Bragd-Birger: När han kom från Södertälje presterade han över all förväntan men det överraskar inte att du ifrågasätter hans centerplats? Gahn har på senare tid fört en anonym tillvaro i Timrå och går inte alls att känna igen. Har inte han dessutom dragits med skador iår?
Johan J: Värvningen av Hallin var iskall. Från (då) allsvenska SSK:s avbytarbänk till elitserien. Förmodligen den enklaste spelaren att ersätta, rent effektivitetsmässigt, men jag tycker han gör ett synnerligen gott jobb som pace-maker. Dessutom börjar han tillhöra inventarierna nu. Hoppas att han stannar.
Gahn, ja. Imponerar inte alls i dagsläget. Dessutom har han märkligt nog blivit dålig på det som han tidigare var bäst på: tekningarna.
Helg Ernest: Har hört att Hallin känner sig "färdig" med timrå, dock ej aktuellt med flytt till ssk. Han har väl kontrakt till maj efter det är han nog inte kvar tyvärr.
Helg Ernest: Hallin Jr platsar inte i Södertälje men det gjorde inte Gahn heller innan han kom till Timrå. Varför alla spelare blir bättre så fort de lämnar Södertälje vet jag inte.
Johan J: Inte slitvargen Hallin ! Glöm det.! ( c : Tänk vad glad hans far skulle bli att få plocka hem honom till SSK. Nä, Hallin Kvar. Som det stod i tidningen. Inga nyförvärv till TIK. Dä me basta.
JimmyH: Eftersom Lill-Kenta värderar Hagos insatser spelar det inte så stor roll vad vi tycker. Hagos gör ett bra jobb i det stora hela. Att jag sedan retar mig på honom är en annan sak. Det gör vi alla som inte får spela lite till mans.
Johan J: Angående Hagos kommer vi inte närmare varandra. Visst gör han någon enstaka blunder emellanåt men 95% av gångerna anser jag mig att han löser sina defensiva uppgifter mycket bra.
Ja jag tycker att det spelar roll. Klart han är värd en hyllning men det vore ju vackrast om den kom då han väl får stå i en hemmamatch igen.
Frella: Jag har tidigare berömt Hagos för hans speluppfattning och visst är han bra i defensiven många gånger men han är fortfarande ojämn och ibland står han för riktiga juniormisstag, om du frågar mig.
Johan J: Hagos svag i defensiven säger du efter en blunder du sett i Södertälje?
Det finns en anledning till att Yared matchas hårt i boxplay både i Timrå och Tre Kronor. Han får dessutom alltid vara inne i lägen då vi leder med ett uddamål i slutet av matcherna just för att han är så duktig i egen zon. Yared är om något en tvåvägs spelare.
Angående ett TIFO åt Kimmo så vore det ju bra om man några dagar innan kunde få veta om han står på lördag eller ej.
Johan J: Och det skulle göra honom till svag i defensiven? Isf har nog TIK 20 man som är svaga i defensiven, för såna misstag har nog de flesta i truppen gjort.
Hagos är tillsammans med Zäta och Manderville de grymmaste defensiva spelare vi har.
Frella: Pucken på klubbladet på en motståndare i Södertälje och någon hemmamatch tidigare felbedömning på blålinjen som sista man vilket bäddade för 2-0-läge för motståndarlaget (vilket minns jag inte).
Dream Team: Vi får inte glömma bort att det är en ekonomisk fråga. Vilket avtal Timrå har för Sundins spel i Skellefteå känner jag inte till men det kostar att ha spelare kontrakterade oavsett hur mycket de spelar. I dessa tider när det kryllar av arbetslösa NHL-spelare blir det svårt att övertyga en allsvensk klubb att ta en bänknötare när de kan få en betydligt vassare nordamerikan på artistskatt för samma kostnad.
Därför förstår jag inte Skellefteås agerande i detta fall. Men det är klart, för en spelare som skrivit Färjestads BK bakom sitt namn i telefonkatalogen kanske verkligheten är någon annan.
Dream Team: Långt in i november drömde jag om en ny centerforward som kunde ta Hagos plats. Då tyckte jag han passade bättre att spela på en kant eftersom han alltid hamnade där iallafall och sällan eller aldrig slog en passning. Efter att ha spelat upp sig i slutet tycker jag att han förtjänar platsen även om han är svag i defensiven mellan varven.
När jag tittar på forwardsbesättningen har jag svårt att peka på någon spelare som inte håller måttet.
10 Christian Söderström 12 Robert Carlsson 14 Niklas Nordgren 15 Valeri Krykov 16 Per Hallin 17 Kristian Gahn 19 Yared Hagos 20 Henrik Zetterberg 27 Magnus Nilsson 28 Kent Manderville 33 Fredrik Modin 71 Jonathan Hedström
Johan J: Nej, du har ju helt rätt. Det kanske är lite väl lyxigt att ha extraspelare fast vi går på fyra fulla femmor. Dock kan det ju vara bra att ha i ett slutspel med ett tätt och tufft spelschema.
Per HApps: Såljuvligt att han är tillbaka! Kenta ingav ju rätt litet hopp när han pratade med oss exilfans innan Dif-TIK i höstas. Så skönt att han hade fel!!
Herminator: Oerhört glädjande att läsa att Kimmo är tillbaka i truppen! Vad gäller nya spelare ska man ju inte plocka in nån bara för att det finns en plats ledig. Det gäller ju att spelaren i fråga också tillför kvalitet. Tror nog att Nubben & co har koll på läget jag.
Steffe: Om KalPa inte går upp och att NHL inte blir av nästa säsong - då kommer Kimmo gör allt för att Sami skulle spela i Timrå. Men det är låååång väg dit ännu!
Andersson: Ja, vore ju fint om vi kunde inleda efter uppehållet med en vinst. Brukar ju vara svårt det för Timrå. Nu finns iaf förutsättningar med 8 dagars vila, 2 nya spelare in och Jokinen 🙂