1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590302 inlägg · 6216 ämnen

Ny Sportchef

« · 994117 · » Till forumet

Sv: Ny Sportchef
Uno Gordon: Spontant så känner jag mest för Åkerblom men det är ju jag det.
Kommentera

Hahl Bundy: Det känner jag också. Men min första tanke var faktiskt Anders Huss. Sedan dök Tommy Sjödin upp på allas läppar innan Dagbladet lanserade Freddan.
Kommentera

Uno Gordon: Skönt, då är vi två. :)
Kommentera

Uno Gordon:

Ja du minns väl vad jag sa när Nubben gick, Anders Huss är min vinnare....
Kommentera

Simmalugnt: Men då kommer kruxet.
Varför vänta till efter säsongen med att presentera honom? Ingen logik i det?
Kommentera

Hahl Bundy: Synd att Kalle åker hem till Finland igen.. Annars så va han mitt alternativ....
Kommentera

Hahl Bundy: Men himlen rasar inte ner om det blir Anders Huss heller. Tror väldigt många underskattar hans förmåga. Han kanske inte är den mest livfulla sportchef vi i sådana fall kommer att ha haft men jag har en stark känsla för att han har en jäkla näsa för affärer, breda kontakter, vinnarskalle och två rävar bakom varje öra ;)
Kommentera

Uno Gordon: Ja, jag klagar inte om det blir Huss, tvärtom.
Kommentera

Hahl Bundy: Kan ju ha att göra med hans nuvarande arbetsgivare. Att det finns en praktiska detaljer att lösa sinsemellan.
Kommentera

Uno Gordon: Där sa du nått det kan absolut bli Anders Huss inget snack, har varit inom föreningen ett tag och detta skulle vara ett naturligt steg för honom!
Kommentera

lungan: Åsså är Huss från Ångermanland, bara en sån sak.
Kommentera

Lumber Jack: Jajjamen :) Långeseletvätten och Anders Huss ;)
Kommentera

Uddan: visst är det tråkigt att Kalle sticker till finland, men ändå bra för nu MÅSTE klubben värva ny back, annars ahde vi nog legat kvar på i stort sett samma backar som iår...och backarna har det klagats på.
Kommentera

Blizzard: Jag ser gärna Skogs och Saravo till nästa säsong.
Kommentera

Jensen_12: Saravo är klar för Linköping. Och Skogs blir nog kvar i Mora. Vi skall akta oss för träsktomtarna längs Siljans vackra strand. Läs Lex Simons.
Kommentera

Uno Gordon: Saravo är inte klar enl. honom själv i Norrländskan idag.
Kommentera

Hahl Bundy: Förmodligen är han muntligt klar, bara det att inga papper är påskrivna samt att man inte vill gå ut med det öppet, med tanke på de båda lagens prekära situation.
Kommentera

Hahl Bundy: Men vad f-n skall karln säga då? Klart som tusan att han dementerar. Det gjorde Hento och Ledin också. Han har ju redan deklarerat att han inte kommer fortsätta i Luleå. Oavsett hur det än går för laget.
Kommentera

tjobba: Kan mycket väl vara så liksom att AB idag säger att Skogs är överens med Timrå om ett långtidskontrakt.
Det är inte silly för inte.
Kommentera

Hahl Bundy: Skulle inte förvåna mig ett dugg om Timrå har kommit överens med Skogs. Men då har vi en ny gigantisk floppvärvning att se fram emot. Jag ger inte mkt för knäckebrödspojkarna ifrån Dalarna. De klarar inte av att vara hemifrån.
Kommentera

Uno Gordon: Ha ha. Ja den där Simons var ju inte direkt lyckad men jag tror nog mer på Skogs, trots min osäkerhet.
Kommentera

Hahl Bundy: Dessutom börjar deras båda efternamn på S. Floppvarningen är härmed utfärdad.
Kommentera

Uno Gordon: Vad är Skogs för typ av back?
Är det han som skall ersätta Sanny, eller?
Vem blir den där Brian Leetch-liknande backen vi saknar för att bli ett finallag nästa säsong...
Kommentera

Uno Gordon: Jag både tror och hoppas faktiskt att man kommit överens med skogs. Han är ingen dunderochbrak-värvning, men han duger. Nu vill jag se ett stort namn brevid honom.
Kommentera

Jensen_12: Byt tråd nu, alla Skogsinlägg i denna tråd kommer hädanefter raderas.
Kommentera

T T: He he.
Kommentera

Hahl Bundy: Ditt skratt lät lite ängsligt. ;)
Kommentera

T T: Ja det var liiite krystat :)
Kommentera

Hahl Bundy: Här kommer anledningen till Sundlövs sjukskrivning.

Se länk
Kommentera

Walla: Gått in i väggen, varför tog han inte dörren?
Kommentera

Hahl Bundy: Han är utbränd, han orkar nog inte tänka på det just då.
Kommentera

och nu vet Aftonbladet vem som blir ny sportchef
Kommentera

Ny sportchef som kommer presenteras till sommaren
kommer bli Anders Huss på 3 eller 4 år. detta är 100% säkert.
Kommentera

TIKARN: hur vet du det?
Kommentera

Theo: Tikarn vet nog inget, han vill bara ha uppmärksamhet förstår du.
Kommentera

John K:
och nu vet Expressen att P.O. Larsson går till Malmö.
Kommentera

Läser kommentarer om någon i modoklacken som borde bli avstängd? vad handlar detta om? vad gjorde han? såg ingenting sådant på tvn nämligen så jag vart lite nyfiken:P
Kommentera

Bigthelin: oj, kanske skrev i lite fel tråd ser jag...
Kommentera

redline: Betyder att Peter Andersson blir ledig ;-)
Kommentera

Titt, en befintlig tråd.

**

Jag måste undra vilken kille den där Fredrik Andersson är !!!!!hur kan man uppträda så där (enligt tidningarna)vad händer/hände igentligen.Skall han få komma till oss...Är vi dåligt pålästa om vissa
Han har ju gjort vissa konstiga saker utanför isen, i båset mm,mm brinner han för sitt lag ....eller har det brunnit

Nybbe @ Härnösand Idag kl. 17:57
Kommentera

actionleif:
Tack, då slipper vi tre frågetecken också.

Nybbe:
Lita inte på media, framför allt inte kvällstidningar.
Kommentera

Kongo: Det som man hört är ändå ganska intressant. Först var Freddan muntligt överens om att ta över som ny sportchef i Timrå IK för en tid sedan. Det mesta var så gott som klart. Sedan ångrar han sig helt plötsligt och nappar istället på ett tränaruppdrag i Raperswill. Sedan visar det sig att klubben inte vill ha honom längre. Frågan blir ganska glasklar. Vad händer nu, frågar Timrå honom igen?

Efter att han tackat nej till oss viskades det bakom kulisserna: "Det blir kämpigt att hitta en annan nu". Och visst, det tror jag också.

Men, det löser sig nog. Hoppas jag.
Kommentera

Skarin:
Ok, så det ligger någonting i det där? Mer än en Tomas Roos-fabricering?
Kommentera

Kongo: ja ni får väl se till och vinna imrron då först och främst.
Kommentera

Kongo: Det är nog inte helt tagit ur luften, nej. Men som vanligt med sådana här rykten är det ju mycket som är osagt.
Kommentera

Skarin: Tror att Janne Järlefelt skulle bli en fullvärdig ersättare till Nubben. Han har gjort ett bra jobb i Djurgårn med små resurser, precis som Nubben hade det i början med Timrå.
Fredrik A som sportchef, nej tack ingen ny Brynäs light kopia tack. När lyckades en fd målvakt som tränare eller sportchef senast ?
Kommentera

Dr AXA: Jag har hört att det skall vara klart med Fredrik Stillman HV.
Men det är bara hörsägen, så jag har ingen aning om sanningshallt i det
Kommentera

Helg Ernest:

Inte för att jag har någon koll för fem öre. Men jag har mycket svårt att se att Fredrik Stillman ska gå i från HV :).
Kommentera

Cyklob: Som jag sa, så vet jag inte sanningshallten.
Men en sak är då säkert, han har nog fått mer förfrågan än Fredde fått, för
enl. min källa, så har inte Freddan fått en förfrågan alls från Timrå.
De som nämdes var just Stillman och Ulf Dahlén. Dahlén vet vi ju nu skall till VF, så då återstår ju bara Stillman.

Sysslar bara med innebandy numera, så va faan vet jag? ( c :
Vet du föresten vilka som har mest utövare?
1a Fotboll 2a Innebandy, 8a Hockey. Jag vart lite chockad när jag läste det.
Trodde i mitt enfall att Hockey och fotboll var jämbördiga. Men så är det tydligen inte.
Kommentera

« · 994117 · »