Kronblom: Han är den ende målvakt jag har sett som använder plocken bakåt också...Tror att han är typen som blir bättre ju värre motstånd han får, slutspelslirare, liksom Modin. Dessutom tycker jag Berg är säkerheten själv. Märkligt dissande just nu, tror alla att proffsen drar snart, eller?
Är det bara jag som tycker att Kipper inte har varit så outstanding som jag hade väntat mej? Han är givetvis bra, men jag hade väntat mej mer. Jag tror nog att målvaktsidan löser sig bra om lockouten tar slut eller om Timrå inte har råd att ha han kvar.
Frella: Ja, Corey Hirsch visade ju ifjol att han håller en rätt hög nivå och skulle helt klart vara ett alternativ (det enda?). Han flyttade till Kassel Huskies från Lagnau i början av november och det hänger väl på vilken typ av kontrakt han skrivit där.
Dream Team: Så sant, så sant...ersätta Z:a är inte att tänka på. Det går inte! Vi får vara glada för det vi fick isf. På målvaktsfronten måste däremot nå´t hända om inte Kapanen är tillbaka i gammalt gott slag...
Dream Team: Tror inte Hirsch är främmande för att komma tillbaka till oss till januari ifall lockouten upphör. Frågan är ju om hans nuvarande klubb släpper honom. Annars finns väl som jag kan se utan att ha kollat läget med AHL-spelare endast Peter Hirsch som nog kan vara tillgänglig.
Ice Tea: De förluster som direkt skulle märkas som läget är just nu är ju Zäta och Kiprusoff. Om Kalle Koskinen når upp i den nivå han höll under fjolåret och får vara frisk täcker han mycket väl den lucka som Berg lämnar. Fredrik Modin tycker jag inte bidrar med så mycket offensivt, konstigt nog skulle jag säga. I defensiven är han nästan mer till belastning med ideliga felbeslut och felpass. Prio ett är att lösa målvaktsfrågan!
Ice Tea: Sant, men sanningen är väl den att man ställer lite högre krav på proffsen. Hade inte Modin varit proffs tex så hade man nog varit rätt nöjd med det han åstadkommit, men nu tycker jag att han stundtals är ursäkta uttrycket urusel.
Ice Tea: Enl. expressen tillhör TIK de stora förlorarna om konflikten tar slut...Javisst, från att ha varit ett av världens (?) bästa lag blir TIK plötsligt "bara" ett av de bättre i e-serien igen. Mest kännbart, ja närmast oersättliga blir förlusterna av Z:a o Kipper...Modin har varit högst mänsklig o Kosken ersätter mer än väl Berg...
Frella: Javisst men innan dessa matcher så satt passningarna på bladet i uppspelen då det är viktigt att första passet går rätt. Sen har han ju som du säger fipplat lite nu och då under säsongen men säg den spelare som är klockren jämnt.
Men som sagt, det är ingen större förlust om Berg försvinner värre då med Kipper
Ice Tea: Berg tryggheten själv? De senaste matcherna har man längtat efter en Koskinen-comeback då Berg knappast rosat marknaden. Fipplar med pucken och slår passningar i knähöjd som man inte sett sen Jindrich var här.
Det pratas om vilka lag som blir förlorare om NHL drar igång efter nyår. Alla förlorar på detta. De lag som innan starten av ES stolt slog sig för bröstet och sa att vi tänker inte använda oss av några NHL lediga spelare har ju som bekant tänkt om. För våran del så är det väl bara målvaktssidan som ser svag ut om Miika försvinner. Det är klart Z:a går ju inte att ersätta och Modin, ja, vad ska man säga har väl inte varit så där överdrivet bra. Berg är ju tryggheten själv men får vi tillbakak Kalle K i gammalt gott slag så är det nog ingen större förlust.
Då tror jag FBK, HV, LHC samt kanske Brynäs får mer problem men den som lever får se...