Långben: Sett över hela säsongen så Har vi trots detta som jag ser det bara EN enda back som möjligen är bättre än Robinsson i stort o det är Hedman
Dream Team: Ärligt talat imponerade inte Örebro ett jävla dugg på mig. Det är i kvar denna match av två skäl. Niklas Dahlberg och vårt fokus på defensiven. Ärligt talat är BIK Karlskoga både en och två klasser bättre i dagsläget. Att sedan tränaren Jens Gustavson på presskonferensen säger att detta var deras bästa match säger ALLT. De har inte ett skit att hämta i ES. Sämst när det gäller får sammanfatta Örebros kväll. Men jag gråter inte över detta! Tvärtom jag njuuuuter.
Det blir Timrå och antingen Djurgården eller Leksand som spelar ES-hockey nästa säsong.
Vi går rent på hemmaplan och tar 3p borta mot Örebro och minst 1p i Karlskoga.
Amen.
T T: Själv tycker jag att vi kan avbryta serien nu.
Det är låååååångt ifrån en ES plats. Vi har haft mycket flyt trots dåligt spel.
Men det kanske är det som kännetecknar en vinnare? Jag hoppas det i allafall men jag är långt ifrån säker.
Kan vi inte bara bryta nu?
Bad_Brett: Sedär, ett instick jag faktiskt fick lite glädje av, eller snarare perspektiv.
Visst kan man få flina lite efter den här segern, kanske visa lite, lite tänder, men vi måste fort som fan nollställa oss nu. Först och främst så måste folk anmäla sig till resan på lördag. Samt att så absolut många som möjligt boendes i södra Sverige tar sig till Ängelholm på torsdag.
Allt handlar om att stå upp för Timrå IK nu.
Okej, dags för oss att komma ner på jorden. Vi vinner på tur och flyt och slump i varenda match och har nio liv. Så är det. Hur kunde detta tillåtas ske?
=)
Icing-Ove:
Härligt!
MoDo hade faktiskt också 7 poäng efter de tre första matcherna, 9 poäng efter de fyra första. Det hela såg ut att bli en enkel resa, ända tills vi i femte och sjätte omgången åkte på pisk mot Rögle...
Bad_Brett:
Nu är jag här också. Kul att vara här igen.
Ambroo: Jag blev faktiskt lite orolig under matchen, men så insåg jag till min förvåning att dom också spelade fortfarande. Gick in och läste lite, och föga förvånande duggade timrå-relativistiska inlägg tätt. Något som jag gissar i sedvanlig modolidlogik tyder på vår avundsjuka och komplex.
Nu råkade jag dessutom nämna 'm-ordet', vilket lär föranleda ett antal 'tänkvärda' och 'snillrika' ordvrängerier från ni-vet-vilka.
Mitt sommarlov...tralalala.
Ambroo:
Jag är här! Nu när MoDos säsong är slut kommer jag ha ännu mer tid att umgås med er här inne.
sargad: Gött!
Fråga; Vart är alla Modolider?
Svar; Gråtrunkar i grupp - Sista veckan på svtplay: http://svtplay.se/t/166297/_21_peter_forsberg
Edit: Vem blir först in?
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Så djä-la skön seger, fastän man ser lite nervösa ut periodvis. Andra raka matchen hemma jag kommer hem utan röst nästintill. Fick några rejäla anfall ikväll på passning som saknade ingen som helst adress utan landade hos ÖIK spelare. Men är sjukt sjukt nöjd över 3 pinnar!! Nu blickar jag framemot lördag då det blir att åka buss mot Stockholm för att försöka få med några pinnar tillbaka.
UNDERBAR Tisdagkväll!!!
Raggaren Putte:
Icke, två antabus och en cola!
Rooster23: Ja det lilla han fick vara med gjorde han verkligen bra, bytet där på slutet kommer sitta fastetsat i minnet!
På tal om minnen 29:an i Örebro, Norgren, var det inte han Manderville vart så jävla förbannad på den där matchen? när han varit på honom hela matchen tills Kentan till slut vart så arg så han drog ner eländet i sarghörnan och gav han en och fler smällar innan han fick matchstraff?
Redigerad kommentar
RunarUp:
Men helvete vad Robinson är ovän med pucken!
Det är ju rätt tydligt att vi inte straffas lika hårt i BP i KS som i ES i alla fall.
Det lät gnälligt, jag är jävligt nöjd med 7 pinnar på de tre första.
Nu väntar några tuffa matcher. De kan som Tommy SJödin hade sagt bli "Lite direkt avgörande".
3 pärser avklarade, 7 magsår kvar!
Redigerad kommentar
KORITFW: Vi är med och vi är i förarsätet. Vad mer kan man begära efter tre omgångar? Laget har också visat att de är svårslagna och griper viktiga extrapoäng. Ingen hade väl trott att vi skulle stå på nio poäng och alla andra på noll efter tre omgångar?
Nu plockar vi minst två i Skåne. Jag tror Hagos kan passa grymt bra i en sådan match.
Blizzard: Så jävla gott. Nu blir resan till Ängelholm aningen mindre ångestladdad.
Jocke Lundström var bra idag. Hoppas han fortsätter att växa.
Gillar också Mihalik starkt, tycker han var klockren när det brände till under andra halvan av matchen.
Blizzard: känner exakt samma. Sedan blir man ju lite arg på sitt sätt över att dom kan men gett fan i att ta fram det under säsongen.
Och Bremberg tuffar på, det går fortfarande inte allt för snabbt men hua vad bra han gör det, vilken jäkla skalman.