Ulf Jansson skriver i sin krönika (hockeyligan.se) att Timrå "överväger att försöka hyra in en extra back". Får hoppas att denna måndag varit extra lång, så att ledningen lyckats hyra in någon till Modomatchen. Annars finns ju motiverade juniorer, bl a Erik Tägtström...
Vädret är som en svartvit finsk långfilm, Eddie slutgiltigt konserverad, Timrå IK befinner sig mellan hopp och förtvivlan, lönen är lika obefintlig som en julskinkaätande talliban...
Så kliver man in på det lokala McDonald`s.
"El Maco Rulez" står det på en rund bricka på den leende flickan i kassan...
- Jag håller med! Säger jag kort till tjejen medans jag fummlar efter enkronor så att jag ska kunna köpa en sådandär 9:e kronors som dom vänder på till 6 kronors vissa dagar... -Jag känner El Maco, säger jag stolt när jag beställer kallt vatten till den torra 6 kronorsburgaren...
El Maco? Säger hon frågande. Dom börjar vi servera först nästa vecka.
Jag pekar på mitt TIK-pinn. Jag ser att hennes leende stelnar... Ska hon springa och hämta chefen? Står det en dåre i kön...
Ett tag blir jag orolig...
"Dom får spela i kvalet" säger hon plötsligt. "Dom får möta Leksand" säger hon rätt intresserat. "Men jag tror dom klarar sig kvar, Zäta är bra" säger hon medans hon lägger mina småslantar i kassalådan... "Lycka till" Sedan vänder hon sig till nästa kund...
Några sekunders lycka i en helt vanlig hamburgerkö... El Maco Rulez!
Smokey, Mike66: Om ni behöver en "täckande" målvakt, så finns jag, jag är fetare än någonsin och är snabb i plocken. Jag behöver i motsatts till er herrar inte träna, tvärt om.
mike66: Då plockar fan jag också fram cykeln för lite smygträning... Även om Tyringe Norberg faktiskt cyklade helt otränad och på lånad hoj sist det begav sig... Någon som hört något från denne envisa "gubbjävel"?
Smokey: Har vi riktigt j-la otur så kan det tänkas att det blir hojning framåt sommaren;)Jag kör igång i morgon, alltså helt ärligt, med försäsongsträningen. Kommer att bli 2 stentuffa pass i veckan så att man är väl förberedd på vad som komma skall. Än är vi inte i säkerhet på långa vägar Smokey, och det kommer säkert inte att vara nå säkrare med både dig och mig ute i trafiken heller, men vi gör som vi gjorde mot Kattorna, vi kramas både i trafiken och på hockeyplanen........Svaret på din fråga hur stor procenten är för att nå ett slutspel har jag lite svårt för att räkna ut men säj att den ligger nog på en 5% förnärvarande......
Grymt det där med Eddie... Har faktiskt hans namnteckning (om än något darrig) på ett kontrakt för en spelning i mitten av maj på en cruising i Köping.
Johan J: Ja självklart så måste vi ta fullpott mot MoDo i morgon och´minst en poäng mot Brynäs den 24/1....Sen så hakar vi på tåget och krossar VF den 29/1 påföljt med två raka förluster mot DIF respektive FBK, har tyvärr inte räknat med någon poäng mot dessa topplag.....
Sedan åker vi upp till Skoterraggarna och lurar dom på 3 pinnar den 5/2 för att sedan följa upp att krossa MIF hemma......Sen så kommer ett OS-Guld....och den 2/3 så kommer dessa tre sk ödesmatcher.......Vägra kval, ganska enkelt egentligen...!!!! Och jag hävdar fortfarande att det finns absolut ingenting som kan vara roligt med en kvalserie om man kommer från den högsta serien.......
mike66: Jag tror Linköping får det svårt och väl nere i Kvalserien är de inte förberedda efter att ha spelat andra delen av säsongen i tron att de skall slippa kvalspel... Bananskalet ner i Allsvenskan där de hör hemma.
Är inte lika optimistisk vad gäller Timrås totala poängskörd men jag fasthåller min tro att de slipper kvalspel och om de trillar dit så löser det sig genom goda förberedelser.
Johan J: Härligt att ha en som har fattat detta att det inte är kört än. Var ju precis som jag skrev igår, ibland undrar man vilka som är de största fånarna egentligen här på gb:n!!!....Klart som korvspat att vi kommer att ha dynglagen AIK och Albino Lejonen efter oss när 50 omgångar är spelade.......Min uträkning stämmer ännu och håller vi i detta så hamnar vi på 63 poäng och det ska räcka. Synd bara att vi kommer att missa slutspelet med endast en poäng....
Ut till ladan i morgon nu alla TIK:fans så fyller vi upp den ända upp i taket så att taket lyfter ännu högre än sist mot Luleå....
Gurra: Och mycket tråkigt att Eddie har gått ifrån oss och det blev nog ingen resa till USA och få den opererad, alltså levern dårå som han nu verkar ha supit bort för gott....Skål....
mike66: Har placerat AIK och Linköpings HC på de två nedersta platserna efter att ha tittat på det återstående spelprogrammet.
Vill till att Timrå håller fortsätter jobba och kämpar i 3x20 minuter varje match. Här närmast vänter ännu ett derby mot MoDo och därefter hemmamatch mot Västra Frölunda.
swen: Ja det går hyfsat tungt för den gamla MoDo sonen, 2 ass på 31 matcher övertygar nog knappast. Farmarligan nästa skulle jag nog tro, eller kommer han hem igen?.....
Och vad beträffar Sandlin så var han en bra tränare en gång för länge sen...Tror inte på att det går att träna ett lag ifrån avbytarbåset med en microfon i ena näven, kommer inte att funka på AIK heller. Synd att han inte inser detta själv bara.....AIK ska ännu längre ner i tabellen innan säsongen är slut...Forza Timrå, kämpa och vägra kval....
Med tanke på vilka grunder Wallberg fick sparken av Timrå tror jag knappast han får komma hit. Är väl inte heller den mest lämpliga för jobbet. Men det är väl inte så svårt att peta någon av de 4 riktigt dåliga backarna som redan spelar i Timrå.
Fredrik Walllberg...Njaaa....Såg honom i matchen mot Mora för en tid sedan, han fick viss inte spela så mycket. Är tveksam till att han skulle vara på G till de röd-vita...
HH: Tror att det var längesen Mr V,O spelade, har för mig att han aldrig har spelat färdigt en hockeymatch i hela sitt liv...Men man ska aldrig säja aldrig, kan bli som du förutspår, snart är det den 31/1 och tiden rinner iväg...Undrar jag om inte vi klarar detta ändå med de spelare som redan finns i laget.....Jaja V,K...J,S...T,N eller V,O känns liksom som det inte har nån betydelse..Lall On Lall On och vägra kval..
Tror inte Walle är nån lösning på backproblemen men nåt måste göras innan det är för sent, Tror nog Tjobba eller nån annan från Allsvenskan kan vara en lösning men det finns nog inte många som är lediga nu så här sent på säsongen, men den som lever får se. Cdspelarn går så här på söndagskvällen dom med Sven E Jan E och Olle Pistgänget som har Timrå anknytning Jähkel kommer från Timrå. Hans mor gick bort för nån vecka sen. Men nu glömmer vi det och satsar allt på Timrå, tror hemmamatcherna måste vinnas men det kanske inte räcker ändå men självförtroendet har kommit allafall på hemmaplan så det finns hopp nu när det börja dra ihop sig för TIK, Tre Kronor och Magda som kommer hem nu för uppladdning för OS.
Fredrik Wallberg var grym när han var här... helt klart min favorit på den tiden... Frågan är om han fortfarande är lika bra... Fick trots allt sparken i LHC... även om han även där var mkt populär bland fansen...
Fredrik Wallberg har bara gjort sex poäng i Allsvenskan.Han är spelskicklig tuff och rutinerad.Hans rutin och tuffhet skulle vara viktig för Timrå.Han är som sagt 31 år.Är 170 cm lång och väger 83 Kg.Fredrik Wallberg är också ny i Örebro i år.Förra året spelade han i Linköping.
Jaaaaaaaa vad GLAD jag blir när jag synar GB:n inläggen. Jag som förespråkat Wallberg ända sedan han stack. Fy fan vilken skööön hockeyspelare som inte kliver undan i första taget! Jag har förresten hans hemnummer lagrat i mobilen fast det var ett tag sen sist jag pratade med han men får väl ta och pingla en signal nån dag framöver.
WALLBERG 4-EVER IN MY HEART!
Ska dessutom hälsa från Wallberg till alla supporters på Södra Stå!
Det var en fantastisk tid i Timrå har Wallberg sagt och han är enormt nöjd med att hans puckhink fortfarande finns kvar och han längtar tillbaks till Medelpad. Han har dessutom lovat mig att ta sig en riktig funderare om nån från Timrå ringer och ger han ett konkret kontraktsförslag!
Nike89: Det har jag aldrig påstått, bara att det kanske kunde vara värt att testa den gamle publikfavoriten, även Lasse Anrells favorit när det begav sig senast för LHC i eliten...
Molla intervjuad på radion nu och han platsar med oss i lallande fånar, han vägrar också kval...Härligt att inte behöva vandra ensam i dessa 10 omgångar som är kvar....!! Vägra Kval......
snabel: Om jag ska vara ärlig så är jag rätt nöjd med de killar vi har i laget nu och det är dom som ska göra det nu, så nått nyförvärv tror jag nada om....