The great one: jag tror dom flesta visste på förhand att det är stora skillnader mellan SHL och allsvenskan. Inte minst nubben och Freddan som fortfarande borde veta hur det känns att bli förnedrade i denna serie i 52 omgångar.
Hur ska man kunna undvika dom sista två platserna med det här spelet? Eller så kanske man bara ska vaska dom där 40-50 miljonerna, varför ska vi ens försöka när allt är så orättvist och vi lika gärna kan vara ett mittenlag i allsvenskan?
Sen tycker jag det är en total obeslutsamhet hos de flesta spelarna när de väl får pucken, finns väl bara en i Timrå som kan snurra upp en gubbe och det är laleggia. Många andra bara glider och avvaktar.
Bragd-Birger: kalla mig medgångssupporter men jag ser det alla andra ser. Dom som inte ser det lever i en alternativ verklighet. Finns just nu absolut ingenting som talar för att Timrå kommer hänga kvar.
Ja, men samtidigt. Vad trodde ni? Detta är SHL inte division 1 norra… Är ju oceaner av skillnad i kvalité mellan HA och SHL numera. Man trodde inte att det var så stor skillnad men det är det. Undviker vi två sista platserna är det en bragd, och det är det vi ska sikta på. Med det sagt så verkar Leksandsförnedringen i lördags ha satt sig på självförtroendet. Det ser inte bra ut ikväll det gör det inte.
Det här är rent smärtsamt att bevittna. Total överkörning, undantaget typ 3 minuter i slutet. Otroligt dålig synk mellan lagdelar och spelare. Syns att självförtroendet är en bra bit från fjolårets också. Wall-E:s avslut trodde han nog inte ens själv på.
Nej, jag är orolig på riktigt. Något måste hända om det här ska gå att vända. Dom fina tendenserna som fanns från Luleå och VF klingade av i 3e perioden mot Skellet, och därefter har det varit fritt fall.
KulltorpsOlli: det här är en ledarfråga..jag låter väl tjatig, men va fan att anställa Molinder som nån jävla psykolog expert säger väl allt på vilken menlös nivå Timrå ligger på..Har dagt det förrut..Freddan är borta innan Jul..hoppas Ante ryker också.. Behövs en man med pondus i båset..!!
The great one: spelar det så stor roll i förlängningen, om Timrå skulle flaxa in två mål i slutet av matchen och stjäla en poäng? Hur många hockeymatcher vinner man på en skridsko och 7 skott på mål efter halva matchen?
Timrå har så mycket sämre struktur än ALLA andra lag i denna serie, gör inte nubben något snart så åker vi ur igen.
Laken: Givetvis kommer man oavsett tabellläge åka på alla matcher man kan. Hoppas bara Nubben väljer att slita och kräma ut allt han kan för att vända detta med. Håller inte att vara stolt och tro att det ör ett misstag att reda nu tvivla på spelare som inte fallit väl ut och glra förändringar.
Jag väljer inte heller att såga alla spelare och ge dem all skuld. Nubben har beustit i sitt lagbygge, så äre bara.
The great one: Njae, rätt utspelade mot Frölunda om man ser till målchanser och vad vi släpper till, alldeles för uddlöst mot Skellefteå där det även där kunde varit Leksandsiffror. Jag kände inte att de matcherna gav jätte mycket hopp ändå faktiskt..
Sputnik: freddans problem är att han får ut 40% kapacitet av alldeles för många spelare och han verkar inte ha lösningen på det problemet. Hur många matcher ska han få på sig att väcka laget?
Good job!
Aggressiviteten är på topp! Hahaha