Pjotor: Jag tycker inte att Halvardsson är helt värdelös, lång ifrån. Jag tror inte att han någonsin kommer upp i högsta svenska klass. Än så länge har han inte heller visat att han håller hög elitserieklass femtio omgångar. Jag tycker att Timrå ska ha minst sex backar i truppen som antingen har en väldigt hög högstanivå eller åtminstone är stabila och tuffar på. Halvardsson får ännu en säsong på sig att bevisa att han kan spela det spelet.
Bergius: Det sorgliga är att det är så många som har bestämt sig för att David är helt värdelös, så dom kommer aldrig att ge killen en chans. Skulle han göra en kanon säsong så skulle samma folk fortfarande hävda att han är helt värdelös.
heart: Kan inte hålla med om att halvard varit helt värdelös. Vem räddade oss i 3-5 spelet nere i scandinavium? Vem vet han kanske kommer att ta ett stort steg i utvecklingen nästa säsong.
Jag tycker det ser mörkt ut på Kameruns avbytarbänk, f´låt Timrås menar jag. Inte många nyförvärv om man säger så o inte många på hockeymagasinets ryktessida heller!
Tom Modo har mer nyförvärv än vad vi har o har tappat mindre med gubbar.
Gnäll gnäll gnäll, kan man göra nåt annat? Ja det ska vara att knipa igen, kanske!
Som det ser ut nu så kommer vi o Modo tampas i KS nästa säsong, men man ska inte ropa: Hoppla! Förräns man har plurrat!
Pelle Hallin: håller helt mé dej...undrar varför inte han fick nåt kontrakt..han gjorde ju mer mål än sjögren till o med....så jag hade hellre sett wallenberg än sjögren i timrå...men dom kanske behöver ha en retsticka i laget...vad vet jag..
Eskas: visst...man han går ju f-n aldrig framåt i utvecklingen..står alltid o stampar på samma ställe...samma som henke eriksson..skönt att inte han fick nåt nytt kontrakt... nu hoppas man på fina nyförvärv!
heart: Kan inte annat än hålla med. Det finns 0% explosiva muskelfibrer i den kroppen, men han spelar alltid på sin maximala nivå(vilken iofs inte är så där grymt hög), det är starkt trots lite speltid.
Laken: Det känns som att svära i kyrkan, men Jesper "Icingkungen" Jäger skulle nog faktiskt vara en förstärkning av den backbesättning vi har i dagsläget. Han och Rajamäki skulle nog kunna vara ett rätt stabilt backpar.
Det vore ju dock för hemskt att inte mer kunna skandera den klassiska ramsan: "Jäger och Boman är inte som dom andra, Jäger och Boman ligger med varandra". I och för sig har ju Boman dragit till Frankrike och Jäger verkar ju hur som helst bli utan jobb i Löven i år så den ramsan blir nog pensionerad hur som helst.
Laken: Jag fattar inte att halvardsson fick nytt kontrakt med timrå...han ä ju helt värdelös..okej,han kanske gör sitt bästa,men han platsar inte i elitserien..så ä det bara...
Tror att han försvinner till en lägre serie om han inte får napp utomlands. Svenska elitserieklubbar är nog väldigt svårflörtade om man presenterar sig som Johan Asplund.
tokthomas: Johan Asplund behöver komma till en klubb där han får stå. Att öppna Timrås båsdörr en säsong lär inte göra honom bättre. Det förstår han nog själv också och har nog därför ingen större lust att komma hit.
Tendensen hos Johan Asplund är ju allt annat än positiv. Hur ljus framtid han än spåddes så ser utvecklingen ut att ha gått bakåt. Tiden talar inte för honom heller. Frågan är vad han kan tillföra som andrekeeper bakom jätten Kimmo Kapanen.
tokthomas: ja, fast vi har ju en supertalang mycket närmare...minns derbyt mot katterna i höstas med kittlingar längs ryggraden, den två decimeter längre #31...
Johan Asplund får lämna Brynäs..... 22-åringen klassades som en stor målvaktstalang tidigare och fick stå tolv matcher i Elitserien redan under Brynäs guldsäsong 98/99 när han var 18 år och han fick vara med och spela två JVM-turneringar. Han gick dessutom redan i tredje rundan i NHL-draften av NY Rangers.
Bergius: Håller med. Fredrik Sundin tror jag mycket på. Kan bli en ny "Gunno". Det ser även ljusare ut med att kunna knyta hit Fredrik Svensson också nu. Pasi har drabbats av sjukdom i familjen och är osäkert hur det det blir med honom. Frölunda tog Antti-Jussi Niemi så de är kanske inte intresserade av honom längre så blir det Sverige så blir det nog Timrå.
Skarin: Läste om Fredrik Sundin i Dagbladet, tycker han ser mycket intressant ut. Kan få sitt stora genombrott i Timrå. 16 poäng på 14 matcher i SA med Bofors ska han inte skämmas över. Han verkar ju vilja spela med Timrå också.
Hoppas att Halvard stannar också, han räddade oss flera gånger i boxplay spelet under slutspelet.
Nån som vet hur man skriver "Välkommen tillbaka Pasi" på finska?
Man längtar redan till nästa säsong nu, när är ispremiären?
Fredrik Sundin kan bli intressant, antagligen är han fylld av revanschlusta. Att Halvardsson skulle bli erbjuden nytt kontrakt var ingen överaskning. Pasis besked kommer alltså efter VM vilket känns som en evighet. Fredrik Svensson lämnar besked efter påsk. De närmsta veckorna kommer mycket att falla på plats. Linköping verkar vilja göra sig av med några backar..:-0
Laken: Jag happas att Halvardsson stannar. Han blir ju erbjuden nytt kontrakt och om han kan hålla i spelet från slutspelet så är han en bra back, i alla fall bättre än nån chansning från en lägre division.
Patrick Polly: Söderström stod med på hemsidan under kontrakterade innan man uppdaterade med Jinman och Styf tror jag.. så är nog bara en miss på webben ;)
Patrick Polly: Håller med om att Wallenberg gjorde en fullt godkänd säsong målmässigt med tanke på den speltid han tilldelades. Jag tror däremot inte att det finns så mycket mer utveckling i honom, han har varit med bra länge trots att han "bara" är 26 år. Sedan är han ju så in i h-vete rädd för en tryckare, han kör omvägar kring målet ibland. Inte lär han blivit mindre rädd av smällen från Jens Karlsson. Så någon checking-line spelare kan då inte jag se honom som. Var nog ett svårt beslut att ta, 11 mål i grundserien är hur man vrider och vänder på det riktigt bra med tanke på förutsättningarna. Jag vill se spelare med timråanknytning. Micke Romö vore inte något dumt förvärv, borde helt klart vara värd en chans som avlastningsspelare. Det är lättare att få publik och sponsorer med "lokala" hjältar i laget istället för hockeyvagabonder, även om de bara spelar i 3-4:e kedjan.
Patrick Polly: Fattas väl i nuläget 6-8 spelare? 3,4 av vardera backar o forwards.
Hansson ska ju in på en backplats så då fattas det 2, Pasi o Svensson? Forwards så försvinner ju Wallenberg, tyvärr, så där är det ju några platser att fylla.
Söderström har väl skrivit kontrakt enl. ST för nån vecka en? Men det står ju inte på hemsidan.
rådbjer: Jag tycker det är mycket beklagligt att att Wallenberg inte fått nytt kontrakt. Dels för att jag tycker han helt klart platsade i truppen, men även för att vi tappar så många spelare i år. Det är ytterligare en spelare som vi ska ersätta. Känns inte helt bra.
Är det någon som vet om Söderström skrivit på ett nytt kontrakt. På TIK's hemsida står han inte under kontrakterade spelare.
Undrar varför inte Wallenberg får förlängt kontrakt? Har Nubben nåt ess i rockfickan? Satsas det på nån junior? Blir intressant att se vad det blir.
Dif gjorde några hyfsade värvningar liksom LHC, där finns det plenty om stålar! Undrar om dom kan köpa hjärta för klubben, men det spelar väl ingen roll bara dom går till slutspel. Synd att dom blev kvar i ES. Det står jag för o kommer aldrig ändra mig heller!
Jimmy: och Sundsvall Hockey dårå, de har helt överraskande hittat en roll åt gamle Tommy A. Forza!
Sundsvall kan få en lattjo derbypool med Teg-Almtuna-Vallentuna och Bobbarna i samma grupp. Alla brögäng på samma plats så att säga... Enligt den blå hemsidan så vill elva av tolv lag i serien ha två sexlagspooler istället, Sundsvall är de enda som är mot det förslaget. Förståeligt. Boden-Piteå-Skellefteå-Löven-Teg-Bobbies låter inte lika kul för Tommy i jakten på superallsvenskan. Almtuna-V-tuna-AIK-Bajen-Huddinge-NH90 låter roligt för de som har SL-kort.
Löven är verkligen på väg ner i backen. Gjorde förlust ifjol igen - trots att de skulle spara. Snart går strecket för elitlicens. Lövenspöket kan bli en realitet.
Pasi Petriläinen? - Timrå eller Frölunda? Johnny Oduya? - Gick till Djurgården! Petr Puncochar? - Vet ej! Fredrik Svensson? - Europa, Stockholm eller Timrå? Lee Jinman? - Klar idag!!! Mikael Svensk?? - Vet ej! Jesper Jäger?? - Vet ej! Pontus Petterström?? - Vet ej!
Turkiska Tiken : samtidigt tycker jag att det känns skönt att föreningen tar ansvar för ekonomin! Det är inte bara några säsonger nu som gäller, förhoppningsvis så kommer vi vara i SHL en lååång tid framöver!