1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590277 inlägg · 6216 ämnen

Nya spelare

« · 797576 Till forumet

Sv: Nya spelare
dr-nix:
Ja stämmer detta då är det en stor eloge till nubben, vi skriker efter värvningar men måste samtidigt vara realistiska, dom killar vi har skadade kostar Timrå pengar, dom kommer förhoppningsvis oxå tillbaka snart, vilket gör att vi inte kan gå ut på marknaden och värva en ny spelare i samma kaliber.
Då är det bättre att satsa på Ryno, en kille som var superhet för alla klubbar innan säsongen, en kille som nubben mest troligt nu får till rea pris, en kille som kan stanna i TIK och utvecklas så som regin sundh, och såsom strålman gjort.
Timrå har nog fått ett otroligt gott rykte som "plantskola" för unga lovande spelare( utom våra egna juniorer då)
Tror det blir klockrent med Ryno, om det löser sig.
Snacka om revanshlusta för Johan Ryno, snacka han kommer vilja ta chansen..
Vem faan vill inte vara röd och vit när det lackar mot jul?

Efter regn kommer solsken (fast jag vill ha snö istället)
Kommentera

dr-nix: instämmer, tror det blir helt annorlunda för honom i Timrå.
Kommentera

RTS: Det är aldrig lätt att komma till en klubb som Frölunda med jättestora förväntningar på sig (se media som höjde honom till skyarna talangmässigt inför säsongen känns det som) och prestera samtidigt som övriga laget agerar lojt.
Kommentera

dr-nix: Blir nog bra detta, man skall komma ihåg att det inte är många av Frölundas nyförvärv som lyckats i år,
Perfeckt!!
Kommentera

Blev positivt förvånad över att Ryno ska vara på g till TIK för även om han inte lyckades i Frölunda så är han fortfarande en stor talang som kan tillföra mycket till truppen i mina ögon.
Kommentera

Ann: Tror inte vi kan räkna så mycket med en jättebra Ryno i årets Timrå. Jag tror han lyckas betydligt bättre än i VF men den missade försäsongen kommer att synas resten av året.
Tror dock att han kan bli nyttig i ett slutspel, för han har bevisat att han klarar av de stora matcherna(JVM).
Kommentera

Kerstin_k: Jo ....blir spännande att se...Hoppas han trivs med Timrå och Timrå med honom...
Kommentera

Ann: Coolt. Hoppas att han kan leva upp till sin egen hype här i Timrå. Förhoppningsvis är han revanschsugen och vill visa det. Förhoppningsvis passar han också in i Timrås lagbygge och spelstil. Inte mig emot om han, trots allt, får sitt genombrott i elitserien i Timrå!
Kommentera

Bytte tråd...

Här är länken om Ryno
Kommentera

Robban: Nu gick det kanske aldrig så långt i "affären Gunno", som förmodligen inte ens var uppe på "affärsnivå" gentemot Timrå IK, att det blev tal om pengar och vad Carolina ville ha för att släppa honom. Varför jag ens funderade över detta från början var egentligen ren nyfikenhet. Magnus Kahnbergs återkomst från St. Louis till Frölunda kostar Indianerna 300 000 - som jag ser det rena kaffepengar. Okej om beslutet växte fram från St. Louis att man kanske inte trodde på honom så mycket nu när man haft honom där hela hösten, men brukar inte NHL-lagen av hävd vara rätt så gnidiga och benägna att krama ur varenda liten cent extra vid såna här tillfällen?
Kommentera

Gunno röjer nere i alperna och Larsson har varit skadad och gör nog bäst i att matchas med sitt lag.

DT: Visst var det på tapeten i fjol att Gunno skulle hit men det sket sig som sagt.
Kommentera

Dream Team: Spelar inte Norgren i Switzerland ?
Kommentera

Dream Team: Tror säkert Nubben sitter och vrider på alla möjliga senarier, Han och övriga jobbar nog febrilt för att hitta spelare/Lösningar.
Tills dom inte hittat det bör nog juniorerna få chansen.
Någon som vet varför inte Alexander Larsson får spela? Han är ju inte skadad nu! eller är det Bobbarna som säger nej?.
Kommentera

Jag har för mig att det under en period under fjolårssäsongen var tal om att Timrå hade planer lösa Niklas Nordgren från hans kontrakt med Carolina Hurricanes. Detta var innan han blev borttradad till Pittsburgh. Jag kan ha fel, men med tanke på hur säsongen såg ut vad gäller avsaknad av spets framåt så hade det väl inte varit helt ologiskt om det hade diskuterats.

Vad jag är intresserad av att veta är om det nämndes något belopp i sammanhanget som Timrå hade varit tvungna att betala för att lösa ut honom? Vad betalade Penguins för att lösa honom?

Kommentera

Kevin O Shea: Det är bara och hoppas på att denne herr Blatny vill komma till Timrå och att han presterar lika bra här, i finska ligan har han spelat fem matcher men inte gjort ett enda poäng!
Kommentera

Kevin O Shea: Men det känns väl helt okej. Frågan är ju om dom är villig att släppa honom?
Kommentera

ernie eagle: Zdenek Blatny: två assist för Springfield Falcons inatt / 11 poäng på 12 matcher...
Kommentera

Nybbe: Vore en optimal lösning, men inbilla dig inte ens för en sekund att Espoo Blues gör vår vilja till lags och kommer vara tillmötesgående i våra önskemål. Därtill är karln alldeles för viktig och bra!
Kommentera

Nya spelare
TA hem denna man.. Kan man säga något annat än Kent M: The CHIEF
Kommentera

« · 797576