kulltorp: det tror jag att många eller dom flesta håller med dig om. Sen finns det alltid några enögda som inte ser det. En ny röst i båset tror jag kunnat få ihop det här laget tills det är dags för kvalserien mot DIF. Med ledarskapet som är just nu har vi inte stora chanser..Det är min åsikt👍👍
Kongo: Mina förväntningar är i paritet med föreningens egna. Play in. Jag citerar Nubben ”Vi har ett lag för Play In”. Jag tycker verkligen att vi har ett lag för det. Men jag tycker att potentialen i laget inte utnyttjas på rätt sätt. Min högst personliga åsikt.
Kongo: ja exakt ni är nykomlingar det är rätt självklart att ni kommer få kvala er kvar om ni blir kvar antagligen mot Djurgården. Allt annat hade varit sensation.
Folk har rätt orimliga krav och förväntningar på Timrå tycker jag ni är nykomlingar ni kommer få kvala. Förhoppningsvis slår ni ut Djurgården då.
kulltorp: Vad hade du för förväntan inför säsongen? Bottenstrid är det rimliga utfallet utifrån alla parametrar. Du och några andra verkar ha en bristande verklighetsförankring. Det är fri spekulation som görs till sanning. Du verkar inte ha en aning om hur det fungerar i en organisation, förening och i ett lag.
Villervalla: Ja det gäller vid samma poäng. Vilket är fullt möjligt att det blir i slutändan, SHL är en tight serie. Som sagt jag säger inte att man inte ska ta ut målvakten ytterligare en gång. Men det kräver lite fingertoppskänsla.Man kan ju plocka målvakten om man ligger under med 1-6 också och magiskt vända med 2 minut var eller släppa in ytterligare 4 mål i baken. Kanske inte det bästa för självförtroendet eller eventuell målskillnadsaffär dock. Spelet fanns inte där i slutet av matchen om du frågar mig då kanske det är bättre att bespara spelarna. Bara vad jag tycker men. Vissa är ju såklart av åsikten att det alltid är bra att plocka målvakten oavsett, men finns ju den andra skolan också även bland SHL-tränare
thorwald: Jo men målskillnad gäller bara vid samma poäng, vinner du bara en enda poäng på att ta ut målvakten så är det ju en fördel. Tar du inte ut målvakten kanske du inte får den poängen och hamnar i kval med samma poäng som laget som klarade sig.
Andersson: Svar nej. Målskillnad kan betyda kval eller ingemansland när serien summeras. Känns som vi släppt in för många i baken i slutet av matchen redan. Plus det känns nog inte bättre för spelarna att dra på sig ytterligare mål
sargad: Jo det var väldigt lågt! Personliga påhopp stödjer jag aldrig. Vi kan väl låta det stanna vid konstruktiv kritik kring Freddans Takiska förmåga och ledarskap..
Klart man ska ta ut målvakten i slutet av matchen och i underläge. Men det är ju inte bara att plocka målvakten närsomhelst. Till att börja med måste laget ha någon slags ordning i spelet.. JJ var ju beredd sticka någon minut innan när vi hade lite etablerat spel i offensiv zon, men näe det var inte aktuellt tydligen just då. Sedan plockar vi istället målvakten när det är 50/50 vilket lag som skall få tag i pucken och betydligt mindre tid kvar. Det saknas fingertoppskänsla och påslagenhet från båset. Ser inte prov på särskilt mycket aktiv coachning.
Timrågogogo: Det jag menar är att även i ungdomshockeyn så sitter föreningen still i båten, man tappar ju tydligen ungdomar till andra föreningar även tydligen till SH vad jag hört, något måste göras och jag sitter inte i någon beslutsfattande position i Timrå.
Vad är det som gör att Thorengruppen gör ett samarbete med SH, ett div1-lag? Är det Steen-Steen-effekten, isf är det jäkligt starkt gjort av dem.
Kongo: Prestationen är för dålig om man har som mål att komma på play-in plats. Det krävs inte ett coachproffs för att se att det finns potential i detta lag. Men av ngn outgrundlig anledning misslyckas laget med att komma redo till match allt för många ggr. Jag ser heller ingen glädje i laget, ingen ”en för alla-alla för en” känsla. I det läge vi befinner oss, så hade det varit trivsamt att se ett lag som spelar ”do-or-die-hockey”.
Saker och ting kommer att komma upp i dager efter denna säsong, var så säker. Men då befinner vi oss i allsvenskan tyvärr.
Villervalla: är det inte enklare att fråga Timrå IK direkt istället för att fråga här och det börjar att spekuleras hejvilt helt i onödan? Du får säkert ett bra svar. Jag brukar maila både Johan och Oscar på marknadssidan och de svarar oftast inom en timme så du får säkert ett svar relativt omgående du också.
Sputnik: helt klart tar man ut målvakten vid ett måls underläge. Om man har ett spelsystem och ett pp som fungerar. Om man som TIK släppt in 14 mål vid uttag av målvakt, då har man inte ett spelsystem och ett pp som fungerar. Men va fan vi chansar ändå?
Dexter : ”risk”. Risk att det upprepar sig. Inte ”chans”. Du är inte i modoforumet nu 😅.
Det Freddan kanske kände att han ville bevisa att han klarade av att coacha i SHL, efter förra fiaskot men nu står han där igen. Han kanske får coacha Tingsryd eller vita hästen i framtiden?
Kongo: Funkar det att systematiskt fixa till detta innan säsongens slut så funkar det för mig annars får man systematiskt fixa det i en jäkla massa år i allsvenskan tills man lyckas gå upp igen för att åka ner lika fort igen.
Nu skiter vi i dagens match, över till utveckling.
I höstas när säsongen skulle dras igång så var tanken att NSK och Timrå (i alla fall i årskullen där sonen spelar) skulle ha ett utbyte mellan spelare och tränare.
För ett par dagar sedan fick vi ett mejl där det stod att Sundsvall Hockey och NSK kommer att ha ett samarbete i Sundsvall hockeys hockeygymnasiet. Då gruppen är stor får alla spelare inte plats i ett lag så då kommer vissa att spela i NSK men gå gymnasiet i SH. Vart tog Timrå vägen, är det fortfarande bymentaliteten som härskar, tror de att det bara är de som gäller i distriktet?
bar mofftak: Helt klart tar man ut målvakten vid ett måls underläge. Men Freddan saknar ju som sagt taktkänslan när detta bör göras, det och andra matchsituationer.
bar mofftak: jag håller med dig och Boorken, rätt att göra det men på tok för tidigt. Nästan så man bara skulle göra det vid tekning i anfallszon med tanke på att vi inte kan transportera puck in i zon när motståndarna ställer upp på blå, det går bara inte.
Olle: Ni skulle ha behövt en matchcoach av rang, t.ex Karlin. Istället har ni Freddan. Ja, huva, jobbigt om ni åker ur. Förstår inte hur Freddan vågade fortsätta en säsong till när chansen finns att historien återupprepar sig.
Olle: Jag tycker det är rätt att ta ut målvakten. Ger det en poäng en gång är det värt det och det har det redan gjort. Vi gör det dock på tok för tidigt eftersom vi är usla på det så måste vi vänta tills vi har etablerat spel i anfallszon eller sista 30 typ innan vi tar ut målvakten.
erathoo: det räcker med att det funkat en gång så är det bättre än bra målskillnad. Sen kan man ju diskutera om plockad målis försämrat chansen för vinst. Men det är en annan matematik. Men för målskillnaden skull är det skit samma så länge det genererat i alla fall en poäng.
Vi har ett gäng vänner som styr Timrå IK; Ingen kan sparkas för då kommer deras söndagsmiddagar med varandra i spelbutiken bli stelt. Nötterna som har hand om träningarna tänker inte bänka spelare som inte ger 100% för de skulle såra deras känslor, vilket leder till stilla stående spelare på planen som beter sig som att dom bara är där för att dom är illa tvungen (Måste kunna få löningen på något sätt iallafall)
Efter varje förlust så får vi exakt samma sak av Freddan & Co "Ja tycker vi gör en stabil period va, sen släpper det lite va, och det går inte åt vårat håll då va, vilket leder till att vi förlorad va, men annars så tycker jag vi gör stabila 60 minuter va." Kul att få höra/läsa de..HELA...TIDEN. Som att efter varje match så kommer Molinder o trycker in en trasig CD-skiva i Freddan innan han skickar ut han till intervjun.
Sen har vi Nubben som konstant säger att han "Väntar på den rätta." eller "Marknaden är tunn" samtidigt som bottenkonkurenterna och samtliga HA lag värvar spelare som är bättre än en del av våra spelare.
Kalla mig foliehatt men jag tror helt ärligt att spelare inte vill komma till Timrå pågrund av Freddan & Co.
Barkborren: Ok så långt är jag inte beredd att gå. Freddan har absolut gjort en del för Timrå och lett oss upp till SHL. Men nu är det tid att gå vidare, Freddan är inte rätt man att leda Timrå i SHL, det är den krassa sanningen
Kongo: vadå ”relativt väl” vi förlorar ALLT och står inför en inte helt osannolik sportslig katastrof?
Man kan säga att gruppen fungerar relativt väl om man också säger att vi har så dåliga hockeyspelare att vi är precis där vi ska vara och vi kan inte göra så mycket för att förändra situationen.
Visst kan vi i teorin passera Malmö, vi får väl se. Jag tror dom har mer att ge än vad vi har. Vi kan inte spinna vidare på vinster, vi får inget momentum. Ena dagen kan det se jäkligt bra ut i egen zon för att nästa gång vara total katastrof. Med exakt samma laguppställning kan vi hoppa tillbaka till ruta ett utan någon förklaring. Den ojämnheten talar emot att vi klarar detta och den skulle definitivt ligga oss i fatet i ett eventuellt kval.
Nisse på Mon or: En dammsugar påse full med råttskit har högre värde än Freddan i mina ögon. Fattar fortfarande inte hur han kunde bli kvar efter förra debaklet i SHL. Visst han tog tillbaka oss, eller var med på bussen upp iallafall.
Vid den här tidpunkten har väl dom flesta insett att vi hade ett lag i HA som kunde leva på indeviduella Insatser från tex Dahlen.
Finns det nån jäkla ryggrad i styrelsen som ska sköta föreningen så sparkar man Freddan omgående.
Just nu pissar man på sponsorer, supportar och folk som lägger pengar på klubben
Sputnik: OM man nu har tankar på att förändra trupp och eller coatcher...jag säger OM, för jag är väldigt skeptisk, så börjar det väl brinna i knutarna nu? Har hela föreningen gett upp? Eller kvittar det? Styrelsen osynlig, Torines osynlig vad gäller resultatet denna säsong, Nubben är nöjd. Vad ska hända för stt det ska göras något radikalt? Nån som har en aning? Är det någon som tror att TIK kan slå DIF i bäst av 7 matcher? Med SHL och domarna emot sig?
Kongo: Någonting lär ju göras, man kan ju inte direkt sparka halva laget. Då är det nära till hands att låta tränaren gå för att få någon sorts förändringseffekt. Någon spelare verkar det ju inte vara på tal om. Börjar bli jävligt tröttsamt att fira uppgång på NHC parkeringen när man får deppa vid nedgång säsongen efter. Nubben får göra vad fan som helst bara laget blir kvar i SHL vilket ser ut som en utopi i nuläget.
JonteD: Man kan konstatera att det enda jag önskar mig av tomten i år är en fullständig överkörning av nolaskogsarna imorgon. På nivån att efter två perioder är det bara TIK-fans kvar i arenan och alla andra har gått hem. TV4 bryter ... | #Läs mer ·