1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590903 inlägg · 6217 ämnen

Nya hemsidan

« · 357101 Till forumet

Sv: Nya hemsidan
mika: Häftigt att man kan titta på det som hände på sidan för flera år sedan! ysn med förlust mot löven :P
Kommentera

Dream Team: Martin har även spelat i Sundsvalls led innan han var hos er.
Kommentera

Roy-Arne: underlich, som jag förstår det så har Romö-bröderna båda två TIK som moderklubbar?..
Kommentera

dr-nix: äsh vilka moderklubbar Romö-pöjkarna än har så kan man konstatera att deras första riktiga kariärsäsonger gjordes i Timrå IK och det är gott nog åt mig.
Kommentera

dr-nix: Nix.. dom härstammar från foten vid Nolbykullen, som en viss Mike skulle ha uttryckt det... moderklubben är Nolby IK alltså.
Kommentera

Dream Team: ok tack för infon, deras första meriter (enligt eurohockey.net) står dock TIK för (när det gäller a-lags hockey)
Kommentera

Dream Team: Precis förutom att jag skulle ha uttryckt mig som den gamle Blomsterkungen Carl Von Linné himself skulle ha uttryckt sig för 270 år sedan;
"Nolbyknölen" skareva och inget annat.

Micke Romö är faktiskt den förste från Nolby IK numera Nolby Hockey som spelat i Elitserien. Dessutom så har Micke lovat att spela med oss i Nolby Vetsen när han lägger grillorna på hyllan. Fast då får han givetvis plocka ner dom från hyllan igen. Micke gjorde förövrigt en maskerad match med oss i Nolby Vetsen under fjolåret. Det gick bara ett par perioder innan HOIF HOIF som WÖ-Kalle skulle ha uttryckt sig uppmärksammade det fina besöket och skrek rakt ut i pereferin. Ett populärt inslag i den annars så gråa och ångestfyllda veteranhockeyn. Jag ska förövrigt in och kika på när de båda bröderna Micke och Martin drabbar samman i superallsvenskan. Sundsvall - Oskarshamn lördagen den 10/1-04.
Kommentera

dr-nix: Länken talar om att Nolby är moderklubben.. samma för broder Mikael..
Kommentera

Dream Team: Här kommer en till.
Kommentera

mike66: Ja.. även bildligt talat, s.a.s... =)
Kommentera

Dream Team: Här kommer en på mike77 osså ;)
Kommentera

mike66: Nu är det heltäckt på Romöfronten, skulle man kunna säga...
Kommentera

Dream Team: Inga tveksamheter längre var Romö-pöjkarna kommer i från ;)
Kommentera

Dream Team: PS! jag trodde dig angående Nolby jag ville bara få det fram att dom hade ett förflutet i TIK före IFSH bara...
Kommentera

« · 357101