1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591299 inlägg · 6216 ämnen

Nytändning i klacken behövs

« · 485368 · » Till forumet

Sv: Nytändning i klacken behövs
Selina: Klaga inte så mycket på oss. Klaga hellre på den mängd nedanför trumman som aldrig rör en min på matcherna, för att ta ett exempel. Bli hellre grinig mot alla andra som står tyst än mot oss.

Knylan: Överdriv inte. Jag är inte riktigt 25 än.

Ernie Eagle: Hahaha! Du är en skön snubbe, alla kategorier. Men det visste du iofs redan om :)

Ps. Skägget längst upp fixar det här han till slut. Ds.
Kommentera

ernie eagle: Skarin säger väl kanske inte hela sanningen, men sammanfattar det ändå ganska bra...

Vilka ska bli den nya kärnan för en match, alternativt för evigt? Sugen Abris?
Kommentera

Knylan: Det hela är med andra ord ett enda stort PR-trick för att få massmedialt utrymme i kvälls - och veckopressen, radio, tv m.m.

Har ni kontaktat Ulf Elfving för ett högst personligt samtal på bästa sändningstid?

Det gäller att smida medans järnet fortfarande är varmt och innan glorian trillar på sné.

"Möt Andreas Skarin, trumslagaren i Timråklacken med ett stort hjärta, enorm lidelse och ett brett engagemang som talar ut i efter tre...

"Ni strejkar alltså i en match för att lyfta fram de övriga musikaliska inslagen bland era systrar och bröder?"

Skarin: Njae inte strejkar direkt, vi kliver av lite lätt i en match sådär för att känna efter och skingra tankarna.

"Aha men detta är ju en förklaring som inte kommit fram tidigare, berätta..."

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Kommentera

ernie eagle: Vi har redan underrättat landets största tidningar. JimmyH ska testa påskmust i Allers om två veckor, för att nämna en bråkdel av det som komma skall.
Kommentera

Knylan: Smart drag utav er! Er frånvaro gör förmodligen minst skada i hemmamatchen mot Mif Redhawks. Ett lag på papperet som Timrå skall kunna avfärda ändå :)

Jisses vilken snackis det kommer bli i korvköerna i periodpauserna och i puben mellan ölen.

Det blir ånyo ramaskri på HS! "Knylan, JimmyH, Mange å Skarin - kom tillbaks"

Folk kommer be en aftonbön innan de somnar efteråt, herren giv oss åter vår trumslagare tillbaks.

"Det är inte förrän det är tomt i båsen som kossorna saknas".

Amen.
Kommentera

Dawidovski: Singel, 25 år, musikalisk. Har fördrivit sina senaste 8 år med att trumma i Timrå-klacken.
Kommentera

Dawidovski: Den finaste och bästa trummisen...eller vad det nu var han kallade sig själv för.:-D
Kommentera

Selina: Kombinerat med att det vore mysigt att slippa ta ansvar en match. Vi vet ju att det inte finns någon aspirant att ta över trumsysslan, då skulle det vara någon som har varit totalt okänd innan då.

El Maco: Ibland är det skönt att stryka lite medhårs också... eller hur man nu ska uttrycka det.
Kommentera

Knylan: Vem är Skarin?
Kommentera

Knylan: Okej. Grattis Helg Ernest och nån till, ni vann, typ. Ni gör som ni vill, jag ska ändå inte gå på matchen så...
Kommentera

Knylan: Jomenvisst! Ni kan ju hävda att det är därför, dock så känns det inte som om den förklaringen stämmer.

Det är med andra ord den 22/1 ni inte vill vara med då eller?
Kommentera

Redhat:

Kent Forsberg! Hahaha. Det var roligt. Väldigt roligt måste jag säga. Jag tror jag skrattar ihjäl mig.
Kommentera

Selina: Som sagt. Detta handlar egentligen inte om att vi fått kritik, för det har vi fått länge, utan för att låta andra få en chans.

Jag tycker det snarare är fantastiskt snällt från våran sida, ge oss en kram istället.
Kommentera

El Maco: Det har kommit lite gnäll från andra håll också. Vi har diskuterat det för länge sen också, men det är först nu det blivit riktigt aktuellt. Vissa vill ju påskina att klacken skulle bli bättre om inte vi stod där. Då ser jag ingen bättre lösning än att vi bara struntar i att engagera oss en match.

Vissa har uttryckligen sagt att det skulle gå lysande utan våran inblandning så då är det ju bara att låta dessa göra ett försök. Inte för att dessa står i klacken, men ändå.
Kommentera

El Maco: Inte strejka. Är vi tvugna att stå där? Näe! Borde andra få chansen att trumma etc ? Ja! Vad gör vi åt det ? Vi vilar en match, och andra som kan det bättre tar tag i det hela en match...
Kommentera

Mange: Jag vet att det är stora punkter och jag har inte heller klagat på vare sig tifona eller Skarin. Jag förstår bara inte vad ni vill försöka uppnå med att "strejka"?
Klart som f-n att man blir less ibland när man inte tycker att man får någon respons från övriga. Så kan faktiskt även jag känna när jag står och skriker för fullt medans tex ni är tysta. Betyder det att även jag ska "strejka" då?

Bäst resultat måste det väl ändå bli om alla hjälps åt?!
Kommentera

Knylan: Så du och några till tänker "strejka" från klacken i en match på fullt allvar för att det gnälls här? Heja, heja. En försynt undran, vad exakt är ni ute efter?
Kommentera

Knylan:

Det var just det där med att vem som helst får trumma ;)
Kommentera

Knylan: Aha... okej:) vaddå skarin?
Kommentera

Dawidovski: Ordet i sig syftar till alla dom småtjejer kring 12-13 bast som står och trånar efter Skarin match efter match. Klart man blir avundsjuk...
Kommentera

Selina: Just bortfallet av oss som personer märks ju förmodligen inte av. Inte heller att röststyrkan minskar. Så naiva är vi inte.

Men det är ingen hemlighet heller att när det blir tyst, så startas "Klappklappklapp TIMRÅ!" otroligt ofta. Men det har blivit bättre på den fronten nu tycker jag, så vi får se.

Trumman kommer inte vara borta, vi kommer sätta upp den och vem som helst får trumma.
Kommentera

Knylan: Jag åker ju nästan alltid hockeybussen från Härnösand när jag ska till timrå och se på hockey! betyder det att jag är en "Fuskpälskrage"??
Kommentera

Selina: 2 rätt stora punkter det du nämner. Vad är egentligen i "övrigt" ?Vad mer än tifo o tryck vill du se ?
Kommentera

Elfaan: Jag är mest brydd över vilken effekt dom själva tror att det ska bli.
Att våran klack tyvärr är ohyggligt beroende av en trumma för att få
med "den stora massan" har redan konstaterats här flertalet gånger
genom åren. Likaså kommer det med all säkerhet inte att bli något tifo,
vilket är tråkigt.
Men i övrigt då?
Kommentera

Till
JimmyH Knylan Mange och Skarin.

Tycker ni gör ett helt sjukt bra jobb.
Sen tycker jag det känns väldigt tråkigt att detta gått så långt att ni valt att lämna trumman till vem som helst nästa match, då jag är väldigt tvekfull till att någon ska kunna uppnå den nivå Skarin får igång då han trummar på likt en duracell kanin!

Istället för att ni klagar på dessa grabbar, hjälp dem ? Om ni tycker att de är dåliga kom då med nya ideer istället för att bara kritisera dem och vara allmänt otrevliga, det tjänar ingen på.

Sen så till grabbarna som jag nämnde, jag längtar till den match då ni är tillbaka igen så jag får uppleva stäming i hallen.
Kommentera

Robban: Fan, det ser ju ut som om det vore Kent Forsberg som sitter där. He he!!!
Kommentera

El Maco: Det är väl så att vi norrlänningar måste får klaga lite annars mår vi inte riktigt bra. Så vi Timråiter mår primaprima idag.

Ö-vik har tydligen skaffat ett mobilt dass.
Kommentera

El Maco: Det blir jäkligt fult med de där stora bokstäverna vet du, en baksmälla från plustjänsten tydligen.
Kommentera

Vi har ett bättre lag i en bättre arena med bättre klackförutsättningar än kanske någonsin. Klart det låter bra. Torskar man mot The Hockey Club med åtta jävla två så kanske inte hallelujastämningen infaller sig. Då är det någon som startar tråden "nytänding i klacken behövs".

hej å hå.

Sammanfattning av kommentarerna. Timråklacken har alltså förfallit de senaste säsongerna. Läktargruppen kan dra åt helvete, å andra sidan kan alla andra det också. Utan Jonas Uhlin inga ramsor. Man måste förnya sig! Och köra alla gamla godingar! Jimmy kanske ska säga hej (?!) till fler, Knylan är för casual, vissa är för fula och/eller för fulla. Avgå alla!

Nog för att man ska vara kritisk och ifrågasätta men liiiiite perspektiv kan man ju ha. Jag har ju inte sett en enda jäkla match den här säsongen men min teori utan annat bevis än läktarljud på webradion och diverse skriverier på nätet är att Timrå IK har bättre tryck på läktaren sedan 2003 än vad som någonsin varit fallet inklusive strimmas tid. Mycket kan säkert göras bättre, yes box, men spara in på domedagsprofetiorna alla freshmen, gamla som unga. Heja Timråklacken!
Kommentera

Redax 2: Sannerligen. Ibland kan missnöjet också behöva vädras för att det ska bli någon diskussion. Men visst, återkommande gnällspikar utan lust till att bidra till förbättring är allt som oftast bara irriterande.
Kommentera

geggelundin: Du sade det själv: "...och kommer med nya idéer". Så länge folk klagar på något MEN föreslår en lösning så är det bra Ofta är det tyvärr bara det första momenten som görs...
Kommentera

Redax 2: Alla drar väl sitt strå till stacken. När folk underskattar gnällspikarna och bara tycker att de bidrar med skit och klagomål bör man nog tänka om. Det är ofta (jag säger inte alla ggr) dessa som är klarsynt och kommer med nya idéer. Men visst, kan hålla med dig om att det är enerverande med folk som inte gör annat än klagar.

Enligt mina erfarenheter är det nyttigt med gnällspikar och de som aldrig blir nöjd.
Kommentera

geggelundin: Under förutsättning att gnällspikarna också engagerar sig och försöker göra saker och ting bättre. Hur skoj är det på en skala att engagera sig och bara få sk-t som tack samtidigt som de som kan och vet allt inte själva gör ett dugg...

(Att så är fallet i SK låter jag vara osagt men jag har tyvärr viss erfarenhet från andra föreningar av just detta...)
Kommentera

Knylan: Gnäll är väl också en typ av engagemang så även om det trampas på tår så är det enligt mig bättre att det finns lite gnällspikar än att alla är glada och lyckliga trots resultat.
Kommentera

Lövva: Sydeuropa-inspirerade ramsor gör sig inget besvär här. Här är det dansband som gäller. Punkt slut.
Kommentera

Messiah: Jag förstår inte hur jag orkar egentligen...

Jaja. Vilka tar tag i klacken i nästa match? Någon som är sugen? Får gärna styra upp något mindre tifo. Material kan ni få av oss.
Kommentera

Behöver lite tips på nya ramsor så går det ju att gå in å lyssna på:

www.mt96.se/
Kommentera

Knylan: Du kanske tycker det är bättre att alla dom stannar hemma istället. Visste inte att det var lag på att man måste ingå i klacken för att få stå på plats och heja på sitt favoritlag.

Jag tycker vår klack gör det bra och jag skiter fullständigt i hur personer går klädda eller vad dom gillar att göra när dom inte går på hockey. Men du kan kanske hör med TIK om dom kan göra några speciella områden (med skyltar och staket eller nått) så att folk inte går fel.

För övrigt tycker jag det är jävligt mycket gnäll på många.
Det är lätt och gnälla men vill man ha tygnd i det man säger kan man väl börja med att leva som man lär som det så vackert sades en gång.

Och ja jag sitter ibland och jag står i klacken ibland. Ibland sitter jag hemma och tittar på PPV eller Canal+ FAST det är hemma match och jag åker sällan eller aldrig på borta matcher. Men då kanske nån antingen kan berätta för mig vart jag ska hålla mig hädanefter så jag inte går fel. Sen kanske jag kan få titta på regelverket och se om jag en får kalla mig Timrå-Supporter eller ens Timrå-Fan.

Jag blir vansinnig på folk som går innan matchen är slut (ja jag är alltid kvar tills signalen går) Men hey det kanske finns nån som har bråttom till något viktigt vad vet jag.

Summan blir då: Istället för att gnälla, agera och vill man nu säga något negativt formulera det konstruktivt.
Kommentera

Knylan: vilka är ultraskillarna från Gävle? :O
Kommentera

Knylan: "Fuskpälskragarna" skrämmer mig mer än ultras-killarna från Gävle som Helg Ernest försökte värka fram.
Kommentera

Knylan:*suck* , tänk om någon av dessa "Fuskpälskragare" och/eller "Snorungar" läste detta..;) Du är nog inte rädd om livet ditt du inte, Mr Kärnman!
Kommentera

Det är "Fuskpälskragarna" och "Snorungarna" som mest frekvent ställer sig alldeles intill trumman för att sedan försvinna ner i gångarna efter någon minut för att springa av sig lite.
Kommentera

tjobba: Jag väljer att klistra in en sammanställning som Bergius gjorde för ett tag sen:

Supporterskaran på västra stå kan delas in i ett antal olika sektioner:

Termosfolket: Här är medelåldern hög och folket har gått på ishockey i Timrå många generationer, när Timrå förlorar var det bättre förr och i medgång går dem på vatten. Ofta tidigt på plats för att få "sin plats". Förtäring av medhavd mat och dryck i alla former är inte ovanligt.
Kännetecken: -

Fuskpälskragarna: Har den lägsta snittåldern. Går bara på någon match ibland när Timrå vunnit den senaste matchen och åker alltid hockeybussen till arenan.
Kännetecken: Fuskpälskrage

Trumfolket/Kärnan: Här sker sällan cirkulation på folk. Varierande ålder och idé om vilka ramsor som ska sjungas.
Kännetecken: -

Samhall-Med rätt att panta: Tillsammans med fuskpälskragarna den lägsta snittåldern. I hörnet på västra samlas särskoleelever från Svall,Timrå,Hsand. Örnen är vrålhäftig och man köper varje pryl i supportershopen. I Gruppen finns folk som kan springa upp och ner för en fullsatt läktare för en ako-kola, folk som tjänar igen entrébiljetten med tomburkar och petflaskor efter matcherna.
Kännetecken: Utrustad med örnen även i den mörka vardagen.

Snorungarna: Blir parkerade vid sargen av sina pappor, alltid iförda den senaste jofa dressen. Vem som har mest godis oftast mer intressant än matchen.
Kännetecken: Sargen, Jofa.

Pubfolket: Sätter sig i puben tills 5minuter innan nedsläpp, efter 11 muggar utspillt kaffe och 3 ungar med näsblod har de nått sin plats längst upp i klacken. Ofta bra drag på pubfolket, hamnar inte sällan i otakt med övriga klacken.

Kännetecken: Puben, Otakt
Kommentera

Knylan: det finns bara en ståläktare,den är till för alla. om en barnfamilj som kanske inte har råd att sitta, råkar ställa sig fel, och hamna i närheten av klacken ( då förståeligt om de vill röra på sig efter en stund, barn blir åtåliga att stå länge) så tycker jag inte man ska klandra dem här på hockeysnack,de har troligtvis inte hockeysnack så de kan vara med och diskutera för den delen heller
Kommentera

Selina: Besudlingsfrasen var riktat mot att det match efter match ställer sig folk i klacken som absolut inte har nånting att göra. Gäng med barn som ställer sig i klacken innan matchen för att sen lämna läktaren 5 minuter in i första perioden. Läktaren som den är idag är ingen självklar klackläktare.

Sen så är väl inte direkt klackens anseende utåt sådär fantastiskt heller. Begreppet "Samhall" saknar inte direkt grund...
Kommentera

De skulle ha satt in Danielsson redan vid 4 - 1
Kommentera

Selina: Jag kan bara säga att ingen kan bli större än helheten i mina ögon, att det sedan finns folk som är viktigare än andra är en helt annan sak!
Kommentera

Jisses, här hade det hänt mycket medan man har varit på jobbet.
Jag brukar vara en av dom som gnäller på klacken när den inte är så bra som den kan vara, men som det kändes igår var vi trots allt inte så dåliga om man tänker på hur det såg ut på isen.

Skarin, Knylan, JimmyH osv.: Ni gör ett jättebra jobb med tifon och så. Jag är till och med beredd att hålla med om Skarins ord, att vi har de klart bästa läktararrangemangen i form av Läktargruppen och den bästa trummisen! Det är ni värda beröm för!
Sen att ni (Knylan och Jimmy) börjar gå in på hur bra klacken skulle vara utan er får mej lite fundersam. Visst drar ni igång ramsor och så, men tror ni verkligen att det skulle bli sådan stor skillnad i röststyrkan i klacken utan er?
Eller vad är ni ute efter att få fram egentligen? Det är bara en helt vanlig fråga så ni behöver inte alls ta det som något påhopp.

Knylan: Exakt vad gör man om man "besudlar" klacken? Är det folk som inte skriker, eller har man bara inte rätt utseende?

Målmaskinen: Du skriver att du vill ha variation, men hjälp till med det då vettja. Jag brukar kunna dra igång någon ramsa ibland, och visst blir det säkerligen samma ramsa rätt ofta, men det blir ju så att man ofta kör med "de säkra korten", dvs de man vet att det blir tryck av.
Vad jag vet så är det fritt fram för vem som helst att dra igång något, det gäller bara att ta i rejält så att övriga faktiskt hör vad man skriker.
Kommentera

geggelundin: Jao. Det beror på det där. Vill man vädra sitt missnöje ska man bua. Men det vart bra som det vart igår också. Vi körde diverse mål-ramsor bara för att påskina att det hela var pinsamt. Skarin körde samban, som vi vanliga fall enbart körs när vi gör mål. Laget hånade oss, då hånade vi dom, även om det var lite lätt bara.

"En taaalanade tystnad sprids i rummet här" för att citera Greger Hawkwind i NileCity.
Kommentera

Knylan: Räcker gott och väl med tystnad tycker jag. Den är ganska talande med tanke på hur det brukar låta egentligen i arenan.
Kommentera

« · 485368 · »