empa11: Håller med men killen är ju 17 bast och gör både sitt allra första och sitt andra mål i SHL. Men håller med om att det är grov damp-varning på Westberg 😁😅
Chrille: Jag känner mest att Ante inte ger laget bästa förutsättningar att vinna denna matchen med sin laguttagninng. Rindell skall inte spela forward i en 4:e kedja. Vår bästa offensiva back som är en av de mest trygga med puck i egen zon etc.
Rico01: Tycker det är ständigt farligt när Örebro kommer in i våran zon, kan man inte direkt säga när vi är i deras zon. Tuggar matchen på såhär är det noll poäng.
Läktarproffset: Alltså Örebros klack har snott alla ramsor från Timrås dito?
Första perioden: mjääee. Typ. Ganska okej, men ingen riktig tyngd. Hade hoppats på att EP skulle kliva fram och äga pucken lite. Men just nu är han nog ännu mer osynlig än vanligt. Inte konstigt kanske, med tanke på ny position.
Kan man hoppas på en uppväxling - rakt i motsats till hur det brukar vara - i andra? Lite mer tryck framåt och lite mindre defensivt arbete.
Chrille: Vi ser vart det är på väg. En tappad topp 6 och fritt fall i tabellen. Färjestad, Skellefteå och Växjö de 3 nästa matcherna. 5 raka förluster är inte allt för otroligt efter vi spelat dem..
Jag är faktiskt nöjd, efter förutsättningarna, så här långt. Örebro är bättre, inget snack men vi gör definitivt inte bort oss och har haft lägen. Jag är mer nöjd idag än vad jag var i tisdags, trot eller ej. Håller det för seger? Nej det tror jag inte. Men man kan försöka vara nöjd ändå.
Tycker att den här kommentatorn är helt okej. Tar ingen plats, spelar aldrig över utan refererar bara helt kallt vad som händer. Behövs ingen jävla gaphals som överdriver allt och särskilt inte när det går åt helvete för Timrå. Fan det enda positiva jag har att säga efter en period.
Labban: Jag hoppas och tror att Svensson inte blir mer än en extraspelare kommande säsong. Han kändes mer stabil förra matchen när han fick vara 7e back.
Tikarn97: Ser gärna att vi breddar tränarsidan nästa säsong. Ante kan ha övergripande ansvaret, men gärna någon till in som håller i forwards och allt det innebär. Defensiven har vi. Offensiven är nått vi kan skruva på ännu mer
Zäta75: har inte noterat det men Rindell spelar alltså forward ikväll? Hur fan kan det ens vara möjligt när vi har Svensson och Stenqvist på isen? Hur kan vi inte ha någon annan forward att stoppa in i fjärde innan man tar det beslutet? Fattar ingenting av vad ante håller på med just nu.
bar mofftak: Såärdet, nöjd bara med att slippa kvala ändå det är vad det är, SHL är en skitsvår liga men Ante måste ju ha bättre fingertoppskänsla med att sätta kedjorna, hur många gånger ska första kedjan spela tillsammans ens? De klaffar inte alls ihop och någon gång bör Ante se det också, det är inte raketforskning direkt att förstakedjan bör splittras..
Man kan bajsa hur mycket som helst på lagets insats i första perioden och allt kan bli bättre osv osv. Men hör och häpna, jag är ändå nöjd. Första perioden på länge som jag är underhållen av att se timrå spela.
vill inte va negativ men: fortsätter de såå här så kommer örebro ÄTA upp oss vi kommer få många BP men inget P.P torsk med 4-0 .Vi måste få ett anfalls spel ⬅️
Någon som har statistiken för hur många tek EP har vunnit denna period? Sen så spelar han inte center rollen speciellt bra; Totalt fel person att sätta som center när han knappt vågar gå in i närkamperna.
Såklart så gör grabben i öret mål som har 4 NHL scouter som sitter på läktaren och kollar.
Olle: Snälla Ante, Rindell skall inte vara forward i en 4:e kedja. Han skall spela back och mest av alla ikväll! Upp med Stenqvist på forward eller nått istället..
Kerstin_k: Örebro leker ju med oss, åker runt och slår gretzkypass mitt i slottet istället för att ta skott. Dom har ju insett att verkligen ingenting klaffar i Timrå och att det är total hönsgård i egen zon. Den konstanta frågan: ”var är Dahlén? Var är Pettersson?”
JonteD: Man kan konstatera att det enda jag önskar mig av tomten i år är en fullständig överkörning av nolaskogsarna imorgon. På nivån att efter två perioder är det bara TIK-fans kvar i arenan och alla andra har gått hem. TV4 bryter ... | #Läs mer ·