Läser kommentarer om någon i modoklacken som borde bli avstängd? vad handlar detta om? vad gjorde han? såg ingenting sådant på tvn nämligen så jag vart lite nyfiken:P
Uno Gordon: Jag både tror och hoppas faktiskt att man kommit överens med skogs. Han är ingen dunderochbrak-värvning, men han duger. Nu vill jag se ett stort namn brevid honom.
Uno Gordon: Vad är Skogs för typ av back? Är det han som skall ersätta Sanny, eller? Vem blir den där Brian Leetch-liknande backen vi saknar för att bli ett finallag nästa säsong...
Hahl Bundy: Skulle inte förvåna mig ett dugg om Timrå har kommit överens med Skogs. Men då har vi en ny gigantisk floppvärvning att se fram emot. Jag ger inte mkt för knäckebrödspojkarna ifrån Dalarna. De klarar inte av att vara hemifrån.
Hahl Bundy: Men vad f-n skall karln säga då? Klart som tusan att han dementerar. Det gjorde Hento och Ledin också. Han har ju redan deklarerat att han inte kommer fortsätta i Luleå. Oavsett hur det än går för laget.
Hahl Bundy: Förmodligen är han muntligt klar, bara det att inga papper är påskrivna samt att man inte vill gå ut med det öppet, med tanke på de båda lagens prekära situation.
Jensen_12: Saravo är klar för Linköping. Och Skogs blir nog kvar i Mora. Vi skall akta oss för träsktomtarna längs Siljans vackra strand. Läs Lex Simons.
Uddan: visst är det tråkigt att Kalle sticker till finland, men ändå bra för nu MÅSTE klubben värva ny back, annars ahde vi nog legat kvar på i stort sett samma backar som iår...och backarna har det klagats på.
Uno Gordon: Där sa du nått det kan absolut bli Anders Huss inget snack, har varit inom föreningen ett tag och detta skulle vara ett naturligt steg för honom!
Hahl Bundy: Men himlen rasar inte ner om det blir Anders Huss heller. Tror väldigt många underskattar hans förmåga. Han kanske inte är den mest livfulla sportchef vi i sådana fall kommer att ha haft men jag har en stark känsla för att han har en jäkla näsa för affärer, breda kontakter, vinnarskalle och två rävar bakom varje öra ;)
Hahl Bundy: Det känner jag också. Men min första tanke var faktiskt Anders Huss. Sedan dök Tommy Sjödin upp på allas läppar innan Dagbladet lanserade Freddan.
Hahl Bundy: Nej någon Freddan Andersson tror jag heller inte på. Antingen har man skrivit kontrakt med Markus Åkerblom eller så är det Anders Huss. Det mina spekulationer.
pudding: Tror knappast att det blir Mikael Andersson. Det vore helidiotiskt utav honom att nu lämna sin sportchefstjänst i Björklöven efter blott en säsong. Micke har "Löven" som moderklubb och har dessutom sin familj i Umeå. Varför skulle han lämna dem nu?
Visst, Timrå spelar i Elitserien. Men man hinner knappast lägga klart ett pussel inom loppet av ett år. Det vore därför synnerligen korkat av honom att hissa ner seglet redan nu. Han har fått sitt drömjobb. En rejäl utmaning att få vändkorsen att snurra i Skycom Arena och få fason på ungdomsverksamheten och förädla den samt att försöka bromsa utvecklingen med att talangerna drar ifrån stan vid första bästa tillfälle och framförallt glädja Umeborna med elitlag igen.
Nej någon Mikael Andersson i Timrå IK har jag svårt att tänka mig.
hej är det nån som tror vem sportchefen blir jag hörde ett rykte för två veckor sen att dom pratade med fredrik stillman men jag har svårt att tro det
pudding @ pudding Idag kl. 12:54
**
pudding: Det ryktas ganska mycket, även Fredde Andersson...
jZo @ Härnösand Idag kl. 12:56
**
jZo: Jag har svårt att se Fredrik A som sportchef hos oss, det måste finnas andra?! T.J sa att vi inte skulle tappa hakan, men det gör jag om Freddan tar över efter Nubben.
Hahl Bundy @ sina bästa år Idag kl. 13:00
**
Hahl Bundy: Samma här, hoppas verkligen inte att han blir det..
John K: Jag är iaf övertygad om att han skulle göra ett bra jobb, dels har han erfarenhet av hockey på hög nivå, sen har han säkerligen ett fint kontaktnät som skulle bli andvändbart.
Däremot kan man ju ställa sig frågan om han har det rätta Tik hjärtat som du var osäker på, men han är uppfostrad i klubben, och hade några fina år i klubben.
Så visst borde han allt besitta ett litet Timrå hjärta.
fredriko74: Jag är inte säker på att det vore en dröm, i alla fall inte utifrån min erfarenhet. Jag tror inte att att han har ett riktigt TIK-hjärta längre. Dock kanske man inte skall se det på det viset heller? Det är ju lönen en sportchef skall göra rätt för. Det kan nog vem som helst göra om kompetensen är den rätta. Vad hjärtat klappar för kanske inte är så viktigt?
Zäta75: Ja här har det fan inte getts upp nån säsong! Maken till papp-psyken får man leta efter. Tror jag behöver en hs-paus nu, vi hörs till kvarten 👋