HKN: det hjälper ju inte att offensiven sviker. Vi har två PP i andra perioden och skjuter 3 skott på mål. Det tar för lång tid för Dahlén/Pettersson och man söker alldeles för svåra avslut. Det var noll avslut från backplats och det håller inte.
På 2-0 så sjunker man passivt hela vägen ner i knät på Rautio också så att bromme får stå och prickskjuta, det håller inte på den här nivån.
Zäta75: Just det. I en sån här match spelar första målet jävligt stor roll och det är så fel att de ska få det gratis. Normalt sett brukar domarna kompensera när de i sett sitt misstag. Inte de här, de väljer att ta en 2 på Svensson för gruff efter avblåsning istället. Jag hoppas verkligen att vi går på tänderna i tredje nu. Det har hänt förr.
Tikarn97: undra om vi inte fått med oss utv på Wedin ifall han lagt sig ner direkt när smällen tog istället för att vika undan och ta sig för ansiktet, han ska ha kredd att han faktiskt står
Timrå Isstadion: jag ifrågasätter inte Rautios kompetens, jag ifrågasätter att man ställer in en backup när man har en fräsch och tydligt uttalad förstemålvakt. Behöver man lufta backupen så ofta?
Sådärja, där rök ett till vardagsrumsbord, (tre totalt nu) vad i helvete är det för domarnivå? Hur fan kan domarjävlarna missa fem spelare på planen i boxplay? Hur fan kan zebrahelvetet missa hög klubba rätt upp i Weddas ansikte så han får tänderna utslagna??? HAN STÅR EN METER IFRÅN. Jag är så jävla förbannad nu så jag skulle kunna mörda.
Synct: Jag hoppas jag slipper skriva efter matchen att domarna och Rautio avgör. Örebro är fan inte bättre än oss idag. De skjuter dock på allt och får utdelning i rätt lägen
Sjukt att man kan titta 10 minuter om en spelare stör målvakten i målgården minimalt men inte kolla om det är utvisning 3 sekunder innan det blir mål... Man blir matt...
Långben: Ja, jag har sett Pääjärvi komma som sista gubbe i anfallet och forecheckat, sen tryckt några jättelösa röv-tacklingar på deras back, 2-3 sekunder efter han släppt pucken. Jag har svårt att se att han ska kunna göra mycket mer.
297: Rautio är lika trygg som en reumatiker i en puckelpist. Som kryddan på moset så tjänar han 900000kr per månad. Johansson 600000kr per månad. Kapanen agera!
Gäller att få ett mål på första tio nu så blir det match av det. Har sett lite trubbigt ut framåt, Jonte måste nog gå på lite skottträning, mycket som viner en meter utanför på det där dragskottet.
Att Örebro ligger i toppen är lite av ett mysterium. Inget propaganda spel direkt men jävligt solida i försvaret och framför mål. Två skitmål som nog Rautio borde kunnat få en kroppsdel på tycker jag, två identiska mål. Nja det här ser mörkt ut…
Labban: valet av Rautio är katastrof. Går bara att rättfärdiga om JJ är skadad eller helt slutkörd. Är han slutkörd har vi ett större problem i långa loppet. Vem fan ställer in en vikarie som helst bara vill sitta av tiden när det är viktiga poäng att spela om? Vad fan ska han ”växa in” i?
joergenB: håller med. Det är som att man rycker på axlarna bara trots att man vet att domaren gjort fel. Fan helt jävla sjukt att domaren är den som ska sätta tonen i matcherna...
Läktarproffset: Kan såklart inte veta med all säkerhet. Men JJ känns stabilare överlag, dessutom var utvisningen en tabbe av Rautio. Det är bara min syn på det hela.
kulltorp: Det måste ju ske nån typ av utvärdering och hårdsatsning på att utbilda kompetenta domare efter denna säsong. Håller inte att ha div.1 klass på domarna och spelarna är på internationell toppnivå. Dom ser för fan inte ens när pucken är ute i droppnätet och vänder. Jag har helt givit upp om domarna, det är under all kritik för ligan.
Synct: Om jag kör din retorik nu så menar jag att domarna begår ett våldsbrott, ett värdeord som egentligen skulle vara ”våldtäkt” utan autocorrect. Fortfarande, snyggt att tycka Wedin gör något som helst fel i situationen 👍🏼
Labban: Vad får dig att med 100% säga att JJ hade tagit de två fria skotten i slottet? Ena där spelarna tittade mot domaren och andra där svensson täcker målvakten och glider bort från målet.