1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590833 inlägg · 6217 ämnen

NY Arena i Birsta ??

« · 116111 Till forumet

Sv: NY Arena i Birsta ??
Madde: På en punkt håller jag med dig o det är det där med ekonomin. TIK har inte den ekonomin som krävs. Däremot på sikt om de kan vara kvar i ES och får mycket hjälp från industrin så är förslaget inte så dumt. Har du varit i Leksands hall? Jag har varit där ett flertal gånger och den är klasser bättre än "Ladan". Ladan är f.ö. sämsta hallen i ES o det är överlägset sämst, T.o,m. Modo har bättre hall.
På sikt måste hallen förnyas så att den håller ES-klass, vilket inte är fallet nu. Det kan komma att ställas krav från förbundet att hallen måste hålla vissa kvalitetskrav o uppfylls icke dessa, då tvångsnedflyttas TIK till allsvenskan. Detta kommer att ske inom bara några år.
Kommentera

Jag tycker att laget ska etableras ordentligt i Elitserien innan de ruinerar sig själva med att bygga en lyxarena.

Vad händer med Ladan om en ny arena kommer användas?

Vad har hänt med planerna att sänka isen?

Komer Leksand bygga nytt? De har den sämsta arenan i Elitserien och den har tydligen varit godkänd... Kattlådan är mycket bättre än den i Leksand.
Kommentera

Njurundabo: Sätt fart vi vill ha en ny lyxig arena, det lyfter lagen absolut!!!!!
Kommentera

Jari Von Jäger:Ännu bättre namnförslag: "Timber Hall". Anknyter både till Timrå och SCA. Det där förslaget om "Lastlava" låter alldeles för mycket ryskt. Näe, bästa förslaget i namnfrågan är "Timber Hall". Kul med SK:s nya hemsida.
Laddar för premiären o hoppas på seger.
Kommentera

Marcus: bygg spårvagns anslutning timrå-birsta s-vall-birsta
Kommentera

asså när ska dom bygga en rondel vid avfarten till IKEA!!!...det behövs!
Kommentera

Jari Von Jäger: Ska verkligen 736 loja Sundsvalls fans behöva åka till Birsta för att se sitt lag få stryk av Tierp i en arena designad för 9000 TIK-fans?
Kommentera

Fredrik: Tänk dig trafiksituationen en söndagseftermiddag kl 15.00. Fullt på IKEA och 9000 TIKare på väg till arenan. Då får vi se köer kan jag lova
Kommentera

Quaker: Norrporten Arena tycker jag får räcka, vem ringer Wiklander ?
Det räcker ju om det blir bara något större än Globen ( c : (Skämtar, men man måste ju sikta på stjärnorna om man skall nå Talltopparna ( c : ) Fast vem vet Med en gångtunnel från IKEA
Kan det ju bli Kampara Hallen ? De från väst kommer dit via Timmervägen.
Kommentera

Om den nya arenan blir i Birsta så borde den heta SCA timber hall arena, där naturligvis SCA är storsponsor. Sedan skulle man ge hallen en snygg fasad av timrat virke, lite i stil med Hagsta krog.På toppen av hallen ska Timrås välkända emblem i form av de två tallarna sitta, fast som två miniatyrtallar uthuggna ur ett riktig träd. Vi har ju en riktigt duktig konstnär här i trakten, som med motorsåg kan fixa vad som helst. Se annars ett exempel vid björkängen i Ljustorp, där en flugfiskare huggits ur. För att göra Sundsvallarna nöjda, får vi väl gå på lodjursjakt och påla fast deras varumärke på baksidan hallen.
Kommentera

Vore ju inte fel med en ny hall i Birsta, men nog fick dom isåfall ta och möblera om vägarna där. Som det är nu utan multi-Arena så är det stundom kaos i trafiken ändå. Hur ska det se ut framåt 5-6 tiden på tisdagkvällen när Timrå ska möta Modo i ett hett derby. Kö till Söråker?
Kommentera

BlackBay: Sunsvalls IP har ju fått lovord från alla.Där har man ju lyckats väldigt bra, förutom med gräset.Var inte bekostat: 1/3 Norrporten, 1/3 sundsvalls kommun, 1/3 EU?
För mig spelar det ingen roll om största sponsoren måste ha sitt namn på hallen. Spelar det någon roll om vårat lag lirar i Spett&SläggService hallen?
Kommentera

Varför inte överföra gamla Sköns socken till Timrå kommun, då skulle den nya arenan hamna innanför gränsen samtidigt som Timrå fördubblar sin befolkning. Hm, ett utmärkt förslag på min ära! Det skulle ju också innebära att Sundsvall Hockey får spela i Timrå (i Gärdehallen) vilket inte vore mer än rätt då de är vårt farmarlag... : )
Kommentera

Quaker: jo fram till nästa säsong, så nåt måste göras inom kort.
Kommentera

Tycker att Birsta är en bra placering, E4 åt bägge håll, lätt för dom som kommer västerifrån, + att det är i "nomans land" för timrå och sunsvallare. Måste finnas mycket mark att använda.
Jag tror att man måste våga tänka i lite nya banor,släppa lite av revirtänkandet, (gillar det inte själv), för att kunna ha ett etablerat ES-lag. Det är bara att inse att något måste göras för att kunna hänga med. Vi har det väl inte allt för lätt här i norrland med sponsorer o liknande. Men om alla kan enas,både i timrå och sundsvall, så måste det gå att lösas. Det är ju vi mot resten av Sverige inte timrå mot sundsvall.
Har man inte i "ladan" dispans nu för belysning och sittplatser?
Kommentera

dr-nix: tror också på den idén........ hallen kommer onekligen att hamna i ett bra läge där..
Kommentera

tråkigt att flytta utanför Timrå men kanske så måste man inse att en Arena i Birsta är det bästa alternativet?!
Kommentera

iggy: Jag håller med dig, det verkar intressant. Man skulle väl kunna acceptera att hallen ligger i birsta, men inte i stan. Finanseringen måste ju komma från ortens större företagare,(kom igen nu SCA) sedan får väl A-laget sälja mera bingolotter. Om hallen byggs i stan så får giffarna flytta sin arena till grytan, rättvist eller hur?
Kommentera

NY Arena i Birsta ??
Ja nu kör vi igång en långkörar tråd... typ tallar /örnen
Kolla dagens ST. Lastcave arena som förslaget hette från början..
Förslaget ser intressant ut tycker jag, men det är det här med finansieringen. Intressant och höra vad föreningen tycker.
Sedan böjda takbågar som gå längst med rinken är väldigt snyggt !
Kommentera

« · 116111