hubbenorlen: I hear you. Men, beror det på Timrå eller inställningen hos motståndarna? Tycker vi vunnit några matcher på en dos tur + überbra målvaktsspel. Känns inte som vårat spel kommer räcka till. Hoppas på en svacka o att vi reser oss dock!
Bragd-Birger: Så kan det också vara. Eller så har Freddan ett vapen mot det och ställer om. Jag tänker i alla fall inte ge upp mentalt efter 11 omgångar.
Många trötta backar i laget. Och Janne Jalasvaara var helt fel värvning. Visst han fyller sin niche som fysisk spelare, men han är långsam. Laget behöver ettrigare backar som är först på pucken. Nu ser de flesta bara handfallna och bortgjorda ut.
Kerstin_k: Tyvärr ser kurvan ut att gå åt motsatt håll. Bra i början sen sämre och sämre för varje match. Tror inte att det går att spela på det här sättet och sen överleva ett kval.
Rytter: Ser du vad du skriver? Jag orkar inte svara egentligen. Kalla mig troll om du vill, men du vet ju att jag har rätt. Men så länge enfaldens lampa och inavlets navelsträng håller Öviks och Sveriges omognaste fans i sitt grepp, så låter jag osvuret vara bäst. Grattis till er fantastiska säsongsinledning förresten.
Olli Nomadinen : Största utmaningen i år för Freddan, tänker jag, är inte att vinna matcher. Det är att på nått sätt pränta in i spelarna att det är okej att förlora. Det är till och med okej att förlora resten av matcherna i serien och att vara allmänt kass. så länge man bara blir lite bättre match för match - Oavsett om den förbättringen handlar om att knyta skrillorna eller fylla flaskorna - så att man är redo att vinna fyra av de sju sista matcherna.
Nisse1: Hampus Larsson håller då bra klass! Men vart har farten, det hårda jobbet o försvarsspelet tagit vägen???😈 Och sen verkar det blivit lite menlöst. Man står ju inte upp för varandra för Djävulen 😈!!! Nu jävlar vill det till uppryckning i de två kommande hemmamatcherna annars ser det helmörkt ut...!
Olli Nomadinen : Så här mycket sämre är vi ju inte som lag. Det blir ju bara löjligt när alla här inne ger upp fullständigt och vill sparka spelare till höger och vänster pga ett par dåliga insatser.
Per HApps: Så är det. I övrigt börjar det här ändå se ut som förväntat, HA mot SHL. Den förste som skulle hålla med om det är väl Nubben. Har har ju varit oerhört tydlig med att vi tar oss an SHL med ett till stora delar allsvenskt lag. Bara att gilla läget.
Snälla fortsätt jag har plockat fram popcorn för att följa dina patetiska försök att slingra dig. Rätt pinsamt att du inte vågar stå upp faktiskt. Men nu vet vi att dina intentioner i vår bok bara är att trolla.
Bragd-Birger: Tillstymmelse till spel har vi ju stundtals. Vi spelar dessutom hyfsat försvarsspel sista tio i andra. Det finns att bygga vidare på trots allt.