1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590580 inlägg · 6216 ämnen

Örebro HK - Timrå IK 2023-02-16

« · 2471095 · » Till forumet

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-02-16
Sputnik: Där kan jag bara hålla med
Kommentera

Erre92: Det hade jag ifs ingen koll på.
Jag är dock en mer ”Skrika OJOJOJVADÄRDETSOMHÄNDER är okej när ett lag typ gör 7 mål i en period”-kille.
Kommentera

empa11: Håller med men killen är ju 17 bast och gör både sitt allra första och sitt andra mål i SHL. Men håller med om att det är grov damp-varning på Westberg 😁😅
Kommentera

Chrille: Jag känner mest att Ante inte ger laget bästa förutsättningar att vinna denna matchen med sin laguttagninng. Rindell skall inte spela forward i en 4:e kedja. Vår bästa offensiva back som är en av de mest trygga med puck i egen zon etc.
Kommentera

Chrille: Det är bättre! Men det är väldigt dålig ordning på spelet, vilket man kanske kan förstå när en våra bättre backar får spela forward.
Kommentera

empa11:

Ja, det var främst honom jag tänkte på i negativ bemärkelse. Så djävulskt enerverande på alla sätt och vis. Slipper det i alla fall.
Kommentera

empa11: just detta fall var väl för grabben som gjorde målet gjorde sitt första i shl strax innan och där andra
Kommentera

Sputnik: Ja förstår att det blir panik efter förra matchen o den mot Rögle. Men det här ser väl inte lika illa ut?
Kommentera

Olle:

Tvåa i bortatabellen i alla fall.
Kommentera

DJ Hemp: Får ju PTSD av att höra Westberg kommentera Frölunda i highlitsen.

En helt vanlig retur som en frölundaspelare slår in i typ öppen kasse för det helt rimliga resultatet 2-0: ”ÅJ ÅJ ÅJ VA ÄRÄ SOM HÄNDÄÄÄÄÄR”
Kommentera

Andersson: Inse verkligheten Mera Andersson haha 🤣🤣
Kommentera

Rico01: Tycker det är ständigt farligt när Örebro kommer in i våran zon, kan man inte direkt säga när vi är i deras zon. Tuggar matchen på såhär är det noll poäng.
Kommentera

Olle: Haha tänkte detsamma. "Vi ligger ju ändå topp 6"
Kommentera

Dubbeld: det är ett ”vi ligger iallafall tvåa i tabellen”-läge.
Kommentera

Nisse på Mon or: Han vägrar gå ner på folk, det ska alltid rullas på tyvärr. Kan det vara så att vi är svindåligt tränade på SHL nivå?
Kommentera

Modano: Orken tryter o vi drattar på isen ? Mer Walli ?
Kommentera

Läktarproffset: Alltså Örebros klack har snott alla ramsor från Timrås dito?

Första perioden: mjääee. Typ. Ganska okej, men ingen riktig tyngd. Hade hoppats på att EP skulle kliva fram och äga pucken lite. Men just nu är han nog ännu mer osynlig än vanligt. Inte konstigt kanske, med tanke på ny position.

Kan man hoppas på en uppväxling - rakt i motsats till hur det brukar vara - i andra? Lite mer tryck framåt och lite mindre defensivt arbete.
Kommentera

Chrille: Vi ser vart det är på väg. En tappad topp 6 och fritt fall i tabellen. Färjestad, Skellefteå och Växjö de 3 nästa matcherna. 5 raka förluster är inte allt för otroligt efter vi spelat dem..
Kommentera

Jag är faktiskt nöjd, efter förutsättningarna, så här långt. Örebro är bättre, inget snack men vi gör definitivt inte bort oss och har haft lägen. Jag är mer nöjd idag än vad jag var i tisdags, trot eller ej. Håller det för seger? Nej det tror jag inte. Men man kan försöka vara nöjd ändå.
Kommentera

Gå ner på tre femmor. In med Rindell på backen. Hur svårt kan det vara?
Kommentera

Pucken ska ur zonen
Fort som Faaan
Kommentera

Tycker att den här kommentatorn är helt okej. Tar ingen plats, spelar aldrig över utan refererar bara helt kallt vad som händer. Behövs ingen jävla gaphals som överdriver allt och särskilt inte när det går åt helvete för Timrå. Fan det enda positiva jag har att säga efter en period.
Kommentera

Den här matchen är tyvärr körd kommer rinna iväg när det går sjukdomar i laget orken kommer trytta ju längre matchen pågår
Kommentera

Dubbeld: Härinne är det ständig panik
Kommentera

Labban: Jag hoppas och tror att Svensson inte blir mer än en extraspelare kommande säsong. Han kändes mer stabil förra matchen när han fick vara 7e back.
Kommentera

Olle: "Ingen panik just nu"
Kommentera

Tikarn97: Ser gärna att vi breddar tränarsidan nästa säsong. Ante kan ha övergripande ansvaret, men gärna någon till in som håller i forwards och allt det innebär. Defensiven har vi. Offensiven är nått vi kan skruva på ännu mer
Kommentera

Zäta75: har inte noterat det men Rindell spelar alltså forward ikväll? Hur fan kan det ens vara möjligt när vi har Svensson och Stenqvist på isen? Hur kan vi inte ha någon annan forward att stoppa in i fjärde innan man tar det beslutet? Fattar ingenting av vad ante håller på med just nu.
Kommentera

Diskmaskinen har gjort 2 baljor för HV
Kommentera

bar mofftak: Såärdet, nöjd bara med att slippa kvala ändå det är vad det är, SHL är en skitsvår liga men Ante måste ju ha bättre fingertoppskänsla med att sätta kedjorna, hur många gånger ska första kedjan spela tillsammans ens? De klaffar inte alls ihop och någon gång bör Ante se det också, det är inte raketforskning direkt att förstakedjan bör splittras..
Kommentera

SebastianH: Underhållande, visst. Men oj vilken öppen gata vi har i egen zon mellanåt.
Kommentera

Sputnik: Håller med Rindell måste spela back annars försvinner han och ett av de då hot vi har
Kommentera

FH - avdammad: Jag håller med dig.
Kommentera

bar mofftak: Det här kan bli ett jobbigt fall i tabellen. Inte ens chans att vi vinner kommande 3 matcher. Och då är vi omsprungna av 2-3 lag.
Kommentera

Brynäs på kvalplats...för övrigt känns backarna sega...
Kommentera

Vår bästa offensiva back agerar utfyllnad i fjärde och får fyra byten i första perioden..
Kommentera

Man kan bajsa hur mycket som helst på lagets insats i första perioden och allt kan bli bättre osv osv. Men hör och häpna, jag är ändå nöjd. Första perioden på länge som jag är underhållen av att se timrå spela.
Kommentera

snushane: Så du ger upp redan, Sov gott!
Kommentera

vill inte va negativ men:
fortsätter de såå här
så kommer örebro ÄTA upp oss
vi kommer få många BP
men inget P.P
torsk med 4-0
.Vi måste få ett
anfalls spel ⬅️
Kommentera

Någon som har statistiken för hur många tek EP har vunnit denna period? Sen så spelar han inte center rollen speciellt bra; Totalt fel person att sätta som center när han knappt vågar gå in i närkamperna.

Såklart så gör grabben i öret mål som har 4 NHL scouter som sitter på läktaren och kollar.
Kommentera

Sätt den i mål säger Stenqvist . Han om någon borde öva på just detta
Kommentera

Så uselt tycker jag inte det var, men vi måste stoppa upp Örebro i mittzon. Jag har inte gett upp.
Kommentera

Olle: Snälla Ante, Rindell skall inte vara forward i en 4:e kedja. Han skall spela back och mest av alla ikväll! Upp med Stenqvist på forward eller nått istället..
Kommentera

Tikarn97: Nej, det här är riktigt illa. Det här året har vi i alla fall ett försvarsspel, nästa säsong kanske vi har någon sorts spel över hela banan.
Kommentera

Natthaj: Detta ser inte bra ut. Utan Rindell på backen blir vi mycket sämre. Örebro gynnas av öppet chans/hawaii spel

Både Oskarshamn och Rögle leder och går ikapp oss
Kommentera

Olle: Snart på golfsemester.
Kommentera

Kerstin_k: Örebro leker ju med oss, åker runt och slår gretzkypass mitt i slottet istället för att ta skott. Dom har ju insett att verkligen ingenting klaffar i Timrå och att det är total hönsgård i egen zon. Den konstanta frågan: ”var är Dahlén? Var är Pettersson?”
Kommentera

1-0 i underkant även om det var ett riktigt skitmål…
Kommentera

Läktarproffset: Tar emot att säga det men vi var bättre när Svensson var borta. Dock är han enda alternativet idag.
Kommentera

för att timrå ska få p.p
KRävs ett totalt överfall på tik spelare
Kommentera

« · 2471095 · »