumpmasarnas eget "tok-Säter". Jag tror Simmons bara har dagspermis från säterpaviljongen! Det syns väl om inte annat på träskorna;)
Kommentera

Poffa: Förutom att dalmålet kanske sitter aningens fel i just det här läget.

Bittert? Tja...som Jimmy säger, hade misslyckade lag som SSK, Brynäs eller Modo sagt samma sak hade det ekat lite mer partsinlaga. Nu blir det i a f lite mer tyngd bakom.
Pajaseri är det. Klart Mora tjackar loss. Klart Simons kammar sin lugg med stolta drag, efter att ha genomlidit en ordinarie silly-season där varje telefonsamtal slutade med en gapskrattande spelaragent.
Men ändå. En säsong där ett medelmåttigt allsvenskt lag kan köpa sig ett SM-guld luktar ofräscht. Jag förstår inte charmen i det.
Kommentera

Bragd-Birger: Med tanke på tabelläget så är Nubben rätt man att dissa också. Att Södertälje gnäller kan man däremot ställa sig frågande till.

Mora IK är ett lag som just nu liknar en tonåring som har sin första fylla. Allt fokuseras på nuet och morgondagen kommer i andra hand.

Mora är nya i Elitserien, de vet säkert själva också att utan sina förstärkningar så hade man fått en tuff vinter. Nu har man däremot chansen att få spela slutspel till våren och dra in lite extra klirr och locka till sig intresse och sponsorer och på så vis kunna etablera sig i den högsta serien.

Fört deras del ses detta som en slags gratischans.

Vad som sedan händer nästa säsong då många av de bärande spelarna inte finns kvar är en annan historia. Förhoppningsvis så blev dessa NHL-killar en bra affär rent ekonomiskt och klubben kan öka sin omsättning och på så sätt kunna bygga en starkare trupp.

Fast och andra sidan så skulle jag inte gnälla om Timrå IK kunde unna sig ytterliggare en megaförstärkning under våren också.
Kommentera

Poffa: Förstår inte hur du kan försvara Mora, eller vad du nu gör. Eller varför Kent Norberg ska ha anledning att vara särskilt bitter.
MoDo har väl resonerat på ett liknande sätt då dom väl uteslutande tagit hem spelare som har rötterna i just MoDo.
Kommentera

Bragd-Birger:

När jag läser texten hör jag hela tiden Robert Gustafssons/Tony Rickardssons "Ja e inte bitter" i bakgrunden.
Kommentera

Bragd-Birger: Håller med Nubben fullständigt.
Kommentera

« · 472032 · »