Olle: Alltså jag håller med dig att dom totalt sett varit en besvikelse. Framför allt Dahlén och Pettersson. Men jag ville bara påvisa att hela säsongen inte varit katastrofalt.
vonDöbeln: en tvåa var det iallafall men orka klaga på domaren som är dålig när vi är helt värdelösa. Nånstans får man ju kämpa till sig sina powerplay också och det är lätt att inte ge Timrå några när vi knappt kommer in i anfallszon.
Kerstin_k: Men Dahlén var ju haussad som en av dom absolut bästa värvningarna i SHL denna säsong, är han 12:a 13:e i poängligan? Det tycker jag är en besvikelse. Om man behöver så jäkla mycket pengar att externa finansiärer behöver gå in och säkra värvningen, då ska det fan smälla varenda match. Nästa gång vi behöver pengar kanske inte storsponsorn är lika välvillig?
Ganska stor skillnad hur Örebro tar sig an sina uppspel jämför med hur vi gör det. De har gubbar som kan runda våra backar, vi slår på dump utan någon forecheck överhuvudtaget. Eller så den klassiska diagonalpass tvärs över hela banan som tillslut hamnar hos Örebros backar.
Olle: Första halvan av serien var dom allt annat än en flopp. Snarare tvärtom: dominant och livsfarliga.
Tror att mycket handlar om ett pre "klarat nytt kontrakt" och ett efter. Så fort det började pratas om att kvalet var borta och slutspelet hägrade började man slarva med spelet och förlusterna radade upp sig.
Missade 2a perioden. Var ut med hundarna. Såg 2a ut som 1a? Såg ni strukturen? Vilka av spelarna tog tag i spelet när nu Lander är borta? Gick Ante ned på 3 femmor, eller rullar han på? Var Svensson och Stenqvist lika nollställda som i 1a? Många frågor men noll svar? Enligt Ante är det ingen panik. Än.
Kerstin_k: Meiho levde på ruset första 3-4 matcherna. Pääjärvi på två år är fortfarande huvudlöst. Har jag sagt sen han anslöt. Hoppas man kan bryta med båda nästa säsong. Sen hoppas jag både Stenqvist och Eronen ryker. Backsidan måste ha mer fart och spelskicklighet. Kapanen har ett hästjobb framför sig.
Olle: Är Mieho även tänkt som topp 6 forward nästa säsong så håller jag med. Där hör han inte hemma i ett lag som satsar på att bli guldutmanare i framtiden.
Kerstin_k: Instämmer 100% tycker både Pääjärvi och Mieho är riktiga katastrofvärvningar av kapanen. Pääjärvi ser precis sådär trött ut som han gjorde i Malmö och Mieho, får han betalt i Lapin Kulta eller? Raka av mustaschjäveln om han bara ska åka runt och dutta på motståndarna. Skulle inte han vara lite elak och rivig?
bar mofftak: Sjukt egentligen; det gnälls ganska friskt om Timrås spel under matcherna här inne (ingen nämnd, ingen glömd). Forechecken klickar inte, passningsspelet är bedrövligt, defensiven obefintlig och slarvigt, anfallsspelet är trubbigt.