1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590794 inlägg · 6217 ämnen

Nyförvärv

788728 · » Till forumet

Sv: Nyförvärv
Talangscouten:
Sorry om jag var lite tuff men har en skitdag idag ;-)
Tar för givet att man kollar hans fysiska status innan man värvar
Kommentera

nixXz: ha ha motsägelsefullt inlägg men roligt, "...det ska bli roligt att se hur det går, tror vi förlorar..."

Hursomhelst lösningen som presenterades med fyra kedjor Kokko som center tror jag på.

vinst 4-1
Kommentera

JA det skall bli roligt att se hur det går, tror vi förlorar med 4-1
Kommentera

Åkerman: Det är såklar Manderville som tipsat Nubben om Laine, jag är helt lugn :)
Kommentera

Red Rocker:

Det olustigats av allt var ju att den tjeckiska klubben ville bli av med honom så fort som möjligt. Varningsklockor någon?
Kommentera

Talangscouten: Hann de med en läkarundersökning det gick djävligt fort med den värvningen och sedan blir han alltså skadad efter 2 eller 3 byten ,,, skumt tycker jag men det behöver inte vara något lurigt med detta även om jag tycker det verkar (o)lustigt sammanträffande.
Kommentera

Laine känns väl ungefär som vad Timrå behöver nu. En spelare till helt enkelt.
Han är en rätt hårt jobbande spelare som både kan spela winger och center. Sticker inte ut på något sätt utan gör sitt jobb både framåt och bakåt. Säkerligen billig också.

I Skellefteå fick han inte riktigt chansen utan det stod rätt tidigt klart att han bara var där så att vi kunde spela med våra förväntade kedjor innan artistarna skulle komma. Exempelvis så kunde han bli bänkad när vi skulle gå ner på folk eller sitta av lagstraff. Knappast hade man gjort så om man ville se vad han gick för inför en elitseriesäsong.

Hur som helst en stabil spelare som säkert funkar bra som tillfällig lösning.
Kommentera

TIKbiff:

Jag är j-vligt hungrig så fortsätt att mata på... :-)

Vad är det du tycker jag har helt fel i mitt resonemang kring Machulda? Tänk om det skulle vara sant. Omöjligt är det ju inte.
Kommentera

Laken:
Ja just det,,,
väntar bara på pressmedelandet om Jagr nu,,varför dröjer det?
Kommentera

TIKbiff: Talangscouten har fått en gåva av gud (nej, inte han här på HS) som göra att han på mindre än en minut kan avgöra om ett nyförvärv kommer att floppa eller inte... ; - )
Kommentera

andyo:
Jo..undrar om våra värvningsansvariga här på HS har ringt Jagr ännu?
en målkung att stoppa in i förstalinen är säkert intresserad av en transfer.

Z:a vill oxå komma, fast han är inte välkommen han har gjort för lite poäng denna sässe..
Tyckte det skulle bli jobbigt att lira i 5:e linen när alla skadade spelare är tillbaka.
Kommentera

Mikko Laine-värvningen känns faktiskt ganska klockren. Som Bragd-Birger skriver: "Förmodligen billig, högerskytt och arbetsvillig".
Han läs passa perfekt in i dagens Timrå IK!

Vladimir Machulda-värvningen däremot tror jag inte på. Är han verkligen typen som är arbetsvillig, fysisk, backcheckande o.s.v. När han är skadefri vill säga...
Jag TROR helt enkelt att han inte passar in speciellt bra i dagens Timrå IK.

Någon som hittar igen min gamla tråd om att VÅGA satsa på våra juniorer?
Kommentera

TIKbiff: Sant, men tyvärr så är man ju SKYLDIG till motsatsen bevisats på hockeysnack, och inte tvärtom som det är i verkliga livet ;)
Kommentera

Åke the Myth:
Och jag tror på Timrå och vår styrelse tills motsatsen bevisats
Kommentera

T T: Han var nöjd med den spelstil han fick och det faktum att man trodde på honom, sen var han också en extrem talang och det är väl aningen tufft att jämföra dagens killar med Henke. Problemet idag är väl annars det att man från tränarhåll inte verkar tro på de egna och inte ens på en kille som startat i 15 matcher och gjort det mycket bra. En halvskadad Koskinen kan få vara halvskadad ett tag till och dessutom så finns det fler backar som skulle behöva vila... Annars har jag en känsla av att Moe kommer att spela idag.
Kommentera

Åke the Myth: Jag med. Hoppas att både Johansson och Österholm får spela lite också. Utsökt match är att vänta ikväll! =)
Kommentera

Talangscouten:
I bland funderar jag om du är dum på riktigt eller bara driver med folk..

Fast nu är ju jag dum, El Maco brukar säga att man inte skall mata trollen
Kommentera

Lustigt att man kan gnälla på värvningen av Laine. Förmodligen billig, högerskytt och arbetsvillig. Låter som ett perfekt tillskott till vår sargade trupp.

Gnället på Machulda kan jag finna befogat, även om det i vanlig ordning blir väl kissnödigt mellan varven. Att t ex spekulera i att han upptäckt sig vara i så dålig form att han fejkar skada för att 'hinna träna ikapp'...jaja. Bara på hockeysnack, barn.

Inse att det kommer bli tufft en tid framöver. Matchen mot Skellet var bedrövlig, och det är bara att vänja sig. Borde dock inte vara några större problem att bita ihop och lida med lite stil, med tanke på att det knappast är i kvalserieland som ångesten ska bäras. Mesar!
Kommentera

RocknRolf2: Det är just ryggen jag tänker på. Diskbråck är knappast att leka med och allra helst inte när man kommit upp i hans ålder och har den spelstilen.
Kommentera

Åke the Myth:

Det är väl ingen som har sågat honom? Det är klart att "nubben" är den bästa sportchefen. Det tycker vi väl allihopa!

Men man måste väl kunna få kritisera värvningar också likadant som man hyllar dom andra, eller?

Denna värvning (Machulda) var ju dömd på förhand. Man värvar inte en 35 åring på nedgång. Hur mycket skador man än har! Vad sänder det för signaler till yngre spelare???

Leine värvningen kan bli hyffsad däremot.
Kommentera

Red Rocker:

Det får vi verkligen inte hoppas! Man använder sig av läkarundersökningar INNAN dom skriver på hoppas jag...

eller?
Kommentera

Ja, men det var då ett väldigt tjat om dessa nyförvärv! Varför gnälla innan vi vet vem han är, Nubben har till 80-90% gjort kanonvärvningar för Timrå!
Få sportchefer har väl lyckats såå bra som Nubben, o ibland blir det nån enstaka flopp, so What? Det positiva överväger!

Jag tror på Laine, tills motsatsen bevisats!!!!
Kommentera

Talangscouten: Eller kan det vara så att han var skadad redan när han kom??
Kommentera

ryggen
Kommentera

Ambroo: Många ville att Zäta skulle få spela mer under sin första A-lagssäsong. Säkert han själv också. Men Peo skyndade långsamt. Det kanske både vi och Zäta ska vara tacksamma för i dag.

Ibland får man ett intryck av att du vill att Moe ska vara en 30-minutersback redan nu...
Kommentera

Ambroo: det rent hockeymässiga kommer aldrig vara nåt problem för Robban i elitserien. Det ska vara om rygger fortsätter jävlas då
Kommentera

lungan:

Oroa dig inte, Machulda sitter nog gärna på bänken o drar in sin feta lön utan att göra många knop...

Är "revbenskadan" undersökt av läkare? Eller är det bara han själv som sagt det?

Jag tror han vill få en chans att träna ikapp konditionsmässigt. Därför fejkar han skada.
Kommentera

lungan: Man kan nog vara ganska säker på att en eller flera kommer att lånas ut. Wennerberg är iaf en av dem och sen beror det väl på hur länge vissa är borta och hur bra andra lyckas. Personligen så är jag en av dem som inte tror att Robban går nån vidare ljus framtid till mötes.
Kommentera

lungan:

Jo visst kan det vara så...men här har vi ändå en förening som bedrivs som en proffessionell verksamhet med heltidsanställda spelare med en riktig lön. Jag tror spelarna vet vad som gäller och uppträder som heltidsproffs.
Kommentera

Jen: Kan ju nu vara så att Manderville pratat med NUbben och sagt att detta är en bra Kille vem vet sedan kan Laine ha små frågat lite om Timrå innan han kom hit oss plus att Laine lirade förr i tina med Pärssinen så ja Laine borde i alla fall trivas här om han inte gjorde det i SAIK!
Kommentera

Ambroo: Oj ja då har vi verkligen 5 hela kedjor i laget hoppas inte detta skapar oro i laget, visst ska det finnas kunkurrens men man ska ju inte bli orolig föra att bänka bara för man råkat göra ett misstag!!!

Ja ska bli spännadne att se hur laget i sig kommer tackla den situationen framöver.

Enda jag kan gå på är att mitt innebandy lag stötte på konkurrens och ja nu har 5-6 gubbar blivit kikade, eller gått pga dispyt med tränaren, och vi hade 4 femmor men spela bara 15 per match.

Visst är detta inte ngn värde mätaren men tänkte, Ja jag tänkte visst en lite korkade tanke som ja ni nu fått läsa, orkar inte sudda :D
Kommentera

Dallas:
Kommer han inte från samma ställe där Mandy spelar...Hade han vart för dyr att få över, saknar honom i TIK..
Kommentera

Fet-Ecke: Just därför att vi inte söker storstjärnor så vore det väl bättre och billigare att satsa på våra egna för en gångs skull...

Jag menar de ligger tvåa i J20 norra.. det är väl inte så dåligt
Kommentera

Fet-Ecke: och i så fall är väl en spelartyp som Machulda absolut helt fel. Lika mycket gnuggare eller breddspelare som Brendl typ
Kommentera

RocknRolf2: Jag tror inte att man försöker värva några "storstjärnor" utan snarare försöker få tag på hyfsade breddspelare.
Kommentera

Tycho:

1. mer matcher i eliten - mindre matcher i J20. Vore väl en bra lösning, eller hur?
2. Jag tror juniorer växer med förtroende. Kolla på Moe. Lär väl inte vara någon här som tror att han hade fått i närheten av den istid, om ens någon alls, om inte skadeläget har varit som det varit. Har han skött sig bra eller dåligt?
Moe är en bra talang, men knappast en unik talang. Han är knappast ljusår före en sån som Henrik Österholm.

Känns bittert att se Nubben sitta i canalplus att hylla Moe ena dan och snacka om tålamod.. för att sen värva exakt vad som helst.

Jag är tillräckligt trångsynt för att stå fast vid att varken Machulda eller Laine förtjänar nån chans i Timrå. No matter what
Kommentera

Kerstin_k: Enligt Micke Andersson så hade Laine en tuff tid när han var på try out i SAIK. Han trivdes väl knappast nämnvärt om man tolkar det en aning och dessutom så var frun på smällen...
Kommentera

lungan: Nyllet blir kvar resten av säsongen.
Kommentera

T T: Ehh? Va?!
Kommentera

Jen: Kontraktet han skrev på i somras var för hela säsongen men kunde sägas upp av båda parter senast 5 dec, se länk....
Kommentera

I intervjun på st.nu säger Laine följande
" – Jag är ganska bra på skridskorna, kan skjuta och jobbar hårt för laget, säger han."

Om det stämmer lär han väl passa helt okej in i Timrå. Jag väntar i alla fall med att bedöma honom. Han är ju trots allt finsk mästare och borde vara värd något som hockeyspelare. Han hade ju också lirat med Pärssinen innan. Lainen blir säkert bra vad det lider. Roligt i så fall att SAIK tackade nej till honom. Återstår att se om dom gjorde rätt eller inte :)

Debatten om juniorerna trillar på som vanligt. Själv litar jag fullständigt på Nubben och Co. Det finns ingen junior i dag som är tillräckligt bra, så enkelt måste det vara.

Jag oroar mig dock lite för den tid som komma skall. Jag blickar givetvis fram mot en skadefri, om det nu någonsin kommer att finnas, tid. Hur kommer laget att se ut då? Vem eller vilka får kliva åt sidan? Vem blir utlånad?
Kommentera

lungan:
På Timrås sida står att han har kontrakt 2006/2007 om man kikar i A-lagstruppen...
Men jag vet inte mera än så
Kommentera

Tycho: Tänkvärt.

Och Ambroo: Var du en av dem som tyckte att Peo matchade Zäta för lite en gång i tiden?
Kommentera

lungan: Nylander har väll kontrakt 06/07 vad jag vet....
Kommentera

I och med att man inte bekräftat att nyllet skall vara kvar tills efter jul på hemsidan antar jag att man nu inte kommer förlänga det kontraktet....

Eller ngn som vet att det är påskrivet?

Sköna med Laine är att han är Högerskytt :D det är bra...

Ja hur blir femmorna framöver nu då?

Hahl-Laine-Pärssinen
Hedström-Warg-Machulda

Jag undra hur de två sista formationerna ser ut är 9 personen som slåss om dessa platser. Nu har vi en skjut bred trupp men jag vi kan i alla fall inte ens spela med 4 hela femmor då vet man att man har folk skadade.

Finns inte ett lag som klarar så är många skador, och ja vi har ju inte dåliga killar på skadelistan...

Nyllet, Wennerberg, Carlsson, Pärssinen, Machulda, Warg, Svedberg.

Ja vi har 5 hela kedjor totlat nu om vi skulle vara fullt manskap snacka om konkurrens i laget.
Kommentera

Vad jag har sett av juniorer i fotboll har jag denna analys:

Duktiga juniorer får chansen att spela i A-laget. De tränar med både A-lag och juniorlag. De spelar alla matcher i juniorserier och spelar även i A-lag.
De tränar även på skolan genom olika program. De försöker samtidigt leva ett liv att vara ungdom, vad allt det betyder.

Detta gör att:
1. De blir trötta av för mycket träning
2. De blir lättare skadad
3. De gör annat under skadetiden
4. Intresset/förmågan försämras
5. De blir inte så bra som de kunnat bli.

Tänk på att de är 18-19 år. Hade ni själv klarat den pressen i den åldern?
Kommentera

Talangscouten: Kupec lite väl lätt vid sargen också..men jag tycker O.Johansson skulle släppas fram ordentligt!
Det sägs visserligen ofta att han inte jobbar tillräckligt i defensiven men det kan ju förbättras snabbt när han kommer in i matcherna o känner hur de andra jobbar o sliter..

Ja menar V. Mac-hulda är ju inte heller så känd för defensiven o nu är han ju skadad så varför inte ge Oscar.. (den andre II) J. chansen REJÄLT ikväll istället för att som vanligt låta honom nöta bänk mestadels när han står uppsatt i laget.

Blir ju inte lättare längre fram om vi sjunkit i tabellen att ge den killen en fair chans..till utveckling. Får han så sätta en pyts så kanske det verkligen lossnar framöver.
Kommentera

Talangscouten: Nej det var inte Bulla. Det var Lövet.
Kommentera

ernie eagle:

Hemsk person som ljuger om sådana viktiga ting! :-)

Vem var det? Bulla?
Kommentera

Rox: Magnus Nilsson stod två ggr. Bl.a. på Jontes plats i förstafemman.

Tror inte Nilsson kommer dubblera ikväll :)
Kommentera

788728 · »