1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591249 inlägg · 6216 ämnen

Östersunds IK - Timrå IK 18/8

1757982 · » Till forumet

Sv: Östersunds IK - Timrå IK 18/8
Perreman:
Nisse Bergstrom, och även nu Oscar Brändström är två tik-bekantingar i ÖIK:s spelartrupp för året bl.a.
Kommentera

sargad:
Angående Östersunds spelarmaterial. Jag tycker mig ha läst att de tappat en del men att de fortfarande bedöms vara bland topp-10 i division 1 (Norra och södra sammantaget).
Kommentera

Knylan: Utifrån de spelartyper truppen har på forwardssidan totalt kanske vi helt enkelt inte skall ha en renodlad brunkarkedja?

Tycker man skall satsa på 4 kedjor med bra balans där man dock naturligvis har lite fallande skala på potentialen.
Vill inte se 2 toppkedjor som helt saknar "rakt" spel för då kommer vi skapa ohyggligt med halvdåliga chanser, vinna skottstatistiken varje match men göra förhållandevis få mål samt bli sönderkontrade.
Kommentera

sargad: Nej försäsong är försäsong, men det är ändå kul att vi stänker in 5 baljor. Målskyttet är ju något vi saknat nått kopiöst de senaste säsongerna, speciellt mot lag vi skall kunna slå. Som förra säsongen då vi i princip vann skotten i varenda match men pucken ville liksom inte in. I år kanske vi kan vinna matcher som vi på förhand är favoriter i och i matcher där det står och väger lite. Vi har lite mer spetskompetens i år som vi kanske saknat ett par år nu. Det jag är lite nervös över är hur grabbarna kommer reagera på att vi är favoriter och har lite mer press på sig.
Kommentera

Sputnik: Ser ut som det skapades för tvåsiffrigt. Någon som känner till Östersunds spelarmaterial denna säsong jämfört med förra? Då man var en av toppklubbarna i div 1-serierna.
Jaja, nu ska man inte sväva iväg och dra för stora växlar på detta.
Kommentera

Sputnik: Highlights för oss som inte såg matchen.(Givetvis för er som också såg matchen men vill njuta lite extra av segerns sötma.)
Kommentera

Knylan: Molinder skulle kanske inte vara en dum tredjelänk till lööke och Dahlen, täcker upp hemåt plus att han emellanåt visar upp ett hyffsat spelsinne och kan lägga en del schyssta mackor plus göra mål. Han skulle nog kunna växa ett snäpp genom att spela ihop med "ynglingarna"
Kommentera

Sputnik: Ärligt talat så slumrade jag till en ganska lång stund så jag fick inte någon klockren bild av det hela men det var ju ett fint mål han gjorde iaf, Nielsen. Lite klappklapp med Molinder.

Roger lär nog fortsätta att laborera med Lauritzen skulle jag tro, utan att han på något sätt gjorde dåligt ifrån sig. Han visade tydlga snidarkvaliteter då och då, man ser att han är skicklig. Sen är ju frågan hur man ska balansera upp duon Dahlén/Lööke på allra bästa sätt. Någon behöver ju kanske hålla lite koll bakåt också och då är väl Lauritzen eller Molinder bra alternativ, Molinder ännu bättre då han är en utpräglad center.

Som det känns så har Roger och Stridh ett stort lyxproblem framför sig att få en perfekt dynamik i detta med så många alternativ. Hur ska man använda Johan Johnsson på bästa sätt? Han kan ju lika gärna vara vår förstecenter som att han blir en halvpetad ytter i fjärde. Ludvig Nilsson? Vår poängbäste forward under hösten så sent som för två år sen. Ska han bara brunka nu? Både Dahlén och Johan Persson är snipers som kan stå för 20-30 mål var. Jag är inte det minsta avundsjuk på Stridh Rogerz, jag blir bara yr.
Kommentera

Bra start på denna hockeysäsong.

Håller nollan
5 mål framåt
3 mål av olika forwards
2 mål av två olika backar
3 backar visar upp sig 2 ggr poängprotokollet
Persson och Dahlén för näta direkt
Lööke assisterar Dahlén
12 av 20 utespelare syns i poängprotokollet
Kommentera

Sen kommer man ju samtidigt på sig själv nu. Vi är överlägsna motståndet men detta är också tredje året i rad som vi möter ÖIK, förra året förlorade vi (förvisso på straffar men vi kvitterade med bara någon sekund kvar om jag minns allt rätt). Istället för att inleda försäsongen lite försiktigt och framförallt krampaktigt rent produktionsmässigt så rev vi av det plåstret direkt. Man behöver således inte bara tänka att vi mötte ett sämre lag, vi klarade också av att slå ett sämre lag utan massa jidder. Det skadar aldrig.
Kommentera

Knylan: Håller med dig till fullo. Hur såg Lauritzen ut som center och utnyttjade Nielsen sin bössa nått?
Kommentera

Visst, vi är i stort sett helt överlägsna motståndet men jag tycker också att det bra att man kan börja skapa sig en vana att kunna pulverisera sämre motstånd med hjälp av de klasspelare vi har. Perssons mål var ifrån väldigt liten vinkel, ändå stänker han dit den. Det här med resoluta och bra avslut behöver man träna på, det har varit ett stort problem under sista typ 5-7 åren. Skapar man sig en vana att döda matcher såhär så ökar ju chanserna för att vi får se det mer frekvent även under seriespelet. Vi visade den klass vi behövde visa, precis på samma sätt som topplag gjort mot oss förut. Östersund hade också lite lägen här och där och Ohre fick svettas lite, sen dödade vi allt under några få minuter.

Jag hoppas att man kan uppvisa något liknande även imorgon. Duon Lööke/Dahlén är helt vansinnigt intressant, lägg därtill all annan offensiv kvalitet vi har på forwardssidan.

Björkung kan bli nått, hade ju fler lägen än det mål han stänkte in. Det vore konstigt om han inte skulle kunna mönstra in bra på den här nivån ändå.
Kommentera

sargad: Kortare resa till NHK-arenan, inga hotellnätter. Vi borde spela alla försäsongsmatcher mot oss själva, typ.
Kommentera

jå1: Jaha, hur då liksom?
Kommentera

SMÅLAND: Var är smålands segergarre? 🚬;-)

Skönt att flera av våra göbbar som ska göra mål får hänga dit den direkt så att det inte växer fram hjärnspöken i säsongens arla timme.
Kommentera

mikenomad: Ekonomiskt fördelaktigt dessutom
Kommentera

Seger ✌ i första fighten för sessen!
Det måste firas rejält!
Ända in i kaklet 🎉🍻🎈👏👊💪💯🍸🍷🍺🍹😎😁
Kommentera

Berglund: Dahlén fastställer slutresultatet, 5-0
Kommentera

jå1: Tack :)
Kommentera

Berglund: 4-0 JP
Kommentera

Står det 3-0 Timrå med mål av Boyce, Björkung och Nielsen?
Kommentera

jå1:
Får också spela förste pp-back hittills, Nielsen
Kommentera

Vi kunde gjort som bunass och spelat match mot oss själva. Garanterad vinst och en bra start på säsongen
Kommentera

Jämtlandsfil: Nielsen får näta med
Kommentera

jå1:
Mera som stämmer för Timrå i andra. Lauritzen visar fina kvaliteer. Boyce går fram som en bergkross och har inte förstått att det är träningsmatch :)
Kommentera

Björkung ser intressant ut, följer med bra i anfallen och kommer till bra lägen. Ett skott i stolpen utöver målet.
Kommentera

jå1: o Björkung 2an
Kommentera

jå1: Boyce sätter årets första!
Kommentera

Jämtlandsfil: Timrå har bjudit på ett gäng chanser, hoppas på bättring i 2a.
Kommentera

JD:
Absolut. 0-0 efter period ett. Väntad säsongsupptakt, dålig timing i passningsspelet. Östersund närmare ett ledningsmål..
Kommentera

jå1: Backspelet känns lite skakigt är min första tanke. Nu är det ju bara en period spelad i årets första match dock, men nja. Imponerad är jag inte. Däremot imponerad av det lilla man sett av Lauritzen, känns finurlig. Kommer nog bli en höjdare i PP!
Kommentera

Han har levererat några fina passningar Lauritzen så här långt, han kan nog lyfta PP-spelet i år
Kommentera

Röda Tallen: tidningsdöden eskalerar iaf :)
Kommentera

Störigt att ST tar 89 kr för webbsändningen.
Hade tänkt se, men nu blir det inte så.
Fattar inte hur dom kan ta 89 kr med tanke på kvaliteten det brukar vara.
Borde ingå för prenumenanter och kosta en slant för övriga.
Giffarnas träningsmatcher i våras sände dom gratis.
Kommentera

Jämtlandsfil: Jäkligt fräsch hall iaf.
Kommentera

Östersunds IK - Timrå IK 18/8
Va f-n, gameday! Ska se matchen, återkommer under kvällen med mina iakttagelser :)
Kommentera

1757982 · »