Hahl Bundy: Kanske är så att nubbens position inom tik kan blivit för stark och att vissa nödvändiga invesateringar fått stå tillbaka för nubbens önskemål.
För övrigt röstade jag just på "agera nubben" här bredvid. :)
spud: Det är sant. Förändringar är inte alltid till det sämre utan många ggr till det bättre men det krävs nån sorts övergångsperiod för att inse detta o smälta det som varit.
Hahl Bundy: Jag tänkte mest komplettera eran "lägga er ner och dö"-strategi vid motgångar.
Visst nubben hart gjort ett väldigt bra jobb, och tik har nya utmaningar framöver som säkert kan må bra av ett nytt huvud. Så dessvärre, ni kommer nog inte lyckas med er själv dö strategi.
Nu skule jag ju gärna se detta som början till slutet för tik. Men dessvärre tror jag nog att tik kan skaka fram en ny sportchef, om än kanske inte i samma klass så en lämplig kandidat. Vem hade trott att ecke skulle klara sig så hyffsat i modo?
SÅ dessvärre, ni kommer nog ha en bra sportchef i framtiden också.
Hur det nu än blir så är det ingenting vi kan råda över. Däremot kan vi bara tycka o jag tycker att det stinker.
Det jag hoppas är att detta inte påverkar Timrå IK negativt utan att vi i fortsättningen kan vara med o leka med dom stora elefanterna o sätta lite käppar i hjulet för dom. Helst skulle jag vilja att vi kan vara med o konkurrera om guldet men det kanske får dröja några år med tanke på det som händer.
Nubben känns tungt spec. med det goda rykte han har o vad han gjort för Timrå. Sanny, naturligtvis tråkigt men inte oumbärligt. Att Hahl kommer att lämna, om nu inte Nubben gör ett mirakel, känns fruktansvärt tungt. Såna som han växer inte på träd.
Blizzard: Läs mitt inlägg nedan skrivet för några minuter sedan så förstår du nog säkert vad jag menar. Önskemål om tjänstens utformning och lite löst snack har säkerligen förekommit. Men Kellgren sköter Frölundas förehavanden tills säsongen är över, därefter tar Nubben vid 1 maj. Och det finns inga intressekonflikter i det här. Nubben sitter på ett kontrakt som inte kan brytas under pågående säsong men väl efter densamma.
Uno Gordon: om han är överrens med frölunda, då kan han inte vara kvar i TIK till 30april för ska han leta spelare åt bådae TIK och Frölunda? han måste ju börja bygga Frölundas lag också isf kommer han ju "lägga undan" dom bästa spelarna tills han slutar låter inte bra!!!! om ryktet stämmer ska han gå av direkt efter Timrå ik's säsong är över.
Tvåtallar: Det får du räkna ut själv. Jag tänker inte hänga ut någon enskild ur ledningen på detta forum. Det tar jag personligen med folk i sådana fall eller brevledes.
Uddan: Varför avsattes inte Kenta ifjol då? Han var klar för HV71 långt innan våran säsong var slutförd, kan jag underrätta dig. Och som jag skrev i ett tidigare inlägg så är det fortfarande Christer Kellgren som är sportchef i Frölunda och Mats Adhrian som är klubbdirektör. Så kommer det förbli fram tills den 30 april och Nubben har ingen kännedom eller insyn i Frölunda i nuläget. Däremot har han säkerligen framfört önskemål till ledningen i Frölunda över hur hans ser på sitt nya uppdrag. Riktlinjerna lades upp på Scandic Hotel förra helgen. Därefter har muntligen kommit överens om att lägga locket och att parterna sköter sitt på varsitt håll fram tills att Nubben formellt tillträder sin nya operativa tjänst som General Manager 1 Maj.
Uno Gordon: ...Jodå,... ...reflektionerna personligen över "boven" är klara och där är inga små starka drycker över huvud taget inblandade... ...men som sagt, det är ju bara personliga tankegångar...
Uddan: Det tycker inte jag. Han har ett påbörjat arbete med spelartruppen som måste slutföras. Låt honom få göra det! Tycker det är besynnerligt att vissa utav skribenterna härinne verkar vilja "halshugga" karln och avsätta honom på stående fot. Ni har aldrig reflekterat över tanken vilken som kanske är den störste boven i detta drama?
Lemmy: Han har verkat inom föreningen i 14år. Varför skulle inte Nubben kunna gå vidare och testa sina vingar någon annanstans innan han drar sig tillbaka?
otroligt tungt..men såvida nubben inte drar med sig massa spelare till frölunda, vilket jag inte tror. så tror jag knappast att det här får hela klubben att rasa, om färjestad kan klara sig med loob så kan väl vi klara oss med nån annan än nubben? dock så kanske vi inte är top4 längre inom några säsonger, men väl ett stabilt slutspelslag..
jag hoppas såklart på att det bara är ett rykte, men nubbens "ingen kommentar" lyser av att det blir en flytt
Wayne Gresky: Svaret på din fråga är, NEJ. Jag uppfyller inte alla kriterierna för att komma ifråga i nuläget och sedan skulle jag antagligen drabbas utav samarbetssvårigheter med vissa personer ur den nuvarande styrelsen. Så det vore en fullständig katstrof för föreningen i nuläget. Men drömmen en dag är att få utveckla både mig själv och indvider på ett personligt plan. Jag ser det därför inte som en omöjlighet att jag i framtiden tar mig an ett ledaruppdrag i någon form. Men om det blir inom föreningslivet eller den offentliga sektorn låter jag vara osvuret. Men jag skulle verkligen brinna för ett uppdrag att få entusiasmera en grupp människor och utveckla individer och tillsammans bygga ett slagkraftigt lag som expanderar både på längden och bredden.
Så återkom om en sisådär 10-15år så kanske läget är annorlunda!
Uno Gordon: Jo jag vet också att han är en man som håller sitt Ord. Men beroende på vad som ligger bakom hans flytt är jag inte lika säker på att han skall fortsätta säsongen ut. Men ingen skugga bör falla på Nubben med tanke på vad han gjort för TIMRÅ IK under sin tid.
Sifredi: Timrå IK kommer ha ett slagkraftigt lag även nästa säsong. Visst sannolikheten att vi får behålla spelartruppen intakt känns väl föga troligt. Några namn kommer säkert ramla bort under resans gång. Men jag är tämligen övertygad om att Nubbens hjärta för Timrå IK även framöver är intakt och orubbat. Han är fortfarande våran man, säsongen ut. Och fram tills han stämplar ut för gott som sportchef för Timrå IK så kommer han göra ett fullgott dagsverke. Någonting annat vore fullständigt otänkbart. Så pass väl känner jag Nubben att jag kan undanröja alla sorters form utav tvivel inför att han inte kommer gå i land med sin anställning inom Timrå IK och avsluta detta snyggt.
Så även om stämningen är väldigt dämpad och sorgsen i denna stund så är jag lika säker på att Nubben kommer jobba intensivt för att rekrytera en värdig efterträdare.
Tvåtallar: Det finns inget för han att dementera, Däremot en ärlig förklaring från Timrå är vad som behövs. Nubben är klar för Frölunda det behös knappast förklaras tydligare än vad alla uttlanden visat. Men det man verkligen undrar är vad som gör att han lämnar. Surt sa räven.
Tvåtallar: Definitivt i och med Strålman försvann tryggheten i försvaret nu är det ju Kalle K som är första fiolen det säger allt och det värsta är att Ros har helt rätt denna gången, nu måste Nubben lägga allt krut på att Backlund stannar
Tvåtallar: Det känns som enda räddningen just nu. Är att ett stort nytt sportchefsnamn eller tränarnamn pressenteras under dagen. Eller att Nubben lyssnar på sitt hjärta och går ut och dementerar allt. Utan Nubben och med en oprövad tränare som inte har några meriter. Känns vår framtid ytterst osäker. Lägg alla arena ombyggnader på is tills vi löst detta
Hahl Bundy: Jag trodde det var en oskriven regel att inga kontakter togs med vare sig spelare, sportchefer eller andra personer som sitter på gällande kontrakt. Men jag kanske bedrog mig. Om det ligger någon sanning i detta känns det i alla lägen som ett lågvattenmärke för Frölunda om man nu genomför det här. Men man har säkert rätt dålig insyn i hur snacket mellan klubbarna går också. Det sker säkert fler saker än man tror och som kommer upp till ytan.
Hahl Bundy: Visst har Jimmy rätt i allt han skriver och jag säger det igen: Nubben sticker inte enbart för lönen, det ligger något annat bakom som även "Uno G" säger. Känns som om denna soppa började redan när Kenta J försvann. Känner en jäkla oro inför framtiden och att tappa Nubben känns rent förjävligt. Har vår storhet som Elitklubb redan varit.!!! Gillar inte när det blir sånt här tissel o tassel. Förväntar mig klarhet i denna soppa under dagens gång.