Ja det är ju himla lätt att skylla på att det bara är träningsmatcher. Tycker ändå att träningsmatcher ger ett visst sant intryck än att de inte ger något alls.
Sune: Själv tycker jag backsidan ser bättre ut nu än på Kapanens tid, så Oksa kan få det stöd i försvaret som en målvakt ska ha. Om det är nåt som inte håller långt i slutspel så skulle det väl vara offensiven, men det låter jag vara osagt.
Träningsmatcher är just träningsmatcher. Det finns ingen anledning att läsa in något alls i de prestationerna.
Kerstin_k: Bra skrivet...:) Även om jag med känner mej en smula osäker med Oksa i mål...tror en av anledningarna kan vara att vi faktiskt är väldigt bortskämda på målvaktssidan....Menar med Kapanen och Kiprusoff som var (är) väldigt duktiga trygga målisar båda två.Med det vill jag INTE säga att Oksa är mindre värd...absolut inte..VI får se tiden an och hoppas på det bästa är en lång väg kvar ännu....:))
Jag ger honom gärna fler chanser, gårdagens match var nog rätt svår. Fast av det jag har sett av honom, igår + ett antal träningsmatcher så har han inte givet det intryck som jag vill att en säker förstemålvakt ska ha. Visst, han kanske håller för att slippa en kvalserie och ta oss till ett slutspel, men han är definitivt inte en målvakt som kan ta oss långt.
Möjligen har vi blivit lite bortskämda med våra målvakter, fast det beror ju också på hur hög målsättning vi har. Jag är dock rädd för att vi inte har någon topp på målvaktsidan i år som Timrå behöver med tanke på det övriga spelarmaterialet...
Sune: En match! En match gick det in i serien innan kritiken kom. *helt otroligt* Ge killen en ärlig chans innan du börjar höja rösten om en ny målvakt!
Personligen tror jag att Oksa kommer att överraska många positivt. Han kommer kanske inte att bli frälsaren typ Kapanen, men han kommer inte att klappa ihop som DeRouville.
Sune: Du är inne på samma spår som Anrell är ser jag. Han sågade Oksa ganska ordentligt. Än så länge vet jag inte vad jag ska tycka. Det är kanske lite väl tidigt att säga något. Gårdagens match kan inte ha varit lätt för honom att stå. Tänk dig själv att behöva vänta nästan 18 minuter av första perioden innan du får ett skott på dig. Oerhört svårt då. Först i andra sattes han på några prov. Förvisso inte helt otagbara mål. Men några matcher till behövs för att se huruvida Oksa håller måttet eller inte.
Det jag kan tycka vara skrämmande är att han ser något oengagerad ut när han står i mål. I värsta fall lite som Anrell påstod: "Oksa spelar arrogant med plocken." Det ska bli intressant att se honom mot Linköping då han förmodligen får en hel del skott på sig. Då kan man kanske se en tendens om han håller eller inte. Men framför allt så bör han få en ärlig chans, han har ju inte förlorat någon seriematch ännu ;)
Jag är skeptisk! Nä, trots gårdagens seger så håller inte våra målvakter för att vi ska kunna gå riktigt långt. Vi måste ha en ny målvakt snarast! Skicka Oksa eller Asplund till Sundsvall och ta hit en målvakt från Nordamerika efter campen. Kosta vad det kostar!
The great one: RV har alltid varit ett löst sammansatt kompisgäng som haft ett gemensamt intresse för läktarkultur. Det finns ingen ingångsrit eller medlemskap, RV existerar bara på läktaren - därav en läktargrupp.
Ja det är ju himla lätt att skylla på att det bara är träningsmatcher. Tycker ändå att träningsmatcher ger ett visst sant intryck än att de inte ger något alls.