1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Ny Sportchef

« · 1003811 · » Till forumet

Sv: Ny Sportchef
Läser kommentarer om någon i modoklacken som borde bli avstängd? vad handlar detta om? vad gjorde han? såg ingenting sådant på tvn nämligen så jag vart lite nyfiken:P
Kommentera

John K:
och nu vet Expressen att P.O. Larsson går till Malmö.
Kommentera

Theo: Tikarn vet nog inget, han vill bara ha uppmärksamhet förstår du.
Kommentera

TIKARN: hur vet du det?
Kommentera

Ny sportchef som kommer presenteras till sommaren
kommer bli Anders Huss på 3 eller 4 år. detta är 100% säkert.
Kommentera

och nu vet Aftonbladet vem som blir ny sportchef
Kommentera

Hahl Bundy: Han är utbränd, han orkar nog inte tänka på det just då.
Kommentera

Walla: Gått in i väggen, varför tog han inte dörren?
Kommentera

Hahl Bundy: Här kommer anledningen till Sundlövs sjukskrivning.

Se länk
Kommentera

T T: Ja det var liiite krystat :)
Kommentera

Hahl Bundy: Ditt skratt lät lite ängsligt. ;)
Kommentera

T T: He he.
Kommentera

Jensen_12: Byt tråd nu, alla Skogsinlägg i denna tråd kommer hädanefter raderas.
Kommentera

Uno Gordon: Jag både tror och hoppas faktiskt att man kommit överens med skogs. Han är ingen dunderochbrak-värvning, men han duger. Nu vill jag se ett stort namn brevid honom.
Kommentera

Uno Gordon: Vad är Skogs för typ av back?
Är det han som skall ersätta Sanny, eller?
Vem blir den där Brian Leetch-liknande backen vi saknar för att bli ett finallag nästa säsong...
Kommentera

Hahl Bundy: Dessutom börjar deras båda efternamn på S. Floppvarningen är härmed utfärdad.
Kommentera

Uno Gordon: Ha ha. Ja den där Simons var ju inte direkt lyckad men jag tror nog mer på Skogs, trots min osäkerhet.
Kommentera

Hahl Bundy: Skulle inte förvåna mig ett dugg om Timrå har kommit överens med Skogs. Men då har vi en ny gigantisk floppvärvning att se fram emot. Jag ger inte mkt för knäckebrödspojkarna ifrån Dalarna. De klarar inte av att vara hemifrån.
Kommentera

tjobba: Kan mycket väl vara så liksom att AB idag säger att Skogs är överens med Timrå om ett långtidskontrakt.
Det är inte silly för inte.
Kommentera

Hahl Bundy: Men vad f-n skall karln säga då? Klart som tusan att han dementerar. Det gjorde Hento och Ledin också. Han har ju redan deklarerat att han inte kommer fortsätta i Luleå. Oavsett hur det än går för laget.
Kommentera

Hahl Bundy: Förmodligen är han muntligt klar, bara det att inga papper är påskrivna samt att man inte vill gå ut med det öppet, med tanke på de båda lagens prekära situation.
Kommentera

Uno Gordon: Saravo är inte klar enl. honom själv i Norrländskan idag.
Kommentera

Jensen_12: Saravo är klar för Linköping. Och Skogs blir nog kvar i Mora. Vi skall akta oss för träsktomtarna längs Siljans vackra strand. Läs Lex Simons.
Kommentera

Blizzard: Jag ser gärna Skogs och Saravo till nästa säsong.
Kommentera

Uddan: visst är det tråkigt att Kalle sticker till finland, men ändå bra för nu MÅSTE klubben värva ny back, annars ahde vi nog legat kvar på i stort sett samma backar som iår...och backarna har det klagats på.
Kommentera

Lumber Jack: Jajjamen :) Långeseletvätten och Anders Huss ;)
Kommentera

lungan: Åsså är Huss från Ångermanland, bara en sån sak.
Kommentera

Uno Gordon: Där sa du nått det kan absolut bli Anders Huss inget snack, har varit inom föreningen ett tag och detta skulle vara ett naturligt steg för honom!
Kommentera

Hahl Bundy: Kan ju ha att göra med hans nuvarande arbetsgivare. Att det finns en praktiska detaljer att lösa sinsemellan.
Kommentera

Uno Gordon: Ja, jag klagar inte om det blir Huss, tvärtom.
Kommentera

Hahl Bundy: Men himlen rasar inte ner om det blir Anders Huss heller. Tror väldigt många underskattar hans förmåga. Han kanske inte är den mest livfulla sportchef vi i sådana fall kommer att ha haft men jag har en stark känsla för att han har en jäkla näsa för affärer, breda kontakter, vinnarskalle och två rävar bakom varje öra ;)
Kommentera

Hahl Bundy: Synd att Kalle åker hem till Finland igen.. Annars så va han mitt alternativ....
Kommentera

Simmalugnt: Men då kommer kruxet.
Varför vänta till efter säsongen med att presentera honom? Ingen logik i det?
Kommentera

Uno Gordon:

Ja du minns väl vad jag sa när Nubben gick, Anders Huss är min vinnare....
Kommentera

Uno Gordon: Skönt, då är vi två. :)
Kommentera

Hahl Bundy: Det känner jag också. Men min första tanke var faktiskt Anders Huss. Sedan dök Tommy Sjödin upp på allas läppar innan Dagbladet lanserade Freddan.
Kommentera

Uno Gordon: Spontant så känner jag mest för Åkerblom men det är ju jag det.
Kommentera

Hahl Bundy: Nej någon Freddan Andersson tror jag heller inte på. Antingen har man skrivit kontrakt med Markus Åkerblom eller så är det Anders Huss. Det mina spekulationer.
Kommentera

Uno Gordon: Vem tror du blir den nya sportchefen då?
Snälla, säg inte Freddan. :)
Kommentera

pudding: Tror knappast att det blir Mikael Andersson. Det vore helidiotiskt utav honom att nu lämna sin sportchefstjänst i Björklöven efter blott en säsong. Micke har "Löven" som moderklubb och har dessutom sin familj i Umeå. Varför skulle han lämna dem nu?

Visst, Timrå spelar i Elitserien. Men man hinner knappast lägga klart ett pussel inom loppet av ett år. Det vore därför synnerligen korkat av honom att hissa ner seglet redan nu. Han har fått sitt drömjobb. En rejäl utmaning att få vändkorsen att snurra i Skycom Arena och få fason på ungdomsverksamheten och förädla den samt att försöka bromsa utvecklingen med att talangerna drar ifrån stan vid första bästa tillfälle och framförallt glädja Umeborna med elitlag igen.

Nej någon Mikael Andersson i Timrå IK har jag svårt att tänka mig.
Kommentera

actionleif: jo har hört ochså att mike andersson man får hoppas att det blir kanon vem det än blir
Kommentera

Titta, en befintlig tråd.

Klistrar in lite inlägg här.

**

hej är det nån som tror vem sportchefen blir jag hörde ett rykte för två veckor sen att dom pratade med fredrik stillman men jag har svårt att tro det

pudding @ pudding Idag kl. 12:54

**

pudding: Det ryktas ganska mycket, även Fredde Andersson...

jZo @ Härnösand Idag kl. 12:56

**

jZo: Jag har svårt att se Fredrik A som sportchef hos oss, det måste finnas andra?!
T.J sa att vi inte skulle tappa hakan, men det gör jag om Freddan tar över efter Nubben.

Hahl Bundy @ sina bästa år Idag kl. 13:00

**

Hahl Bundy: Samma här, hoppas verkligen inte att han blir det..

jZo @ Härnösand Idag kl. 13:02
Kommentera

John K: Jag är iaf övertygad om att han skulle göra ett bra jobb, dels har han erfarenhet av hockey på hög nivå, sen har han säkerligen ett fint kontaktnät som skulle bli andvändbart.

Däremot kan man ju ställa sig frågan om han har det rätta Tik hjärtat som du var osäker på, men han är uppfostrad i klubben, och hade några fina år i klubben.

Så visst borde han allt besitta ett litet Timrå hjärta.
Kommentera

John K: Ja, man kan ju inte gå runt och bara anlita folk med TIK-Hjärta. Då blir det svårt.
Kommentera

John K: Är ju som du säger, sportchefen ska göra det han är betald till att göra. Sen är det kanske ett + om hjärtat slår för klubben.
Kommentera

fredriko74: Jag är inte säker på att det vore en dröm, i alla fall inte utifrån min erfarenhet. Jag tror inte att att han har ett riktigt TIK-hjärta längre.
Dock kanske man inte skall se det på det viset heller? Det är ju lönen en sportchef skall göra rätt för. Det kan nog vem som helst göra om kompetensen är den rätta. Vad hjärtat klappar för kanske inte är så viktigt?
Kommentera

Dream Team: Jag tror Mats Näslund lämnar jobbet som general manager i landslaget och tar sig an jobbet som ny sportchef!

Det vore iaf en dröm!
Kommentera

Skarin: Hrrm Hrrm har han nån överhuvudtaget?
Kommentera

Skarin: "Kanske vi får se en helt annan sida från "Ku*en" Andersson ikväll. Who knows." heheh "ku*en" den var kul :)

TIKbiff: "Anton Kling ifrån Modo? kom han inte in i övik eller vill han bara
ha en bra start på karriären?" den var också kul :)

två roliga saker på så kort tid ja nu är de nå fel i den här GB'n ;D
Kommentera

« · 1003811 · »