1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590806 inlägg · 6217 ämnen

Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29

« · 2400508 · » Till forumet

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29
Pinaceae:

Tack för svar. Har själv alls ingen koll på IFSH numera. Gick på några av deras matcher hösten 2010, men tröttnade när jag insåg att det där med gratis buss och billig mat bara ingick till en början. Rätt menlöst på läktaren också. Kanske mer intressant idag med ANG856 i krokarna? 😂
Låst ämne

JanneH:

"Nästa gång kan vi väl skippa att ge Örebro ett 2 måls handikapp inför 3e"

Nästa gång kan väll SIF skippa att ge Örebro två mål i handikapp oavsett när i matchen.

Hade hoppats på att domarnivån skulle bli jämnare och högre när det blev stockholmsfritt, men det är ju enbart disciplinnämnden som lyft sig ytterst marginellt.
Låst ämne

Zäta75: Alvarez måste ju lyftas upp ordentligt med. Hans fysiska och hårt jobbande närvaro sätter precis som Lander tonen för detta Timrå IK!
Låst ämne

DJ Hemp: Som tur är följer jag inte IFSH så jag kan inte uttala mig. Troligen går det bara på matcher i Sundsvall Energi Arena.
Låst ämne

Grabola: Fyfan vad fint
Låst ämne

KniveN: Erixon är förbannat stabil i min värld! Inte så flashig, men jävlar så trygg! Nä jag tror på topp tio med det här laget!
Låst ämne

Hur de startade vs Nu 🔴⚪
Låst ämne

Tycker att Erixon känns stabilare nu när han spelar med Lyytinen, så bytet har även fått fler fördelar. Inte för att jag tycker att han har varit så dålig som vissa här inne verkar tycka.

Angående domarna, ibland samlas alla domare och snackar ihop sig och tar utvisningar i efterhand, vad är det som avgör när det är okej och inte?
Låst ämne

Tom Topp: Just nu ja. Men åker vi på en skada som inte är helt osannolikt om vi går hårt på så få backar ser det genast värre ut. Skulle väl vara om Edfeldt kan lasta av lite mer då.
Låst ämne

Labban: vi behöver inga andra backar, just nu är vi ett lag för plats 6 -10?,!
Låst ämne

Bara en tanke, men visst fan spelade vi bättre utan Rautio i målet, hängde ju 2 kassar när han satt i båset skämt o sido
Låst ämne

Zäta75: Lyytinen har varit grym än så länge. Sen vill jag nog se några matcher till innan jag drar en definitiv slutsats hur bra han är. Fortsätter han såhär är han defenitivt en toppback i laget och kanske i hela ligan. Tycker alla backar spelade bra idag. Kanske Svensson var lite passiv vid 2-0 annars såg det fint ut. Blir svårt att peta någon om det ska in en till back.
Låst ämne

Timrå Isstadion: Sluta diskutera personliga saker härinne tack. Tar mycket onödig energi och space i forumet när vi ska glädjas över en fantastisk seger. Skicka privat pm istället. Tack.
Låst ämne

Timrå Isstadion:

Kan du ge mig ett enda exempel på ett sådant agerande? Fattar verkligen inte vad du snackar om. Har som jag kan minnas alltid betett mig som en välkammad skolgosse i samband med mina favoritlags matcher.
Låst ämne

DJ Hemp: Så illa som du agerat på läktare kring Timrå och GIF genom åren är jag inte helt chockad över din reaktion här.
Låst ämne

JanneH: Lyytinen är en bättre back än LaLeggia på totalen det är jag nog inte ensam att tycka. Han är stabil bakåt och vågar hålla i pucken och går alltid framåt om han har möjlighet. Jag gillar det! Han är vår bästa back just nu. Ett fynd av Kapanen!

Vi har vunnit 3 av 4 sen Lyytinen kom om jag inte är fel ute
Låst ämne

kulltorp:

Jaji. det mesta är ju ganska tokigt redan. Inte mer än rätt att några Tikers tar ut svängarna lite extra då heller. Huvudsaken var ändå att vi vände och vann igen mot det där skitlaget. Forza Timrå och mot guldet 2023!
Låst ämne

The great one: ja vi har fått en helt annan dimension i backspelet på senare tid. Idag tycker jag vi spelar oss ur Örebros press gång på gång. Gillar också att Didde spelade sitt gamla fysiska jag idag. Nästa gång kan vi väl skippa att ge Örebro ett 2 måls handikapp inför 3e
Låst ämne

Sputnik: Ja, Pääjärvi har kommit in bra i gruppen. Han oxh Alvarez är stora och tunga att möta. Och ännu bättre blir dom säkert! Roligt för Pääjärvi!
Låst ämne

The great one: i förlängningen har det ju dock med hockeyn att göra. Om klubben får böter så är det (så klart) främst klubben som blir lidande men i förlängningen så skjuts ju kostnaden över på fansen och publiken. Säg att man skulle få böter och köra en hemmamatch inför tomma läktare. Det var den klassvärvningen på backsidan det 😅. Ops blev det två matcher? Sparka Lyytinen och ställ in en junior istället. Tre matcher? Skicka hem Halloran. Fyra matcher? Sponsorer drar sig ur.

Nu ska det väl mycket till innan det straffet appliceras men Timrå är ju inte direkt en klubb som kan tända cigarrer med brinnande tusenlappar och det kan ju vara bra att ha i åtanke innan man drar igång brandlarm osv.
Låst ämne

ralus:

"vad krävs för att bli domare egentligen? Känns som att alla som varit ren mer än 48 timmar hade varit top of the class."

Haha! Skrattade så att jag väckte Tutankhamon.

Men ur ett mer seriöst perspektiv är det nog många hjärnskakningar som de fått genom åren, vilket inte är bra för att utveckla färdigheter.
Låst ämne

DJ Hemp: Mer bengaler och tokigheter till folket.
Det är ju förfaan inte som att har vi invaderat ett oskyldigt land!
Låst ämne

Hahl Bundy 2.0:

Like att du lajkar. Tack detsamma. Ingen clinch. 😎👍
Låst ämne

The great one: Ja Firma Alvarez och Pääjärvi. Där har vi nånting att bygga vidare på! Som du säger, "killen" är bara 31 bast. Många år hockey kvar i den kroppen!
Låst ämne

DJ Hemp: 😎👍
I like!
Låst ämne

Hahl Bundy 2.0:

Okej då, du har genomskådat mig. 😅 Försöker ändå att hålla mig lite neutral till företeelsen. Men finner trots allt en viss tjusning i det hela. Kan inte hjälpa det. Beror antagligen på att jag är gammal och erfaren och därmed vet att livet är meningslöst. Hatar moraliserande och fördömande av saker som inte är särskilt mer hjärndött än det mesta annat som förekommer. Om någon nu fattar vad jag vill säga?
Låst ämne

Jag kan hålla med om att det inte är speciellt bra med bengaler! Men det är ju rätta virket som skapar stämning i Nhc arena! Har varit med när dom har protesterat och inte varit på läktaren och då är stamningen fan värre än Brynäs! Så dom som vill att dom inte ska vara på vår läktare får därmed acceptera att stämningen är sämre än i Brynäs arena!
Låst ämne

Rip Kirby:

Inte vara så kategorisk nu. Föräldrar kan göra allting ”rätt”, ändå blir det ”fel”. Och tvärtom. Man väljer ofta själv vilka vägar man tar i livet. Vilket är helt okej.
Låst ämne

DJ Hemp: Hempen… du har alltid varit en rebell! Klart du gillar’t 😅
Welcome back, brother!
Vägrar gå i clinch som förr 😂😂
Låst ämne

Pinaceae:

Leker de huliganer i Kalix och Vännäs också?
Låst ämne

Sputnik: Har inte en blekaste aning om vilka dessa "samhällets leftovers" är, vet ej heller åldern. Tyvärr har väl begåvningsreserven tagit slut här. Man är så ofattbart övertygade om att det man gör inte på något plan är fel. Man har ingen jävla aning om vad som är rätt eller fel. Varför? Bristen på rätt föräldraskap. Det torde vara rätt så uppenbart.
Låst ämne

The great one: Håller med om att vi skall fokusera på hockeyn. Det är ju vårat intresse som idioter vi inte kan styra inte skall påverka. Bra match och sjukt häftigt att vi har hemvändare nu från olika epoker som levererar.
Låst ämne

Hmmm, var förvisso inte på plats i Örebro men anser att detta tenderar att bli alltför uppförstorat. Liknande förekommer väl lite överallt. Om Timrå nu också råkar vara inblandat så vad fan…
Låst ämne

Vilken 3:e period vi gör ändå. Efter en stark första, sämre andra. Kunna komma tillbaka som vi gör, vilken karaktär det bygger.

Firma Alvarez, Pääjärvi var ju rent av lysande i sista. Pääjärvi blev ju bättre och tyngre för varje byte. Vi får ge Pääjärvi ytterligare tid att komma in i detta. Han ser taggad ut och i intervjuen efter matchen lyser det i ögonen på honom. Detta kan bli den nystart han behöver. Killen är bara 31 år även.
Låst ämne

Timrå Isstadion: klart att dom är skit! Jag är stolt Timrå supporter! Låt mig inte skämmas över det!!!
Låst ämne

Timrå Isstadion: De kallar sig Alnö Nice Guys med en flagga ANG 856 och Alnös gamla sköld/vapen.
De går också på IFSH-matcher.
Låst ämne

Timrå Isstadion: Bättre håller namnen hemliga istället. Slipper bli flashback här. Hoppas ledningen tar tag i öronen på pojkarna nu bara!
Låst ämne

Synct: Jag har en rädda namn att rabbla men vet inte om dom ska anses "Tallnäs Bajs" eller "Rätta skiten" så jag avvaktar ett slag. Har däremot inte kunnat låta bli att messa ett antal föräldrar. D v s föräldrar som inte är lika blåsta som sina ättelägg.
Låst ämne

Sputnik: Oerhört pinsamt! Vilka muppar!
Låst ämne

The great one: Tyvärr är dom ansiktet utåt för föreningen, med allt som sker på läktarn etc.
Låst ämne

Synct: jamen vad fan, vad är det för korkhuvven!
Låst ämne

Synct: Tallnäs Kickers äre väl som är mer lagd åt "huligawannabe" hållet? RV är nog rätt blandat med vettiga supportrar med.
Låst ämne

Synct: Man vet att folk är dumma i huvet när man stolt lägger ut sånt på twitter.
Låst ämne

Sputnik:

Vi fokuserar på hockeyn här tycker jag. Behöver inte ge dom där någon vidare uppmärksamhet. Tycker det är bedrövligt att man beter sig så där bara i vårt klubbmärke. Är väl en klick som inte kan sköta sig. Klubben får ta tag i detta.
Låst ämne

Timrå Isstadion: Ja, det var folk i rätta virket som var med, häng ut namnen här, för all del! Först skämmer dom ut oss i arenan, sen att lägga ut det där på twitter.
Låst ämne

Sputnik: Hahahahahahahahaha, varför lägger man ut det på Twitter, varför gör man det ens öht? Räcker med att man skämt ut sig i arenan.
Låst ämne

Smokey: Skriv som det är. Skicka ut "Rätta V@#?%" till den avskrädeshög de hör hemma på. Det där gänget har stökat länge nog nu. Jag rabblar namn strax.
Låst ämne

Smokey: Detta är nivån nuförtiden. Säger inget så har jag inget sagt.
Låst ämne

Smokey:

Tillåt mig gissa. Du är inte riktigt nere med kidsen från Tallnäs. De där svartklädda eldkonstnärerna.
Låst ämne

kulltorp: Happy Halloween för fan era jävlar timråvänner!
Låst ämne

« · 2400508 · »