1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591307 inlägg · 6216 ämnen

Nytändning i klacken behövs

« · 484681 Till forumet

Sv: Nytändning i klacken behövs
Knappen: Skulle tro att en minoritet i dagens klack är medlemmar i SK. Det är långt ifrån samma folk som står i klacken på hemmaplan, som även åker frekvent på resorna.

Vi tittar också konstant i backspegeln, vi vill ha tillbaks det gänget som styrde klacken i slutet av 90-talet - början av 2000-talet. Men att lyckas få fjutt på gnistan hos Willysson, Jonas Uhlin och grabbarna, när det handlar om hemmaplan är svårare än omöjligt.

Titta på majoriteten av folket som besudlar klacken på hemmaplan så har ni hittat en ganska stor del av problemet. Just ja, ni står ju inte ens i klacken. Ajdå.
Kommentera

Knylan: Det sorgliga i sammanhanget är ju att du är återväxten. Självkritik obefintlig.
Kommentera

Knylan: Vad sägs om att inte skrämma bort hälften?
Kommentera

Mange:

Jag anser ej att det är Supporterklubbens bästa PR ansikte som du säger och detta på grund av bristande egenskaper, men alla kan vi bli bättre.. Trots era oerhört snygga läktararrangemang. Men det är min egen åsikt, och som du också säger får alla tycka som man vill.

Däremot håller jag med i övrigt av det du skriver, men folk är kanske inte lika medvetna om detta som ni? Det är detta man borde diskutera med SKs medlemmar (som oftast befinner sig i klacken) och vad som kan och skall göras bättre. Å andra sidan, hur många är riktigt engagerade egentligen?
Kommentera

Målmaskinen: "Läktargruppen - Klackens fall?"

Du plaskar runt i känsligt vatten, mannen.

Exakt vad i vårat agerande skulle bidraga negativt till att klacken försämras? Vi styr mycket i klacken, det stämmer alldeles utomordentligt. Men det har vi gjort i flertalet år, även innan vi vart organiserade. Varje klack måste ha en kärna, vi är kärnan.

Så länge klacken är i total brist på återväxt så kommer det traska på såhär.

Hur bra koll har du, egentligen? Precis som Mange skriver så kör vi de flesta av de ramsor som du nämner exakt varenda match. Med ett stort undantag för "Timrå Timrå IK" med "We will rock you"-melodin, eftersom ramsan i sig är fullkomligt hopplöst dålig.
Kommentera

tjobba: Ett förtydligande. Dagens formsvacka är ingen enstaka observation. Visst har jag förståelse att det stora underläget påverkar klacken men det har inte med ramsornas art att göra.

Mange: De ramsor jag nämner är bara ett axplock av de som försvunnit och jag är inte dummare än att jag förstår att matchbilden påverkar valet av ramsa. Och som jag skriver till tjobba, formsvackan kom redan innan matchen mot Linköping. Innan den mot Djurgården också. Och det mot Modo. Och Luleå.
Kommentera

Knappen och tjobba: Klart att du får göra din röst hörd Knappen. Trumman lyfter i sina bästa stunder upp klacken till en av landets främsta. Men ramsorna, ramsorna! Variation, snälla. Ta och lyssna på hur det lät för några år sedan. Tjobba, den som står bredvid mig en period tvekar inte om min röststyrka. Kritiken gäller ej heller ljudvolymen i sig utan fantasin. Även om jag instämmer i det Knappen skriver om den "djurgårdsmentalitet" som tycks sprida sig så är det ramsorna jag hakar upp mig på.

Redan vid nationalsången har jag märkt en skillnad från tidigare år. Dags att titta i backspegeln?
Kommentera

Målmaskinen:
"Timrå Timrå IK" med melodin från Queens "We will rock you". (körs inte längre, korrekt!)

"Röd och vit - hockeydynamit" (En ramsa som körs mkt mera nu för tiden än tidigare, den körs då det är utskåpning och ett lag på isen. Så var inte fallet idag. )

"Timrå IK, klapp klapp klapp" (Samma ramsa körs 25 ggr per match, iof kör man bara timrå istället för Timrå IK. Skapar 0 i tryck och "musikväg")

"Timrå IK är de bästa - heja, heja, heja Timrå" (En ramsa som kräver att hela hallen hänger på för att skapa tryck. Klart bäst i ett slutspel, Provas minsst 3ggr per match.)

"Cha la la laa, la la la la la la laa" från The Shadows. ( Särklasst klackens bästa och skönaste ramsa. Körs varje gång laget lirar bra och leder. Glädje på läktaren och bra på isen ramsa)

"Ge mig ett T, T, I, I, M, M, R, R, Å, Å, I, I, K, K" ( Finns ingen i dagens klack som vill ta på sig ansvaret som "klackledare" körs väl iof då somliga tagit ett par pilsner på borta is.

Ramsor och prestation på isen hänger ihop.
Man kör inte "röd och vit hockey dynamit" då man ligger under med 2-8 och inte får låna pucken.
Känns skumt att köra "kom igen Timrå" då man leder med 7-1.

Läktargruppen klackens fall ?
Skulle tro att läktargruppen är Supporterklubbens bästa PR ansikte, läktargruppen har hand om: Tifon(Bäst i hockey sverige), Trumma (Skarin är defenitivt topp 3 i klack samanhang), Tikare.se (Bara medlemmar i LGT som skriver matchrapporter,resekrönikor etc.)

Sen har alla rätt att tycka som man vill, helt klart.
Kommentera

Målmaskinen: nej, men när man spelar sån här ishockey, och det rullar iväg mot 1-5 2-6 o.sv vem vill sjunga då? de förtjänar mer att få spela inför en tyst Arena då

Sen så är inte alls alla de ramsor du skriver upp borta, även om de inte sjungs varje match finns de kvar... Queens-ramsan var ett tag sedan man hörde ivarje fall. Du står säger du? Varför inte dra igång någon av de ramsor du skriver upp då?

Agera klackledare och dra igång Ge mig ett T, I osv =)
Kommentera

Målmaskinen:

Några av de du nämnde användes förra hemma om jag inte missminner mig. Men jag håller definitivt med dig angåenda om att Ä V E N klacken behöver sig en nytändning (tolkas som man själv vill..) Det jag däremot reagerar på är den tysthet som sprider sig i klacken efter bara några minuter. Okej, man kan ej kräva att varje enskild person ska hålla igång i 60 minuter i sträck, men röstkapaciteten finns ju där. Frågan är varför den avtar så snabbt? Det är liksom, alldeles för mycket slöhet hos vissa. Titta på Skarin, han trummar på i de flesta tillfällena (Ungefär hela tiden). Det måste vara grymt mycket jobbigare än att ta i och skrika lite högre då och då, även som tränad man.

Egentligen kanske jag inte har befogenhet att diskutera detta då jag själv sitter. Men förr har jag varit väldigt engagerad, och numera börjar det lukta Djurgård-fasoner. "I slutspelet" - folk är så B o r t s k ä m d a nuförtiden!

Även jag har tagit till med att läktargruppen kan vara orsaken till klackens försämring (tolka detta rätt, snälla) men numera tror jag inte på den teorin. Folk är för slöa helt enkelt, alldeles för bortskämda. Jag vet inte vad läktargruppen har för funktion förrutom snygga TIFOn osv, men i sammarbete med SK, som också skulle kunna engagera sig lite mer i detta
borde man kunna vidta vissa åtgärder (Vet ännu inte vilka ;) så att det blir en rejäl uppryckning inom en snar framtid. Detta är en grymt viktig fråga, anser åtminstone jag. En stor del med tjusningen att gå på matcher och åka på resor tillsammans är ju detta!

Och har man bara röststyrkan, så räcker det med vissa olika ramsor hela tiden. Det tror jag i alla fall, blev ett hyffsat bra tryck då man körde en och samma ramsa för något år sedan i stort sätt hela perioden ut. + några spontana ramsor som man alltid har varit väldigt duktig att komma med!

Fast jag vet inte, jag kanske bara ska vara tyst?
Kommentera

Redhat: Står alltid på ishockey och har i år, trots att jag bor i Stockholm, haft möjlighet att se 10-talet av Timrås matcher på hemmaplan så här långt. Skriker mig hes varje match i sympati med laget men tycker det fåtal ramsor man rullar fram på är så enformiga. Var tog variationen vägen?

tjobba: Lade märke till att få åskådare lämnade ståplatssektionen tidigt trots nederlaget. Det var inte det jag kritiserade utan ramsorna.
Kommentera

Målmaskinen: passa på att klaga lite på övriga publiken, när du ändå är igång, ett par hundra rullade sakta men säkert ut från SyA när 1-4 och 1-5 kom... klacken, ja de stod kvar vad jag kunde se
Kommentera

Målmaskinen: Du låter som en som alltid sitter på hockey. Prova att skrika dig hes som en gris, match efter match. När sedan grabbarna går in med en sån här inställning, är det svårt att vilja skrika sönder rösten ännu mera.
Kommentera

Nytändning i klacken behövs
Bevittnade dagens ras och vände jag mig emellanåt uppåt på ståplats mot klacken. Timrå kommer tillbaka men var har hängivelsen och fantasin i klacken tagit vägen?

Borta är de gamla ramsorna.

"Timrå Timrå IK" med melodin från Queens "We will rock you".
"Röd och vit - hockeydynamit"
"Timrå IK, klapp klapp klapp"
"Timrå IK är de bästa - heja, heja, heja Timrå"
"Cha la la laa, la la la la la la laa" från The Shadows.
"Ge mig ett T, T, I, I, M, M, R, R, Å, Å, I, I, K, K"

Läktargruppen - Klackens fall?

För helvete se till att ta fram lite av det gamla.

Det enda som är i närheten av behållning i musikväg just nu är ju trumman.
Kommentera

« · 484681