1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591273 inlägg · 6216 ämnen

Nytändning i klacken behövs

« · 485036 · » Till forumet

Sv: Nytändning i klacken behövs
Knylan: Du kanske tycker det är bättre att alla dom stannar hemma istället. Visste inte att det var lag på att man måste ingå i klacken för att få stå på plats och heja på sitt favoritlag.

Jag tycker vår klack gör det bra och jag skiter fullständigt i hur personer går klädda eller vad dom gillar att göra när dom inte går på hockey. Men du kan kanske hör med TIK om dom kan göra några speciella områden (med skyltar och staket eller nått) så att folk inte går fel.

För övrigt tycker jag det är jävligt mycket gnäll på många.
Det är lätt och gnälla men vill man ha tygnd i det man säger kan man väl börja med att leva som man lär som det så vackert sades en gång.

Och ja jag sitter ibland och jag står i klacken ibland. Ibland sitter jag hemma och tittar på PPV eller Canal+ FAST det är hemma match och jag åker sällan eller aldrig på borta matcher. Men då kanske nån antingen kan berätta för mig vart jag ska hålla mig hädanefter så jag inte går fel. Sen kanske jag kan få titta på regelverket och se om jag en får kalla mig Timrå-Supporter eller ens Timrå-Fan.

Jag blir vansinnig på folk som går innan matchen är slut (ja jag är alltid kvar tills signalen går) Men hey det kanske finns nån som har bråttom till något viktigt vad vet jag.

Summan blir då: Istället för att gnälla, agera och vill man nu säga något negativt formulera det konstruktivt.
Kommentera

Knylan: vilka är ultraskillarna från Gävle? :O
Kommentera

Knylan: "Fuskpälskragarna" skrämmer mig mer än ultras-killarna från Gävle som Helg Ernest försökte värka fram.
Kommentera

Knylan:*suck* , tänk om någon av dessa "Fuskpälskragare" och/eller "Snorungar" läste detta..;) Du är nog inte rädd om livet ditt du inte, Mr Kärnman!
Kommentera

Det är "Fuskpälskragarna" och "Snorungarna" som mest frekvent ställer sig alldeles intill trumman för att sedan försvinna ner i gångarna efter någon minut för att springa av sig lite.
Kommentera

tjobba: Jag väljer att klistra in en sammanställning som Bergius gjorde för ett tag sen:

Supporterskaran på västra stå kan delas in i ett antal olika sektioner:

Termosfolket: Här är medelåldern hög och folket har gått på ishockey i Timrå många generationer, när Timrå förlorar var det bättre förr och i medgång går dem på vatten. Ofta tidigt på plats för att få "sin plats". Förtäring av medhavd mat och dryck i alla former är inte ovanligt.
Kännetecken: -

Fuskpälskragarna: Har den lägsta snittåldern. Går bara på någon match ibland när Timrå vunnit den senaste matchen och åker alltid hockeybussen till arenan.
Kännetecken: Fuskpälskrage

Trumfolket/Kärnan: Här sker sällan cirkulation på folk. Varierande ålder och idé om vilka ramsor som ska sjungas.
Kännetecken: -

Samhall-Med rätt att panta: Tillsammans med fuskpälskragarna den lägsta snittåldern. I hörnet på västra samlas särskoleelever från Svall,Timrå,Hsand. Örnen är vrålhäftig och man köper varje pryl i supportershopen. I Gruppen finns folk som kan springa upp och ner för en fullsatt läktare för en ako-kola, folk som tjänar igen entrébiljetten med tomburkar och petflaskor efter matcherna.
Kännetecken: Utrustad med örnen även i den mörka vardagen.

Snorungarna: Blir parkerade vid sargen av sina pappor, alltid iförda den senaste jofa dressen. Vem som har mest godis oftast mer intressant än matchen.
Kännetecken: Sargen, Jofa.

Pubfolket: Sätter sig i puben tills 5minuter innan nedsläpp, efter 11 muggar utspillt kaffe och 3 ungar med näsblod har de nått sin plats längst upp i klacken. Ofta bra drag på pubfolket, hamnar inte sällan i otakt med övriga klacken.

Kännetecken: Puben, Otakt
Kommentera

Knylan: det finns bara en ståläktare,den är till för alla. om en barnfamilj som kanske inte har råd att sitta, råkar ställa sig fel, och hamna i närheten av klacken ( då förståeligt om de vill röra på sig efter en stund, barn blir åtåliga att stå länge) så tycker jag inte man ska klandra dem här på hockeysnack,de har troligtvis inte hockeysnack så de kan vara med och diskutera för den delen heller
Kommentera

Selina: Besudlingsfrasen var riktat mot att det match efter match ställer sig folk i klacken som absolut inte har nånting att göra. Gäng med barn som ställer sig i klacken innan matchen för att sen lämna läktaren 5 minuter in i första perioden. Läktaren som den är idag är ingen självklar klackläktare.

Sen så är väl inte direkt klackens anseende utåt sådär fantastiskt heller. Begreppet "Samhall" saknar inte direkt grund...
Kommentera

De skulle ha satt in Danielsson redan vid 4 - 1
Kommentera

Selina: Jag kan bara säga att ingen kan bli större än helheten i mina ögon, att det sedan finns folk som är viktigare än andra är en helt annan sak!
Kommentera

Jisses, här hade det hänt mycket medan man har varit på jobbet.
Jag brukar vara en av dom som gnäller på klacken när den inte är så bra som den kan vara, men som det kändes igår var vi trots allt inte så dåliga om man tänker på hur det såg ut på isen.

Skarin, Knylan, JimmyH osv.: Ni gör ett jättebra jobb med tifon och så. Jag är till och med beredd att hålla med om Skarins ord, att vi har de klart bästa läktararrangemangen i form av Läktargruppen och den bästa trummisen! Det är ni värda beröm för!
Sen att ni (Knylan och Jimmy) börjar gå in på hur bra klacken skulle vara utan er får mej lite fundersam. Visst drar ni igång ramsor och så, men tror ni verkligen att det skulle bli sådan stor skillnad i röststyrkan i klacken utan er?
Eller vad är ni ute efter att få fram egentligen? Det är bara en helt vanlig fråga så ni behöver inte alls ta det som något påhopp.

Knylan: Exakt vad gör man om man "besudlar" klacken? Är det folk som inte skriker, eller har man bara inte rätt utseende?

Målmaskinen: Du skriver att du vill ha variation, men hjälp till med det då vettja. Jag brukar kunna dra igång någon ramsa ibland, och visst blir det säkerligen samma ramsa rätt ofta, men det blir ju så att man ofta kör med "de säkra korten", dvs de man vet att det blir tryck av.
Vad jag vet så är det fritt fram för vem som helst att dra igång något, det gäller bara att ta i rejält så att övriga faktiskt hör vad man skriker.
Kommentera

geggelundin: Jao. Det beror på det där. Vill man vädra sitt missnöje ska man bua. Men det vart bra som det vart igår också. Vi körde diverse mål-ramsor bara för att påskina att det hela var pinsamt. Skarin körde samban, som vi vanliga fall enbart körs när vi gör mål. Laget hånade oss, då hånade vi dom, även om det var lite lätt bara.

"En taaalanade tystnad sprids i rummet här" för att citera Greger Hawkwind i NileCity.
Kommentera

Knylan: Räcker gott och väl med tystnad tycker jag. Den är ganska talande med tanke på hur det brukar låta egentligen i arenan.
Kommentera

Ice Tea: Synd att vi egentligen inte bara buade ut dom igår. Spelarna pissade oss i ansiktet, som en herre formulerade det i en av pauserna. Kämpar inte dom för oss, så varför ska då vi kämpa för dom?

Men det vart nästan tragikomiskt igår, jag kunde nästan inte ta illa upp av det som hände på isen utan det bara slutade i att man garvade. Miika Kiprusoff - Topp 10 i Medelpad på sin höjd.
Kommentera

Ice Tea: Precis. Upp till kamp nu för bättre motstånd än Frölunda får de inte, bara att ta vara på chansen och visa att Linköpingsmatchen var en tillfällighet!
Kommentera

geggelundin: Håller med dig fullständigt är det nå´n som behöver en nytändning så är det spelarna.

Dags att visa att lagmoralen och kämpaandan finns kvar nu!!
Kommentera

Jäkla trams alltså. Klacken gjorde ett bra jobb sett utifrån vad laget presterade på isen igår. Klart fan att folk tappar lusten då det ramlar in mål i arslet stup i ett, dessutom enkla mål som skickar signaler till publik och fans att de har gett upp.
Kommentera

orion: Ja verkligen, vore häfigt med 10:e gången gillt ;D
Kommentera

Målmaskinen: Det är när man läser såna här trådar som man är glad att man inte varit ute på nätet kvällen innan...
Visst, Läktargruppen förstör bara klacken, du får som du vill... den 22/1 får ni klara er själva.
Kommentera

Fanzin: Surprise, surprise *not*
Kommentera

orion: tredje gången gillt ;)
Kommentera

shanti: Måste bara bestrida mig själv där....Förra Årets Jul ska det vara...mm å andra sidan blir det väl ingen arne denna jul heller....
Kommentera

Hassebo: Håller med dig hassebo, det här måste vara tråden för Gnällspikarna som alltid gillar att peka på nåt/nån så fort det går tungt.

Klacken är bra, har nästan alltid varit bra, är nästan alltid bra, kan också bli bättre- men vem kan inte det. VAd skulle sydkraftarena vara utan klacken?

Svar:Som årets Jul utan Arne!!

Ska inte blanda mig mer in i diskutionen än vad jag redan gjort utan avslutar med att säga:

Skämmes Ta mg Fan!!(Tll alla negativa människor i denna tråd.)
Kommentera

Det här var bland de löjligaste trådar jag läst på länge.... Väntar bara på att nån ska skriva "Ni skulle kört 'Vi måste kämpa för att vinna'" när det stog 2-8.

Såna här igenomklappningar kan man räkna på en halv hand under senaste säsongerna. Inte fan kan man vänta sig "en gång till" rop från klacken då. De gjorde helt klart så gott de kunde under denna match! Är även övertygad om att det är revansch som är inristat på taktiktavlan inför de närmaste matcherna.

Vi har många viktiga matcher framför oss där klacken kommer göra sitt för att stötta vårt ståtliga rödvita lag!
Kommentera

orion: Vi har nog allt prövat. Fortsätt gärna diskussionen via snabbmess.
Kommentera

Skarin: Inget kan vara svårt innan man prövat!
Kreativitet är att ta risker!
Kommentera

orion: Ska försöka styra upp det för din skull. Men det är svårt.
Kommentera

Skarin: Det har jag faktiskt tipsat dej om en gång i en känd musikaffär!
Har du provat det?
Kommentera

orion: Vi kan hålla på fler gånger. Bara det att dom svarar allra bäst tredje gången. Tre gånger är bättre än fyra.

Vi vill byta "andra sidan" mot "hela hallen", men har upptäckt att det inte går så bra. Synd det. Det vore helt klart bättre.
Kommentera

Knylan: Ett fel är bristen på överraskning!
"Andra sidan är ni klara", närå...buuu!
"Andra sidan.." buuu
Tredje gången:
"Andra sidan är ni klara"...YEAHH!!!

Tänk om vi en enda gäng körde "Andra sidan är ni klara", "Buuuuu"
och gav fan i två försök till...
Allting är ju så förbannat tillrättalagt...
Kommentera

Mange: Hoppas han sätter in mig som center iaf, defensiv center. Jag gillar alltid att ligga lite bakom allt och alla. Jag vill ha ordning och reda ute på isen, inga misstag får göras. Sedan blixtrar jag till med passningar direkt på bladet, likt M Lind. Spelförståelsen är min specialitet samt tekningar.
Du Mange får vara målskytt. Knylan är en liten tuffing som tar mkt stryk, men som oxå delar ut värre tjuvnyp än de flesta på ett smart sätt.
Jimmy agerar stabil back som egentligen ingen kan flytta på. Gör även lite mål, främst i powerplay.
Frella kör på i det tysta, inga misstag där inte. En favorittyp.
Kommentera

Målmaskinen: Ja en åldersgräns vore ju ypperligt. Medelåldern i klacken ligger väl ändå på 45+, vilket i sig är helt unikt i Sverige.

Men kan du svara på det vi vill ha svar på någon gång då. Vad gör vi för fel?
Kommentera

Målmaskinen: Men tänk 2 steg längre. Flera av de ramsor du nämner kräver en klackledare. Någon sådan finns inte i dagsläget.

Tycker du ärligt talat att det går att skapa tryck med vissa av de ramsor du nämner? Eller vad är det du vill ha ut av en ramsa?
Kommentera

Knylan: Behövs det en åldersgräns tycker du? Sov på saken, det ska jag göra.
Kommentera

Målmaskinen: Hehe, han bytte med"Actionleif"? Gäller att alltid sköta byterna snabbt och smidigt...
Kommentera

Målmaskinen: Men för att man ska kunna få gå och lägga sig. Rada upp lite saker som du tycker att vi ska förbättra. Konkret sådär. Kommer ju ingenstans genom att bara tassa runt hela tiden.
Kommentera

God natt på er mina vänner!
Imorgon tar vi nya tag. (8^(/)
Kommentera

Mange: Tolka det hur du vill men lägg märke till att jag avslutade med ett frågetecken (?).

Mange till Skarin, Skarin till Knylan, Knylan till JimmyH, JimmyH till Frella som nu ger sig in på banan.

Frella: "Hur ska vi ha´t", tack. En till i raden av ramsor som det var länge sedan jag över huvud taget hörde. Du kanske har fler på lager?
Kommentera

Målmaskinen: Varför inte bara sätta en åldersgräns på 30 år när det gäller supporterklubben och dess allierade?

Provokationer över våran ålder känns väl lite meningslösa kanske. Tycker du inte? Det är väl värre med de personer som är 40+ och som beter sig som 12?
Kommentera

Målmaskinen: Mycket pajkastning nu, som vanligt när klacken diskuteras. Men ditt första inlääg som startade detta tog upp ett antal ramsor, som du tyckte saknades. Men faktum är ju att alla dessa rasmor körs förutom we will rock you. De som försvunnit är väl hur ska vi ha´t och timrå ik är vårt lag, vi ska krossa...typ.

När du sen avslutar inlägget med Läktargruppen - Klackens fall, då får du nog räkna med mothugg.
Kommentera

Målmaskinen: Så du menar att "Läktargruppen - Klackens fall?" bara var nåt skojjigt för att fylla ut ditt inlägg? Förstår inte riktigt, känns som att de där var halva poängen med ditt inlägg.
Kommentera

friskan: Självgoda smågrupper. Klockrent, som Knylan skulle säga.
Kommentera

Knylan:
 I mina ögon beror det inte på någon försämring hos "klacken", utan just att någon nämner något så får denne ofta nån skit tillbax, vilket jag tycker är synd.
"Kärnan" gör ett kanonjobb som vanligt.
Jag är stolt att tillhöra en av sveriges bästa supporterklubb!
Det är bara en sak vi kan bli bättre på!
Kommentera

Mange: Eftersom jag initierade tråden och jag chef. Okej? Om du läser första inlägget så är det enda jag efterfrågade variation men jag hinner inte mer än posta inlägget förrän någon i läktargruppen (som jag för övrigt hörde talas om första gången 27/6 -2004) biter ifrån. Förstår inte oviljan att ta emot konstruktiv kritik.

Var era fröknar på dagis elaka?
Kommentera

Kronblom: Det är absolut inget fel med att folk har åsikter om klacken, så länge det sker någorlunda generellt. Men börjar man smutskasta oss med kritik som egentligen helt saknar grund så urartar det lätt.

Vi har våra brister vi också, men att dra slutsatsen att klackens försämring de senaste åren beror på våran inblandning kliar rejält i ögonen.
Kommentera

Kronblom: Fast om du tar och skummar igenom inläggen i denna tråd, så märker du snabbt att det inte är klacken i helhet det klankas ner på, utan snarare LGT och dess medlemmar. Vilket är lite synd då man lägger ner rätt mycket tid.
Kommentera

Målmaskinen: Hehe, komplimang?
Sätt ihop en egen lina, och ta över för en match eller 2. Därefter kan vi se hur mycket vi tillför etc?
Kommentera

Knylan:
Knappen: Vad sägs om att du inte riktigt vet vad du pratar om?
"vet du ens hur många tår du har"
bla, bla, bla
Du klarar inte att ta kritik!
Du vill vara vuxen, men har en bit kvar.
Ber om ursäkt ,men blir så trött på så fort nån person har en åsikt mot "klacken" så får denne bara en massa skit tillbaka
Kommentera

Kronblom: Men kom med nått konstruktivt då...

Personangrepp?
Kommentera

Knylan:
Du klarar inte att ta en gnutta kritik, nu ska vi inte ens ta upp plomberade sparbössor. Blir lite trött på dessa valpfasoner. Så fort du får lite mothugg så kommer du med personsangrepp.
Skärpning!
Kommentera

« · 485036 · »