Zäta75: Tror tyvärr inte att Walli kommer lyckas ställa om i tanken för att spela i förstakedjan, när han fick lira i tredje åkte han in i Pääjärvis position ett flertal gånger och till följd blev det tomt där Walli borde varit.
Tydligast var det när han får för sig att skymma målvakten men istället åker baklänges in dit Pääjärvi redan står. Skulle behöva vara lite bättre på att läsa spelet för att enkelt kunna byta mellan kedjor. Förhoppningsvis lär han sig med tiden.
Nu blev Ante tvungen att ändra på kedjeformationerna till slut. Trist nog på grund av Landers frånvaro, men det var uppenbarligen vad som behövdes. Ska bli riktigt intressant att följa effekten av detta.
Zäta75: Alltså, att Lander är borta och att man stuvar om laget är väl inte så mycket att säga något om det har jag väl inte sagt något om. Däremot tror jag nästan alltid på förlust för då blir man inte lika besviken vid förlust men desto gladare vid vinst.
Det värsta som finns är när man leder efter första och man börjar känna sig nöjd och sedan faller man ihop och det blir förlust, då blir jag minst sagt irriterad.
Villervalla: Alltså. Det är en viktig match och en av våra viktigaste spelare kapten Lander är borta. Men att ta ut en förlust på förhand är gelr fel. Låt oss analysera matchen senare. Vi är ett bra lag både med och utan Lander när vi får till det. Hoppas att ikväll är en sån kväll 🙏🏻
Nisse på Mon or: Är väl bara en läsarkommentar av en med namnet Läkare som skrivit det, inget bekräftat alls vad det är. Är det magsjuka lär vi sakna mer folk på Lördag är ju känslan.
Nisse på Mon or: Jag tror faktiskt de åkte till Örebro redan igår (ser ut så vad de lagt ut på sociala medier) och då hade man nog fullt lag och sedan blev ett par sjuka och då får man göra det bästa av situationen.
Nu när Lander är borta, får väl dom andra i laget gå ut och visa vad dom är gjorda av! Herregud, det här ska vi fixa. Ett lag ska inte stå och falla med en spelare.
Positivt: - vi får se EP som center. Blir ju spännande. - Vi får Wall-E i förstakedjan. Bör tilltala dom som vill ha honom högt i kedjehierarkin. - Rindell får extra utrymme offensivt.
Negativt: - vi lär bli påminda om Landers betydelse.
Tom Topp: Känns som en sistaminuten-lösning. Typ att Lander åkte med bussen men inte mådde bra på värmningen eller liknande så de fick trolla med knäna. Värmhed är förmodligen inte ens med på bussen så skulle inte gå lösa.
Idag är man på plats i Behrn. Blir första matchen live på 4 år!! Snälla se till o vinna idag, orkar inte få ett psykbryt på arenan, att få det hemma går väl an men på arenan känns ju sådär, är ju risk att man vaknar upp imorn på ett mentalsjukhus isåfall😂
bar mofftak: Sjukt egentligen; det gnälls ganska friskt om Timrås spel under matcherna här inne (ingen nämnd, ingen glömd). Forechecken klickar inte, passningsspelet är bedrövligt, defensiven obefintlig och slarvigt, anfallsspelet är trubbigt.